آنالیز سئو سایت

0

برای به دست آوردن جایگاه در فضای سئو، باید بدانید از کجا شروع کنید. انجام آنالیز سئو سایت اطلاعات مورد نیاز (گزارش وضعیت شما) را در اختیار شما قرار می دهد تا بدانید نقطه شروع شما کجاست. از آنجا، می‌توانید استراتژی خود را برنامه‌ریزی کنید و تعیین کنید که کجا باید پیشرفت کنید و چه مواردی را باید در اولویت قرار دهید. تجزیه و تحلیل سئو فرآیند بررسی دقیق یک وب سایت است، برای به دست آوردن درک بهتر از میزان بهینه سازی سایت و کارهایی که می توان برای کمک به بهبود سایت انجام داد. تجزیه و تحلیل سئو از برندها می خواهد که ابتدا به محتوایی که در صفحه خود دارند، نگاهی دقیق بیندازند.

آنالیز سئو سایت چیست؟

آنالیز سئو سایت چیست؟

همانطور که گفته شد، تجزیه و تحلیل SEO، همچنین به عنوان ممیزی SEO شناخته می شود، مانند یک گزارش وضعیت است. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که استراتژی سئو خود را چقدر خوب انجام می دهید، اما به همین جا ختم نمی شود.

در نهایت، چنین تحلیلی نشان می‌دهد که کجا ترافیک خود را ایجاد می‌کنید، چگونه استراتژی محتوای خود را اجرا می‌کنید، برای کدام کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌کنید، رقبای شما چه کسانی هستند، رقبای شما در کجا قرار می‌گیرند، عملکرد شما برای هر دوی آن ها چگونه است. و فاکتورهای سئو خارج از صفحه و اینکه آیا خطای فنی دارید یا خیر.

با این حال، تجزیه و تحلیل سئو فراتر از جایی است که در آن هستید، و از شما می‌خواهد تا جایی که می‌روید را ارزیابی کنید و مناطقی را که نیاز به بهبود دارید، شناسایی کنید. با تمام داده‌هایی که در طول تجزیه و تحلیل جمع‌آوری می‌کنید، تصویری دقیق از اجرای خود، ترسیم می‌کنید و نقاطی را که کوتاهی می‌کنید یا فرصت‌ها را که روی میز باقی می‌گذارید، برجسته می‌کنید.

هنگام انجام آنالیز سئو سایت بر چه چیزهایی باید تمرکز کنید؟

هنگام انجام آنالیز سئو سایت بر چه چیزهایی باید تمرکز کنید؟

تجزیه و تحلیل ترافیک

وقتی ترافیک خود را تجزیه و تحلیل می کنید، باید هر کانال را بررسی کنید و ببینید ترافیک شما از کجا می آید. این شامل بررسی طبیعی، ارجاع، رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، جستجوی پولی، ترافیک اجتماعی پولی و مستقیم، علاوه بر هر کانال بالقوه دیگری است که ممکن است بازدیدکنندگان را جذب کنید.

در حالت ایده‌آل، باید بیشتر ترافیک خود را از منابع طبیعی جذب کنید، زیرا این امر معمولاً بهترین بازدیدکنندگان را به همراه خواهد داشت. به علاوه، شما مجبور نیستید به طور مستقیم برای بازدیدکنندگان طبیعی مانند آنچه برای کانال های پولی باید پرداخت کنید.

هدایت مداوم ترافیک از منابع طبیعی همچنین تضمین می کند که جریانی از چهره های جدید از وب سایت شما بازدید می کنند و به شما این امکان را می دهد که سرنخ ایجاد کنید و مخاطبین بیشتری را به قیف خود اضافه کنید.

اگر بیشتر ترافیک خود را از ارگانیک تولید نمی کنید، احتمالاً باید استراتژی سئوی خود را تغییر دهید. احتمالاً متوجه خواهید شد که چگونه استراتژی خود را در حین انجام سایر بخش های تجزیه و تحلیل خود تغییر دهید.

تحلیل استراتژی محتوا

در این مرحله، عاقلانه است که یک سری سوال از خود بپرسید:

  • قیف تبدیل شما چگونه است؟
  • آیا سفری منطقی از یک محتوا به محتوای بعدی برای مخاطبین خود ارائه می کنید؟
  • آیا در قیف شما شکاف هایی وجود دارد که باید در مورد موضوعات جدید بنویسید؟

تجزیه و تحلیل استراتژی محتوای شما باید مستقیماً به تقویم سرمقاله شما، اطلاع دهد. اگر متوجه هستید که در موضوعاتی که باید در مورد آن ها بحث کنید محتوایی را از دست داده اید یا در مورد موضوعاتی که رتبه بندی نمی کنید پست هایی نوشته اید، یا باید مطالب جدید بنویسید یا مطالب قدیمی را بهینه کنید.

به طور کلی، محتوای شما باید به نکات دردناک مصرف کنندگان شما توجه کند و به تسهیل سفر هر خریدار از یک مرحله به مرحله دیگر کمک کند. اگر اینطور نیست، باید محتوای جدیدی ایجاد کنید، قیف خود را پر کنید و مراحل بعدی واضح را برای هر مخاطب ارائه دهید.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی

استراتژی محتوای شما تا حدی استراتژی کلمه کلیدی شما را مشخص می کند. همانطور که شکاف‌ها را در قیف تبدیل یا موضوعاتی که باید برای آن ها رتبه‌بندی کنید شناسایی می‌کنید، طبیعتاً عباراتی را پیدا خواهید کرد که باید هدف‌گیری کنید.

با این حال، باید عمیق‌تر کاوش کنید و مشخص کنید که در حال حاضر برای چه رتبه‌ای، رتبه‌بندی می‌کنید تا بقیه استراتژی خود را بسازید. با استفاده از ابزارهای مختلف تجزیه و تحلیل سئو، می توانید بفهمید که کدام عبارات نشان دهنده بهترین عملکرد شما هستند. علاوه بر این، می توانید ببینید که کدام عبارات نشان دهنده عملکرد ضعیف هستند.

همه این اطلاعات می تواند فاش کننده باشد. در پایان تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی خود، باید بتوانید تعیین کنید که آیا باید استراتژی کلمه کلیدی خود را متنوع کنید، آنچه را که در حال حاضر هدف قرار می دهید دوبرابر کنید یا از عبارات خاصی اجتناب کنید. زیرا آن ها هیچ موفقیتی ایجاد نمی کنند.

تحلیل رقابتی

علاوه بر تعیین اینکه برای کدام کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌کنید، باید بدانید که رقبای شما برای چه رتبه‌بندی می‌شوند. همانطور که قبلاً بحث کردیم، استراتژی محتوای شما و استراتژی کلمه کلیدی شما نیز در کنار هم قرار می گیرند، بنابراین توجه دقیق به آنچه رقبای شما در مورد آن می نویسند، نیز مهم است. این سوال ها را از خود بپرسید:

  • رقبای شما چه کسانی هستند؟
  • آیا آن ها اصطلاحاتی را هدف قرار می دهند که شما نیز باید آن را هدف قرار دهید؟
  • آنها دقیقاً چگونه شرکت خود را تعیین می کنند؟
  • شرکت شما نسبت به موقعیتش در کجا قرار دارد؟

هر چیزی که از تجزیه و تحلیل رقابتی خود یاد می گیرید باید استراتژی های کلمه کلیدی و محتوای شما را مشخص کند. شما می خواهید مسیر خود را به گونه ای تنظیم کنید که از نقاط قوت خود استفاده کنید و از نقاط ضعف رقبای خود بهره برداری کنید، بنابراین دنبال کردن کلمات کلیدی آن ها و کاهش استراتژی محتوای آن ها عاقلانه است.

تحلیل روی صفحه

برای اینکه محتوا و استراتژی‌های کلمات کلیدی شما تأثیر بگذارند، باید از موفقیت تلاش‌های سئو داخلی خود اطمینان حاصل کنید. اگر در پایان روز پست‌های وبلاگ و صفحات سایت شما به طور موثر برای جستجو بهینه نشده باشند، با هدف قرار دادن کلمات کلیدی جدید یا نوشتن در مورد موضوعات جدید، هیچ امتیازی کسب نخواهید کرد.

هنگام ارزیابی موفقیت خود در صفحه، باید مطمئن شوید که استراتژی کلمه کلیدی شما به وضوح در هر صفحه تعریف شده است. اگر هدف صفحه شما رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی معین است، باید مطمئن شوید که آن عبارت در عنوان متا، توضیحات متا، عنوان صفحه و در سراسر کپی صفحه ظاهر می شود.

علاوه بر این، باید پیوندهای داخلی از پست خود را وارد کنید که به محتوای مرتبط در سایت شما متصل می شود. این به تشکیل یک سازمان منطقی از محتوا در سراسر سایت شما کمک می کند و به طور کلی تجربه کاربری شما را بهبود می بخشد.

تمام هدرهای صفحه شما باید با بهترین شیوه های سئو مطابقت داشته باشد. فقط از یک تگ H1 در صفحه خود استفاده کنید و مطمئن شوید که موضوع صفحه شما را نشان می دهد. از هدرهای H2 نیز باید برای جداسازی و سازماندهی محتوا برای خوانندگان استفاده شود. این با تمرکز جدید گوگل بر جستجوی معنایی و هدف کاربر کلیدی است.

در نهایت، هر تصویری که در صفحات شما ظاهر می شود باید متن جایگزین مفیدی داشته باشد. به یاد داشته باشید، هدف متن جایگزین دسترسی است، بنابراین اگر شما آن را درج نکنید، سایت خود را در دسترس تمام مخاطبان خود قرار نمی دهید.

عوامل خارج از صفحه

لینک های خارجی نیز برای موفقیت سئو شما بسیار مهم هستند. اگر سایر سایت‌های مرتبط با کیفیت بالا به عنوان مرجع به شما لینک می‌دهند، الگوریتم گوگل آن را به عنوان یک علامت اعتماد تفسیر می‌کند و سایت شما را به عنوان یک مرجع در فضای شما شناسایی می‌کند. تجزیه و تحلیل بک لینک های شما و ایجاد یک استراتژی برای ایجاد بک لینک می تواند جزء لاینفک موفقیت سایت شما باشد. با استفاده از تعدادی از منابع سئو می توانید بک لینک ها را بررسی کنید.

البته، در حالی که شما یک دسته از بک لینک های مرتبط را از سایت هایی با اعتبار دامنه بالا می خواهید، نمی خواهید هجوم لینک ها از سایت های جعلی با اعتبار دامنه کم باشد. به همین دلیل مهم است که امتیاز اسپم خود را پیگیری کنید.

امتیاز هرزنامه یک سیستم رتبه‌بندی است که توسط Moz ایجاد شده است که درصد سایت‌هایی را که به سایت شما پیوند دارند و دارای پرچم‌های قرمز هستند که به طور سنتی با سایت‌های هرزنامه مرتبط هستند را اندازه‌گیری می‌کند. نمرات پایین هرزنامه خوب است، در حالی که نمرات بالاتر به این معنی است که شما می توانید تعداد زیادی سایت با اعتبار پایین به سایت شما لینک دهند. اگر متوجه شدید که امتیاز هرزنامه بالایی دارید، عاقلانه است که از طریق ارتباط با آن ها بخواهید که پیوندها را به آنفالو تغییر دهید.

خطاهای فنی

اگر انبوهی از خطاهای فنی در سایت خود داشته باشید، گوگل به سرعت محتوای شما را از اولویت خارج می کند. خطاها یک پرچم قرمز بزرگ هستند. زیرا به موتورهای جستجو نشان می دهند که سایت شما پایدار نیست و ممکن است تجربه کاربری خوبی برای بازدیدکنندگان ایجاد نکند.

اگر تعداد زیادی لینک خراب، خطاهای ۴۰۴ (زمانی که مرورگرها نمی توانند صفحه ای را در سرور پیدا کنند)، تصاویر از دست رفته، حلقه های تغییر مسیر، محتوای تکراری، سرعت بارگذاری پایین صفحات یا تعداد زیادی از مشکلات دیگر دارید، بعید است که سایت شما رتبه بندی کند.

اطمینان از اینکه سایت شما از نظر فنی سالم و نسبتاً بدون خطا است، اساس هر استراتژی موفق سئو است. اگر در این زمینه مشکلی دارید، اینجا نقطه شروع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.