بهترین و پرفروش‌ترین برند حافظه اس اس دی SSD سال ۲۰۲۰

0

خرید حافظه هارد اس اس دی Ssd باعث بالا بردن سرعت کامپیوتر شما می شود.

بسیاری از مواقع ما موقع کار با کامپیوتر، لپ‌تاپ یا حتی کنسول از عملکرد دستگاه ناراضی هستیم یا میخواهیم عملکرد دستگاه را افزایش دهیم. یکی از قطعاتی که عملکرد دستگاه بطور چشم گیری افزایش میدهد اس اس دی می باشد به همین منظور اگر میخواهید اس اس دی خریداری کنید باید اطلاعاتی را بدانید.

اس اس دی در زبان فارسی به معنای درایو حالت جامد می باشد.

تهیه یکی از بهترین SSD ها برای سیستم امری کلیدی است زیرا ساده ترین راه برای افزایش سرعت کامپیوتر جفت کردن یک پردازنده سریع  با فضای ذخیره سازی اس اس دی است. پردازنده شما می تواند میلیاردها دستور را در کسری از ثانیه پردازش کند ، اما اغلب وقت زیادی را صرف انتظار برای درایور ذخیره سازی شما می کند تا اطلاعات آن را دریافت کند.

در میان حافظه های ذخیره سازی، هارد دیسک ها کسل کننده هستند زیرا دارای صفحاتی هستند که باید به چرخش در بیایند و یک بازوی مکانیکی باید از نظر فیزیکی به بخش های داده ای که در حال حاضر به دنبال آن هستید راه پیدا کند. برای دستیابی به عملکرد مطلوب ، به یک درایو حالت جامد (SSD) خوب نیاز دارید.

اگرچه حافظه های SSD تقریباً همیشه سریعتر هستند ، اما هنوز هم مواردی (مانند ذخیره سازی انبوه) وجود دارد که قطعاً خرید هارد دیسک قابل تأمل و به صرفه است. از آنجا که هارد دیسک های ۱۰ ترابایتی را می توان با زیر ۲۰۰ دلار تهیه کرد و یک SSD  ۴ ترابایتی بیش از ۴۰۰ دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

همه این ها را گفتیم تا از اهمیت و قدرت حافظه های اس اس دی مطلع شوید، اگر به دنبال خرید یک اس اس دی عالی هستید اما دکترای SSD ندارید ، در اینجا چند نکته ذکر شده است که باید هنگام خرید در نظر بگیرید. با ما همراه باشید.

مشاهده قیمت و خرید

راهنمای خرید حافظه اس اس دی

از آنجا که درایوهایی مانند اینتل ۶۶۰p و جانشین آن اینتل ۶۶۵p شروع به کم کردن رابط قدیمی SATA می کنند و این می تواند آغاز پایان دوست قدیمی ما ، Serial ATA باشد و درایوهای SATA موجود نیز باید به قیمت پایین ادامه دهند تا حداقل در قیمت رقابت کنند، زیرا آنها نمی توانند امیدوار باشند که در عملکرد با درایوهای NVMe رقابت کنند

اما درایوهای NVMe PCIe 3.0 که سریعترین حافظه ذخیره سازی هستند، توسط SSD های PCIe 4.0 M.2 از قبیل گیگابایت، کورسایر، پاتریوت و سامسونگ طبقه بندی نشده اند. این در واقع سرعتهای متوالی را به طرز چشمگیری افزایش می دهد (به لطف دو برابر شدن پهنای باند گذرگاه PCIe). اما شما برای اجرای یکی از این درایوها با حداکثر سرعت خود به یک مادربرد AMD X570 یا B550 احتیاج دارید یا مادربرد Intel Z590 همراه با یکی از پردازنده های آینده اینتل Rocket Lake-S. و از بسیاری جهات ، فراتر از میزان آشکار عملکرد متوالی ، کاربران ممکن است چیزهای زیادی در مورد منافع واقعی این درایوها نبینند. اما تردیدی نیست که نسل بعدی درایوهای PCIe 4.0 مانند SN850 WD Black بسیار چشمگیر هستند.

کامپیوتر شما از چه نوع SSD پشتیبانی می کند؟

درایوهای حالت جامد این روزها با چندین فاکتور متفاوت ارائه می شوند و از طریق چندین اتصال سخت افزاری و نرم افزاری ممکن عمل می کنند. اینکه شما به چه نوع درایو نیاز دارید، به دستگاه شما بستگی دارد (یا قصد خرید آن را دارید). اگر شما یکی از بهترین رایانه های شخصی بازی را دارید یا در حال تهیه رایانه شخصی با مادربرد میان رده و پیشرفته اخیر هستید ، ممکن است سیستم شما بتواند اکثر (یا همه) انواع درایو مدرن را در خود جای دهد.

همچنین، لپ تاپ ها و کانورتیبل های باریک مدرن عمدتاً از اس اس دی های M.2 پشتیبانی می کنند و فضای لازم برای درایو سنتی به سبک لپ تاپ ۲.۵ اینچ وجود ندارد. و در تعداد بیشتری از موارد، سازندگان لپ تاپ فضای ذخیره سازی را مستقیماً به برد متصل می کنند ، بنابراین شما به هیچ وجه نمی توانید آن را ارتقا دهید.

انواع حافظه اس اس دی کدام است ؟ 

SSD ها در سه نوع اصلی وجود دارند ، به علاوه یک مورد غیر معمول.

۲.۵ اینچی ATA Serial ATA (SATA)

 رایج ترین نوع ، این درایوها شکل دیسک های سخت لپ تاپ را تقلید می کنند و از همان کابلها و رابط SATA متصل می شوند که هر ارتقا دهنده با تجربه متوسط ​​باید با آنها آشنا باشد. اگر لپ تاپ یا دسکتاپ شما دارای یک جای هارد دیسک ۲.۵ اینچی و یک کانکتور SATA اضافی است ، این درایوها باید سازگار باشند (البته اگر در دسک تاپ فقط با هارد دیسک ۳.۵ اینچی بزرگتر نصب کنید ، ممکن است به آداپتور خلیج نیاز داشته باشید)

کارت الحاقی SSD (AIC)

این درایوها به نسبت SATA  سرعت بالاتری دارند. آنها همچنین می توانند با PCIe  اکثردرایوهای M.2 سازگار باشند. درایوهای AIC به شکاف های مادربرد متصل می شوند که بیشتر برای بهترین کارت های گرافیک یا کنترل کننده های RAID استفاده می شوند. البته ، این بدان معنی است که آنها فقط گزینه ای برای دسک تاپ هستند و برای نصب آنها به یک اسلات خالی PCIe x4 یا x16 نیاز خواهید داشت.

اگر دسک تاپ شما جمع و جور باشد و کارت گرافیک از قبل نصب کرده باشید ، دیگر شانسی برای نصب این نوع از حافظه ندارید. اما اگر فضای دسکتاپ مدرن و شیار اضافی دارید ، این درایوها می توانند در سریعترین حالت موجود قرار بگیرند (به عنوان مثال Intel Optane 900p را در نظر بگیرید) ، زیرا قسمت عمده آنها به دلیل سطح اضافی آنها امکان خنک سازی بهتر را فراهم می کنند و جابجایی داده ها با سرعت زیاد ، مقدار کمی گرما تولید می کند.

SSD های M.2

درایوهای M.2 برای لپ تاپ های باریک به استاندارد تبدیل شده اند ، اما در اکثر مادربردهای دسک تاپ نیز آنها را پیدا خواهید کرد. آن ها تقریباً به شکل یک حافظه RAM اما بسیار کوچکتر هستند و مس توانید آن هها را به صورت RAID اجرا کنید.

در حالی که اکثر درایوهای M.2  ۲۲میلی متر عرض و ۸۰ میلی متر طول دارند ، برخی از آنها کوتاهتر یا بلندتر هستند. شما می توانید با چهار یا پنج رقمی بودن نام آنها، ابعادشان را مشخص کنید ، در حالی که دو رقم اول نمایانگر عرض و بقیه رقم طول است. متداول ترین اندازه با برچسب M.2 Type-2280 است. اگرچه لپ تاپ ها معمولاً فقط با یک اندازه کار می کنند، اما بسیاری از مادربردها دارای یک شیفتر برای درایو های طولانی تر و کوتاه تر هستند.

بزرگترین درایوهای M.2 نیز ۲ ، ۴ یا حتی ۸ ترابایتی هستند. بنابراین، اگر بودجه سخاوتمندانه ای دارید و به یک تن فضای ذخیره سازی نیاز دارید، یک M.2 برای شما مناسب خواهد بود.

U.2 SSD: در نگاه اول، این حافظه ها ۲.۵ اینچی شبیه دیسک های سخت SATA سنتی هستند. با این حال ، آنها از اتصال متفاوتی استفاده می کنند و داده ها را از طریق رابط PCIe سریع ارسال می کنند و ضخامت آنها معمولاً بیشتر از دیسک های سخت ۲.۵ اینچی و SSD ها است. درایو های U.2 گران تر و با ظرفیت بالاتر از درایوهای معمولی M.2 هستند. سرورهایی که فضای باز زیادی دارند ، می توانند از این فاکتور بهره مند شوند ، اگرچه در دسک تاپ های مصرفی بسیار غیر معمول است.

مشاهده قیمت و خرید

آیا می خواهید یک درایو با رابط SATA یا PCIe داشته باشید؟

این بخش پیچیده تر از آن است که باید باشد. همانطور که قبلاً اشاره شد ، SSD های ۲.۵ اینچی با رابط Serial ATA (SATA) کار می کنند که برای هارد دیسک ها طراحی شده بود (و از سال ۲۰۰۰ راه اندازی شد) ، در حالی که حافظه های AIC روی رابط PCI Express کار می کنند که سریعتر است و دارای پهنای باند بیشتر برای مواردی مانند کارت های گرافیک طراحی شده است.

درایوهای M.2 بسته به درایو می توانند از طریق SATA یا PCI Express کار کنند. سریع ترین درایوهای M.2 نیز از NVMe پشتیبانی می کنند ، پروتکلی که مخصوص ذخیره سازی سریع و مدرن طراحی شده است. نکته جالب این است که یک درایو M.2 می تواند مبتنی بر SATA ، مبتنی بر PCIe بدون پشتیبانی NVMe یا PCIe با پشتیبانی NVMe باشد. همانطور که گفته شد ، بیشتر SSD های سطح بالای M.2 که در سال های اخیر راه اندازی شده اند از NVMe پشتیبانی می کنند.

هر دو درایو M.2 و اتصالات M.2 مربوطه در مادربردها ، صرف نظر از آنچه پشتیبانی می کنند ، بسیار شبیه به هم هستند. بنابراین قبل از خرید حتماً دفترچه راهنما را برای مادربرد ، لپ تاپ یا کانورتیبل خود و همچنین مواردی که یک درایو مشخص پشتیبانی می کند ، بررسی کنید.

اگر کارهای روزانه شما از مرور وب، برنامه های اداری یا حتی بازی تشکیل شده باشد ، اکثر SSD های NVMe سریعتر از مدلهای ارزان قیمت SATA نخواهند بود. اگر کارهای روزانه شما از کارهای سنگین تر مانند انتقال پرونده های بزرگ ، فیلم ها یا ویرایش عکس های پیشرفته ، کدگذاری ، یا فشرده سازی تشکیل شده است ، بهتر است از یک NVMe SSD استفاده کنید. این SSD ها تا پنج برابر پهنای باند بیشتری نسبت به مدل های SATA ارائه می دهند (و در صورت انتخاب یک درایو PCIe 4.0 NVMe دو برابر این پهنای باند است) ، که باعث افزایش عملکرد در برنامه های با بهره وری سنگین تر می شود.

همچنین ، برخی از درایوهای NVMe (مانند SSD 660p اینتل) زیر قیمت بسیاری از درایوهای SATA هستند. بنابراین اگر دستگاه شما از NVMe پشتیبانی می کند، حتی اگر به سرعت اضافی نیاز زیادی ندارید ، ممکن است بخواهید NVMe را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید.

حافظه اس اس دی به چه ظرفیتی نیاز دارید؟

کلاس ۱۲۸ گیگابایتی: از این ظرفیت دور بمانید. این درایو های کم ظرفیت به دلیل حداقل تعداد ماژول های حافظه ، عملکرد ضعیفبی دارند و بعد از نصب  ویندوز و چند بازی روی آن ، دیگر فضای کافی ندارید. به علاوه ، می توانید با پرداخت ۱۰ دلار بیشتر به سطح بعدی بروید.

کلاس ۲۵۰ گیگابایتی: این درایوها ارزان تر از خواهر و برادر بزرگترشان هستند ، اما هنوز هم کاملاً محدود هستند ، مخصوصاً اگر از رایانه شخصی خود برای نصب سیستم عامل ، بازی های رایانه ای و احتمالاً یک کتابخانه بزرگ رسانه ای استفاده می کنید. اگر در بودجه شما امکان تجدید نظر وجود دارد ، افزایش حداقل یک سطح ظرفیت به یک درایو کلاس ۵۰۰ گیگابایت توصیه می شود.

کلاس ۵۰۰ گیگابایتی: درایوها در این سطح ظرفیت فضای مناسبی را با قیمت مناسب ارائه می دهند ، اگرچه درایوهای ۱ ترابایتی جذابیت بیشتری پیدا می کنند.

کلاس ۱ ترابایتی: درصورتی که کتابخانه رسانه یا بازی گسترده ای نداشته باشید ، یک درایو ۱ ترابایتی باید فضای کافی برای سیستم عامل و برنامه های اصلی شما را فراهم کند ، فضای کافی برای نرم افزارها و پرونده های آینده.

کلاس ۲ ترابایتی: اگر با پرونده های بزرگ رسانه ای کار می کنید یا یک کتابخانه بازی بزرگ دارید، یک درایو ۲ ترابایتی اغلب ارزش بالاتری دارد.

کلاس ۴ ترابایتی (به بالا): ظرفیت ۴ ترابایتی بسیار گران خواهد بود و گزینه های زیادی نخواهید داشت. سامسونگ سالهاست که درایوهای مصرفی ۴ ترابایتی را به فروش می رساند ، اما بسیاری از شرکت های دیگر به حد ۲ ترابایت پایبند هستند. اگر شما یک کاربر دسک تاپ هستید ، یا یک لپ تاپ مخصوص بازی با چندین اسلات درایو دارید و ظرفیت زیادی می خواهید ، بهتر است یک جفت حافظه SSD کوچکتر را انتخاب کنید ، که معمولاً صدها دلار صرفه جویی می کند

مشاهده قیمت و خرید

مصرف برق حافظه اس اس دی چطور است؟

اگر یک کاربر دسکتاپ هستید، پس احتمالاً برایتان مهم نیست که چقدر برق مصرف می کنید. اما برای دارندگان لپ تاپ و تبلت هوشمند، بهره وری درایو از سرعت مهم‌تر است، به خصوص اگر می خواهید عمر باتری در تمام روز داشته باشید.

انتخاب یک درایو فوق العاده کارآمد مانند ۸۶۰ EVO سامسونگ در مقابل یک درایو NVMe سریعتر اما پرمصرف (مانند، مثلاً ، Samsung 960 EVO) می تواند به طور قابل توجهی مدت زمان اجرای شما را تحت تاثیر قرار دهد. و مدل‌های با ظرفیت بالاتر می توانند انرژی بیشتری نسبت به درایوهای کم حجم مصرف کنند، فقط به این دلیل که بسته های NAND بیشتری روی درایوهای بزرگتر وجود دارد تا اطلاعات شما را در آن بنویسید. در حالی که توصیه های فوق به معنای کلی درست است، اما برخی از محرک ها می توانند روندها را جبران کنند و فناوری همیشه در حال پیشرفت و تغییر چشم انداز است

SSD شما چه کنترل کننده ای باید داشته باشد؟

کنترل کننده را پردازنده درایو اس اس دی خود بدانید. این قسمت خواندن و نوشتن شما را هدایت می کند و سایر وظایف اصلی مربوط به عملکرد و نگهداری درایو را انجام می دهد. عمیق شدن در انواع کنترلرها و مشخصات خاص می تواند جالب باشد.

اما برای اکثر افراد کافی است بدانند که دقیقاً مانند رایانه های شخصی، هسته های بیشتر برای درایوهای با کارایی بالاتر و ظرفیت بالاتر بهتر هستند. کنترلر نقش زیادی در عملکرد دارد، با این حال بهتر است به جای تمرکز بیش از حد بر روی این قسمت ، عملکرد کلی یک درایو را ببینید.

قیمت حافظه اس اس دی چقدر است ؟ 

دامنه اکثر درایوهای مصرفی از ۱۲۰ گیگابایت تا ۲ ترابایت است. در حالی که درایو های ۱۲۰ گیگابایتی ارزان ترین هستند، اما به اندازه کافی جادار نیستند تا بتوانند نرم افزارهای زیادی را در خود جای دهند و معمولاً از سرعت بالاتری نسبت به نسخه های بالاتر برخوردارند. بسیاری از شرکت ها شروع به حذف تدریجی این ظرفیت کم کرده اند. برای افزایش از اندازه ۱۲۰ به ۲۵۰ گیگابایت هزینه ای در حدود ۱۵ دلار اضافی وجود دارد و این به صرفه است.

دلتا بین درایوهای ۲۵۰ و ۵۰۰ گیگابایتی نیز می تواند کوچک باشد. نکته جالب بین قیمت، عملکرد و ظرفیت برای اکثر کاربران ۵۰۰ گیگابایت بود ، اما به طور فزاینده ای ۱ ترابایتی در حال تبدیل شدن به گزینه بهتر است – به ویژه هنگامی که درایوهای ۱ ترابایتی به ۱۰۰ دلار یا کمتر می رسند.

همچنین تعداد بیشتری از درایوها (در درجه اول از سامسونگ) با ظرفیت بالاتر از ۲ ترابایت وجود دارد. اما آنها معمولاً بسیار گران هستند (بیش از ۴۰۰ دلار / ۴۰۰ پوند) ، بنابراین واقعاً فقط برای کاربران حرفه ای که به فضا و سرعت نیاز دارند و از پرداخت هزینه های آن بیزار نیستند بسیار ارزشمند هستند.

مشاهده قیمت و خرید

خرید حافظه اس اس دی

اکنون که تمام جزئیات مهم  SSD را فهمیدید، پس باید انتخاب های شما روشن باشد. به یاد داشته باشید که درایوهای پیشرفته گرچه از نظر فنی سریعتر هستند ، اما در کارهای معمول اغلب سرعت آنها نسبت به گزینه های کم هزینه بیشتر نخواهد بود.

بنابراین ، مگر اینکه به دلایل حرفه ای یا مشتاقانه به دنبال سرعت فوق العاده باشید ، اغلب بهتر است یک درایو  مقرون به صرفه انتخاب کنید که ظرفیت مورد نیاز شما را با قیمتی مناسب در اختیارتان قرار دهد. افزایش سرعت با استفاده از یک SSD مدرن در مقایسه با هارد دیسک چرخان قدیمی، تفاوت فاحشی است که بلافاصله متوجه خواهید شد. در اینجا چهار نکته سریع آورده شده است که به بسیاری از سوالات متداول پاسخ می دهد:

  • رایانه خود را بشناسید: بدانید که آیا اسلات درایوهای ۲ را روی مادربرد خود دارید یا خیر. در غیر این صورت ، ممکن است به جای آن به یک درایو ۲.۵ اینچی نیاز داشته باشید.
  • ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت تا ۱ ترابایت: حتی به خرید درایو با فضای ذخیره سازی کمتر از ۲۵۶ گیگابایت فکر نکنید. ۵۰۰ گیگابایت تعادل خوبی بین قیمت و ظرفیت ارائه می دهد. و در حالی که درایوهای ۱ ترابایتی به زیر قیمت ۱۰۰ دلار / ۱۰۰ پوند می رسد ، گزینه های عالی و جادویی نیز هستند.
  • SATA ارزان تر اما کندتر است: اگر رایانه شما از درایوهای NVMe / PCIe یا Optane پشتیبانی می كند ، درایو با یكی از این فن آوری ها را بخرید. با این حال ، درایوهای SATA رایج ترند ، معمولاً هزینه کمتری دارند و هنوز هم عملکرد بسیار خوبی برای برنامه های رایج ارائه می دهند.
  • هر SSD بهتر از هارد دیسک است: حتی در بدترین SSD نیز در بیشتر سناریوهای استفاده، حداقل سه برابر سریع تر از هارد دیسک است. بسته به میزان کار ، دلتای عملکرد بین SSD خوب و عالی می تواند ظریف باشد.

مشاهده قیمت و خرید

در حالت کلی بخواهیم اس اس دی را توضیح بدیم مانند فلش مموری ها می باشد که مموری کارت ها نیز بر همین اساس ساخته میشود. به زبان ساده تر اس اس دی مانند فلش مموری ها البته در سایز های بزرگ تر می باشند.  اس اس دی رقیبی برای هارد ها یا حافظه های اچ دی دی می باشد زیرا دارای ویژگی هایی از جمله مقاومت بالا و مصرف برق کمتر و سرعت عملکرد بالا نیز هستند و می تواند جایگزین خوبی برای این حافظه ها باشند البته به این شرط که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیز باشند. اس اس دی بر خلاف حافظه های اچ دی دید کاملا الکتریکی می باشد.
حافظه اس اس دی به دلیل کارایی و عملکرد بالا نسبت به هارد های معمولی دارای قیمت تقریبا بالایی نیز هستند. این حافظه ها از نظر میزان ذخیره سازی اطلاعات نسبت به هارد ها فضای کمتری را ذخیره میکند. حافظه های اس اس دی تقریبا آسیب پذیر هستند و در صورت قطع ناگهانی برق ممکن است اطلاعات داخل انها غیر قابل دسترس شود که در این صورت باید به مرکز تخصصی به منظور بازیابی اطلاعات و تعمیرات اس اس دی مراجعه کرد. حافظه های اس اس دی از ساختار فلش و اجزای غیر مکانیکی تشکیل شده اند اما هارد دیسک ها از برد و قطعات مکانیکی درست شده اند. بر خلاف حافظه اس اس دی هارد دیسک ها نسبت به ضربه بسیار حساس هستند ولی اس اس دی اینطور نیست.
اس اس دی های تک سطحی سلولی نسبت به چند سطحی سلولی گران تر می باشند ولی سرعت بالاتری دارند. پرسرعت ترین و گرانترین مدل های اس اس دی مبتنی بر دی رم هستند که سرعت پاسخگوی برابر با ۱۰ میکرو ثانیه را دارند.
آیا حافظه اس اس دی روی کیفیت و فریم بازی تاثیر میگذارد: اینکه حافظه اس اس دی روی عملکرد بازی تاثیر میگذارد تقریبا یک حرف غلط می باشد زیرا فریم و کیفیت بازی بیشتر به کارت گرافیک مربوط می شود و اگر فکر میکنید که زبان بارگزاری بازی و مراحل بازی بسیار طولانی می باشد اس اس دی می تواند یکی از راه حل ها باشد زیبا اس اس دی داده ها را با سرعت بالایی انتقال می دهد همچنین اس اس دی میتواند وقفه های و گیر های تصادفی در بازی ها را کمتر کند. وقفه به دلیل سرعت پایین هارد دیسک و سرعت پایین انتقال داده است. هارد اس اس دی با لبتاپ نیز سازگاری دارد اما قبل از انتخاب اس اس دی مطمین شوید که لبتاپ شما با آن سازگاری دارد یا خیر. هارد اس اس دی روی ویندوز اکس پی به خوبی جواب نمیدهد زیرا این ویندوز برای هارد اس اس دی بهینه نشده است. ویندوز ویستا و ویندوز ۷ به بالاتر به مراتب برای این حافظه مناسب می باشد.
توجه داشته باشید که ممکن است حافظه اس اس دی روی لبتاپ شما جواب ندهد. SATA اگر لبتاپ شما ساخت سال ۲۰۰۸ به بالاتر اس و دارای کانتور
می باشد یا خیر زیرا برای نصب حافظه اس اس دی به آن نیاز دارید.
در حالت کلی اگر شما مهندس کامپیوتر هستید و فکر میکنید حجم دیتای بالایی را باید در زمان کوتاه انتقال دهید خرید حافظه اس اس دی تقریبا برای شما لازم است. اگر گیمر هستید و در کل میخواهید عملکرد دستگاه شما افزایش پیدا کنه و از گیر های بی خود و وقفه های تقریبا طولانی خسته شده اید حافظه اس اس دی یکی از بهترین راه حل برای این مشکلات است.

مشاهده قیمت و خرید

حافظه اس اس دی SSD چیست و بهترین و پر فروش ترین برندهای حافظه اس اس دی در ایران سال ۹۹ کدام است ؟ 

حافظه اس اس دی SSD چیست ؟

حافظه اس اس دی یکی از قطعاتی می باشد که اگر به سیستمی متصل شود، می تواند عملکرد دستگاه را به صورت چشمگیری افزایش دهد. در واقع حافظه اس اس دی مبتنی بر حافظه فلش می باشد. این نوع حافظه ها بیشتر به منظور سیستم های قابل حمل مانند لپ تاپ طراحی شده است چرا که دارای مصرف برق پایینی می باشند و از این رو برای این سیستم ها کاربردی تر از هارد می باشند. اگر تصمیم به تهیه ی حافظه ی اس اس دی دارید با ما همراه باشید چرا که در این مقاله سعی داریم تا شما را با بهترین و پر فروش ترین برندهای حافظه اس اس دی در ایران سال ۹۸ آشنا کنیم در نتیجه این مقاله می تواند شما را راهنمایی کند.

مشاهده قیمت و خرید

حافظه اس اس دی SSD وسترن دیجیتال

حافظه اس اس دی SSD وسترن دیجیتال

اولین برندی که تصمیم به معرفی و بررسی آن داریم، برند وسترن دیجیتال می باشد. این برند بزرگ ترين توليد كننده‌ هارد ديسك و حافظه درتمام دنيا به منظور مصارف مختلف می باشد. در واقع زمانی که حرف از كيفيت درايوهای ذخيره سازی می شود، كمتر كسي پیدا می شود كه در مورد قطعات كامپيوتر اطلاع داشته باشد و هارد دیسک های این برند را نشناسد. به طور کلی نقش هارد دیسک در ذخیره‌ سازی حجم زیادی از اطلاعات اجتناب‌ ناپذیر می باشد، اما از لحاظ سرعت خوانش و نوشتن داده ها و همچنین قابلیت اطمینان درایو، هارد دیسک ها در مقابل حافظه های اس اس دی به کنار می روند.

برند بسیار قوی وسترن دیجیتال از بهترین و پر فروش ترین برندهای حافظه اس اس دی در ایران سال ۹۸ می باشد و از این رو می تواند بهترین انتخاب برای شما به حساب بیاید.

مشاهده قیمت و خرید

حافظه اس اس دی SSD سامسونگ

برند کره ای سامسونگ نیازی به تعریف خاصی ندارد چرا که تمام دنیا از قدرت و کیفیت بالای محصولات این برند مطلع هستند. علاوه بر قدرت بالای این برند در تمامی محصولات، نقش بسیار مهمی نیز در حافظه های دارد. در واقع برند سامسونگ به‌ عنوان بازیگر و نقشی کلیدی در تولید انواع حافظه‌ ها، با خودکفایی سهم زیادی از بازار را در اختیار خود گرفته است. از این رو اگر تصمیم به تهیه ی انواع حافظه اس اس دی دارید، برند قدرتمند و معروف سامسونگ را در لیست انتخاب های خود قرار دهید چرا که این برند جزء بهترین و پر فروش ترین برندهای حافظه اس اس دی در ایران سال ۹۸ نیز به حساب می آید.

مشاهده قیمت و خرید

حافظه اس اس دی SSD ای دیتا

شرکت ای دیتا، شرکتی تایوانی می باشد که در زمینه ی طراحی و تولید انواع حافظه های ذخیره سازی در فعالیت می باشد و در این زمینه از بهترین ها به حساب می آید. این شرکت در حال حاضر طراحی و تولید محصولاتی همانند در کارت‌ های حافظه، انواع فلش مموری ها، کارت ریدر، هارد های اکسترنال و… را به عهده دارد. در واقع این برند متعهد شده است تا بهترین محصولات را در زمینه ی مموری‌ ها عرضه کرده تا زندگی دیجیتالی مشتریان و کاربران خود را لذت ‌بخش ‌تر کند. از این رو با خیال آسوده می توانید به تهیه ی حافظه ی اس اس دی این برند که از بهترین و پر فروش ترین برندهای حافظه اس اس دی در ایران سال ۹۸ نیز به حساب می آید، بپردازید.

مشاهده قیمت و خرید

حافظه اس اس دی SSD سیلیکون پاور

دیگر برندی که تصمیم به بررسی و معرفی آن داریم، برند سیلیکون پاور می باشد. این برند تایوانی در حوزه ی تولید و ساخت کارت‌ های حافظه، انواع فلش مموری ها، کارت ریدر، هارد های اکسترنال و… در حال فعالیت بوده و در این زمینه بسیار موفق می باشد. این برند موفق در این زمینه، محصولات خود را با کیفیتی بسیار بالا و در عین حالی قیمتی بسیار مناسب، عرضه ی بازار جهانی می کند. از این رو اگر قیمت و کیفیت این محصول برای شما مهم می باشد، می توانید به انتخاب این برند بپردازید. همچنین لازم به ذکر است که این برند در میان بهترین و پر فروش ترین برندهای حافظه اس اس دی در ایران سال ۹۸ قرار دارد.

مشاهده قیمت و خرید

حافظه اس اس دی SSD اپیسر

این برند نیز از دیگر برندهای کشور تایوان می باشد که در زمینه ی طراحی، تولید و عرضه ی محصولات الکترونیکی مصرفی، انواع حافظه و تجهیزات ذخیره سازی، سخت افزار و نرم افزار در حال فعالیت می باشد. در واقع این برند در ابتدا عمده ی تمرکز خود را بر روی طراحی، تولید و عرضه ی ماژول های حافظه قرار داد و با مرور زمان و رفته رفته در دیگر حوزه های مرتبط مشغول به فعالیت شد. اکنون نیز این برند از جمله برندهای شناخته شده و معروف در زمینه ماژول های حافظه می باشد که به صورت گسترده در انواع ابزارهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین لازم به ذکر می باشد که این برند موفق شده ست تا در میان بهترین و پر فروش ترین برندهای حافظه اس اس دی در ایران سال ۹۸ قرار گیرد.

مشاهده قیمت و خرید

حافظه اس اس دی SSD ای دیتا ایکس پی جی

شاید از شباهت نام این برند متوجه شده باشید که برند ای دیتا ایکس پی جی زیر مجموعه ی برند معروف ای دیتا می باشد. در واقع این برند در ارتباط نزدیکی با گیمرها می باشد. این برند موفق به دریافت نشان “طراحی خوب” از کشور ژاپن می باشد و از این رو می توان حدس زد که تا چه اندازه برند موفقی بوده و محصولات با کیفیتی تولید می کند. این برند نیز همانند برند مادر خود یعنی ای دیتا، از بهترین و پر فروش ترین برندهای حافظه اس اس دی در ایران سال ۹۸ می باشد. حافظه های اس اس دی برند ای دیتا ایکس پی جی در میان گیمرها بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و کاملا مناسب برای آن ها می باشد.

مشاهده قیمت و خرید

حافظه اس اس دی SSD کینگستون

این برند متعلق به شرکتی آمریکایی می باشد که در زمینه های مرتبط با فناوری رایانه می باشد. این برند در زمینه ی تولید انواع حافظه های ذخیره سازی در حال فعالیت می باشد. اما لازم به ذکر است که حافظه های اس اس دی برند کینگستون گزینه ای اقتصادی اما غیر پرسرعت می باشد و از این رو برای افرادی که تنها هزینه برایشان ملاک است، مناسب می باشد. اما با وجود سرعت پایین این حافظه های اس اس دی، برند کینگستون در میان از بهترین و پر فروش ترین برندهای حافظه اس اس دی در ایران سال ۹۸ قرار گرفته است.

مشاهده قیمت و خرید

حافظه اس اس دی SSD لکسار

برند بعدی، برندی متعلق به کشور چین به نام لکسار می باشد. حافظه های اس اس دی را به طور کلی می توان به تمامی سیستم های شخصی به جز برخی اولترابوک ها متصل کرد و آن ها را بکار گرفت. از این رو از کاربردی ترین و مناسب ترین حافظه ها و تجهیزات ذخیره سازی به حساب می آیند. حافظه های اس اس دی برند لکسار از بهترین و قوی ترین حافظه های اس اس دی می باشد و اگر با این تجهیزات سر و کار داشته باشید حتما نام این برند به گوشتان آشنا می آید. چرا که در بین بهترین و پر فروش ترین برندهای حافظه اس اس دی در ایران سال ۹۸ نیز قرار گرفته است. از این رو می تواند انتخابی کاملا مناسب برای شما با طوول عمر بالایی باشد.

مشاهده قیمت و خرید

حافظه اس اس دی SSD کروشیال

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام این برند قدرتمند به معنی “حیاتی” می باشد. چرا که مؤسسان این شرکتت معتقدند که از حیاتی ترین قسمت های هر سیستمی، بخش ذخیره سازی و یا حافظه ی آن می باشد و بدون آن این سیستم کار نخواهد کرد. در واقع این برند نه تنها یکی از زیر مجموعه های بزرگترین تولید کننده چیپ در تمام دنیا، بلکه به عنوان یکی از مخترعین و پیش قدم ها در تکنولوژی های روز دنیا  مشغول به فعالیت می باشد. این برند بهترین برند رم برای کامپیوترها می باشد و علاوه بر آن می توان آن را جزء بهترین و پر فروش ترین برندهای حافظه اس اس دی در ایران سال ۹۸ به حساب آورد.

مشاهده قیمت و خرید

حافظه اس اس دی SSD کینگ اسپک

و اما آخرین برندی که تصمیم به معرفی و نقد و بررسی آن داریم، برند کینگ اسپک می باشد. این برند متعلق به شرکتی چینی می باشد و در سال ۲۰۰۵ فعالیت خود را در زمینه تولید تجهیزات ذخیره سازی و انواع حافظه ها آغاز کرده است و در همین مدت زمان کوتاه موفق شده است تا محصولاتی با کیفیت بسیار بالا طراحی، تولید و عرضه ی بازار کند و در رقابت با بهترین برندها در این زمینه قرار گیرد. حتی می توان این برند را در میان بهترین و پر فروش ترین برندهای حافظه اس اس دی در ایران سال ۹۸ نیز به حساب آورد.

مشاهده قیمت و خرید

خرید بهترین حافظه اس اس دی SSD

اگر تصمیم به تهیه ی حافظه ی اس اس دارید، حتما باید از قبل در رابطه با آن و برندهای معروف و موفق در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید و از فروشگاهی کاملا مطمئن به تهیه ی آن بپردازید. ما در این مقاله سعی کردیم که شما را با بهترین و پر فروش ترین برندهای حافظه اس اس دی در ایران سال ۹۸ آشنا کنیم تا کمی انتخاب را برای شما آسوده تر کند و کمک کند تا انتخابی درست داشته باشید و در آخر محصولی با کیفیت و طول عمر بالا تهیه کرده و از خرید آن پشیمان نشوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

مشاهده قیمت و خرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.