نمایشگاه آینده چاپ IFPEX؛ پرهیاهو بدون جذابیت و نوآوری

5

نمایشگاه آینده چاپ IFPEX پارسال دی ماه بود فکر کنم برای اولین بار در ایران مال برگزار شد. ایران مال هر چی خودش قشنگه، نمایشگاه چاپش قشنگ نبود و جذابیت نداشت. اول گفتیم این نمایشگاه قراره خیلی اتفاقات خوب رو در این صنعت رقم بزنه ولی بازم خبری نبود. من با تجربه ای که در این صنعت پیدا کردم به نظرم نمایشگاه هم تو این صنعت یه جور رفیق بازیه بیزینسی و دورهمی چند تا شرکت بزرگه تا اینکه بخواد دستاوردی به همراه داشته باشه. بنظرم بجای این همه هیاهو بیان این شرکت ها، یه شرکت خارجی دعوت کنند تا از دستاوردهای جدیدشون تو این صنعت حرف بزنند و دستاوردهاشون رو بصورت ویدیو برامون به نمایش بزارند کمک بزرگی به من بیننده می کنند. من که دارم میبینم تو این صنعت چه خبره …

من نمیفهمم این همه نمایشگاه تو صنعتی که هیچ چیز جدیدی برای ارائه نداره چه فایده ای داره اصلا… انگار همه میخوان روبان افتتاح نمایشگاه قیچی کنند تا دستاوردی به نمایش بزارند.

5 نظرات
  1. امیر ریاضی می گوید

    سلام و وقت به خیر
    از زمانی که تبیغات پر زرق و برق این نمایشگاه شروع شده است تماماً به این موضوع فکر کردم که چه وجه تمایز یا مزیت رقابتی نسبت به سایر نمایشگاه ها دارد! متاسفانه به پاسخی نرسیدم جز یک تفاوت کوچک در نام نمایشگاه! واژه آینده چاپ که عملاً ابزار رویافروشی است تا ارائه خدمات پیشرو و های تک!

    1. محمد فیض آبادی فراهانی می گوید

      با سلام
      برگزاری نمایشگاه آینده چاپ IFPEX ، برای خودنمایی برخی مجموعه ها و کم نیاوردن جلوی دیگر برگزار کنندگان نمایشگاه چاپ در کشور هست.

  2. جاوید می گوید

    نمایشگاه آینده چاپ بدون نوآوری است. حضور در چنین نمایشگاهی(عاری از فن آوری) وقت طلف کردن است.

  3. رضا عالی می گوید

    با سلام. متاسفانه در مورد نمایشگاه باید صحبت شما دوست گرامی رو تصدیق کنم. نمایشگاه درباره آینده چاپ هست، ولی آینده ای که نه قطعات، نه متریال نه دستگاه خاصی وارد میشه. موضوعاتی هم مثل آینده نگری، رشد، ترقی و مشابه در این نمایشگاه بیان شد که بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت تا واقع گرایی. آینده برای صنعتی که هنوز چاپ بسیاری از محصولات، تصاویر و شاخص های عادی هم در اون امکان پذیر نیست و این یعنی محدودیت رابطه با تولیدکنندگان خارج از ایران.
    به قولی شاید از چند مجموعه با تجربه، پیشرو و ترقی خواه در خارج یا داخل دعوت بهتری میکردن که در مورد آینده این صنعت صحبت کنه تا نمایشی خام از ساختار شرکت ها و به رخ کشیدن اسم و رسم.

    1. محمد فیض آبادی فراهانی می گوید

      با سلام
      ممنون استاد عزیز از نظرتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.