افزایش سرعت سایت

0

داشتن یک وب سایت با بارگذاری سریع یک عامل بسیار مهم در تجربه کاربر (UX) و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. کاربران امروزی انتظار دارند که یک وب سایت به سرعت بارگذاری شود و آن هایی که این کار را انجام نمی دهند، احتمالاً در نتیجه عواقب منفی را تجربه خواهند کرد.

 یک گروه تحقیقاتی نشان داد تاخیر یک ثانیه‌ای در زمان بارگذاری صفحه، ۱۱ درصد بازدیدهای صفحه کمتر، ۱۶ درصد کاهش در رضایت مشتری و ۷ درصد از دست دادن در تبدیل ایجاد می‌کند. گوگل همچنین نشان داده است که سرعت بارگذاری سایت یکی از سیگنال هایی است که الگوریتم آن برای رتبه بندی صفحات استفاده می کند.

از آنجایی که وب سایت ها همچنان به تکامل خود ادامه می دهند و بسیار پیچیده تر و پر محتوا می شوند، مهم است که مطمئن شوید وب سایت شما برای سرعت بارگذاری صفحه تا حد امکان تنظیم شده است. و در حالی که عوامل متعددی وجود دارند که بر سرعت بارگذاری صفحه تأثیر می‌گذارند.

سرعت سایت برای سئو چگونه باید باشد ؟

سرعت سایت برای سئو چگونه باید باشد ؟

در سال‌های گذشته سرعت بارگذاری صفحات تا ۷ ثانیه بود اما امروزه سرعت سایت در سئو seo بسیار مهم شده است. به‌صورت میانگین هر یک ثانیه دیرتر از این زمان می‌تواند ۷ درصد از بازدیدکنندگان شما را از سایت دور کند. یعنی آن‌ها صفحه را می‌بندند و دیگر منتظر نمی‌مانند.

امروزه میزان زمان استاندارد ۳ ثانیه است. اگر سایت شما دیرتر از ۳ ثانیه لود شود، احتمال دارد که بازدید کننده خود را از دست بدهید. البته همه کاربران به این شکل عمل نمی‌کنند و طبیعتا عنوان مقاله و به هدف رساندن مخاطب هم اهمیت دارد.

اگر می خواهید در رقابت با سایر رقبای خود پیروز باشید، باید فاکتور سرعت وب سایت را جدی بگیرید. google اعلام کرده وب سایت‌هایی را که سرعت پایینی دارند، طبق الگوریتم کافئین جریمه خواهد کرد.

همینطور بهبود سرعت وبسایت باعث افزایش نرخ تبدیل می‌‎شود. ۴۷ درصد از کاربران علاقه دارند که صفحه مورد نظرشان ۲ ثانیه یا کمتر نمایش داده شود و ۴۰ درصد از کاربرانی که ۳ ثانیه یا بیشتر منتظر بمانند وبسایت را ترک می کنند. این به این معنی است اگر وبسایت شما بیش از ۳ ثانیه بیشتر به نمایش دربیاید نیمی از بازدید کنندگان را از دست خواهید داد.

از سال ۲۰۱۷ که افزایش سرعت سایت از معیارهای مهم گوگل شده نتایج موبایلی هم تحت تاثیر بوده و گوگل وب سایت‌های دارای سرعت کم را در موبایل افراد نمایش نمی‌دهد و کاربری برای آنها هدایت نمی‌کند.

چه ترفندهایی در افزایش سرعت سایت قابل اجرا است؟

چه ترفندهایی در افزایش سرعت سایت قابل اجرا است؟

۱.تصاویر و ویدئو را بهینه کنید

برخی از بزرگ‌ترین عواملی که باعث افزایش زمان بارگذاری صفحه وب شما می‌شوند، تصاویر و ویدیو هستند، زیرا بخش قابل توجهی از اندازه کلی صفحه را اشغال می‌کنند. و دو عامل متمایز مربوط به تصاویر و ویدیو وجود دارد: اندازه هر فایل جداگانه و تعداد کل فایل‌هایی که در هر صفحه معین بارگذاری می‌شوند. پرداختن به هر دوی این عوامل مهم است.

اندازه فایل تمام رسانه ها را کاهش دهید

اندازه تصاویر خود را به طور مناسب اندازه گیری کنید

اغلب مشتریان اشتباه می کنند که تصاویر با اندازه کامل و ۱۲ مگاپیکسلی را بدون تغییر اندازه اول بارگذاری می کنند. اگر تصویری با عرض ۶۰۰۰ پیکسل قرار است با ۵۰۰ پیکسل نمایش داده شود، آپلود نکنید. در حالی که شبکیه چشم (۲x) مورد توجه قرار می گیرد، مطمئن شوید که اندازه عکس ها مطابق با پارامترهای طرح است.

در صورت امکان از JPG استفاده کنید

JPG یک فرمت تصویر فشرده است که یکپارچگی تصویر را بدون اتلاف فضای غیر ضروری حفظ می کند. بنابراین برای اکثر برنامه ها، JPG ترجیح داده می شود. فقط زمانی باید از PNG استفاده کنید که شفافیت لازم باشد. به طور کلی از TIFF و BMP استفاده نکنید.

همه عکس ها را فشرده کنید

حتی عکس هایی که اندازه مناسبی داشته اند، همچنان فایل های بزرگتری از آنچه که نیاز دارند، خواهند بود. مطمئن شوید که همه عکس‌ها فشرده شده‌اند، زیرا فشرده‌سازی می‌تواند اندازه فایل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، بدون اینکه شدت کیفیت تصویر را به خطر بیندازد. در سطح پایه، می‌توانید از فتوشاپ (یا ابزار تصویر دیگری) با استفاده از گزینه «ذخیره برای وب» استفاده کنید. همچنین بسیاری از ابزارهای فشرده سازی تصویر به صورت آنلاین موجود است که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

فشرده سازی تمام ویدیوها را انجام دهید

به خصوص ویدیوی با کیفیت بالا، این پتانسیل را دارد که سرعت بالایی داشته باشد. مطمئن شوید که هر ویدیو را با استفاده از ابزار فشرده سازی ویدیو مانند Handbrake فشرده کرده اید.

ویدیو را با استفاده از یک پلت فرم میزبانی شخص ثالث جاسازی کنید

همچنین ایده خوبی است که ویدیو را با استفاده از یک پلت فرم میزبانی ویدیو شخص ثالث، جاسازی کنید تا تأثیر آن بر پهنای باند سرور میزبان شما کاهش یابد.

تعداد کل رسانه ها را در هر صفحه محدود کنید

به خاطر داشته باشید که هر چه تعداد تصاویر و ویدیوهای بیشتری در هر صفحه قرار دهید، زمان بیشتری برای بارگذاری آن خواهد داشت. مهم است که از اندازه کلی دارایی های هر صفحه آگاه باشید. ویژگی‌های وب‌سایت مانند لغزنده (یا چرخ فلک)، ویدیوهای پس‌زمینه، تصاویر بزرگ و بافت‌های پس‌زمینه، ممکن است به وب‌سایت علاقه‌مند شوند، اما سرعت بارگذاری صفحه را نیز افزایش می‌دهند. سعی کنید تعادل سالمی بین زیبایی بصری و تجربه کاربری پیدا کنید.

۲. از یک پلاگین حافظه پنهان و سرعت صفحه استفاده کنید

عوامل زیادی وجود دارد که بر سرعت بارگذاری صفحه وب سایت تأثیر می گذارد، اما بسیاری از آن ها به سادگی فراتر از تخصص یک بازاریاب معمولی هستند. خوشبختانه، افزونه‌ها یا ماژول‌های مفید زیادی (بسته به CMS شما) وجود دارد که می‌توانند در انجام کارهای سنگین فنی کمک کنند. کش کردن صفحه راه دیگری برای کمک به بهبود زمان بارگذاری صفحه شما است. صفحات ذخیره شده به عنوان نسخه های HTML ایستا از یک صفحه خاص ارائه می شوند تا از پرس و جوهای وقت گیر در پایگاه داده وب سایت شما جلوگیری شود. یک صفحه وب ذخیره شده در حافظه پنهان بسیار سریعتر بارگیری می شود. در حالی که بار سرور را تا ۸۰٪ کاهش می دهد. کاربران وردپرس به راحتی می‌توانند یکی از افزونه‌های محبوب ذخیره‌سازی صفحه مانند W3 Total Cache را نصب کنند.

یک راه‌حل خوب برای سرعت صفحه برای وب‌سایت‌های وردپرس مانند WP Rocket نه تنها می‌تواند حافظه پنهان صفحه (جایگزین نیاز به افزونه‌ای مانند W3 Total Cache) باشد، بلکه می‌تواند روش‌های بهینه‌سازی سرعت صفحه دیگر مانند:

  • فعال کردن کش مرورگر
  • بارگزاری آرام تصاویر و ویدیو
  • کوچک کردن منابع (HTML، CSS، JS)
  • حذف رشته های پرس و جو از منابع استاتیک
  • ترکیب فایل ها (فونت های گوگل، CSS، JS)
  • بهینه سازی پایگاه داده
  • بارگیری فایل های CSS به صورت ناهمزمان
  • بارگیری فایل های JS به معوقه

توجه: در حالی که گزینه های زیادی در راه حل های سرعت صفحه مانند WP Rocket وجود دارد، توجه داشته باشید که خطرات بالقوه وجود دارد. در صورت مشاهده موارد شکسته بصری در وب سایت خود، گزینه ها را غیرفعال کنید.

۳. بسته میزبانی وب خود را ارتقا دهید

کیفیت بسته میزبانی وب شما می تواند تأثیر قابل توجهی بر سرعت بارگذاری صفحه وب سایت شما داشته باشد، چه مثبت یا منفی. به خصوص برای وب سایت های بزرگتر و با منابع فشرده تر و وب سایت هایی که ترافیک زیادی ایجاد می کنند. در حالی که استفاده از یک پلت فرم میزبانی ارزان، اشتراکی (یا شبکه ای) می تواند وسوسه انگیز باشد، سرمایه گذاری در یک پلت فرم میزبانی وب VPS با عملکرد بالا، مدیریت شده یا اختصاصی باید در اولویت باشد. این بسته‌ها اغلب از پشته‌های فناوری بسیار سریع‌تر و همچنین دارای منابع اختصاصی و مجموعه‌ای از گزینه‌های مهم برای تنظیم دقیق سرور شما استفاده می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.