بهترین نقاش جهان در سال ۲۰۲۰ کیست؟

1

تا  امروز میلیون ها نقاش معروف و نامدار در جهان به روی کار آمده و هر کدام دارای انواع سبک در نقاشی هستند، که آثار آنان در کارهای مختلف به نمایش گذاشته شده است.

نقاشان را می توان هنرمندان بسیار با استعدادی نامید که قادرند کل دنیا را در یک قاب به تصویر بکشند و پیام های گوناگونی را به مخاطب برسانند. نقاشی از دوران های باستان در همه آثار گذشتگان دیده می شود و چیزی که این روزها بیش از پیش نقاشی را نسبت به گذشته هیجان انگیزتر می کند توجه به این نکته است که بدون داشتن ابزارهای پیشرفته  امروزی چگونه قادر بودند چیزی را به تصویر بکشند. در این مطلب به معرفی ۱۰ نقاش مشهور جهان و شاهکارهای هنری آن ها در یک بررسی کوتاه می پردازیم.


۱۰ نقاش مشهور جهان


۱- لئوناردو داوینچی

لئوناردو داوینچی

لئوناردو داوینچی متولد ۱۵ آوریل ۱۴۵۲  در روستای وینچی، شهر فلورانس است. ملیت این نقاش، مجسمه ‌ساز، دانشمند، ریاضی ‌دان، موسیقی‌ دان، معمار، آناتومیست، مهندس، زمین‌ شناس، گیاه ‌شناس، نقشه ‌کش، مخترع (اولین طراح هواپیما) و نویسنده ایتالیایی و مربوط به دوره ی رنسانس (کهن ‌الگوی «فرد رنسانسی») است.

داوینچی بیشتر به‌ خاطر نقاشی‌ های شام آخر و مونالیزا  به شهرت جهانی رسید. از دیگر آثار نقاشی معروف او می توان به مرد ویتورین، تعمید مسیح، بانویی با قاقم، ستایش مغان، بانوی صخره‌ها، سالواتور موندی، رنسانس والا  اشاره کرد. ایشان در ۲ مهٔ ۱۵۱۹ (۶۷ سال) در گذشت.


۲- اوژن آنری پل گوگن

اوژن آنری پل گوگن

پل گوگن در ۷ ژوئن ۱۸۴۸ در پاریس (جمهوری دوم فرانسه) به دنیا آمد و دارای ملیت فرانسوی است. او را می توان نقاش و مجسمه ساز بزرگ فرانسوی دانست که در سبک پسادریافتگری از چهره ای مشهوری بود. همسر ایشان اجداد تهامانا نام داشت. از جنبش های هنری پل گوگن ترکیب ‌گری، پریمیتیویسم (بدوی‌گرایی)، پُست ‌امپرسیونیسم (پسادریافتگری) را می توان نام برد.

از آثار نقاشی مشهور این نقاش بزرگ می توان به کارهای برجسته “از کجا آمده‌ایم؟ کیستیم؟ به کجا می‌رویم؟” ، چهره هاله دار نقاش، زنان اهل تاهیتی، ماه و زمین، سواران در ساحل، مجسمه زن اهل کاراییب و… اشاره کرد. او در ۸ مهٔ ۱۹۰۳ (سن ۵۴ سالگی) در جزایر مارکیز، پلی ‌نزی فرانسه  درگذشت.


۳- پابلو پیکاسو

پابلو پیکاسو

پابلو پیکاسو متولد ۲۵ اکتبر  ۱۸۸۱ در مالاگا، اسپانیا است. او را می توان از تاثیرگذارترین و برترین هنرمندان سده ۲۰ میلادی به خاطر نوآوری، جستجوگری، پرکاری و اثرگذاری بر معاصران دانست. پیکاسو نقاش، پیکرتراش، شاعر، سرامیک کارو  طراح صحنه اسپانیایی بود. پابلو و ژرژ براک (نقاش و پیکرتراش فرانسوی) را می توان پدید آوردنده سبک و جنبش کوبیسم دانست.

از جمله آثار معروف و مشهور او می ‌توان به گرنیکا، دوشیزگان آوینیون، نقاش و مدلش، دورا مار و گربه، زن گریان، دن کیشوت اشاره کرد. پابلو پیکاسو در ۸ آوریل ۱۹۷۳ (۹۱ سال) در گذشت و آرامگاه ابدی او در Château of Vauvenargues قرار دارد.


۴- ژاک لوئی داوید

ژاک لوئی داوید

ژاک لوئی داوید زادهٔ۳۰  اوت ۱۷۴۸ در پاریس از نقاشان فرانسوی و پیشگام سبک نئوکلاسی سیسم بود. او در دوران زندگی هنری خود جوایز بسیاری مانند جایزه بزرگ رم (۱۷۷۴) و لژیون دونور را دریافت کرد. از برجسته ترین آثار ژاک لوئی سوگند هوراتی‌ها (۱۷۸۴) و مرگ مارا (۱۷۹۳) دارای محبوبیت و شهرت زیادی است. از آثار معروف دیگر ایشان می توان به  مرگ سقراط، ، ناپلئون در حال عبور از آلپ، مداخله ی زنان اهل سابین، تاج گذاری ناپلئون اشاره کرد.

۲۹ دسامبر ۱۸۲۵  در سن ۷۷ سالگی ژاک لوئی داوید چشم از جهان بست و در گورستان پر-لاشز به خاک سپرده شد.


۵- پیر آگوست رنوآر

پیر آگوست رنوآر

پیر آگوست رنوار نقاش فرانسوی و زادهٔ ۲۵ فوریهٔ  ۱۸۴۱ در  لیموژ، فرانسه است. در آثار او می توان سبک امپرسیونیسمرا مشاهده کرد. از آثار نقاشی معروف پیر آگوست رنوآر می توان به دختری با یک آبپاش، چترها، برهنه ( ۱۹۱۰)، دختری با یک هوپ، تاب، ناهار قایقرانان (۱۸۸۰) دختر پاریسی، در باغ و رقص در مولن دو دلا گالت (۱۸۷۶) اشاره کرد. پیر آگوست رنوآر بعد از ۹ سال جنگیدن با بیماری رماتیسم و گوشه نشینی در ۳ دسامبر ۱۹۱۹ (۷۸ سال) در کنی سور مرن از شهرهای فرانسه در گذشت.


۶- رامبرانت وان رین

رامبرانت وان رین

۱۵ ژوئیهٔ ۱۶۰۶ در رامبرانت هارمنزون فان راین نقاش بزرگ هلندی به نام رامبرانت وان رین چشم به جهان گشود که بعدها از مهره‌های عصر طلایی کشور شد.

از مشهورترین آثار نقاشی او می توان به نگهبان شب ، بازگشت پسر نافرمان (۱۶۶۶)، ضیافت در بلشصر (۱۶۳۵)، شام در امائوس (۱۶۲۹)، یعقوب درحال تبرک پسران یوسف (۱۶۵۶)، گشت شبانه (۱۶۴۲)، پرتره زوجی به نام اسحاق و ربکا (حوالی ۱۶۶۵ میلادی)، سران صنف پارچه فروش (۱۶۶۳)، دانائه (۱۶۳۶) اشاره کرد. وی در ۴ اکتبر ۱۶۶۹ (۶۳ سال) در آمستردام، هلند از دنیا رفت.


۷- جی.ام.دبلیو.ترنر (جوزف مالورد ویلیام تِرنِر)

جی.ام.دبلیو.ترنر (جوزف مالورد ویلیام تِرنِر)

ویلیام ترنر منظره‌پرداز رمانتیک بریتانیایی که در۲۳ آوریل ۱۷۷۵ شهر کاونت گاردن، لندن، در بریتانیا چشم به جهان گشود. او علاوه بر نقاشی  در مناظره در زمینه ی چاپ نیز فعالیت داشت. بیشتر آثار او از سبک رمانتیسیسم پیروی می کرد. از آثار معروف ویلیام ترنر می توان به کلیسای سنت جرج، کشتی شکسته ی مینوتور، ماهیگیران در دریا، ترنر در کارگاهش اشاره کرد. ترنر در سن ۷۶ سالگی ( ۱۹ دسامبر ۱۸۵۱) در “چین والک” چلسی در خانه معشوقه ‌اش به نام «سوفیا کارولین بوت» درگذشت.


۸- پیتر بروگل مهتر

پیتر بروگل مهتر

پیتر بروگل مهتر زادهٔ  ۱۵۲۵نقاش ساکن هلند در دوران رنسانس که شهرت او به علت نقاشی از زندگی روستایی و مناظر بود.از آثار معروف پیتر بروگل میتوان به شکارچیان در برف، خر در مدرسه، تمثیل کوران، رقص روستایی و.. .. اشاره کرد. پیتر بروگل مهتر در ۹ سپتامبر ۱۵۶۹ در شهر بروکسل فوت کرد و در کلیسای کاپلکرک دفن شد.


۹- ایوان آیوازوفسکی (ایوان کوستانتینی آیوازوفسکی)

ایوان آیوازوفسکی (ایوان کوستانتینی آیوازوفسکی)

یکی از نقاشان ارمنی-روس که دارای شهرت جهانی هم بود در۲۹ ژوئیهٔ ۱۸۱۷ شهر فئودوسیا، کریمه چشم به جهان گشود . آیوازوفسکی در بیشتر آثار نقاشی های خود از سبک رمانتیسم پیروی می کرد و چشم ‌اندازهای دریایی‌ کشیده بیشتر در آثار او دیده می شود.

از آثار معروف ایوان آیوازوفسکی می توان به پهلو گرفتن در سوباشی، طوفان، ماهیگیر در ساحل، تند باد، کشتی شکسته، اشاره کرد. سرانجام در ۵ مهٔ ۱۹۰۰ (۸۲ سال) در شهر و زادگاه خود درگذشت.


۱۰- ونسان ون گوگ

ونسان ون گوگ

ونسان ونگوگ نقاش پسادریافتگر هلندی در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در زوندِرت، برابانت شمالی، هلند متولد شد. بیشتر کارهای او دارای سبک پسادریافتگری و تأثیر گسترده‌ای بر هنر قرن بیستم گذاشت. از آثار نقاشی برجسته ونگوگ می توان به اتاق خواب در ارل،  سیب‌ زمینی ‌خورها، گل های آفتاب گردان، تراس کافه در شب، گندم زار با کلاغ ها، درختان زیتون، شب پرستاره،  پرتره ی دکتر گاشه اشاره کرد.

در ۲۹ ژوئیهٔ ۱۸۹۰ (۳۷ سال) بر اثر خودکشی درگذشت و در اور سور اواز از شهرهای نزدیک فرانسه به خاک سپرده شد.

1 نظر
  1. Reza می گوید

    چرا کپشن زدین سال ۲۰۲۰ اونوقت مطلب شامل نقاشان درگذشته هست!😐

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.