خرید شارژر باتری دوربین

0

شارژر باتری دوربین از لوازم جانبی دوربین ضروری برای عکاسی با دوربین می باشد. بدون شارژر دوربین ممکن است در مواقع ضروری نتوانید عکس های لازم خود را بگیرید. مزیت دوربین هایی که قابلیت شارژ درون دوربینی دارند، این است که وقتی سیم برق را به دوربین وصل کرده اید، می توانید از دوربین استفاده کنید، این در صورتی مفید است که نمی خواهید به استفاده از باتری در داخل دوربین ادامه دهید یا اگر باتری خالی می شود.

شارژ باتری دوربین چیست؟

 

مزیت دوربین ‌هایی که شارژ درون دوربین دارند این است که می ‌توانید زمانی که سیم برق را به دوربین وصل کرده‌اید از دوربین استفاده کنید، اگر نمی ‌خواهید در داخل دوربین به استفاده از باتری ادامه دهید یا اگر باتری خالی می‌شود مفید است.

چرا دوربین های دیجیتال به شارژر باتری دوربین نیاز دارند؟

چرا دوربین های دیجیتال به شارژر باتری دوربین نیاز دارند؟

شارژرهای باتری دوربین های دیجیتال شرکای ضروری اکثر دوربین های مدرن امروزی هستند. مهم نیست که یک عکاس حرفه ای در کار هستید یا می خواهید لحظات ارزشمندی را در خانه ثبت کنید، شارژ نگه داشتن باتری دوربین به این معنی است که شما همیشه آماده ثبت آن تصاویر هستید.

شارژر باتری دوربین چگونه کار می کند؟

باتری ها به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. چه تلفن همراه، چراغ اضطراری، باتری ماشین، اینورتر یا هر وسیله الکتریکی دیگری باشد، استفاده از باتری بسیار گسترده است. آن ها با فعال کردن قابلیت حمل دستگاه ها، راحتی را برای کاربران افزایش می دهند. عملکرد باتری به استفاده از آن ها و میزان دقت شارژ آن ها بستگی دارد. بنابراین، سرمایه گذاری روی یک شارژر باتری خوب بسیار مهم است. یک شارژر یا شارژر باتری با وارد کردن جریان الکتریکی از طریق آن، نیروی مورد نیاز باتری را برای ادامه کار می دهد.

شارژر باتری دوربین چگونه کار می کند؟

یک باتری با تبدیل انرژی شیمیایی ذخیره شده خود به نیروی الکتریکی کار می کند. هنگامی که الکترولیت باتری تمام شد، نیاز به شارژ مجدد دارد. شارژر باتری وسیله ای است که جریان مستقیم (DC) را به باتری می دهد تا الکترولیت مصرف شده را بازیابی کند. بنابراین در حالت ایده‌آل، زمانی که تمام الکترولیت ‌های باتری بازیابی می‌شوند، جریان فعلی باتری باید متوقف شود.

کل فرآیند شارژ ترکیبی از شارژ، تثبیت (بهینه سازی نرخ شارژ) و خاتمه (دانستن زمان توقف شارژ) است. نرخ شارژ و دشارژ باتری ها به صورت C-rate (نرخ شارژ) داده می شود. اندازه گیری نرخ شارژ یا دشارژ باتری با توجه به ظرفیت آن (اندازه گیری شده بر حسب Ah) است. به عنوان مثال، اگر یک باتری ۴ آمپری کاملاً شارژ شده با سرعت ۴ آمپر تخلیه شود، یک ساعت طول می کشد تا کاملاً شارژ شود. اکثر گجت‌ های مدرن مانند تلفن‌ های همراه، وسایل نقلیه الکتریکی و لپ‌تاپ ‌ها از باتری ‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند که در صورت شارژ مکرر برای مدت طولانی دوام می‌آورند.

پس از شارژ کامل باتری، شارژ باید بلافاصله متوقف شود. اما شارژرهای استاندارد راهی ندارند که بدانند چه زمانی شارژ به ۱۰۰ درصد رسیده است و به تامین انرژی باتری ادامه می دهند. این دلیلی است که می ‌بینید باتری ‌ها گرم می‌شوند، این راهی است برای آزاد کردن نیروی اضافی عرضه ‌شده به آن ها. شارژ بیش از حد باتری نه تنها می تواند به باتری آسیب برساند بلکه عمر آن را نیز کاهش می دهد. انواع مختلفی از شارژرهای باتری مانند شارژر قطره ای، مبتنی بر زمان، ساده، شارژر هوشمند، پالسی، متحرک، خورشیدی، شارژر سریع و سه مرحله ای موجود است.

یک شارژر همیشه برای یک باتری خاص بر اساس میزان جریانی که ارائه می کند و مدت زمانی که طول می کشد تا باتری کاملاً شارژ شود، تولید می شود. این بدان معناست که شارژر طراحی شده برای شارژ یک باتری خاص ممکن است برای باتری دیگری مناسب نباشد. سازندگان گجت ها توصیه می کنند که برای شارژ باتری ها باید از همان مارک شارژر باتری خریداری شود. با شارژ نکردن ظرفیت ها یا ترکیبات شیمیایی مختلف باتری ها با هم، می توانید بهترین ها را از شارژر باتری خود دریافت کنید. این می تواند در طول زمان به باتری ها آسیب برساند.

چگونه شارژر باتری دوربین مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه شارژر باتری دوربین مناسب انتخاب کنیم؟

 

در انتخاب شارژر باتری دوربین باید به چند فاکتور توجه کرد:

  • نوع باتری
  • رتبه بندی ولتاژ
  • حداکثر جریان شارژ
  • اندازه باتری
  • ظرفیت باتری در آمپر ساعت
  • هزینه

یک شارژر خوب باتری به عملکرد خوب باتری کمک می کند. از شارژ بیش از حد باتری های خود برای افزایش عمر آن ها و نجات آن ها از آسیب دائمی خودداری کنید. عمر باتری خوب همچنین به بهبود عملکرد تجهیزات الکتریکی شما کمک می کند.

شارژر باطری دوربین USB چیست؟

بسیاری از دوربین ها دارای شارژر باتری AC هستند. اما شارژ از منبع تغذیه USB می تواند در سفر بسیار راحت تر باشد. خبر خوب این است که شارژرهای USB برای باتری ‌های مورد استفاده در مدل ‌های رایج دوربین وجود دارد، حتی اگر برای پیدا کردن آن ها مجبور باشید کمی جستجو کنید. خوشبختانه، دستگاه‌های بیشتری بر روی استاندارد USB قرار می‌گیرند. این بدان معناست که شما می توانید با چیزی مانند شارژر USB 5 پورت کنار بیایید، حتی اگر مجبور باشید چندین نوع مختلف کابل USB را بردارید.

برای اطمینان، دوربین هایی هستند که توانایی شارژ باتری خود را با USB دارند، یا مستقیماً در خود دوربین یا با شارژری که ورودی USB را می پذیرد. دوربین های کوچکتر اغلب به طور پیش فرض دارای شارژرهای USB هستند. اما بسیاری از آن ها، به خصوص برای دوربین های بزرگتر، این کار را نمی کنند، به خصوص دوربین های DSLR بزرگتر که باتری های قدرتمندتری مصرف می کنند. برای این افراد، اغلب باید یک شارژر AC اختصاصی، یا شارژر ارائه شده توسط سازنده یا نوع شخص ثالث، همراه داشته باشید. آن‌ها خوب کار می‌کنند، اما حجم زیادی به آن اضافه می‌کنند.

مزایای شارژر باتری دوربین چیست؟

شارژرهای USBبرای یک دوربین، می تواند به طور قابل توجهی کوچک تر و سبک تر باشد. و اگر در حال بسته بندی سبک هستید، این مهم است. این ها خودکفا نیستند، زیرا شما هنوز باید آن را به چیزی وصل کنید تا برق پایه را تامین کند، چه لپ تاپ، یک آداپتور برق متناوب، یا یک باتری خارجی.

برای نوعی دیگر، لازم نیست منبع تغذیه برق متناوب باشد. با یک بسته باتری USB خارجی، می ‌توانید باتری‌ های دوربین خود را در حین حرکت شارژ کنید، چه در حال پرواز طولانی مدت با هواپیمایی هستید که هنوز برای داشتن پریزهای AC ارتقاء نیافته است یا در اتوبوس هستید.

معایب شارژر باتری دوربین چیست؟

همچنین نکات منفی بالقوه قابل توجهی وجود دارد که باید در آن ها فاکتور گرفت.

اول اینکه اینها معمولاً توسط سازندگان دوربین تایید نمی شوند. آن ها دستگاه های شخص ثالث از برندهای لوازم جانبی کوچکتر هستند. این بدان معناست که شما با مسئولیت خود از آن ها استفاده می کنید. و مواردی وجود دارد که ممکن است اشتباه پیش برود. با شارژ نادرست، باتری های لیتیومی ممکن است ذوب شود یا حتی آتش بگیرد. آن ها ممکن است برای هیچ جنبه اختصاصی الکترونیک باتری بهینه نباشند. همچنین ممکن است مشکلات قابلیت اطمینان در خود شارژرها وجود داشته باشد، این موضوع بسیار مورد به مورد است.

برای نوع دیگر، در برخی موارد ممکن است شارژ به طور قابل توجهی کندتر از شارژر AC سازنده باشد. این به نیازهای ورودی خود باتری، قابلیت ‌های خروجی پایه شارژر و قابلیت ‌های خروجی منبع تغذیه ‌ای که به آن وارد می‌کنید، بستگی دارد.

مدل های مختلفی وجود دارد، از برخی که یک باتری را به طور همزمان شارژ می کنند تا مدل های دیگر که دو باتری را به طور همزمان شارژ می کنند. هر شارژر باید برای یک مدل باتری خاص طراحی شود، بنابراین اطلاعات کلیدی که شما نیاز دارید شماره مدل سازنده باتری است.

وقتی به آن ها نگاه می کنید، مطمئن شوید که چیزی که دریافت می کنید یک شارژر باتری USB است که انرژی خود را از ورودی USB می گیرد. شارژرهایی وجود دارند که شارژرهای AC هستند که خروجی USB دارند، که یکسان نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.