خرید سافت باکس عکاسی

0

سافت باکس عکاسی با محدود کردن نور از یک لامپ در یک محفظه بسته و آزاد کردن آن از حداقل یک لایه از مواد پخش کار می کند. همانطور که نور از پارچه شفاف عبور می کند، پراکنده می شود و نتیجه بسیار یکنواخت و نرمی ایجاد می کند. سافت باکس برای نرم کردن و افزایش اندازه یک منبع نور کوچکتر و منابع نور پراکنده که بی شباهت به چتر عکاسی نیست، با چند تفاوت قابل توجه استفاده می شود. سافت باکس شکل و جهت نور را بیشتر از یک چتر کنترل می کند و از نشت نور بیشتر جلوگیری می کند. سافت باکس ها، از آنجایی که عموما مستطیل شکل هستند، این مزیت را نیز دارند که می توانند با تقلید از شکل پنجره، نوری طبیعی تولید کنند. برای کسانی که با دوربین حرفه ای کار می کنند این نوع لوازم جانبی دوربین بسیار کاربردی می باشد.

سافت باکس عکاسی چیست؟

سافت باکس عکاسی چیست؟

سافت باکس عکاسی یک جعبه مستطیلی، مربعی یا هشت ضلعی است که با مواد انتشاری سفید پوشانده شده است و روی یک منبع نور مانند سر فلاش یا نور مداوم روی پایه قرار می گیرد. این یکی از ساده ترین اصلاح کننده های نور است، اما یکی از پرکاربردترین ها در استودیوهای عکاسی حرفه ای است.

چرا از سافت باکس عکاسی استفاده می شود؟

به طرز شگفت انگیزی همه کاره است و نوری زیبا و ملایم می دهد. وقتی صحبت از ارائه نور ملایم برای هر سبک عکسبرداری به میان می آید، هیچ چیز مانند سافت باکس نیست. مد، غذا، محصول، پرتره، شما آن را نام ببرید. حتی زمانی که از آن ها به عنوان منبع نور کلیدی استفاده نمی شود، سافت باکس ها نقش مهمی برای پر کردن، جداسازی و نورپردازی لبه ایفا می کنند.

اندازه سافت باکس عکاسی چگونه باید باشد؟

درست مانند چترها، سافت باکس ها در اشکال و اندازه های مختلف در دسترس هستند و می توان همه آن ها را متناسب با موضوع مورد استفاده قرار داد. یک سافت باکس بزرگتر نور ملایم تری تولید می کند، اما همچنین برای پرکردن کل سافت باکس به نور بیشتری نیاز دارد. اگر در عروسی با دوربین دستی عکاسی می‌کنید، با فلاش روشن یا خارج از دوربین، یک سافت باکس کوچک ‌تر یک همراه ایده‌آل برای پخش آسان نور روی سوژه ‌های منفرد در فاصله نزدیک ‌تر است. با عکس‌ های گروهی یا تمام بدن، سافت ‌باکس ‌های بزرگ‌ تر یا سافت ‌باکس ‌های متعدد گزینه مناسب ‌تری برای انجام نورپردازی نرم و یکنواخت هستند.

به عنوان یک قاعده کلی، اندازه یک سافت باکس باید تقریباً به اندازه سوژه شما باشد. به این معنی که یک ضربه سر یا نیم شات می تواند به سافت باکس هایی در محدوده حدود ۱۸ تا ۲۴ اینچ نیاز داشته باشد، در حالی که عکس های تمام بدن ممکن است به چندین سافت باکس در محدوده ۴۸ اینچی یا بزرگتر نیاز داشته باشند.

سافت باکس عکاسی چه تاثیری در عکس ها دارند؟

هر چه منبع نور نسبت به سوژه بزرگتر باشد، نور ملایم تر می شود. نور ملایم کنتراست را کاهش می دهد، لکه های پوستی را پنهان می کند و لبه های سایه ها را نرم می کند. یکی دیگر از تمایز مهم بین سافت باکس های کوچک و بزرگ این است که سافت باکس های بزرگ کل سوژه را با نور می پوشانند. این پوشش کلی یک ویژگی ضروری برای پرتره تمام قد یا عکاسی عروسی است.

سافت باکس عکاسی در چه اشکالی موجود است؟

جدا از سافت باکس های مختلف، شکل های مختلف نیز به فرد اجازه می دهد تا کیفیت نور را تغییر دهد. این امر به ویژه در هنگام عکاسی از افراد از فاصله نزدیک ‌تر آشکار می‌شود، زیرا شکل منبع نور مورد استفاده اغلب در بازتاب ‌های چشمان آن‌ ها دیده می‌شود (به نام نورهای گیرنده). سافت باکس ها در اشکال مختلفی مانند مستطیل، مربع، هشت ضلعی یا نوارهای بلند و نازک موجود هستند.

اشکال کمتر رایج شش ضلعی، سهمی و گرد هستند. جلوه ‌های هر یک از این اشکال را می‌توان روی موضوع خاصی اعمال کرد، و می‌توان از آن ها برای ایجاد تصویری کاملاً گرد استفاده کرد که از مزایای آن بهره می‌برد. بعلاوه، مشابه چترها انواع سطوح داخلی مختلف، نقره ای یا سفید، موجود است و کیفیت خروجی نور را تغییر می دهد. آستر نقره ای با کنتراست و انتقال نور بیشتر ظاهری خاص تر می دهد، در حالی که آستر سفید برای حفظ رنگ های خنثی ایده آل است.

تفاوت سافت باکس عکاسی با چتر چیست؟

تفاوت سافت باکس عکاسی با چتر چیست؟

هم چترها و هم سافت باکس ها ابزار مناسبی برای کاهش کیفیت نور ناشی از یک لامپ خالی یا منبع فلاش سالم هستند و هر دو می توانند به طور کاملاً مؤثری برای تولید نور دلپذیری که برای ثبت مراسم عروسی مناسب است، استفاده شوند. هنگام تصمیم گیری بین دو نوع اصلاح کننده نور، باید ملاحظات خاصی برای انتخاب بهترین گزینه در نظر گرفته شود. چترها معمولاً گزینه قابل حمل ‌تر از این دو هستند، زیرا می‌ توانند به سرعت به اندازه کوچک و نازکی تجزیه شوند، اما سافت ‌باکس ‌ها برای تکرار نور پنجره عالی هستند.

استفاده از هر دو در شرایط وزش باد بدون کیسه های شنی پایه های نور شما می تواند غیرقابل تحمل باشد. کیفیت نور چترها و سافت باکس ها نیز تا حدودی متفاوت است، حتی اگر هر دوی آن ها نور را به طور کلی نرم و گسترش دهند. یک سافت باکس به دلیل شکل ذاتی خود، نوع نور گسترده‌ تر، صاف ‌تر و یکنواخت ‌تری تولید می‌کند که شدت لبه‌ های سایه را کاهش می‌دهد و جهت‌ گیری کمتری نسبت به نور چتری دارد. شکل منحنی چتر نوری با جهت آشکارتر تولید می‌کند و به لبه ‌های سایه ‌ها می‌تابد.

آشنایی با هر دو نوع اصلاح کننده، گزینه های شما را برای خلاقیت افزایش می دهد و اینکه بتوانید یکی یا دیگری را با موضوع خاص جفت کنید، موثرترین راه حل برای تغییر کیفیت نور از یک فلاش استاندارد است. ترکیبی از این دو گاهی اوقات بهترین گزینه برای نشان دادن تطبیق پذیری و جفت کردن منبع نور فلاش با نور محیط موجود است.

نحوه استفاده از سافت باکس چگونه است؟

موارد استفاده از سافت باکس عمدتاً به دو دسته تقسیم می شود: نور کلیدی به عنوان منبع نور اصلی و نور پرکننده به عنوان نور ثانویه برای کاهش کنتراست. اگرچه هر سبکی از منبع نور را می توان برای کاربردهای کلیدی یا پر استفاده کرد، استفاده از نور خشن برای پر کردن نتیجه ضعیفی را ارائه می دهد. از طرف دیگر، سافت باکس ها برای پر کردن نور مناسب هستند، زیرا سایه های خشن ایجاد نمی کنند.

چرا عکاسان از سافت باکس ها استفاده می کنند؟

اکثر عکاسان حرفه ای از سافت باکس ها استفاده می کنند. اما چرا؟ پاسخ سازگاری است. وقتی صحبت از ارائه نور ملایم برای هر سبکی از عکاسی می شود، هیچ چیز مانند سافت باکس وجود ندارد. مد، غذا، محصول، پرتره، شما آن را نام ببرید. حتی زمانی که از آن ها به عنوان منبع نور کلیدی استفاده نمی شود، سافت باکس ها نقش مهمی برای پر کردن، جداسازی و نورپردازی لبه ایفا می کنند. تصور عکاسی بدون آن ها دشوار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.