خرید چتر عکاسی

0

چتر عکاسی یکی از ساده ترین انواع اصلاح کننده های نور برای استفاده هستند. آن ها برای مبتدیان عالی هستند، زیرا ارزان، قابل حمل و کارآمد هستند. چترها نور را نرم و پخش می کنند و امکان نورپردازی خارج از دوربین را مانند سافت باکس بدون سایه های خشن فراهم می کنند. چتر عکاسی در کنار استفاده از لایت و نور عکاسی یک وسیله ی ضروری برای گرفتن عکس های با کیفیت می باشد.

چتر عکاسی چیست؟

چتر عکاسی چیست؟

چترهای عکاسی نوعی اصلاح کننده نور هستند. این بدان معنی است که شما باید آن را به یک منبع روشنایی خارجی وصل کنید. چترها همچنین نوعی پخش کننده هستند، به این معنی که نور را در یک منطقه بزرگتر پخش می کنند. این باعث ایجاد نور ملایم می شود.

مانند سافت باکس ها، چتر اغلب در پرتره ها و دیگر انواع عکاسی استودیویی استفاده می شود. در حالی که سافت باکس ‌ها راحت‌ تر کنترل می ‌شوند، چترها مقرون به صرفه ‌تر هستند و نصب آن ‌ها آسان ‌تر است.

برای پرتره ها، یادآوری این نکته مفید است که نورگیرها شکل اصلاح کننده را به خود می گیرند. در حالی که همه چترها دایره ای هستند، سافت باکس ها اشکال مختلفی دارند.

چترها برای مبتدیان عالی هستند. اما چند نکته وجود دارد که قبل از خرید اولین مورد باید بدانید.

انواع چتر عکاسی کدام است؟

انواع چتر عکاسی کدام است؟

اصلاح کننده های روشنایی انواع مختلفی دارند. چترها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. چترها سفید یا مشکی هستند و با رنگ سفید یا نقره ای پوشیده شده اند.

چترهای سفید

یک چتر سفید (که به عنوان shoot-through نیز شناخته می شود)، دارای پارچه سفید شفاف است. این پارچه نور را روی سطح بزرگتری پخش می کند. این کار شدت نور را کاهش می دهد و ممکن است لازم باشد برق فلاش عکاسی یا استروب خود را برای جبران آن افزایش دهید.

چترهای سفید برای روشنایی یک منطقه بزرگتر مانند یک گروه از افراد بهترین هستند. از آنجا که آن ها نور را در سطح بزرگتری پخش می کنند، درخشش نور را بیشتر از سایر انواع اصلاح کننده ها کاهش می دهند.

چترهای مشکی

چترهای سیاه بازتابنده هستند. این چترها قدرت نور بیشتری را حفظ می کنند و به اندازه چترهای سفید نور را پخش نمی کنند. این امر کنترل چترهای بازتابنده را آسان تر می کند.

آستر چتر نیز بر روشنایی تأثیر می گذارد. یک چتر مشکی با آستر سفید نور ملایم تری نسبت به همان نوع چتر با آستر نقره ای ایجاد می کند.

چترهای قابل تبدیل

چترهای قابل تبدیل چترهایی سفید رنگ با روکش مشکی هستند. با برداشتن روکش، این چترها به سمت تیراندازی می روند. پوشش را اضافه کنید، و چتر تبدیل به یک چتر بازتابنده می شود.

اگر مطمئن نیستید که یک چتر انعکاسی انتخاب کنید یا یک چتر انعکاسی، یک چتر تبدیل شونده یک گزینه عالی است. همچنین هزینه زیادی نخواهد داشت.

چترهای قابل تبدیل همچنین امکان تکنیک نورپردازی پیشرفته تری به نام پرچم گذاری را فراهم می کنند.

چرا اندازه چتر عکاسی مهم است؟

چرا اندازه چتر عکاسی مهم است؟

چترها نیز در اندازه های مختلف تولید می شوند. مانند هر دیفیوزر، بزرگتر به معنای نور ملایم تر است. هر دو عامل (اندازه و نوع) بر نحوه عملکرد چتر تأثیر می گذارد.

برای استفاده از یک چتر بزرگ در فضای باز در یک روز بادخیز، باید پایه سبک خود را کیسه شن و ماسه کنید. این کار از واژگونی چتر جلوگیری می کند. اگر کیسه شن ندارید، می‌توانید پایه نور را با قلاب کردن کیف دوربین خود وزن کنید.

اگر قصد دارید فقط در یک استودیو با بارق های قدرتمند کار کنید، می توانید با خیال راحت از یک چتر بزرگ استفاده کنید.

وقتی صحبت از قیمت به میان می‌آید، مارک ‌های مختلفی با قیمت ‌های مختلف در دسترس هستند. مزیت استفاده از برندهای گران قیمت تر، دوام و طول عمر بیشتر است.

نحوه استفاده از چتر عکاسی چگونه می باشد؟

چتر را روی استروب یا فلاش سوار کنید

اکثر بارق های استودیویی یک سوراخ کوچک برای قرار دادن دسته چتر و یک دستگیره برای سفت کردن آن در جای خود دارند.

اگر از سیستم فلاش خارج از دوربین استفاده می کنید، به یک براکت فلاش با نگهدارنده چتر نیاز دارید. براکت فلاش در بالای پایه چراغ پیچ می شود و فلاش یا گیرنده خارج از دوربین به داخل پریز در بالا می لغزد.

یک سوراخ کوچک روی براکت وجود دارد که دسته چتر می تواند داخل آن بلغزد. یک دستگیره در کناره دارد تا در جای خود محکم شود.

توجه داشته باشید که چقدر نور را به چتر نزدیک می کنید. اگر بارق یا فلاش را خیلی نزدیک به چتر قرار دهید، کل چتر را روشن نمی کند. نتیجه نوری خواهد بود که آنطور که شما می خواهید نرم نیست.

چتر را طوری قرار دهید که منبع نور را بپوشاند

چتر باید نوری را که استفاده می‌کنید بپوشاند، اما این بدان معنا نیست که باید رو به سوژه باشد.

زاویه نوری که استفاده می کنید برای الگوهای نورپردازی خلاقانه متفاوت خواهد بود. جهت چتر بستگی به نوع استفاده شما دارد.

اکنون می دانیم که چترهای سفید به عنوان پخش کننده عمل می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، شما دو گزینه برای جهت گیری خواهید داشت. چتر می تواند مستقیماً رو به سوژه باشد یا به گونه ای قرار گیرد که از یک شی دیگر منعکس شود. به عنوان مثال، در یک استودیو، می توانید از چتر برای انعکاس نور از یک دیوار سفید استفاده کنید و نور را حتی ملایم تر کنید.

با یک چتر بازتابنده، فلاش را به دور از سوژه قرار دهید. نکته این است که آستر نقره ای یا سفید چتر رو به سوژه باشد.

برای تنوع بیشتر با زوایای مختلف آزمایش کنید

استفاده از چتر از همان فرآیند استفاده از هر نور دیگر پیروی می کند. تنظیم زاویه نور با سوژه، الگوهای نورپردازی خلاقانه متفاوتی ایجاد می کند. اینها عبارتند از اسپلیت لایت، رامبراند، لوپ و پروانه.

سعی کنید با زوایای مختلف آزمایش کنید. رو به روی سوژه نور شدیدی ایجاد می کند که محیط اطراف را نیز روشن می کند. در حالی که اگر چتر کمی دورتر باشد، فقط یک لبه از نور به سوژه شما می رسد. به این عمل پر کردن می گویند که یک تکنیک عالی برای پوشاندن یک منطقه با نور ملایم تر و ضعیف تر است.

فراموش نکنید که می توانید ارتفاع نور را نیز تغییر دهید. برای ابعاد بیشتر به سمت بالاتر بروید یا برای نور یکنواخت تر به پایین بروید.

پس از تنظیم چتر یک عکس آزمایشی بگیرید، سپس نور را در صورت نیاز تنظیم کنید.

از تنظیمات چند نوری استفاده کنید

استفاده از یک چراغ ساده و آسان برای مدیریت است. اما برای تکنیک های نورپردازی پیشرفته تر، به بیش از یک منبع نور خارجی نیاز دارید.

سعی کنید منابع نوری مختلف را با یک چتر ترکیب کنید. سافت باکس ها به خوبی به عنوان نور اصلی عمل می کنند، در حالی که چترهای اضافی چراغ های پرکننده عالی هستند. اگر نور سومی مانند فلاش یا فلاش دارید، می‌توانید آن را در پشت سوژه اضافه کنید تا نور پس‌زمینه ایجاد کنید.

از آزمایش با تنظیمات چند نوری نترسید. حتی می توانید برای افزودن رنگ به تصویر خود، ژل های نورپردازی رنگی یا بازتابنده اضافه کنید.

چترهای عکاسی دیفیوزرهای بسیار خوبی برای عکاسان حرفه ای و مبتدیان ایجاد می کنند. آن ها قابل حمل، ارزان و آسان برای استفاده هستند.

با نکاتی که در این مطلب ارائه شده است، اکنون می دانید که چگونه چترها نور ملایم تر و جذاب تری ایجاد می کنند. بنابراین می توانید استفاده یبهتری از آن ها داشته و عکس های با کیفیت تری بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.