بهترین و پرفروش‌ترین برندهای مانیتور در ایران سال ۹۹

0

مانیتور کامپیوتر یکی از انواع لوازم دیجیتال و پنجره و روح PC است. بدون نمایش صحیح، هر کاری که روی کامپیوتر شخصی خود انجام می دهید بسیار کم رنگ به نظر می رسد، خواه در بازی، مشاهده یا ویرایش عکس و فیلم یا حتی خواندن متن در وب سایت های مورد علاقه خود باشید.

فروشندگان سخت افزار درک می کنند که چگونه تجربه PC با مشخصات و ویژگی های مختلف صفحه نمایش، تغییر می کند و بازار را با انبوه گزینه ها مواجه کرده است.

  • اما کدام ویژگی ها و مشخصات برای روش های استفاده از مانیتور خود بسیار ارزشمند هستند؟
  • آیا باید رزولوشن ۴k، ۱۴۴۰p یا ۱۰۸۰p یا فقط وضوح HD ساده داشته باشید – به هر حال چه تفاوتی دارد؟
  • میزان تازه سازی و زمان پاسخ دهی در خرید مانیتور چقدر مهم است؟
  •  آیا مواردی مانند لرزش ، حالت کم نور آبی ، G-Sync و FreeSync بسیار مهم هستند؟ و اگر تمرکز شما روی بازی در مقابل برنامه های حرفه ای در مقابل استفاده عمومی است، اولویت های شما چگونه باید تغییر کند؟

مشاهده انواع مانیتور

نکات مهم برای خرید مانیتور

نکات مهم برای خرید مانیتور

هدف اصلی خرید مانیتور برای خود را تعیین کنید

بازی، استفاده حرفه ای یا عمومی. به طور کلی، گیمرها باید نرخ تازه سازی سریع و زمان پاسخگویی کم را در اولویت قرار دهند، افراد حرفه ای باید دقت رنگ را در اولویت قرار دهند و کاربران با استفاده عمومی نیازهای کمتری دارند اما اغلب مانیتور با صفحه VA با کنتراست بالا را انتخاب می کنند.

هرچه وضوح تصویر بالاتر باشد ، تصویر بهتر است. وضوح نمایشگر به شما می گوید که چند پیکسل یک مانیتور در قالب عرض x x دارد. ۱۹۲۰ x 1080 – همچنین به عنوان p1080 / Full HD (FHD) / HD شناخته می شود – حداقل مورد نیاز شما است. اما تصاویر با وضوح QHD و حتی با وضوح ۴k واضح تر خواهید شد.

اما اندازه نیز مهم است. تراکم پیکسل تأثیر زیادی بر کیفیت مانیتور دارد و نقطه شگفت انگیز ما ۱۰۹ پیکسل در هر اینچ (ppi) است. اگر یک مانیتور بزرگتر از وضوح پایین تری برخوردار باشد، تراکم پیکسلی کمی خواهد داشت. برای مشاهده از فاصله دسکتاپ معمولی ۳۲ اینچ “بزرگ” است. یافتن یک مانیتور مخصوص بازی ۳۲ اینچی یا استفاده عمومی با رزولوشن ۴k با هزینه کمتر از ۱۰۰۰ دلار کار سختی نیست.

نرخ تازه سازی در خرید مانیتور

بزرگتر بهتر است. این تعداد دفعاتی است که مانیتور شما با اطلاعات جدید در هر ثانیه به روز می شود و با هرتز (هرتز) اندازه گیری می شود. اعداد بزرگتر برابر هستند با تصاویر بهتر، نرم و صاف و کمتر تکه تکه.

اگر شما یک گیمر هستید ، میزان تازه سازی به ویژه مهم است و شما یک مانیتور با حداقل ۷۵ هرتز (بیشتر مانیتورهای طراحی شده برای بازی حداقل ۱۴۴ هرتز) ، همراه با کمترین زمان پاسخ شما می خواهید. اگر بازی نمی کنید، نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز باید انجام دهد.

زمان پاسخگویی در خرید مانیتور

کوتاه تر بهتر است، اما اولویت زیادی نیست مگر اینکه در بازی باشید. زمان پاسخگویی در مانیتور به شما می گوید که چه مدت طول می کشد تا یک مانیتور برای تغییر پیکسل های مختلف از سیاه به سفید یا اگر زمان پاسخ GTG آن است، از یک سایه خاکستری به سایه دیگر. زمان پاسخ طولانی تر می تواند به معنای تاری حرکت هنگام بازی یا تماشای فیلم های سریع باشد. برای مانیتورهای بازی، بالاترین زمان پاسخگویی شما ۵ میلی ثانیه است، در حالی که سریعترین مانیتورهای بازی می توانند ۰.۵ میلی ثانیه زمان پاسخ داشته باشند.

فناوری پانل در خرید مانیتور

برای کیفیت تصویر ، TN <IPS <VA. مانیتورهای TN سریعترین اما ارزان ترین هستند، زیرا کیفیت تصویر پایین تر هنگام مشاهده از زاویه کناری است. مانیتورهای IPS زمان پاسخ دهی کمی سریع تری دارند و رنگ را بهتر از پانل های VA نشان می دهند، اما مانیتورهای VA از بین هر سه نوع پانل بهترین کنتراست را دارند.

قیمت مانیتور

آیا باید یک مانیتور خمیده تهیه کنم؟

آیا باید یک مانیتور خمیده تهیه کنم؟

این به اولویت بستگی دارد. مانیتورهای خمیده قرار است تجربه شما را با یک میدان دید بزرگ غوطه ورتر کنند و گفته می شود کمتر خسته کننده چشم هستند. با این وجود، هنگام مشاهده از زوایای خاص می توانند مستعد تابش خیره شوند (منابع نوری به جای یک زاویه از زوایای مختلف وارد می شوند). مانیتورهای منحنی موثر معمولاً بسیار گسترده و حداقل ۳۰ اینچ هستند که هر دو به هزینه های بالاتر اشاره دارند.

اگر مانیتور منحنی خریداری می کنید، مشخصات انحنا را درک کنید. انحنای ۱۸۰۰R دارای شعاع منحنی ۱۸۰۰ میلی متر و بهترین پیشنهاد برای مشاهده حداکثر فاصله ۱.۸ متر – و غیره است. هرچه انحنا کمتر باشد (از امسال تا ۱۰۰۰R پایین است) ، صفحه نمایش خمیده تر است.

خرید مانیتور

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.