کسب و کار اینترنتی

1

کسب و کار اینترنتی یکی از دغدغه های امروز اغلب جوانان برای کار در منزل است. داشتن کاسبی آنلاین نه نیاز به جا دارد و نه نیاز به ساعت دقیقی برای کار. شما میتوانید با حداقل ساعت کار به درآمدهای زیادی برسید. ما قرار است شما را با ۱۰۰ ایده کسب درآمد آنلاین آشنا کنیم.این ایده ها از بسته بندیگرفته تا دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا و سئو، همگی میتوانند درآمد بسیار زیادی به همراه داشته باشند.

کسب و کار اینترنتی چیست ؟ 

کسب و کار اینترنتی چیست ؟ 


۱۰۰ ایده کسب و کار اینترنتی با در آمد بالا 


طراحی سایت بدون کدنویسی

طراحی سایت بدون کد، روشی برای توسعه وب و برنامه است که از رابط کاربری گرافیکی برای ساخت برنامه‌ ها بدون کدنویسی استفاده می‌ کند. این چارچوب طراحی نرم افزار همچنین به افراد غیر فنی اجازه می دهد تا بدون نوشتن یک خط کد، برنامه های کاربردی وب بسازند.

این پلتفرم‌ های بدون کد دارای رابط کاربر پسند با قابلیت کشیدن و رها کردن هستند که به شما امکان می ‌دهد بدون پیچیدگی کدنویسی برنامه ‌ها را به صورت بصری بسازید. بنابراین، به راحتی هر نوع برنامه وب را بدون توسعه کد، ده برابر سریعتر از توسعه وب سنتی ایجاد کنید. همچنین در هنگام ساخت اپلیکیشن خود در پول و منابع دیگر صرفه جویی کنید.

از آنجایی که هیچ برنامه کدنویسی نیازی به کدنویسی ندارد، به افراد غیر فنی فرصت مناسبی برای ایجاد برنامه ها می دهد. بنابراین، با موفقیت سد کدنویسی را می شکند و توسعه وب و برنامه را برای همه باز می کند. در ابتدا، غیر واقعی به نظر می رسد اما دیگر فقط یک مفهوم نیست. امروزه در بازار، ابزارها و پلتفرم های بدون کد متفاوتی وجود دارد که تمام نیازهای ساخت اپلیکیشن شما را برآورده می کند.

این کار به شما قدرت ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی را می دهد

هیچ کدی به شما اجازه نمی دهد که به تنهایی و بدون وابستگی به توسعه دهندگان و طراحان وب، برنامه های قدرتمند بسازید. و این یکی از بزرگترین دلایل محبوبیت روزافزون سازندگان برنامه بدون کد است. علاوه بر این، از آنجایی که هیچ پلتفرم کدی اجازه توسعه وب بصری بدون کدنویسی را نمی دهد، تعداد توسعه دهندگان شهروند نیز به شدت در حال افزایش است. و در آینده، با آگاهی بیشتر مردم از عدم وجود کد، تعداد توسعه دهندگان شهروند افزایش می یابد.

آیا توسعه نرم افزار بدون کد چیز جدیدی است؟

بدون توسعه کد به دلیل پلتفرم هایی مانند WordPress، Squarespace و Wix قطعا جدید یا ناشنیده نیست. این پلتفرم ها مدتی است که وارد بازار شده اند. بنابراین، بی‌ صدا با شیوه ‌های توسعه وب سریع و آسان خود، کمی طعم بدون کد را به مردم می ‌دهند. با این حال، این پلتفرم ‌ها معمولاً به عنوان پلتفرم‌ های بدون کد دیده نمی ‌شوند. محدودیت آن ‌ها در ساختن فقط وب‌ سایت‌ های اولیه، بدون ویژگی‌ های پویا و گزینه ‌های سفارشی ‌سازی، نمی ‌تواند به طور کامل بدون کد بسازد.

تقاضای زیاد برای راه ‌حل ‌های فناوری و تمایل شدید به بهره ‌وری، نیاز به فناوری‌ هایی مانند بدون کد دارد. تقاضای ایجاد مشاغل مستقل با بهره وری بالا با زمان و هزینه کمتر را برآورده می کند.

بنابراین، امروزه، ابزارهای بدون کد متفاوتی برای برآوردن نیازهای مختلف خود داریم. به عنوان مثال، بدون ابزار اتوماسیون کد مانند Google Sheets، Zapier و Integromat، ابزارهای پایگاه داده بدون کد مانند Airtable، Notion، Coda و غیره.

پلتفرم های توسعه بدون کد، مانند DrapCode، Webflow، Ycode و غیره نیز به سختی تلاش می کنند تا تجربه کامل بدون کد را به کاربران ارائه دهند. بنابراین، به هر کسی اجازه می دهند بدون استفاده از ابزارهای طراحی کد، اتوماسیون گردش کار، پایگاه داده پویا و غیره بدون کدنویسی، برنامه‌های بسیار واکنش‌گرا بسازد. همچنین ساخت اپلیکیشن ها بر روی آن ها نیاز به دانش کدنویسی یا برنامه نویسی صفر دارد. بنابراین، آن ها با باز کردن آن برای همه، کل معنای توسعه برنامه را تغییر می دهند.

بنابراین با یادگیری طراحی سایت بدون کدنویسی می توانید یک کسب و کار خوب برای خود داشته باشید.


تدریس آنلاین یا اینترنتی

آموزش آنلاین شکلی از آموزش است که با استفاده از اینترنت ارائه و اداره می شود. ۲۰ سال پیش، تصور آموزش با کیفیت بالا به صورت آنلاین دشوار بود، اما امروزه، در عصر دیجیتال، این امر به واقعیت تبدیل شده است. در حال حاضر آموزش آنلاین یا یادگیری آنلاین یک اصطلاح گسترده است. آموزش سنتی معمولاً در طرف مقابل طیف در نظر گرفته می شود. اما در بسیاری از موارد، عناصر هر دو را می توان در دوره ادغام کرد. بیایید نگاهی به برخی از اصطلاحات بیندازیم که نشان دهنده میزان یکپارچه شدن منابع آنلاین است. ابتدا آموزش حضوری داریم که در آن هیچ مؤلفه آنلاینی وجود ندارد. با این حال، اغلب، مربیان در دوره های حضوری از اینترنت تا حدی برای به اشتراک گذاشتن منابع و ارائه فرصت های یادگیری خارج از کلاس استفاده می کنند. این آموزش تسهیل شده تحت وب در نظر گرفته می شود.

از آموزش آنلاین مانند انگلیسی چقدر می توانید درآمد کسب کنید؟

شما می توانید از طریق آموزش آنلاین انگلیسی از طریق سه روش مختلف درآمد کسب کنید: آموزش با یک شرکت آنلاین ESL. ارائه خدمات آموزشی خود در یک بازار آزاد؛ یا کسب و کار آنلاین ESL خود را ایجاد کنید و برای خود کار کنید. بیایید هر یک از این سه گزینه را در زیر بررسی کنیم:

با یک شرکت آنلاین ESL تدریس کنید

مسلماً ساده ‌ترین از سه گزینه، آموزش با یک شرکت آنلاین ESL برای کسانی که نمی ‌خواهند مستقیما کار کنند، ایده‌آل است. شرکت ‌هایی که به این شکل ساختار یافته ‌اند، اغلب طرح‌ های درسی و مواد آموزشی را در اختیار شما قرار می ‌دهند که می ‌توانید کلاس ‌های خود را بر اساس آن ‌ها پایه گذاری کنید. آن ها همچنین دارای یک شبکه بزرگ و جهانی از دانش آموزانی هستند که به دنبال معلمان آنلاین ESL برای گذراندن درس می گردند، که باعث می شود امنیت دانش آموزان برای شما چالش کمتری باشد.

با این حال، شرکت هایی با این ماهیت به شما اجازه نمی دهند نرخ ساعتی خود را تعیین کنید. هنگامی که برای یک شغل آموزشی با آن ها مصاحبه می کنید، بر اساس تجربه و صلاحیت هایتان، نرخ ساعتی به شما تعلق می گیرد. این نرخ‌ها می‌توانند متفاوت باشند، اما اغلب دارای یک برنامه مبتنی بر انگیزه نیز هستند.

اگر به دنبال راه هایی برای کسب درآمد بیشتر از آموزش آنلاین انگلیسی با یک شرکت ESL فراتر از حداقل نرخ پایه ای هستید که آن ها ارائه می دهند، ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

دریافت گواهینامه TEFL: اکثر شرکت های آنلاین ESL از شما می خواهند که یک گواهینامه TEFL 120 ساعته (حداقل) داشته باشید تا شغل خود را تضمین کنید. داشتن این مدرک در نمایه معلم شما ممکن است به شما کمک کند حقوق پایه بالاتری داشته باشید.

تجربه تدریس: مانند هر شغلی، کارفرمایان برای تجربه ارزش قائل هستند. اگر ESL را به صورت حضوری آموزش داده اید، عالی است، و اگر تجربه تدریس آنلاین انگلیسی را دارید، حتی بهتر است!

مدرک دانشگاهی: آیا مدرک دانشگاهی (در هر رشته ای) دارید؟ در حالی که همه شرکت ‌های ESL آنلاین به مدرک نیاز ندارند، اکثر آن ها به مدرک نیاز دارند. داشتن مدرک معمولاً به این معنی است که نرخ دستمزد بالاتری دریافت خواهید کرد.

به دنبال شرکت ‌هایی باشید که پاداش‌ های مبتنی بر انگیزه ارائه می‌دهند: اگر بیش از تعداد مشخصی کلاس در ماه تدریس کنید، پاداش ‌های تشویقی اضافی برای هر کلاس باشد. پاداش برای تعداد نظرات مثبتی که در پایان هر کلاس دریافت می کنید. پاداش حضور و غیاب برای عدم حذف یا لغو هیچ کلاس و غیره.

یک نمایه آموزشی در یک بازار آزاد ایجاد کنید

بازارهای باز نوعی پلتفرم هستند که به دانش آموزانی که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند با معلمان ESL که نمایه ای در بازار فهرست شده دارند، کمک می کند. نمایه معلم شما باید صلاحیت ها، تجربه و هر گونه آموزش یا گواهینامه های اضافی را که کسب کرده اید، برجسته کند. مثلا:

صلاحیت های دوره گواهینامه TEFL خود را (حضوری، آنلاین، تعداد ساعات، و آموزشگاهی که به شما گواهی داده است و غیره) را شامل شود.

مدرک شما (در صورت داشتن مدرک) و محل کسب آن.

تجربه، جزء آموزش تمرینی را که باید به عنوان بخشی از دوره TEFL خود تکمیل می ‌کردید، شامل تعداد ساعت ‌های تکمیل شده، در نظر بگیرید.

آموزش های تکمیلی، آیا در کنار دوره TEFL آموزش تخصصی گذرانده اید؟

راه های دیگر برای فروش خود در نمایه شما:

ویدیوی مقدماتی: همچنین می ‌خواهید یک ویدیوی مقدماتی جذاب ایجاد کنید تا خود را به دانش‌آموزان آینده (و والدین آن ها) معرفی کنید. این ویدیو لهجه، توانایی ‌های شما و اینکه چرا فکر می ‌کنید یک معلم زبان انگلیسی عالی هستید را نشان می‌دهد. از این ویدیو برای فروش خدمات خود و توانایی ‌های خود برای جذب اولین دانش ‌آموزان خود، به دست آوردن نظرات مثبت و محکم و شروع به ایجاد پایگاه مشتریان خود، استفاده کنید.

نرخ پرداخت: برخلاف شرکت‌های ESL ساختاریافته، با یک بازار باز، می ‌توانید نرخ پرداخت خود را برای هر کلاس تعیین کنید. معمول است که قبل از افزایش نرخ، برای جذب دانشجویان جدید با نرخ کمتر شروع کنید و با بازخوردها و نظرات مثبت شهرت خود را افزایش دهید. اگر دانش‌ آموزان شما ارزشی در درس‌ های شما پیدا می ‌کنند و دوست دارند با شما کار کنند، نباید با افزایش اندک نرخ‌ های شما مشکلی داشته باشند. مهم است که به یاد داشته باشید که از همان ابتدا نرخ پرداخت خود را خیلی بالا تعیین نکنید. نرخ بالا بدون هیچ بازبینی برای توجیه آن نرخ، جذب دانش‌آموزان را دشوار می‌کند، با گذشت زمان در آن به مراتب موفق ‌تر خواهید بود. علاوه بر این، حتی ممکن است در نظر داشته باشید که به هر دانش آموز جدید اولین درس رایگان خود را ارائه دهید تا آن ها را جذب کنید و به نوبه خود از آن ها بخواهید که برای شما نظر بدهند!

کسب و کار آموزشی آنلاین خود را راه اندازی کنید

چالش ‌برانگیزترین گزینه از میان این سه گزینه، راه ‌اندازی کسب ‌و کار آموزش آنلاین خود ایده‌ آل است اگر شما یک طرفدار واقعی هستید و انگیزه و هدف لازم برای پیگیری و تضمین موفقیت را دارید.

در اینجا، نه تنها باید برای پیدا کردن دانش‌آموزان خود تلاش کنید، بلکه نمایش را از پایه اجرا می‌کنید. این شامل ایجاد وب ‌سایت خود، انتخاب پلتفرم ویدیویی که می‌ خواهید برای کلاس ‌های خود استفاده کنید، تصمیم‌ گیری در مورد چه گروه سنی است. جمعیت شناسی که می خواهید آموزش دهید و بر این اساس برنامه های درسی خود را ایجاد کنید، نام خود را در آنجا معرفی کنید و کسب و کار خود را بازاریابی کنید، نرخ دستمزد خود و شکلی از پرداخت قابل قبولی را مشخص کنید.

مزایای راه اندازی کسب و کار آموزشی آنلاین شما عبارتند از:

شما نمایش را اجرا می کنید و از ابتدا تا انتها کنترل کامل دارید.

مانند اکثر بازارهای باز، مجبور نیستید از درآمد خود کمیسیون بپردازید.

شما می توانید درآمد بیشتری کسب کنید. در حالی که می خواهید نرخی تعیین کنید که به اندازه کافی منصفانه باشد تا دانش آموزان جدید جذب کنید، همچنین می خواهید از پایین آمدن بیش از حد خودداری کنید، زیرا ممکن است نشان دهنده عدم اعتماد به توانایی های تدریس شما باشد.

ارجاعات، دانش آموزان شما می توانند دوستان، خانواده، و غیره خود را از طریق تبلیغات شفاهی مثبت برای کمک به ایجاد پایگاه دانشجویی خود معرفی کنند و حتی می توانید برنامه ارجاع خود را معرفی کنید که در صورت ایجاد کسب و کار جدید برای شما، دانشجویان فعلی شما از آن بهره مند می شوند.

شما هیچ قراردادی برای امضا کردن یا حداقل/حداکثر ساعت کاری برای تعهد ندارید (مانند برخی از شرکت‌های آنلاین)، شما همه چیز را در نظر می‌گیرید.

یکی از مزایای آموزش آنلاین این است که به شما اجازه می دهند بخشی از خانه یا آپارتمان خود را به عنوان دفتر کار در خانه بنویسید. همچنین می توانید هزینه هایی مانند کامپیوتر/لپ تاپ، اینترنت، وب کم، میکروفون، هدست، لوازم آموزشی و غیره را حذف کنید.

آیا آموزش آنلاین ارزشش را دارد؟

آموزش آنلاین فرصت های خوبی را برای کسب حقوق خوب به صورت پاره وقت یا تمام وقت فراهم می کند. اگرچه این شغل پردرآمدترین حرفه نیست، اما انعطاف پذیری و راحتی زیادی را ارائه می دهد، از جمله توانایی کسب درآمد از خانه در حالی که بر زندگی دیگران تأثیر می گذارد.

شما می توانید مهارت های خود را به صورت آنلاین از طریق شبکه های اجتماعی و وبسایت ها آموزش دهید و کسب و کار پررونقی داشته باشید.


آموزش سئو

چرا سئو یک راه عالی برای کسب درآمد آنلاین است؟

انواع راه ‌هایی برای کسب درآمد آنلاین وجود دارد، مانند ساخت یک فروشگاه تجارت الکترونیک، توسعه یک وبلاگ محبوب، فروش خدمات و محصولات وابسته، کتاب‌های الکترونیکی، فروش دوره‌های آنلاین و موارد دیگر.

با این حال، اگر ترافیک نداشته باشید، با این روش ها هیچ درآمدی کسب نخواهید کرد. یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن ترافیک باکیفیت به سایت شما، سئو است. بهینه سازی موتورهای جستجو یک مهارت اساسی است که می تواند به موفقیت شما در فضای آنلاین کمک کند.

دانستن نحوه عملکرد سئو و نحوه ایجاد و اجرای یک استراتژی سئو می تواند شما را برای صاحبان مشاغل و هر وب سایت شخصی که راه اندازی می کنید، ارزشمند کند.

مواردی مانند:

  • چرا سئو مهم است
  • چگونه ترافیک ارگانیک می تواند کسب و کار شما را تغییر دهد
  • چگونه می توان نوع مناسبی از بازدیدکنندگان را هدف قرار داد
  • چرا همه ترافیک ترافیک خوبی نیست
  • نحوه بهینه سازی برای هدف جستجو و رتبه حتی بالاتر در موتورهای جستجو

هنگامی که اصول و مفاهیم سئو را یاد گرفتید، می توانید شروع به اعمال آنچه یاد گرفته اید در چندین حوزه مختلف و انواع مختلف کسب و کار کنید. حتی می توانید برای یادگیری بیشتر و به کارگیری مهارت های خود در دنیای جدید، به صورت آزاد کار کنید.

چگونه سئو را یاد بگیریم و به یک متخصص تبدیل شویم؟

یادگیری سئو آنقدرها هم سخت نیست. تنها کاری که لازم است اختصاص دادن زمان لازم برای یادگیری مفاهیم مختلف سئو و بهترین روش هاست.

نکته مهم در مورد سئو این است که می توانید در مسیر تبدیل شدن به یک متخصص سئو، شروع به ارائه خدمات و دریافت پول کنید.

مزایای یادگیری سئو

  • می تواند ترافیک موتورهای جستجو و رتبه بندی وب سایت های شما را به همراه سایت های مشتری افزایش دهد.
  • برای کمک به رشد کسب و کار خود به آژانس های سئو شخص ثالث وابسته نخواهید بود.
  • اگر تصمیم به برون سپاری دارید، می توانید تصمیمات بهتری در مورد اینکه با چه کسی کار کنید بگیرید.
  • می توانید با یک آژانس سئو یا بازاریابی شغلی پیدا کنید تا در حین یادگیری، مهارت های خود را بیشتر کنید.

تقریباً هر کسب و کار آنلاین می تواند از نوعی استراتژی سئو بهره مند شود. حتی اگر منبع ترافیکی دارید که عالی کار می کند، می توانید SEO را اضافه کنید تا کسب و کار را انعطاف پذیرتر کنید و در عین حال درآمد را افزایش دهید.

منحنی یادگیری SEO در ابتدا بسیار شیب دار خواهد بود، زیرا مفاهیم جدید زیادی برای یادگیری وجود دارد. اما هنگامی که این مرحله اولیه را پشت سر بگذارید و شروع به پیاده سازی کنید، همه چیز بسیار آسان تر خواهد شد.

در اینجا نگاهی گذرا به مسیری که می توانید برای یادگیری سئو دنبال کنید آورده شده است:

  1. درک کنید که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند و چگونه محتوا را فهرست می کنند.
  2. مفاهیم اولیه و ایده های بازاریابی موتورهای جستجو را بیاموزید.
  3. بدانید که موتورهای جستجو به دنبال چه چیزی هستند (یعنی محتوای با کیفیتی که جستجوگران دوست دارند).
  4. نحوه بهینه سازی محتوا را به روش صحیح بیاموزید.
  5. بیاموزید که چه فاکتورهای سئو خارج از سایت مهم هستند و چگونه به این معیارها دست یابید.
  6. ابزارهای سئوی مناسب را برای کمک به تصمیم گیری های مبتنی بر داده انتخاب کنید.
  7. آنچه را که آموخته اید در کار با وب سایت ها و پروژه های دیگر قرار دهید.

هنگامی که راه خود را در مسیر بالا طی کردید، می توانید از روش های مختلف استفاده کنید تا از مهارت ها و دانش سئو خود درآمد کسب کنید.


آموزش دیجیتال مارکتینگ

۹ راه برای کسب درآمد از طریق دیجیتال مارکتینگ

آیا می خواهید درآمد کسب کنید؟ یا به دنبال درآمد غیرفعال هستید؟ سپس یک خبر خوب برای شما وجود دارد. با این مراحل ساده می توانید از بازاریابی دیجیتال یاد بگیرید و کسب درآمد کنید.

۱. از طریق نوشتن محتوا درآمد کسب کنید

نوشتن محتوا برای کانال های آنلاین است، مانند وبلاگ ها، مقالات، پست ها در رسانه های اجتماعی و اسکریپت های ویدئو.

مهارت های مورد نیاز برای یک نویسنده محتوا موفق:

  • مهارت های نوشتاری
  • مهارت تحقیق کلمات کلیدی
  • مهارت سئو
  • مهارت تحلیلی
۲. از طریق یک متخصص سئو کسب درآمد کنید

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به افراد کمک می کند محصولات و اطلاعات را در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ پیدا کنند. بنابراین کارشناسان سئو استراتژی هایی را برای بهبود نتیجه جستجوی محصول یا خدمات سازمان اجرا می کنند. به افزایش ترافیک در محتوای وب سایت کمک می کند.

۳. از طریق بازاریابی وابسته کسب درآمد کنید

Affiliate Marketing به عنوان تبلیغ خدمات یا محصولات یک سازمان خاص با استفاده از وبلاگ نویسی، پست های رسانه های اجتماعی و غیره تعریف می شود. هنگامی که هر فروش از طریق کانال ما انجام می شود، آنگاه می توانیم از سازمان خاص پورسانت دریافت کنیم.

پس بهتر است با توجه به جایگاه خود محصولات مناسبی را پیدا کنیم. و شروع به ایجاد پست های وبلاگ با استفاده از مقایسه محصول، بررسی و غیره کنید. اگر محتوای باکیفیت ایجاد کنیم، با استفاده از تبلیغات رسانه های اجتماعی و استراتژی های سئو می توانیم بازدید کننده وب سایت را به خریدار محصول تبدیل کنیم و درآمد زیادی کسب کنیم.

۴. از طریق فروش تبلیغات درآمد کسب کنید

با استفاده از تبلیغات می توانیم از ترافیک وب با استفاده از بازدیدها و کلیک ها کسب درآمد کنیم. برنامه های تبلیغاتی مانند Google Adsense کد مناسبی را در اختیار وب سایت ما قرار می دهند. و تبلیغات را برای ما ارائه می کنند. ابتدا باید ترافیک کافی برای وب سایت خود داشته باشیم، سپس می توانیم با استفاده از تبلیغات پول کافی تولید کنیم.

۵. کسب درآمد از طریق مدیر رسانه های اجتماعی

نقش مدیر رسانه های اجتماعی افزایش حضور یک برند شخصی یا حرفه ای با استفاده از تاکتیک های مختلف بازاریابی است. این شامل برنامه ریزی و نوشتن پست های رسانه های اجتماعی، ایجاد تصاویر گرافیکی، اجرای تبلیغات، پاسخ به نظرات دنبال کنندگان و غیره است.

۶. ایجاد و فروش محصولات دیجیتال ما

ما می‌توانیم با ایجاد محصولات دیجیتالی خود، درآمد زیادی کسب کنیم. مزیت اصلی این روش این است که ما نیازی به ایجاد محصولات جدید نداریم و بارها و بارها همان محصولات را به بازار عرضه می کنیم. و ما می توانیم کسب و کار خود را خودکار کنیم و سود زیادی کسب کنیم.

نمونه هایی از محصولات دیجیتال:

۱. کتاب الکترونیکی

هنگامی که ما در پست های وبلاگ خود محتوا ایجاد می کنیم. سپس می‌توانیم آن را به یک محصول تبدیل کرده و به عنوان یک کتاب الکترونیکی به بازار عرضه کنیم

۲-دوره آنلاین

اگر دانش زیادی در مورد موضوعی داشته باشیم، می‌توانیم آن دانش را به محصول تبدیل کنیم و آن را با مردم به اشتراک بگذاریم تا دانش خود را با جامعه تبادل کنیم. ما می ‌توانیم دوره ‌ها را از طریق وب ‌سایت خود بفروشیم یا دوره‌ های خود را در مکان ‌هایی مانند یوتیوپ  قرار دهیم تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنیم.

۳. قالب های وب

اگر در طراحی وب مهارت داریم، می ‌توانیم قالب وب نوآورانه خود را با استفاده از وب‌ سایت خود بسازیم یا از طریق پلتفرم‌ های دیگری مانند ThemeForest بفروشیم.

۷. کانال یوتیوب را راه اندازی کنید

وقتی ویدیوهای باکیفیتی در یوتیوب ایجاد می کنیم و تعداد زیادی بیننده جذب می کنیم. وقتی بینندگان تبلیغات را در حین پخش ویدیو ببینند یا روی آن کلیک کنند، می توانیم درآمد کسب کنیم.

۸. مشاغل بازاریابی دیجیتال را دریافت کنید

اگر می خواهید قبل از شروع یک تجارت دیجیتال مارکتینگ، تجربه واقعی زندگی را بیاموزید، پیدا کردن شغل در بازاریابی دیجیتال انتخاب بهتری است.

۹. راه اندازی آژانس دیجیتال مارکتینگ

اگر دانش عمیق ‌تری در مورد جنبه ‌های مختلف بازاریابی دیجیتال دارید، راه‌اندازی آژانس بازاریابی دیجیتال با تیم برای خدمات مشتری یک گزینه معقول خواهد بود.

بنابراین اساساً دیجیتال مارکتینگ فرصت های فوق العاده ای برای کسب درآمد غیرفعال ارائه می دهد. این به ما قدرت می‌دهد تا با استفاده از اینترنت، استراتژی‌ های مختلف بازاریابی و مهارت ‌ها، منابع متعددی از فرصت ‌ها، درآمد کسب کنیم.


آموزش تولید محتوا

تقریباً یک دهه پیش، تولید محتوا یک سرگرمی بود و افراد زیادی آن را انجام نمی دادند. امروزه تولید محتوای دیجیتال به یک حرفه تبدیل شده است.

تولیدکنندگان محتوا سالانه میلیون‌ها دلار درآمد دارند، اما سوال اینجاست که چگونه می ‌توانند درآمد کسب کنند؟

شاید متوجه نشده باشید، اما الگوریتم ‌های رسانه ‌های اجتماعی مدام تغییر می ‌کنند و دسترسی ارگانیک محتوا را کاهش می ‌دهند.

شما تلاش زیادی برای ایجاد یک پست در فیس بوک یا هر پلتفرم دیگری انجام می دهید، اما در نهایت یک تعامل ناچیز دریافت می کنید. تعداد فزاینده ای از تولیدکنندگان محتوا با این مشکل روبرو هستند.

نکته این است که سازندگان محتوا چگونه در این محیط رقابتی و در حال توسعه به سرعت درآمد کسب می کنند؟

چه یک تأثیرگذار، مربی یا کارآفرین باشید، می ‌توانید محتوای دیجیتالی ایجاد کنید و یک جریان درآمد جدید ایجاد کنید. در ادامه توضیح خواهیم داد که سازنده محتوا چیست و چگونه یک سازنده محتوا می تواند درآمد کسب کند.

تولیدکننده محتوا کیست؟

سازنده محتوا کسی است که مطالب سرگرم کننده یا آموزشی را برای مخاطبان هدف خود تولید می کند. یا همانطور که ما دوست داریم آن را آموزش و سرگرمی بنامیم. هر چیزی که در وب می بینید، محتوا است. به عنوان مثال، اگر از طریق فیس بوک مرور کنید، با ۲.۸ میلیارد کاربر فعال روبرو می شوید که بیشتر آن ها تولید کننده محتوا هستند.

ممکن است در حال حاضر در رسانه های اجتماعی به شکل پست و کامنت محتوا ایجاد کنید. اما اگر می خواهید پول در بیاورید، باید برنامه ای ایجاد کنید و محتوایی ایجاد کنید که مخاطب را درگیر نگه دارد. یوتیوب به تنهایی بیش از ۳۷ میلیون کانال تولید محتوا دارد، اما همه آن ها درآمدزایی ندارند.

اما تبدیل شدن به یک سازنده محتوا می تواند یک کار بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده باشد. فرض کنید شما یک مربی هستید که به استارت آپ ها کمک می کند تا از طریق چالش ها عبور کنند. اکنون می توانید از تخصص فعلی خود برای ایجاد محتوای دیجیتال استفاده کنید.

اگر از قبل به چیزی علاقه دارید، برای ایجاد محتوا نیازی به یادگیری چیزهای جدی ندارید. اگر شما یک هنرمند آرایشی هستید، می ‌توانید به سادگی از مهارت‌ های خود استفاده کنید و ویدیوها و وبلاگ ‌های هیجان ‌انگیزی ایجاد کنید. علاوه بر این، می توانید هر چقدر که می خواهید درآمد داشته باشید. از آنجایی که توسعه ‌دهنده محتوا یک شغل ۹ به ۵ نیست، آزادی و انعطاف زیادی خواهید داشت.

اگر می خواهید یک برند شخصی توسعه دهید، باید محتوایی ایجاد کنید تا به مخاطبان خود بگویید که چه کسی هستید و از چه چیزی دفاع می کنید. اگر می خواهید یک برند شخصی بسازید، ثبات یک استراتژی اجتناب ناپذیر است، موفقیت یک شبه اتفاق نمی افتد مگر اینکه واقعاً خوش شانس باشید.

انواع مختلف محتوا

به عنوان یک تولید کننده محتوا، شما این فرصت را دارید که نسخه معتبری از خود باشید و هر نوع محتوایی را که می خواهید، ایجاد کنید.

در اینجا چند نوع محتوای محبوب وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • ویدئوهای یوتیوب، تیک تاک، اینستاگرام و غیره
  • پست های وبلاگ، تابلوهای پینترست
  • پادکست یا محتوای صوتی
  • کتاب های الکترونیکی، دوره ها و اینفوگرافیک ها
  • استوری ها، حلقه ها و راهنماهای اینستاگرام
  • بازی و پخش زنده
  • موسیقی و هنر

هیچ قانون سخت و سریعی برای انتخاب نوع محتوای مناسب وجود ندارد. همه چیز به چیزی بستگی دارد که شما یا مخاطبانتان دوست دارید، ببینید.

اگر دوست دارید ویدیوهای کوتاه بسازید، در TikTok حضور داشته باشید یا حلقه ‌های اینستاگرام بسازید، اینها در حال حاضر داغ هستند.

اگر می خواهید از ترکیبی از انواع مختلف محتوا استفاده کنید، ممکن است بخواهید وبلاگ خود را ایجاد کنید و هر آنچه را که دوست دارید به اشتراک بگذارید.

کسب درآمد به عنوان یک تولید کننده محتوا می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. همانطور که قبلاً گفتم، بسیاری از مردم افکار خود را در وب به اشتراک می گذارند، اما همه نمی دانند که چگونه می توان یک برنامه بازاریابی بلندمدت برای کسب درآمد از محتوای خود ایجاد کرد یا درک کرد که چگونه مخاطبان و خریداران جدیدی را در زمانی که مخاطبان فعلی آنها تمام می شود، پیدا کنند.

بنابراین، اجازه دهید به موضوع اصلی خود برویم تا ۱۱ استراتژی مختلف برای کسب درآمد به عنوان یک تولید کننده محتوا را توضیح دهیم.

۱۱ راه برای کسب درآمد به عنوان تولید کننده محتوا

اولین چیزی که باید درک کنید این است که قبل از ایجاد محتوا باید زمینه خوبی در زمینه خلاقیت خود داشته باشید.

شاید بخواهید ایلان ماسک یا ریچل هالیس بعدی باشید. سوالی که باید بپرسید این است که برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا چه استعدادی دارید. شما نمی‌توانید بیرون بروید و شروع به نوشتن کنید و انتظار داشته باشید تلاش‌ هایتان پاداش‌ های پولی به همراه داشته باشد.

در اینجا ۱۱ راه برای کسب درآمد آنلاین به عنوان یک تولید کننده محتوا آورده شده است:

۱. ایجاد یک انجمن آنلاین

وقتی صحبت از کسب درآمد آنلاین می شود، باید یک انجمن بسازید یا بخشی از سایر جوامع محبوب باشید.

جامعه بستری است که در آن شما انواع افراد همفکر را جذب کرده و با آن ها ارتباط برقرار می کنید. اینجاست که مخاطبان شما می توانند توصیه ها، نکات و ترفندهای ارزشمندی را دریافت کنند. اگر شما یک بازاریاب هستید، مخاطبان شما باید برای رفع نیازهای مرتبط با بازاریابی خود به جامعه شما مراجعه کنند.

به عنوان مثال، زمانی که مردم نیاز به دریافت مشاوره در مورد بازاریابی رسانه های اجتماعی دارند، از شبکه های اجتماعی بازدید می کنند.

هنگامی که یک جامعه ایجاد می کنید، مخاطب ایده آل شما از اینکه بخشی از آن است راحت و خوشحال خواهد شد.

۲. ارائه محتوای انحصاری

این یک امر بدیهی است. وقتی چیزی منحصر به فرد و هیجان انگیز ارائه می دهید، به صورت آنلاین درآمد کسب می کنید، این یک کار یکباره نیست. اگر فکر می کنید می توانید چند ویدیو در یوتیوپ بسازید و شروع به کسب درآمد کنید، احتمالاً این اتفاق نخواهد افتاد.

شما باید سازگار، مرتبط و متمرکز بر نتیجه باشید. ابتدا محتوایی را برای جذب و ساختن مخاطب خود ایجاد می کنید و سپس به طور مداوم محتوای جدید ایجاد می کنید.

بیایید فرض کنیم که شما هنوز یک فالوور آنلاین ندارید. اینجا جایی است که برای ساختن گروه خود به محتوای برتر خود نیاز دارید.

اگر چیز شگفت انگیزی برای به اشتراک گذاشتن دارید، هیچ پلتفرم کمبودی وجود ندارد. به عنوان مثال TikTok یا کلاپ هاوس را در نظر بگیرید. مردم فقط از محتوای عالی خود استفاده می کنند تا به سرعت مخاطب ایجاد کنند.

اگر فرصتی برای پیوستن به کلاپ هاوس داشته باشید، می ‌دانید که مردم چگونه جوامعی را ایجاد می‌ کنند و محتوای خود را در معرض دید زیادی قرار می ‌دهند. برخی از افراد میزبان اتاق های خصوصی برای هنر هستند که در آن خرید، فروش و تجارت می کنند.

سازندگان حتی در حال انجام NFT (توکن غیرقابل تعویض) هستند.

۳. همکاری کنید

وقتی با هم همکاری می کنید، موفقیت بسیار آسان تر می شود. فقط بیرون بروید و برخی از برندهای برتر، اینفلوئنسرها و افراد صنعت خود را بیابید. ببینید چگونه می توانید قبل از درخواست چیزی ابتدا به آن ها خدمت کنید.

لایک کنید، نظر بدهید، محتوای آن ها را به اشتراک بگذارید و این کار را طوری انجام دهید که می خواهید کسی برای شما انجام دهد.

همکاری‌ ها زمانی کار می ‌کنند که برای ایجاد روابط شفاف و دوجانبه سودمند با افرادی که مخاطبانشان با شما همسو هستند، وقت بگذارید.

اگر از استراتژی های درست برای ایجاد روابط پیروی کنید، برندها و افراد همفکر می توانند سفیران شما باشند. ما می دانیم که یافتن افراد مناسب به تلاش و زمان زیادی نیاز دارد. اما ارزش وقت شما را دارد. با کمک و خدمت به دیگران شروع کنید، و بقیه چیزها در مسیر قرار خواهند گرفت.

ایجاد روابط آنلاین مانند دوست یابی آفلاین است. شما با یک نفر آشنا می شوید و با هم وارد ارتباط می شوید. وقتی شیمی خوبی ایجاد کردید، تنها در این صورت است که می توانید روی یک رابطه سودمند دوجانبه کار کنید.

هدف شما باید حضور در همه جا باشد. سعی کنید به هر جایی که محتوای شما مورد قدردانی و پسند قرار می گیرد، نگاه کنید.

۴. از تبلیغات رسانه های اجتماعی استفاده کنید

در حالی که استفاده از تبلیغات پولی اجباری نیست، گاهی اوقات بسته به اهداف خود لازم است از آن استفاده کنید. اگر به دنبال گسترش دامنه دسترسی خود هستید، تبلیغات رسانه های اجتماعی ضروری است. مهم نیست محتوای شما چقدر خوب است، تبلیغ ارگانیک آن سخت‌ تر و بهتر می‌ شود.

البته، تغییر از استراتژی اجتماعی ارگانیک به تبلیغات پولی می تواند چالش برانگیز باشد. اما درک این نکته ضروری است که پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیز به دنبال کسب درآمد هستند.

آن ها نمی خواهند محتوای شما بدون دلیل به میلیون ها نفر برسد، مگر اینکه محتوای شما واقعاً ویروسی باشد. بنابراین، باید یاد بگیرید که کمپین ‌های تبلیغاتی سودآور در رسانه ‌های اجتماعی را اجرا کنید و کمک بیشتری را که برای گسترش دامنه نیاز دارید، دریافت کنید.

تبلیغات اجتماعی پولی یک راه فوق مستقیم برای دسترسی به افرادی است که می خواهید. به عنوان مثال، اگر یک مربی هستید و راهنماهای بسیار خوبی برای مخاطبان خود دارید، می توانید از تبلیغات فیس بوک یا اینستاگرام برای دسترسی به افراد مناسب و گرم کردن مخاطبان جدید استفاده کنید. به هر حال، تبلیغات رسانه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای رشد سریع برند شماست.

همه شبکه های اجتماعی اصلی گزینه های تبلیغاتی را ارائه می دهند. با این حال، شما نباید از همه آن ها استفاده کنید. فقط از پلتفرم هایی استفاده کنید که افراد شما دوست دارند در آن زمان بگذرانند.

برای مثال، اگر مخاطبان شما مدیران اجرایی یا کارآفرینان تجاری هستند، ممکن است به تمرکز بر لینکدین کمک کند.

اجرای تبلیغات در سایت های اجتماعی را در نظر بگیرید که نتایج خوبی برای شما به صورت ارگانیک ایجاد می کنند.

۵. یک محصول یا خدمات ارائه دهید

چیزی را ارائه دهید که مخاطبان شما نتوانند در برابر آن مقاومت کنند. این یک تاکتیک بازاریابی اثبات شده برای جلب توجه بیشتر به محتوای شما است.

به عنوان مثال، اگر مجموعه ای از کفش های کتانی فوق العاده انحصاری دارید، یک کفش ورزشی خصوصی یا انحصاری با عرضه محدود ایجاد کنید. یا خدمات اشتراکی را ارائه دهید که حاوی محتوای خاصی، برای شخص خاصی است. یا یک NFT انحصاری ارائه دهید.

هدف در اینجا این است که به مخاطبان خود انگیزه دهید یا به آن ها چیزی بدهید که آن ها را وادار به اشتراک یا ثبت نام در پیشنهادات شما کند.

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای ارائه پیشنهادات غیرقابل مقاومت انجام دهید. اجازه بدهید چند نکته به شما بگویم:

  • راهنماها یا کتاب های الکترونیکی رایگان
  • کوپن های انحصاری یک بار مصرف
  • اشتراک رایگان
  • عضویت رایگان
  • نمونه های مجانی
  • تخفیف سبک زندگی

هدیه های منحصر به فرد را برای مدت زمان محدود ارائه دهید. حتما چیزی با ارزش و جذاب ارائه دهید. این یک راه عالی برای رشد سریع مخاطبان است.

۶. از شراکت های تجاری استفاده کنید

اگر می‌خواهید یک جریان درآمد پایدار ایجاد کنید، باید روی درک مخاطبانتان از برندتان کار کنید.

ایجاد یک تجربه منحصر به فرد که شما را از بقیه رقبا متمایز کند، حیاتی است. با این وجود، ایجاد آن تجربه قوی و به یاد ماندنی به تنهایی چالش برانگیز است.

برای تقویت واقعی محتوای خود، مشارکت های برند قوی ایجاد کنید. مشارکت برند فرآیند کار با برندهای دیگر برای به اشتراک گذاشتن و تبلیغ متقابل محتوای شما با مخاطبانشان است.

به عنوان مثال، اگر شما یک مربی تناسب اندام هستید، ممکن است خوب باشد که با برندهایی که محصولات کاهش وزن تولید می کنند، شریک شوید. به این ترتیب، محتوای خود را در معرض مخاطبان جدیدی قرار می دهید که ممکن است به هر چیزی که ارائه می دهید، علاقه مند باشند.

۷. آنچه را که در آن خوب هستید، بفروشید

سعی نکنید در اینترنت همه چیز برای همه باشید.

اینترنت دنیای رقابتی است که همه به دنبال جلب توجه خود هستند.

اگر در مورد آنچه که ارائه می دهید و مخاطبان شما چه کسانی هستند، واضح نیستید، کسب درآمد آنلاین دشوار خواهد بود.

بنابراین، فقط آنچه را که در آن مهارت دارید، بفروشید تا در مقابل رقبا متمایز شوید.

یک سوال ساده از خود بپرسید: چرا مردم باید محصولات من را بخرند و از محتوای من استفاده کنند در حالی که منابع معتبر دیگری برای دریافت اطلاعات و محصولات مشابه دارند؟ اینجاست که اهمیت هدف قرار دادن بخش خاصی از بازار را درک می کنید.

وقتی سعی می کنید به همه رسیدگی کنید، در نهایت با کسی صحبت نمی کنید. بنابراین، کاری را انجام دهید که در آن مهارت دارید و سپس افراد مناسبی را پیدا کنید که دوست دارند محتوای شما را مصرف کنند.

۸. محتوا را به طور مداوم ایجاد کنید

ثبات کلید موفقیت است. فقط برخی از تولیدکنندگان محتوای پردرآمد را مطالعه کنید، و خواهید فهمید که چقدر مهم است که در تلاش‌های تولید محتوا ثابت قدم باشید.

وقتی محتوای عالی را به طور مداوم ایجاد می کنید، روند خاصی را دنبال می کنید که با گذشت زمان بهبود می یابد.

به عنوان یک تولید کننده محتوا که به دنبال امرار معاش است، نمی توانید ناسازگار باشید. اگر مخاطبان شما محتوای شما را دوست دارند، به آن ‌ها بیشتر بدهید تا دوباره برگردند.

مخاطبان و فالوورهای شما مطمئناً زمانی که شما انتظارات آن ها را برآورده نمی کنید و تولید محتوا را متوقف می کنید، به شخص دیگری روی می آورند.

۹. دریافت نکات: از ویژگی انعام استفاده کنید

انعام دادن به افراد در رسانه های اجتماعی برای محتوایشان در حال تبدیل شدن به محبوبیت و جریان اصلی است.

فیس بوک یک ویژگی انعام را راه اندازی کرده است که به کاربران فیس بوک اجازه می دهد تا به سازندگان محتوای مورد علاقه خود انعام دهند. مردم می توانند به سادگی یک بسته ستاره بخرند و سپس آن ها را در طول یک جلسه زنده برای پخش کننده ها ارسال کنند. با این حال، این ویژگی فقط به جریان های بازی محدود می شود.

پلتفرم های رسانه های اجتماعی بیشتر و بیشتری این ویژگی انعام را برای کمک به سازندگان محتوا برای کسب درآمد بیشتر معرفی می کنند. بنابراین برای ایجاد محتوایی که حداکثر تعداد راهنمایی را ایجاد کند، آماده شوید.

OnlyFans همچنین یک پلت فرم عالی برای تولیدکنندگان محتوا است. این به شما امکان می دهد از طریق اشتراک، راهنمایی و فروش تصاویر درآمد کسب کنید. طرفداران شما می‌توانند در جریان پخش زنده یا مستقیماً از طریق پیام‌های شما نکاتی را ارسال کنند. پلتفرم هایی مانند Clubhouse احتمالاً این ویژگی را معرفی می کنند تا کارها را برای کاربران خود هیجان انگیزتر کنند.

ویژگی انعام همچنین به درک اینکه مخاطب شما از چه نوع محتوایی بیشتر لذت می برد، کمک می کند.

  1. بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته با پتانسیل درآمدی عظیم برای سازندگان محتوا همراه است. و شما می توانید در هنگام خواب پول در بیاورید.

بازاریابی وابسته زمانی است که شخصی برای فروش یا سرنخ های حاصل از تلاش های شما به شما کمیسیون می پردازد.

در اینجا چیزی است که باید در نظر بگیرید:

قبل از خرید هر چیزی، مردم دوست دارند به صورت آنلاین از متخصصان مشاوره بگیرند. اکنون، فرض کنید شما در بین مخاطبان خود بسیار محبوب هستید و مردم دوست دارند به نکات و ترفندهای شما گوش دهند.

شما این قدرت را دارید که بر رفتار خرید مخاطبان خود تأثیر بگذارید یا از طریق محتوای فریبنده خود، آن ها را تشویق به خرید چیزی کنید. اینجاست که می توانید از طریق پیوندهای وابسته پول غیرفعال تولید کنید.

تعداد فروش یا سرنخ هایی که ایجاد می کنید، از طریق یک پیوند وابسته ردیابی می شوند.

مطمئن نیستید پیوندهای وابسته چگونه کار می کنند؟ شما یک پیوند وابسته را در وبلاگ یا سایت خود قرار می دهید و به یک محصول پیوند می دهید. حالا هر وقت شخصی روی آن لینک کلیک کند و محصول را بخرد، پورسانت دریافت می کنید.

به عنوان مثال، اگر محتوایی در مورد آموزش ایجاد می کنید، می توانید برخی از محصولات آموزشی را از طریق بازاریابی وابسته بفروشید.

مثال دیگر می تواند قرار دادن پیوندی در وبلاگ خود برای کتاب آمازون یا شراکت با تأثیرگذاران برجسته برای فروش محصولات و خدمات آن ها باشد. ما همچنین از بازاریابی وابسته برای کسب درآمد همیشه استفاده می کنیم.

۱۱. یک اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی شوید

اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی میلیون ها دلار درآمد دارند. من در مورد کریستیانو رونالدو یا کیم کارداشیان صحبت نمی کنم.

یک فرد معمولی با استعداد و منابع محدود می تواند به یک اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی تبدیل شود و پول جدی به دست آورد. به عنوان مثال، TikTok پلتفرمی است که در آن هر کسی می تواند محتوای خود را نشان دهد و دنبال کنندگان خود را افزایش دهد.

اینترنت میزبان انواع اینفلوئنسرها است. اما می توان آن ها را به چهار دسته زیر تقسیم کرد:

  • اینفلوئنسرهای نانو (۱ تا ۱۰ هزار دنبال کننده)
  • میکرو اینفلوئنسرها (۱۰ تا ۱۰۰ هزار دنبال کننده)
  • اینفلوئنسرهای کلان (۱۰۰ هزار – ۱ میلیون دنبال کننده)
  • مگا اینفلوئنسرها (بیش از ۱ میلیون دنبال کننده)

در حالی که راه‌های زیادی برای گذران زندگی تولیدکنندگان محتوا وجود دارد، با استراتژی ‌هایی که در وبلاگ ذکر کردم، شروع کنید. با خیال راحت روش های مختلف را آزمایش کنید و ببینید کدام یک برای شما بهترین کار را دارد.

اگر بازاریابی وابسته برای شما کار نمی کند، چیز دیگری را آزمایش کنید. با این حال، مطمئن شوید که خود را به عنوان یک مرجع در رسانه های اجتماعی معرفی کنید.

هر روز روی گسترش شبکه خود و ایجاد یک برند شخصی قوی کار کنید. از هر فرصت ممکن برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید.

مخاطب بسازید و از محتوای خود به روش درست درآمدزایی کنید. مهمتر از همه کاری را که دوست دارید انجام دهید. پول به دنبال شما خواهد آمد.

آموزش زبان فرانسه

آموزش زبان ترکی

آموزش زبان انگلیسی 

آموزش زبان انگلیسی به کودکان
آموزش زبان انگلیسی کنکور
آموزش زبان انگلیسی نوجوانان
آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان

راه اندازی کانال تلگرامی

نحوه کسب درآمد آنلاین با کانال تلگرام: ۴ راه برای کسب درآمد

تلگرام در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین مکان ها برای کسب درآمد آنلاین است. در اینجا ۴ روش را به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید با کانال یا گروه تلگرام خود درآمد کسب کنید.

تلگرام یکی از پلتفرم‌ ها و پیام‌ رسان ‌های اجتماعی است که سریع ‌ترین رشد را دارد. در سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان (به ویژه در هند، آفریقا، روسیه) دارد. تقریبا ۷۰۰۰۰۰ کاربر هر ماه به تلگرام می پیوندند. تعداد مخاطبان این پیام رسان و همچنین تعداد کاربران کانال ها، گروه ها و ربات های تلگرام در حال افزایش است. در نتیجه، به یکی از بزرگترین پلتفرم‌ ها برای کسب درآمد آنلاین تبدیل می ‌شود. مردم در سرتاسر جهان انجمن های تلگرامی (کانال ها و گروه ها) ایجاد می کنند و از آن ها به صورت آنلاین کسب درآمد می کنند. موفق ترین کسب و کار در تلگرام تا ۱۰۰۰۰ دلار در ماه درآمد دارد.

تلگرام چیست؟

تلگرام یک پیام رسان متن باز است. در حال حاضر، این تنها پیام رسان محبوبی است که امنیت و حریم خصوصی کاربران و داده های آن ها را تضمین می کند. به همین دلیل، این برنامه دارای چت های مخفی است، پیام های رمزگذاری شده که توسط افراد دیگر قابل دسترسی یا ارسال نیستند. اگر یکی از دو نفر از چت اسکرین شات بگیرد، به دیگری اطلاع داده می شود. از دیگر ویژگی ‌های تلگرام می ‌توان به ایجاد انجمن ‌های کانال و گروه، استیکرهای رایگانی که حتی به راحتی توسط کاربران تلگرام ایجاد می ‌شود، اشتراک‌ گذاری رسانه (شما می‌ توانید فایل ‌های با هر اندازه ‌ای را در آنجا به اشتراک بگذارید، بدون محدودیت!)، دارای تماس ‌های صوتی، پیام ‌های ویدیویی و صوتی است.

تلگرام در سال ۲۰۱۳ توسط تیم Pavel Duroc که به خاطر ساخت آنالوگ روسی فیس بوک VK مشهور بود، راه اندازی شد. تلگرام یکی از اپلیکیشن ‌هایی است که میلیون ‌ها داده کاربر دارد که توسط شخص ثالث به دست نمی ‌آید. این پیام رسان بیشتر در روسیه، ازبکستان، اروپا، هند، ایران، اندونزی، نیجریه، اتیوپی، کنیا و برخی کشورهای دیگر در آفریقا و آسیا محبوبیت دارد. این سریعترین برنامه پیام رسان در حال رشد خارج از WhatsApp و Facebook Messenger است.

کانال تلگرام چیست؟

کانال تلگرام ابزاری در تلگرام برای ایجاد گروه های موضوعی و پخش هر گونه محتوا برای مشترکین است. کانال تلگرام از نظر مفهومی شبیه به گروه فیسبوک است. در آنجا می توانید هر محتوایی را به اشتراک بگذارید: پست ها، متن ها، تصاویر، پیشنهادات ویژه و غیره. تنها تفاوت این است که کاربران نمی توانند محتوا یا پیام های خود را در کانال منتشر کنند. همه نشریات را می توان فقط توسط مدیران ایجاد کرد، این یک ابزار پخش یک طرفه است. اما مشترکین می توانند پست های شما را مشاهده کنند (شما می توانید ببینید که چند نفر از آن ها هر پست را مشاهده کرده اند)، در نظرسنجی ها شرکت کنند و روی پیوندها کلیک کنند.

گروه تلگرام چیست؟

گروه تلگرام ابزاری برای تعامل با مشترکین است. این اساسا یک چت گروهی است که در آن می توانید با اعضا پیام رد و بدل کنید. بیشتر شبیه گروه های واتس اپ است. استفاده از گروه ها برای پخش محتوا به دلیل ماهیت آشفته گروه ها دشوار است (بسیاری از افراد می توانند همزمان پیام ارسال کنند). خوبی گروه ها این است که امکان دریافت محتوای تولید شده توسط کاربر و بازخورد از مشتریان یا کاربران وجود دارد.

به طور خلاصه، کانال های تلگرام برای به اشتراک گذاری محتوا و گروه های تلگرام برای چت با کاربران استفاده می شود.

چگونه از کانال تلگرام خود نهایت استفاده را ببریم؟

در اینجا چند نکته ارزشمند برای استفاده حداکثری از کانال تلگرام خود در حین کسب درآمد آورده شده است.

نیچ را پیدا کنید

چند صد کانال تلگرامی وجود دارد و به سختی می‌توان مخاطبان مشابه کانال ‌های بزرگ را جذب کرد. فقط یک کانال کلی در مورد فیلم ها ایجاد نکنید، به عنوان مثال، در مورد فیلم های کمدی در هندوستان را پیدا کنید. در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید، به کانال های دیگر تلگرام نگاه کنید تا فرصتی برای متمایز شدن از رقبا پیدا کنید.

یک لوگوی ساده و تمیز تنظیم کنید

به طور جدی، این یکی از اشتباهات رایج صاحبان تلگرام است. لوگو نباید جزئیات یا اطلاعات زیادی روی آن داشته باشد. از عکس های واقعی افراد یا هر چیز دیگری استفاده نکنید. لازم نیست طراح باشید تا ببینید خوب یا بد چیست.

از کلمات کلیدی در نام کانال استفاده کنید

کلمات کلیدی ابزارهای قدرتمندی هستند که برای کاربران قابل جستجو و کشف هستند. کلمات کلیدی باید نشان دهنده جایگاه کانال شما باشند و مشخص و صادق باشند. اگر کانالی در مورد اسباب ‌بازی ‌های رباتی برای سگ در هند دارید، نام کانال خود را به درستی نام ببرید. فقط اسمش را ربات اسباب بازی، نگذارید، خاص باشید. به کانال خود یک نام برند ندهید مگر اینکه برند شما مانند پپسی محبوب باشد.

به طور مداوم پست کنید

شما باید نوعی استراتژی محتوا داشته باشید. مشترکین باید هر روز محتوای جدیدی دریافت کنند تا درگیر شوند. هیچ چیز خوبی در مورد ارسال یک بار در ماه وجود ندارد، به این ترتیب شما فقط اعضای خود را از دست خواهید داد.

زیاد پست نکنید

اگر قصد دارید حدود ۱۵ پست جدید در روز منتشر کنید، قبل از ایجاد آن متوقف شوید! طبق تجربه ما، هرچه بیشتر منتشر کنید، کانال شما بیشتر بی صدا می شود. بله، اعلان ‌های مداوم آزاردهنده هستند و کاربران تمایل دارند آن ها را بی‌ صدا کنند. کانال‌ های بی‌ صدا به معنای بازدیدهای کمتر و کاربران فعال کمتر است. اگر از ۱۰۰۰ کاربر فقط ۱۰ کاربر محتوای شما را ببینند، چگونه می توانید خدمات یا تبلیغات خود را ارسال کنید؟

محتوای منحصر به فرد را منتشر کنید

این درست است. کپی پیست کردن مطالب از کانال های دیگر یا اینترنت را متوقف کنید. اول اینکه مردم قبلا آن را دیده اند. دوم، بی احترامی به قوانین کپی رایت خوب نیست. اگر محتوای شخصی را منتشر می کنید، حداقل باید به نویسنده آن اعتبار بدهید. آیا می توانیم به این موضوع نیز اشاره کنیم که فقط یک زمینه منحصر به فرد می تواند ویروسی شود؟ خوب، بله، یک بخش خوب از خلاقیت یا دانش شما می تواند کل کانال شما را محبوب کند.

با ربات های تلگرام خودکار کنید

اگر از تلگرام برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده می کنید، می توانید فرآیند فروش و مشاوره را آسان تر کنید. یک ربات رایگان با سوالات و پاسخ های متداول ایجاد کنید. می تواند جایگزین مدیری شود که هر روز به سوالات یکسانی پاسخ می دهد. با یک ربات، می توانید سفارشات و مخاطبین جدید را بدون تلاش جمع آوری کنید.

هر دو را ایجاد کنید – کانال و گروه

اگر نمی توانید انتخاب کنید چه چیزی برای کسب و کار یا محتوای خود ایجاد کنید – کانال یا گروه، هر دو را ایجاد کنید. در تجربه ما، این انتخاب بهتری است. بهترین استراتژی کسب درآمد از تلگرام، جلب رضایت کاربران و مشتریان از هر طریق ممکن است.

از تلگرام برای تبلیغ سایر لینک های رسانه های اجتماعی استفاده کنید

اگر یک صفحه فیس بوک، اینستاگرام یا حتی گروه واتساپ دارید، از اشتراک گذاری لینک ها در کانال خود هر چند وقت یک بار دریغ نکنید. کاربران می توانند در نهایت یکی از پلتفرم ها را رها کنند و این راه شما برای حفظ ارتباط با آن ها است.

مفهوم کانال خود را تغییر ندهید

اگر کانالی در مورد ورزش داشتید، ناگهان درباره ویدیوهای خنده دار با توله سگ ها نسازید. این یک راه سریع برای از دست دادن کاربران است. کسی که به یک موضوع علاقه دارد می تواند به ایده جدید شما علاقه مند نباشد. اگر کانالی با موضوع جدید می‌خواهید، آن را از ابتدا ایجاد کنید. می توانید آن را در کانال اصلی خود تبلیغ کنید. تنها مواردی که می توانید ایده کانال خود را تغییر دهید: شما ۱۰۰ عضو در آنجا دارید و می خواهید کانال خود را برای جایگاه خود خاص تر کنید (بدون اینکه واقعاً مفهومی را تغییر دهید).

پس چگونه می توان با کانال تلگرام درآمد کسب کرد؟ تلگرام برای خود کانال ها یا گروه ها پولی پرداخت نمی کند، هیچ برنامه ای برای کسب درآمد در داخل آن وجود ندارد. با این حال، در اواخر سال ۲۰۲۰ اعلام شد که به زودی کسب درآمد از تلگرام راه اندازی خواهد شد. این پیام رسان در حال برنامه ریزی برای معرفی تبلیغات در کانال های عمومی است.

اما حتی بدون فرصت رسمی کسب درآمد، تلگرام یکی از محبوب ترین پلتفرم ها برای تبلیغات است. مردم در حال حاضر با فروش محصولات، خدمات یا تبلیغات خود در کانال های تلگرامی هزاران دلار در ماه درآمد کسب می کنند.

۴ استراتژی کسب درآمد تلگرام برای کانال شما
۱. خدمات و محصولات خود را بفروشید

چه یک فروشنده وابسته (آمازون، علی اکسپرس، فلیپ کارت) باشید یا برند خود را داشته باشید، همیشه می توانید محصولات و خدمات خود را برای مخاطبان زیادی که در تلگرام ثبت شده اند تبلیغ کنید و از طریق این پلتفرم اجتماعی مشتریان جدیدی دریافت کنید.

اساساً مانند اجرای رسانه های اجتماعی (فیس بوک، اینستاگرام) است، اما نرخ تعامل بسیار بالاتری دارید. میزان بازدید در کانال های تلگرام می تواند حدود ۳۰ درصد باشد، در حالی که در سایر پلتفرم های اجتماعی کمتر از ۱۰ درصد است. تلگرام یک پلتفرم محتوا محور است، بنابراین برای اینکه در صدر کسب و کار قرار بگیرید، باید به نیازهای کاربران خود فکر کنید و محتوای درجه یک را برای رضایت آن ها ارائه دهید.

به عنوان یک امتیاز، فالوورهای شما به طور پیش ‌فرض از به‌ روزرسانی‌ های شما، اعلان ‌های مداوم دریافت می‌ کنند. نیازی به تنظیم دستی اعلان ها در برنامه نیست. این بدان معناست که کاربران پیشنهادات، اخبار، به ‌روزرسانی ‌ها، تخفیف‌ ها و غیره شما را از دست نخواهند داد.

البته هر چه تعداد اعضای کانال بیشتر باشد، شانس بیشتری برای جذب مشتریان جدید آنلاین و کسب درآمد در تلگرام خواهید داشت. فراموش نکنید تلگرام یک ابزار بازاریابی جدید است و شانس زیادی برای مواجهه با سطح پایین‌تری از رقابت وجود دارد.

حتی می توانید فرآیند فروش را با ربات ها خودکار کنید. ربات‌ های تلگرام می ‌توانند به شما کمک کنند تا با تلاش کمتری کسب درآمد کنید، سفارش‌ها را جمع‌آوری و پردازش کنید، شماره تماس ‌های کاربران را دریافت کنید، پرداخت ‌ها را بپذیرید، در مورد پیشنهادات ویژه اطلاع دهید، پشتیبانی فوری از مشتری ارائه دهید، با کاربران مشورت کنید، قرار ملاقات‌ ها را تعیین کنید، و غیره. سازندگان ربات تلگرام رایگان است.

اگر هیچ محصول یا خدماتی برای فروش ندارید، محبوب‌ ترین ایده‌ها را برای کسب درآمد از کانال تلگرام در نظر بگیرید: فروش خدمات آموزشی، بازاریابی یا مشاوره. به برنامه های وابسته در پلتفرم دیگری بپیوندید تا یک فروشگاه خاص (الکترونیک، لباس، کفش، کتاب و غیره) ایجاد کنید. کمی تلاش کنید و شاهد رشد درآمد تلگرام باشید.

۲. فروش تبلیغات

ارسال تبلیغات و پست های پولی در کانال یا گروه تلگرامی شما یکی از پرطرفدارترین روش های کسب درآمد در تلگرام است. اگر بیش از ۵۰ هزار عضو دارید، می توانید به راحتی هر پست تبلیغاتی را با لینک به دیگر صاحبان کانال تلگرام بفروشید. معمولاً قیمت تبلیغات به چند عامل بستگی دارد: مدت زمان تبلیغات و تعداد اعضای کانال.

قیمت ‌ها می‌تواند بین ۱ تا ۴۸ ساعت انتشار تبلیغاتی متغیر باشد. هر چه زمان کوتاهتر – قیمت کم – تأثیر کمتری برای مشتری خواهد داشت. هدف اکثر دارندگان کانال یا گروه های تلگرامی، انتشارات ۲۴ ساعته است، بنابراین بهتر است قیمت خود را برای این مدت جذاب ترین کنید.

همین ریاضی برای تعداد اعضای کانال یا گروه کار می کند. هرچه تعداد مشترکین بیشتری داشته باشید، قیمت بیشتری می توانید دریافت کنید. شما به راحتی می توانید با تبلیغ کانال ها و محصولات دیگر تا چندین میلون در ماه درآمد کسب کنید. اما برای به دست آوردن این نتیجه، کانال شما باید محتوای خوبی داشته باشد، بنابراین اعضا و دنبال کنندگان شما با محتوایی که منتشر می کنید، درگیر می شوند. محبوب ترین کانال های تلگرام با فروش پست های پولی همراه با لینک به کانال های دیگر ماهانه چند میلیون به صورت آنلاین درآمد کسب می کنند.

۳. اشتراک پولی

دسترسی به محتوای ممتاز یا ارزشمند را به کاربران خود بفروشید. معمولاً به این ترتیب کار می‌کند. شما یک کانال عمومی برای به دست آوردن تعداد زیادی فالوور و یک کانال خصوصی با محتوای ممتاز دارید. دسترسی به کانال خصوصی با پیوند ویژه برای اعضایی که به طور منظم هزینه اشتراک را پرداخت می کنند، مجاز است. به این ترتیب می توانید ماهانه از مردم شارژ کنید و منبع درآمد ثابتی داشته باشید. نمونه های محبوب کسب درآمد از کانال تلگرام با اشتراک: نکات شرط بندی برای ورزش (فوتبال، والیبال و غیره)، کانال های معاملاتی با سیگنال (بورس)، منابع آموزشی (مواد برای امتحانات مانند آیلتس، دوره های آنلاین).

سرویس ‌هایی مانند InviteMember وجود دارند که به شما امکان می‌دهند تجارت اشتراک پولی تلگرام خود را با پلتفرم ربات عضویت خود، خودکار کنید. می‌ توانید از طریق درگاه ‌های پرداخت مختلف درست در کانال یا گروه تلگرام خود، پرداخت‌ها را بپذیرید و به ربات اجازه دهید عضویت ‌ها و سایر کارهای خسته‌ کننده شما را انجام دهد.

۴. کانال خود را بفروشید

اگر در کانال تلگرام خود تعداد اعضای کافی دارید، می توانید آن را به شخص دیگری بفروشید. قیمت مناسبی تعیین کنید و با انتقال مالکیت خود به مشتری احتمالی خود، پول نقد کنید. پس از آن، می توانید بروید و کانال دیگری ایجاد کنید، آن را رشد دهید … و دوباره آن را بفروشید! این یک تجارت کاملاً متفاوت در تلگرام است. هرچه تعداد اعضای بیشتری با نرخ تعامل خوب داشته باشید، قیمت کانال می تواند بالاتر باشد.

شما به راحتی می توانید از این تکنیک ها برای کسب درآمد از کانال تلگرام یا حتی گروه خود استفاده کنید. اما برای به دست آوردن درآمد خوب، چه محتوای ممتاز، چه تبلیغات یا کانال‌هایی را بفروشید، باید تعداد زیادی مشترک تلگرام داشته باشید. ریاضی ساده است: اعضای بیشتر = درآمد بیشتر.

چگونه ممبر تلگرام را به کسب درآمد وادار کنیم؟

چندین راه برای رشد کانال و شروع کسب درآمد از آن وجود دارد:

۱. با دوستان به اشتراک بگذارید

ساده ترین راه برای به دست آوردن اولین مشترکین کانال. می توانید لینک کانال یا گروه خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، آن ها آن را با دوستان خود به اشتراک خواهند گذاشت و غیره. به این ترتیب می توانید ۵۰-۱۰۰ عضو اول خود را کاملاً رایگان دریافت کنید. یا می توانید به صورت دستی ۲۰۰ عضو اول را از مخاطبین تلگرام خود اضافه کنید، دوستان و خانواده خود را به کانال تلگرام خود بیاورید.

۲. تبلیغات متقابل

تبلیغات متقابل را با سایر کانال های تلگرام انجام دهید. این بدان معناست که می توانید پست های تبلیغاتی را با سایر ادمین ها مبادله کنید. هیچ هزینه ای ندارد، اما در شروع کار سخت خواهد بود. برای انجام تبلیغات متقابل، باید حداقل ۲۰۰۰ عضو در کانال خود داشته باشید. در غیر این صورت، سایر مالکان و ادمین ها علاقه ای به تبلیغ محتوای خود در کانال تلگرام شما نخواهند داشت.

۳. در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید

می توانید لینک کانال تلگرام خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. و منظور ما فقط فیسبوک نیست. برای هر موضوع ممکن، منابع و انجمن های خاص زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، شما یک کانال با نکات شرط بندی در هند دارید. می توانید به دنبال تالارهای گفتگوی وب سایت های معتبر شرط بندی بگردید. طیف وسیعی از وب ‌سایت ‌ها وجود دارند که کانال ‌های تلگرامی دارند. آن ها پیوندها را بر اساس مضامین تقسیم می کنند و آن ها را به صورت رایگان ارسال می کنند!

۴. تبلیغات پولی

تبلیغات بخرید و لینک کانال یا گروه خود را در کانال های دیگر قرار دهید. از شما سرمایه گذاری پولی می گیرد، اما در ازای آن، کاربران فعالی دریافت می کنید. اما ممکن است مشکلی وجود داشته باشد، تبلیغات یکسان در کانال های مختلف می تواند ۵۰۰ مشترک جدید یا فقط یک یا حتی هیچ عضوی برای شما به ارمغان بیاورد. شما هرگز نمی دانید، این یک تجارت پرخطر است. قبل از ورود به تبلیغات پولی باید تحقیق کنید. آنچه باید به اندازه کانال، پویایی رشد آن، میزان بازدید، مبدا اعضا، تعداد دفعات انتشار پست های پولی توجه کنید.

۵. خرید اعضا

برخی از سرویس ها اعضای واقعی و فعال کانال های تلگرام را ارائه می دهند. این سریعترین راه برای جذب مشترک و تقویت کانال شما است. شما می توانید ۱۰۰۰ عضو در یک روز یا حتی سریعتر دریافت کنید! معمولاً برای نتیجه هزینه پرداخت می کنید. اگر ۱۰۰۰ عضو می خواهید مطمئن باشید که همه آن ها را خواهید گرفت.

اما مراقب باشید و ربات نخرید. ربات‌ ها برای اعداد عالی هستند و ارزان هستند، اما اینها اعضای غیرفعال هستند که با کانال شما درگیر نمی‌شوند و با گذشت زمان خطر از دست دادن همه آن ها را دارید، زیرا تلگرام کاربران جعلی را حذف می کند. اگر اعضای واقعی را از یک شرکت مورد اعتماد خریداری کنید، این اتفاق نمی افتد.

به یاد داشته باشید، تلگرام فقط از نظر درآمد در حال رشد است، فرصت خود را برای یافتن جایگاه خود و کسب درآمد آنلاین از دست ندهید!


گرفتن فال

 

آموزش راه اندازی رستوران با فروش آنلاین 

آموزش راه اندازی رستوران

راه اندازی رستوران را می شود از جمله کسب و کار آنلاین به شمار آورد. اگر فروش آنلاین و با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوا انجام شود و از بسته بندی خصوصا از بسته بندی های آماده مانند ساک دستی آماده یا جعبه آماده یا چاپ روبان یا پاکت کرافت و یا پاکت پنجره دار برای ارسال بسته بندی های رستوران و یا کافه یا فست فود استفاده کرد، میتوان آن را یک کسب و کار آنلاین به حساب آورد. شما میتوانید رستورانی داشته باشید که همه مشتریان شما آنلاین باشند و اصلا مراجعه حضوری نداشته باشید، اینکار در دنیای امروز مزایای زیادی برای شما به همراه دارد .

 

ساخت آنلاین کاردستی

مدیریت سایت دانلود موزیک

راه اندازی سایت آموزشی

راه اندازی سایت فروشگاهی

پشتیبانی سایت

تولید محتوا متنی

تولید محتوا ویدئویی

تولید محتوا آموزشی

بلاگر

فروش دامنه

فروش قالب سایت

فروش هاست

پشتیبانی سایت

پشتیبانی پیج اینستاگرام

فروش محصولات دیگران

فروش خدمات یا محصولات خود

مشاوره آنلاین در حوزه کاری خودتان

مشاوره حقوقی

مشاوره روانشناسی

مشاوره کاری

مشاوره در زمینه IT

طراحی وبسایت

عکاسی برای محتوای سایت

ادیت عکس برای محتوا‌های داخل سایت

ویرایش محتوا سایت

انجام امور تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی

گرفتن تبلیغ‌ های بنری

فروش کتاب الکترونیکی

فروش کتاب‌های صوتی

اپراتور سایت

تولید کتاب صوتی

دیجیتال مارکتینگ

طراحی وساخت تیزر

سئو

ساخت اکسسوری‌ های زنانه و مردانه

طراحی نظر سنجی‌ های اینترنتی

فروش محصولات دیجیتال

خرید و فروش بیت کوین

ایده پردازی

ترجمه متن و اسناد

طراحی دکوراسیون منزل

طراحی نقش ساختمان

فروش و اجاره ویلا

فروش و اجاره اپارتمان

تولید زیرنویس

طراحی پوستر

طراحی بنر

طراحی کاتالوگ

طراحی جعبه

طراحی لوگو

فروش لوازم و التحریر

فروش آنلاین بلیط سینما و …

لینک سازی

کوتاه کردن لینک URL

بازی‌های اینترنتی

استریم کردن بازی

یوتیوب

بازی کردن کودکان

راه اندازه کسب و کار اینترنتی فود بلاگر

راه اندازی پیج‌های سرگرمی

راه اندازی پیج‌های خلاقانه

پیج عکاسی

پیح معماری

پیج فشن مد

تولید محتوا‌های آموزشی

هک

امنیت

امینت شبکه

ساخت ربات تلگرامی

نگهبانی

برنامه نویسی

کد نویسی

طراحی اپلیکیشن

سایت مجله پزشکی

مشاوره تب سنتی

مجله خبری

قیمت دادن ارز

آنالیز سایت

آنالیز پیج

رفع معایب سایت

رفع معایب بیزینس

رفع معایب کامپیوتر

ساخت اکسسوری‌های زنانه و مردانه

طبیعت گردی

کار‌های گرافیکی یا ساخت انیمیشن‌های کوتاه

مدیریت پیج‌ های اینستاگرامی

تایپ

حسابداری

خلاصه نویسی

عریضه نویسی

ویراستاری

مشاوره طبیعت گردی

تولید محتوا غذایی

اجاره ماشین

اجاره کنسول بازی

اجاره بازی

پایان نامه

نوشتن مقاله

ترجمه مقاله‌های فارسی

فروش ممبر تلگرام

فروش فالوور اینستاگرام

فروش افزونه‌های کاربردی

آموزش بالا بردن امنیت پیج

آموزش آهنگسازی

ساخت و فروش حساب کاربری

جمع کردن PC

آموزش رفع اشکالات نرم افزاری

1 نظر
  1. پارسا سی دی می گوید

    ممنون از مقاله زیباتون و عالی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.