خرید و چاپ کیسه و گونی برنج آماده در تعداد کم

0

خرید و چاپ کیسه برنج آماده در تعداد کم بعلاوه بسته بندی و پخش برنج نیز از جمله موردهایی است که از گذشته تا کنون دگرگونی‌های زیادی را تجربه کرده است.استفاده از جعبه آماده یا پاکت کرافت یا کارتن آماده از جمله بسته بندی های پرفروش به حساب می آیند که در کنار آنها می توان از کیسه بزنج نیز برای بسته بندی محصولات غذایی خصوصا برنج استفاده کرد.

خرید کیسه برنج صنعتی

شاید نسل جوان امروز کمتر کیسه های برنج قدیمی را به یاد داشته باشد. تا پیش‌از پیدایش کیسه برنج امروزی و شیک و مدرن، عموم کیسه برنج به شکل گونی های بافتنی و یا کیسه های پلاستیکی تهیه می‌شدند. به موهبت تکنولوژی و صنعتی شدن، رفته رفته کیسه های برنج شکیل تر شدند و سطح انتظار مشتری را بالا بردند. در این یادداشت به تحلیل و چرایی اهمیت کیسه برنج صنعتی نسبت به دیگر کیسه های برنج می پردازیم.

 کیسه برنج صنعتی چیست ؟

کیسه برنج صنعتی از ترکیب پارچه و پلی پروپیلن هستند که سبب استحکام و الستیسیته (کشش) بیشتر کیسه می‌شود. برخلاف کیسه برنج پلاستیکی و دیگر ابزارهای نگهداری برنج (قوطی، جعبه و پلاستیک)، این کیسه ها دوست محیط زیست هستند و مصرف کننده می‌تواند حتی پس‌از مصرف برنج، از آن در دیگر کارهای خود (خرید میوه، نگهداری حبوبات و…)، استفاده کند. گذشته ازاین اگر کیسه دور انداخته شود، به‌سبب ساختار آن، قابل بازیافت است و آسیبی به محیط نمی‌زند.

به‌دلیل امکان چاپ آسان بر روی کیسه برنج صنعتی، تولید کننده ها فرصت بی‌مانند و استراتژیکی برای بازاریابی و سفارشی سازی کالای خود یافته‌اند. همین عامل سبب می‌شود تا فروشنده اندکی در مرحله ی بازاریابی پیش‌روی کند و با اعمال طرح، اطلاعات و برند سازمان خود بر روی کیسه، پیوند عمیق‌تری با مشتری ایجاد کند. این مورد همچنین کاربردی زیبایی شناسانه نیز دارد و با کاربرد رنگ و طرح‌های مختلف، سبب می‌شود تا شهروند و خریدار، تجربه ی جذاب و دل‌نشینی از خرید و فروشگاه رفتن داشته باشد. همچنین تولید کننده و مشتری می‌تواند طرح و ساختار مورد‌نظر خود را سفارش دهد و از این راه، کیسه ی برنج خود را از دیگر رقبا متمایز سازد که خود یک مزیت رقابتی به شمار می رود.

حمل و نگهداری راحت

این کیسه ها به دلیل سایز، طراحی و ساخت بهینه و درستی که دارند، قابلیت حمل و نقل ساده، سریع و مناسب تری را برای مشتری فراهم می‌کنند. گذشته از حمل و نقل، سادگی در جابه‌جا کردن و نگهداری در فروشگاه و خانه، از دیگر مزیت‌های انواع  کیسه صنعتی و استاندارد است.

ماندگاری برند

کیسه های بافته شده و پلاستیکی، به‌دلیل نداشتن امکان درج اطلاعات تولید کننده، سبب می‌شدند تا مشتری پیوندی مقطعی با تولید کننده داشته باشد و در صورت تمایل، نتواند برای خرید های بعدی به تولید کننده ی موردنظر مراجعه کند. کیسه های صنعتی اما با درج اطلاعات کامل تولید کننده، خود می‌توانند گونه ای ابزار دائمی برای ارتباط با مشتری باشند. به این صورت مشتری پس از مصرف برنج و رضایت‌بخش بودن نتیجه می‌تواند از راه مستقیم با تامین کننده وارد معامله شود.

مزایای کیسه برنج صنعتی چیست؟

بسته بندی مطمئن کیسه صنعتی به این دلیل که توسط کارخانه، با پرسنل کارآزموده و با نظارت های زیاد تولید و بسته بندی می‌شوند، مطمئن‌تر از کیسه های گونی سنتی و بدون نام و نشان هستند. تصور کنید گونی برنجی را خریداری می‌کنید و پس از باز کردن آن متوجه کیفیت نا مرغوب برنج و یا وجود عیب و ایرادی درون بسته بندی می‌شوید. به چه کسی رجوع می‌کنید؟ آیا می‌توانید تولید کننده را شناسایی نمایید که در آینده از آن جنس برنج و تامین‌کننده موردنظر خریداری نکنید؟کیسه های برنج صنعتی، به دلیل داشتن نام و نشان، دست کم این امکان را به شما می‌دهند که اگر برنج خریداری شده یا حتی بسته بندی نامرغوب بود، در آینده از تامین کننده موردنظر خریداری نکنید.

کیسه برنج پلاستیکی چه کاربردهایی در خانه دارد؟

کیسه برنج پلاستیکی چه کاربردهایی در خانه دارد؟

گرچه همواره به تحلیل و توصیه استفاده از کیسه و گونی برنج پارچه ای پرداخته‌ایم، اما به این دلیل روشن و مبرهن که هنوز کیسه برنج پلاستیکی و نایلون و نایلکس هایی که برای بسته بندی و حمل برنج به‌کار می‌روند، به‌طور کامل حذف نشده‌اند و همچنین (گرچه به میزانی کم‌تر از گذشته)، مورد استفاده قرار می‌گیرند، این یادداشت، مرور و بازنگری بر کاربرد و دیگر مصارف سازنده  نایلون، نایلکس و کیسه برنج پلاستیکی دارد.

کیسه برنج پلاستیکی، نایلون و نایلکس چه کاربرد های مفیدی دارند؟

استفاده از کیسه نایلونی برای بسته بندی ظرف و ابزارهای غیر قابل استفاده

لازم نیست کیسه های پلاستیکی و نایلونی خود را پس‌از استفاده دور بریزید. اگر آنها را نگه دارید، می‌توانید از آن‌ها برای بسته بندی و نگهداری ظرف‌های استیل، قاشق و چنگال و دیگر ابزارهای آشپرخانه و خانگی مشابه، استفاده کنید.

می‌توانید از کیسه پلاستیکی، به‌عنوان روکش و ابزار بسته بندی وسیله‌های خانگی مختلف مثل کفش، سیم، کابل، یراق آلات، لوازم آهنی و برنده، لوازمی که به صورت فصلی به‌کار می‌روند و دیگر ابزارهای مشابه، استفاده کنید. فرهنگ استفاده از نایلون و کیسه پلاستیکی مصرف شده به‌عنوان ابزار و روکشی برای بسته بندی کالاهای مختلف، از جمله روش‌های پسندیده‌ای است که نه‌تنها در کشورهای توسعه‌یافته، که در کشورهای درحال‌توسعه نیز دیده می‌شود و نشان می‌دهد که مردم و مصرف‌کننده‌های نایلون، نایلکس و کیسه پلاستیکی، بیش‌ازپیش به سلامت جامعه، محیط زیست و البته سلامت خود اهمیت می‌دهند.

استفاده از نایلون و نایلکس برای پوشاندن دریچه‌های مختلف در خانه

شما می‌توانید با استفاده از نایلون، نایلکس و کیسه های پلاستیکی مصرف شده که دیگر کاربرد چندانی ندارند، برای پوشاندن منافذ و دریچه‌های مختلف منزلتان استفاده نمایید.

استفاده از کیسه پلاستیکی برای خرید و به عنوان ساک دستی

استفاده از کیسه پلاستیکی به‌عنوان ساک خرید و حمل و نقل، از جمله کاربردهای مناسب و متعارفی است که نه‌تنها بر سلامت جامعه و محیط زیست، که بر اقتصاد خانه نیز اثرگذار است. برای نمونه شما می‌توانید یک نایلون و یا نایلکس بزرگ و با دوام خریداری و از آن برای خریدهای دیگر خود استفاده نمایید. به این ترتیب نه‌تنها در مصرف پلاستیک، نایلون و نایلکس صرفه‌جویی خواهید داشت که هر بار برای تهیه و مصرف نایلون و نایلکس به زحمت نخواهید افتاد و از طرفی، جای کمتری را در خانه به نگهداری نایلون و نایلکس و کیسه پلاستیکی بدون‌استفاده، اختصاص خواهید داد.

استفاده از کیسه و نایلون های پلاستیکی به عنوان کیسه زباله و برای اسباب کشی

از نایلون و نایلکس‌ها همچنین می‌توانید به‌عنوان کیسه زباله استفاده کنید. به‌این‌ترتیب، نه‌تنها برای خرید کیسه زباله به زحمت نخواهید افتاد بلکه کیسه های پلاستیکی و نایلون و نایلکس را دور نمی‌اندازید و از آن‌ها برای مصرف متعارف و به صرفه استفاده می‌کنید. همچنین خیالتان راحت است که هر زمان که خواستید، به کیسه و نایلون کافی برای بیرون ریختن زباله، دسترسی خواهید داشت. همچنین از کیسه های پلاستیکی و نایلون می‌توانید برای قرار دادن ابزار و وسیله‌های مختلف خود برای اسباب کشی نیز استفاده کنید.

ویژگی های کاربردی مفید کیسه برنج صنعتی، کیسه برنج پارچه ای و پلی پروپیلن

کیسه برنج صنعتی، کیسه برنج پارچه ای و پلی پروپیلن، ازجمله کالاهایی هستند که افزون بر نگهداری درست و بهینه از برنج، سهولت حمل و نقل و مقرون به صرفه بودن، ویژگی های کاربردی مفید و گسترده ای دارند که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

کاربرد های کیسه برنج پارچه ای

برخلاف گونی یا کیسه برنج پلاستیکی، کیسه برنج پارچه ای پس‌از خرید و مصرف فرسوده نخواهد شد و تا مدت‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. همین عامل سبب شده تا استقبال از این کیسه ها افزایش یابد و بیش‌از دیگر نمونه های بسته بندی و کیسه بندی مواد غذایی به‌خصوص برنج، مورد استفاده قرار بگیرند.

در ادامه به شرحی از کاربرد هایی که پس‌از مصرف برنج با کیسه برنج پارچه ای وجود دارد، می پردازیم.

نگهداری ابزار و لوازم قدیمی: با استفاده از کیسه برنج پارچه ای و صنعتی، می‌توانید لوازم، ابزار و دیگر وسیله های قدیمی، کهنه و بدون استفاده  خود را بایگانی کنید و در انباری قرار دهید. ماندگاری، دوام و استفاده بهینه این کیسه ها سبب می‌شود تا بهتر بتوانید از آن ها برای نگهداری ابزار و لوازم در انباری و دیگر موقعیت ها استفاده کنید.

ساک مسافرتی: درست حدس زدید. می‌توان از این کیسه های پارچه ای، به عنوان ساک مسافرتی، و حتی حمل و نقل ابزار های لازم برای سفر های درون شهری و کوتاه مدت استفاده کرد. این ساک ها به دلیل استفاده آسان، این امکان را به شما می‌دهند تا به‌راحتی لیوان، قوری، بشقاب، قاشق، چنگال و دیگر وسیله‌های مسافرتی خود را درون آن قرار دهید و با خود حمل کنید. می‌توانید به سادگی، پتو، فرش، مواد شوینده و دیگر اقلام مسافرتی خود را درون این ساک گذاشته و از بهم ریختگی و بی‌نظمی آن‌ها پیشگیری کنید.

نگهداری مواد غذایی: بله. باز هم می‌توان از این کیسه ها برای نگهداری مواد غذایی همچون گندم، حبوبات، میوه، قند، شکر، و حتی سیب‌زمینی، پیاز و دیگر مواد غذایی استفاده کرد. این مورد هم در مسافرت و هم در نگهداری مواد غذایی در خانه کاربرد بسیاری دارد.

خرید مایحتاج خانه: کیسه برنج پارچه ای و صنعتی، به‌دلیل مقاومت، سهولت حمل‌ و نقل و دیگر ویژگی های کاربردی، به یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای استفاده در خرید روزمره تبدیل شده است. برخلاف کیسه های پلاستیکی، این کیسه ها به مشتری و خریدار این امکان را می‌دهد تا با خیال‌راحت، انبوهی از کالا را درون کیسه قرار دهد و نگران پارگی، بیرون ریختن و ضایع شدن کالای خریداری شده، نباشد.

استفاده به‌عنوان بالشت: بله درست خواندید. این مورد مشابه موردی است که در یکی از مقاله‌های گذشته به آن پرداختیم. شما می‌توانید از راه پر کردن کیسه برنج با پارچه، نخ، پنبه و دیگر لوازم مشابه، بالشتی شیک، صنعتی و طراحی شده را برای خود درست کنید.

چاپ لوگو اختصاصی بر روی کیسه برنج پارچه ای

عموم مردم و مصرف کننده ها، کیسه برنج صنعتی و کیسه برنج پارچه ای را بیشتر به دلیل ویژگی و کارکرد های آن در حین خرید برنج، استفاده می‌کنند.استفاده از کیسه برنج پارچه ای با محیط زیست سازگار است و به‌صورت بهداشتی بدون دخالت دست تولید می‌شود. بااین‌حال، در این مقاله دانستیم که این کیسه ها نه‌تنها هنگام خرید و مصرف برنج، که حتی پس‌از خرید برنج نیز از کارآیی و ویژگی‌های مناسبی برخوردار هستند که سبب می‌شود تا پس‌از مصرف هم بتوان در زمینه‌های گوناگون از آن استفاده کرد. اگر اندکی نوآوری و تیزهوشی به‌خرج دهیم، حتی برای گونی و کیسه های پلاستیکی قدیمی نیز می‌توان تعریف و کارکردی نو ارائه کرد. استفاده از کیسه برنج پارچه ای با محیط زیست سازگار است و به صورت بهداشتی بدون دخالت دست تولید می‌شود.

فایده ها و کاربرد های انواع کیسه برنج صنعتی

در مقاله های پیشین، به تحلیل فایده ها و کاربرد های انواع کیسه برنج صنعتی، از جمله کیسه  پلی پروپیلن و پارچه ای پرداختیم. دانستیم که این کیسه ها، برخلاف کیسه پلاستیکی:

  • از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردار هستند.
  • هیچ آسیبی برای محیط زیست ندارند و به عبارتی دوست محیط زیست به شمار می‌روند.
  • مقرون به صرفه هستند.
  • امکان سفارشی‌ سازی دارند.
  • طرح، اندازه و جنس های مختلفی و متنوعی دارند.
  • هزینه ی مارکتینگ و بازاریابی را کاهش می‌د‌هند.
  • حمل و نگهداری ساده ای دارند.
  • در جذب مشتری و راضی نگه داشتن او موثر هستند.
  • پس از مصرف دور انداخته نمی‌شوند و می‌توان در موارد مصرفی دیگری آن ها را به کار برد.

تمیز کردن کیسه برنج

بااین‌حال، این تمام ماجرا نیست. هم‌چون هر کالا و ابزار دیگری، این کیسه ها هم به مراقبت و نظافت نیاز دارند بخشی از این مقاله به نگهداری و تمیز کردن انواع کیسه برنج  صنعتی و پارچه ای اختصاص داده شده است.

شستشوی انواع کیسه برنج

پیش‌از هرچیز لازم است به یاد داشته باشید که گرچه کیسه های برنج صنعتی، بهتر از کیسه های پلاستیکی و رایج هستند، اما بااین‌حال نباید فراموش کنیم که روی این کیسه با رنگ های صنعتی طراحی و پرداخته شده است به همین جهت لازم است که دقت زیادی در شستشوی آن داشته باشیم. در ادامه به نکته های مهم در این رابطه می‌پردازیم:

  • اطمینان حاصل کنید که کیسه از هر ماده، ابزار و هر چیزی که درون آن یا بیرون آن قرار گرفته است، خالی شود.
  • گرچه روشن است، ولی یادآوری آن بی‌ضرر نیست. توصیه می‌شود کیسه برنج را به صورت جداگانه و بدون هیچ گونه تماسی با دیگر لباس ها و پارچه ها شستشو دهید. با این روش از رنگ دادن کیسه به لباس و لباس به کیسه پیشگیری خواهید کرد.
  • بهتر است هر کیسه را به صورت جداگانه شستشو دهید. اگر چند کیسه برنج پارچه ای دارید، توصیه می‌شود که هر یک را به صورت جدا شستشو دهید تا هم از تمیزی و شستشوی مناسب آن اطمینان پیدا کنید و هم از ترکیب شدن آلاینده و انتقال میکروب به کیسه ها، پیشگیری نمایید.
  • اطمینان داشته باشید که آب، دمای مناسبی دارد. دمای بیش از اندازه آب، سبب آسیب زدن به طراحی روی کیسه، پخش شدن رنگ، ذوب شدن ماده‌های به‌کاررفته در رنگ‌آمیزی کیسه و مهم‌تر از همه، فرسوده شدن بافت کیسه می‌شود. دمای سرد و بیش از اندازه کم نیز سبب می‌شود تا کیسه به خوبی شسته نشود و میکروب‌ها درون آن باقی بمانند. پس توصیه می‌شود که دمای مناسبی را برای شستشوی کیسه پارچه ای در نظر بگیرید.
  • آب کشی و خشک کردن از مرحله‌هایی هستند که دست کمی از شستن کیسه ها ندارند. سعی کنید فرآیند آب‌کشی را دقیق و کامل انجام دهید و از خارج شدن آب‌های چرک اطمینان حاصل نمایید. همچنین توصیه می‌شود کیسه را پس از آب‌کشی و برای خشک کردن، در محلی تمیز و عاری از هر گونه گردوغبار، حشره‌های موذی و آلاینده قرار دهید. کیسه ی مرطوب پتانسیل بالایی برای جذب هر گونه آلاینده ای دارد.

برخلاف آن چه که عموم مردم باور دارند، کیسه برنج پارچه ای و صنعتی هم می‌تواند به میزانی آلودگی جذب کند و همین امر سبب می‌شود تا هر از گاهی نیاز به شستشو و نظافت داشته باشد. بااین‌حال، شستشوی این کیسه ها نیز روش خاص خود را می‌خواهد که اگر به‌درستی انجام نگیرد، آسیب‌های جدی برای سلامتی افراد خواهد داشت.


دستگاه های بسته بندی برنج

شاید این پرسش برای شما هم مطرح شده باشد که این کیسه برنج های رنگارنگ و زیبا و خوش طرحی که در اطرافمان می‌بینیم چگونه و با استفاده از چه دستگاه هایی تولید می‌شوند؟  چاپ کیسه برنج چگونه انجام می‌شود؟

کیسه برنج کوچک‌ تر، بسته بندی راحت تر

وزن یکی از عوامل تعیین کننده در سرعت و فرآیند انجام بسته بندی است. هرچه وزن کالا و بسته شما کمتر باشد، دستگاه سریع می‌تواند فرآیند بسته بندی را انجام دهد.

اگر بسته سنگین و بزرگ بود چه کار باید کرد؟؟؟؟

نگران نباشید. برای این هم راه‌حلی هست. ماشین و دستگاه های بزرگ و به عبارتی “کارخانه ای”، برای این منظور طراحی و ساخته شده‌اند. این دستگاه ها می‌توانند حجم و بسته های سنگینی از برنج، حبوبات و دیگر مواد غذایی را، در سریع‌ ترین زمان، بسته بندی و به شما عرضه کنند. پس اگر بخواهیم کوتاه بگوییم، باید بیان کنیم که در کل دو گونه ماشین و دستگاه بسته بندی وجود دارند، یکی دستگاه بسته بندی های سنگین و حجیم و دیگری دستگاه بسته بندی های سبک و کم وزن. در ادامه نمونه‌هایی از هر یک را می‌آوریم.

دستگاه دوخت ریلی کیسه برنج

این دستگاه، ساده ترین و ارزان ترین روش برای بسته بندی برنج، مواد غذایی و حبوبات است. در این روش شما ابتدا مقدار مشخصی از برنج، حبوبات یا دیگر مواد غذایی را درون کیسه پلاستیکی (این دستگاه فقط برای کیسه پلاستیکی جواب می‌دهد)، می‌ریزید و سپس سر کیسه و بسته بندی، با دستگاه دوخته می‌شود. پیشنهاد می‌شود که پیش از دوخت و بسته بندی، بسته را وزن کنید تا میزان ماده و محتوای آن را در دست داشته باشید. همچنین این دستگاه برای بسته بندی های بیش از هشت کیلو پیشنهاد نمی‌شود.

اگر بسته بندی از جنس پارچه بود چه کار باید کرد؟؟؟؟

نگران نباشید. برای این مورد هم دستگاه ارزان و مناسبی وجود دارد که در مورد بعدی بررسی می‌شود.

دستگاه گونی دوز

این دستگاه همه نگرانی‌های شما را نسبت به مورد پیشین، برطرف می‌کند. این دستگاه برای گونه‌های مختلف کیسه، از جمله پلاستیکی و کیسه های پارچه ای، به ویژه گونی، مناسب است و می‌توانید از آن برای وزن های بالا نیز استفاده کنید. نظر به آن چه یاد شد، این دستگاه بیشتر کارکرد و کاربردی کارگاهی دارد. با این حال اگر فضای کافی در اختیار باشد، می توان از آن در خانه نیز استفاده کرد.

دستگاه نیمه اتوماتیک توزین

همان طور که از نام آن مشخص است، این دستگاه بیشتر کاربرد کارخانه ای و صنعتی دارد. در این دستگاه، ابتدا کیسه توسط ماژول بالابر یا به صورت دستی، وارد مخزن پرکن می‌شوند و پس از پر شدن، بر روی ریل قرار می‌گیرند و با دستگاه های گونی دوز دوخته می‌شوند. همچنین ترازویی در این دستگاه تعبیه شده است که امکان وزن کشی برنج را فراهم می‌کند.

دستگاه اتوماتیک توزین

برخلاف مورد پیشین که برای پر کردن برنج و حرکت دادن آن به نیروی انسانی نیاز است، این مورد همه مراحل پر کردن، بسته بندی و بیرون دادن کیسه را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد. برای استفاده از این دستگاه، تنها کافی است که پارچه و کیسه را درون آن قرار دهید. دستگاه خود کیسه را دوخت می‌زند، آن را پر می‌کند و در نهایت بسته بندی را انجام و کیسه را به شما تحویل می‌دهد.

انواع ماشین های تولید و چاپ کیسه برنج

رفته رفته، با پیشرفت فناوری و گسترش تکنولوژی در زندگی بشر، انسان ها جای خود را به ماشین ها و ربات ها می دهند و کم کم، ربات ها جایگزین قشر کارگر می شوند. واقعیت یاد شده در همه ی جنبه های زندگی بشر نمود دارد و صنعت تولید و چاپ کیسه برنج نیز از آن جدا نیست. به همین دلیل نگارنده بر آن شد تا در این یادداشت و یادداشت بعدی، به تحلیل و بررسی ماشین های به کار رفته در صنعت برنج بپردازد.

ماشین جامبو بگ مدل P-1000

از جمله ابزار های ساده و کاربردی برای پر کردن کیسه برنج است. این دستگاه وزن مناسب و کارکرد ساده ای دارد که همین فاکتور ها، آن را به یکی از گزینه های اصلی تولید کننده ها برای پر کردن کیسه برنج صنعتی و چاپی تبدیل کرده است. دقت بالای این دستگاه در پر کردن کیسه های برنج، از دیگر امتیازهای این دستگاه است که می توان از آن نام برد. از این دستگاه برای پر کردن کیسه برنج و یا اندازه گیری وزن دانه ها و برنج به کار می رود. از دیگر ویژگی های این دستگاه می توانیم به بازدهی و بهره وری بالای آن اشاره کنیم. این دستگاه می تواند در هر ساعت ۱۵ کیسه برنج را پر کند. افزون بر این، ارتفاع بالای این دستگاه و اندازه ی آن، امکان بار گذاری کیسه برنج های مختلف را در سایز گوناگون، فراهم آورده است. در زیر می توانید تصویری از این دستگاه پر کردن کیسه برنج را ببینید.

سری BG

مورد دوم نیز هم چون مورد نخست، دستگاهی است که از آن برای پر کردن کیسه های برنج استفاده می شود. بر خلاف مورد نخست، این دستگاه بیشتر برای کار های فشرده و سنگین استفاده می شود. برای حجم و اندازه های بالا، این دستگاه بسیار مقرون به صرفه و کاربردی است. هم چنین به دلیل نیمه-اتوماتیک بودن، به یک گزینه ی کاربردی برای حجم و تعداد بالای کیسه ی برنج تبدیل شده است. به دلیل ورودی مناسب، از این دستگاه می توان برای بسته بندی دانه های مختلف از جمله دانه های پوسته پوسته، پودر و دانه های رایج نیز استفاده کرد. به دلیل نیمه اتوماتیک بودن این دستگاه، برای پر کردن کیسه تنها به “یک” اپراتور نیاز است و بقیه ی کارها توسط دستگاه انجام می شود که این خود صرف جویی در هزینه و زمان را به دنبال خواهد داشت. از این دستگاه برای گونه های مختلف دانه و پودر های خوراکی از جمله آرد، برنج، شکر، غذای حیوانات، سویا، دانه ها، ذغال، سیلیس، بتن و انواع کودها، استفاده می شود. تصویر زیر نمایی از این دستگاه است.

سری PTS

مورد سوم، دستگاهی است که مجرای ورودی وسیع و قیف مانندی دارد و همین سبب شده تا از این دستگاه بتوان برای ریختن متریال و دانه های مختلف در بسته های پلی اتیلن، کاغذی یا کیسه های پارچه ای و گونی، استفاده کرد. ساختار و طراحی فشرده و پیچیده ی این دستگاه، سبب شده تا به راحتی بتوان از آن در فضاهای محدود نیز استفاده کرد.

«دستگاه های یاد شده، همگی مجهز به یک کیسه یاب هستند که سبب می شود تا فرآیند پر کردن کیسه، با دقت و نظافت بیشتری انجام گیرد”. تصویر زیر، دستگاه یاد شده را نشان می دهد».

پی. تی. آر. سری ۱۰۳۰

این دستگاه هم چون مورد سوم است و بیشتر برای مورد هایی کاربرد دارد که بیش از یک نوع پارچه و متریال در کیسه برنج یا گونی برنج به کار رفته باشد. افزون بر این، دستگاه یاد شده می تواند برای اندازه های مختلف کیسه و گونی برنج نیز به کار رود. این دستگاه از دو ربات فانوک استفاده می کند. یکی از این ربات ها برای هدایت کردن کیسه ی خالی و دیگری برای کنترل کردن پر شدن کیسه، به کار می روند. هر دو ربات، با ساده کردن فرآیند مکانیکی دستگاه و محدود کردن تعداد قطعه و بخش های متحرک درون آن، سبب دقت هرچه بیشتر دستگاه در انجام فرآیند پر کردن کیسه برنج می شوند. از سویی دیگر، رباتی که مسئولیت هدایت کیسه را بر عهده دارد، خود از راه یک سیستم نظارتی، از ابتدای کار تا زمان پر شدن و بسته شدن کیسه، آن را کنترل می کند. این دستگاه هم چنین می تواند برای کیسه های باز، کاغذی، لمینتی و متخلخل نیز به کار رود. این دستگاه، ماشینی چند منظوره در صنعت برنج و کیسه برنج است که افزون بر انعطاف بالا، می تواند برای پر کردن گونی و کیسه های برنج بزرگ نیز به کار رود و با مکانیزم های مختلف، کار کند. تصویر زیر نمایی از این ماشین را نشان می دهد.

سری PTK

این ماشین هم چون دیگر نمونه هایی که در مقاله ی پیشین یاد شد، دهانه ی وسیع و گسترده ای دارد که سبب می شود حجم زیادی از برنج، دانه یا دیگر ماده ها را درون خود جای دهد و بسته بندی کند. این دستگاه یکی از پیشرفته ترین، مجهز ترین، چند منظوره ترین و سریع ترین دستگاه های موجود در عرصه ی تولید و آماده سازی کیسه برنج است. انعطاف و سرعت بالای این دستگاه سبب شده تا هیچ رقیبی نداشته باشد و از آن به عنوان سریع ترین دستگاه برای پر کردن کیسه برنج یاد شود.

با این حال اندازه ی بزرگ، جا گیر بودن، هزینه ی مصرف بالا و گران قیمت بودن آن، سبب شده تا همه نتوانند از آن بهره مند شوند.

“این دستگاه، از نظر تجهیزات و امکانات، هیچ نمونه ی مشابهی در بازار ندارد”.

PTH-900 نیمه اتوماتیک

این دستگاه، از جمله ی پر کاربرد ترین و مجهز ترین دستگاه ها است که می تواند گونه های مختلف کیسه ها از جمله لمینتی، پلی اتیلن و کاغذی را با ماده های سیال هم چون برنج، دانه های خوراکی و حبوبات، پر کند.

این دستگاه نیمه اتوماتیک، به صورت ماژولار ساخته شده و همین عامل سبب می شود که با اضافه کردن یک ماژول رباتیک به نام ANDY، آن را تمام اتوماتیک کرد. ربات یاد شده، کیسه کنترل می کند و پس از پر شدن کیسه، آن را از دستگاه جدا می کند و می بندد.

این دستگاه نیمه اتوماتیک، ساده، ارزان و قابل اعتماد است و نگهداری کم زحمت و کم هزینه ای دارد.

ماشین بسته بندی تمام اتوماتیک PTW-1200

این سری از ماشین های تمام اتوماتیک، از بهترین ابزار های بسته بندی ماده های سیال هستند که بیشتر “برای کیسه های منفذ دار” که به طور عموم به صورت دستی پر می شوند، به کار می روند. از ویژگی های این ماشین می توانیم به سیستم هوشمند آن برای جدا سازی کیسه ها اشاره کنیم. برای نمونه، کیسه های پارچه ای و گونی ها (کیسه های منفذ دار)، به دلیل جنس شان، اگر در کنار یک دیگر قرار بگیرند، الکتریسیته بین آن ها ایجاد می شود و همین الکتریسیته باعث می شود تا کیسه ها به هم بچسبند. این ماشین سیستمی دارد که از این موضوع پیش گیری و کیسه ها را از هم جدا می کند. این دستگاه تمام اتوماتیک است و همین سبب شده تا رفته رفته، به جایگزین اصلی برای خط تولید انسانی و غیر ماشینی تبدیل شود.

این دستگاه هم چنین سنسور هایی دارد که می توانند میزان ضخامت کیسه، محل قرار گرفتن کیسه و باز و بسته بودن کیسه را در هر مرحله ای تشخیص دهند و ایراد وارد شده را رفع کنند.

بالا بر برنج

این ماشین ۱۰۰۰ دلاری، از جمله ماشین هایی است که نقشی گسترده در صنعت بسته بندی برنج و کیسه های برنجی دارد. این دستگاه وزن کالا را دقیق نشان می دهد و عملیات ساده ای دارد. این دستگاه بیشتر برای کیسه های بزرگ و منعطف هم چون کیسه پودر و دانه های خوراکی به کار می رود.

کیسه ها آویزان و سپس پر می شوند و پس از پر شدن، دوباره پایین می آیند و بر روی سطح دستگاه قرار می گیرند. فرکانس پایین، دامنه ی بالا، سبب می شود تا کیسه و بسته بندی ها، بدون هوا باشند و بسته بندی سفت و فشرده انجام شود. از دیگر قابلیت های این دستگاه می توانیم به امکان استفاده از آن برای گونی و کیسه های مختلف اشاره کنیم.

با این که تکنولوژی، ماشینی شدن و رباتیک، زندگی تا میزان زیاد و قابل توجهی برای بشر ساده کرده است، با این حال نگارنده این پیشرفت ها را بدون پیامد نمی بیند. با ورود دستگاه و ماشین های مختلف به هر صنعتی، بدون شک عده ای تکنسین و اپراتور که تا پیش از کارهای ماشین را انجام می دادند، بیکار خواهند شد و می دانیم که بیکاری عده ای فرد شاغل، در بلند مدت چه اثر هایی منفی و مخربی برای جامعه خواهد داشت. گذشته از این، وابسته شدن به تکنولوژی و دستاورد های غیر بومی که دانش آن در جایی غیر از کشور تولید و نگه داری می شود، ممکن است آسیب های زیان بار و غیر قابل جبرانی برای یک جامعه داشته باشد. در نهایت نگارنده راه کار را در مدیریت منابع انسانی جامعه و مدیریت تکنولوژی می داند که از برآیند این دو، می توان امید داشت که ورود و نفوذ تکنولوژی به جامعه، در هماهنگی کامل با منابع انسانی باشد و از آسیب دیدن منابع انسانی کشور، پیش گیری کند.

دسته بندی ماشین های چاپ کیسه برنج

امروزه روز کمتر کسی را می توان یافت که از کیسه برنج های صنعتی و ماشینی بی اطلاع باشد یا با آن ها آشنایی نداشته باشد. به لطف تکنولوژی، امروز برای یک نوع برنج، گونه های مختلف بسته بندی و طراحی وجود دارد که هر یک می تواند نگاه و سلیقه ای منحصر به فرد را پاسخ گو باشد.

انواع ماشین های بسته بندی و چاپ کیسه برنج

ماشین های چاپ و بسته بندی کیسه برنج، به دو دسته بخش می شوند:

ماشین های تمام اتوماتیک

این ماشین ها به گونه ی معمول، برای بسته بندی و چاپ کیسه های مختلف از جمله کیسه ی ماده های غذایی هم چون برنج، گندم، ذرت، بسته بندی و چاپ کیسه ی دارو، بسته بندی کیسه ی مواد شیمیایی و دیگر دانه ها و کالاهای صنعتی که به گونه ی عمده از جنس دانه یا ماده های سیال هستند، به کار می روند.

ماده هایی که درون این کیسه ها قرار می گیرند، گونه و ساختار های مختلفی دارند. دانه ها، قرص ها، مواد مایع، پودرها، خمیر و موادی از این دست، می توانند درون این کیسه ها قرار بگیرند که در این مقاله، نگارنده بیشتر بر برنج تمرکز دارد.

دستگاه و ماشین های چاپ و بسته بندی کیسه برنج

دستگاه های چاپ و بسته بندی برنج، این امکان را دارند که به طور اتوماتیک و با کم ترین پرسنل، به اندازه گیری، پر کردن، ساخت و طراحی، برش دادن، منتقل کردن کیسه بر روی ماشین، چاپ اطلاعات کالا و سازمان، هم زدن محتوای کیسه و کارهایی از این دست، بپردازند. در ادامه به یک نمونه از مجهز ترین این ماشین ها که ساخت ژاپن است، می پردازیم.

ماشین اتوماتیک وزن کشی و پر کردن کیسه های برنج

این دستگاه تمام اتوماتیک است و تنها کافی است که شما کاور وکیوم را درون آن قرار دهید. پس از این، خود دستگاه عمل درز بندی و مهر موم کردن بسته را به طور اتوماتیک انجام می دهد. این دستگاه فرآیند های مختلف و پیشرفته ای هم چون تخلیه سازی و خنک سازی را بر روی کیسه برنج انجام می دهد و همین سبب می شود تا از اکسیده شدن، کپک زدگی، نفوذ حشره و رطوبت به درون کیسه جلوگیری شود و تازگی و کیفیت برنج درون آن، حفظ شود که این خود ماندگاری هرچه بیشتر کالا را به دنبال دارد.

سرعت بالا: این دستگاه سرعت بالایی در کنترل وزن کیسه برنج و تصحیح اتوماتیک پارامتر ها دارد. از سویی دیگر، این دستگاه انعطاف بالایی در شناسایی و وزن کشی گونه های مختلف مواد دارد که همین، نیاز به پرسنل و نیروی انسانی برای پر کردن کیسه برنج را به کم ترین میزان می رساند.

پنل کنترل: این دستگاه مجهز به یک پنل کنترل است که به صورت لحظه ای، وضعیت و موقعیت کیسه برنج را در بخش های مختلف از جمله وزن کشی و پر کردن کیسه برنج، نشان می دهد.

هم چنین این دستگاه عملکرد سریع و دقیقی در حرکت دادن کیسه، رصد کردن وضعیت کیسه و بارگذاری و بارگیری کیسه برنج دارد.

افزون بر مورد های یاد شده، دستگاه مجهز به یک عیب یاب اتوماتیک است که نه تنها عیب دستگاه را شناسایی می کند، که می تواند تا میزان تعریف شده ای، این عیب را بر طرف و از دستگاه نگه داری کند.

به دلیل سرعت بالای این دستگاه در پر کردن کیسه های برنج، استفاده از این دستگاه تا میزان قابل بحثی، هزینه و اندازه ی نیروی انسانی کارخانه را کاهش می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.