بهترین خرید گیفت تبلیغاتی برای شب یلدا کدام است ؟

0

خرید گیفت برای شب یلدا یکی از مهمترین و شاید موثرترین تجربه ها در کل سال به شمار می آید. اغلب از هدایای تبلیغاتی مانند سررسید یا تقویم رومیزی در کنار ساک دستی آماده و چاپ روبان و یا جعبه آماده و بگ پارچه ای برای شب عید استفاده میشود. همین اقلام در کنار جعبه پذیرایی که در داخل یک بگ پارچه ای یا بگ متقال قرار میگیرد، میتواند هدیه ای عالی برای شب یلدا به حساب آید. استفاده از جعبه های پذیرایی که بصورت صنایع دستی است ، در کنار محصولاتی مانند آجیل و خشکبار می تواند هدایایی عالی برای این شب بحساب آیند.

گیفت شب یلدا به چه دلیلی محبوب است ؟

شب یلدا یکی از شب ‌های مهم در ایران باستان بوده که البته در حال حاضر هم می باشد. اگر بخواهیم از اهمیت شب یلدا و این که از چه تاریخی در گاه شمار رسمی ایرانیان گنجانده شده برایتان بگوییم، قصه اش طولانی و زیاد می شود اما به نظر می رسد که از زمان داریوش یکم در تقویم رسمی ایرانیان این جشن باستانی به وجود آمده است.

شب نشینی و جشن‌ هایی که در این شب و در نقاط مختلف ایران برگزار می ‌شود، یک سنت کهن است که با گذشت زمان از آن دوره تا کنون نه تنها از اهمیت آن کاسته نشده بلکه در نزد ایرانیان جایگاه و اهمیت ویژه ای دارد.

بهترین هدیه تبلیغاتی برای شب یلدا چیست؟

شب یلدا یکی از شب‌های مقدس ایران باستان بوده که از سال ۵۰۲ پیش از میلاد در زمان داریوش اول در تقویم رسمی ایرانیان باستان ثبت شده است و بلندترین شب سال که یکی از کهن ترین جشن های ایرانی است که هر ساله توسط ایرانیان سراسر جهان جشن گرفته می شود. گذراندن طولانی ترین شب سال در جمع خوب اعضای خانواده و عزیزان و رسیدن به اولین طلوع خورشید زمستان، مهم ترین مفهوم شب است.

هدیه تبلیغاتی مخصوص شب یلدا

می توانید در این شب به یادماندنی به عزیزان خود یک هدیه شگفت انگیز بدهید تا برای همیشه در ذهن آن ها جاودانه شوید. از جمله هدایای تبلیغاتی که شب یلدا می توانید به عزیزان خود بدید شامل ماگ، تیشرت تبلیغاتی، هودی، پیکسل تبلیغاتی است که می توانید طرح دلخواه خود را روی آن چاپ کنید.

لیوان تبلیغاتی در ۴ نوع مختلف لیوان سرامیکی ساده، لیوان سرامیکی دسته و داخل رنگی، لیوان حرارتی، لیوان حرارتی دسته قلبی موجود می باشد. تیشرت ها در ۳ رنگ سفید، مشکی، طوسی و در سایزبندی و جنس های مختلف موجود می باشد. تیشرت ها آستین کوتاه و یقه گرد می باشد. هودی ها در ۴ رنگ سفید، مشکی، طوسی، رنگی طوسی و در سایزبندی و جنس های مختلف موجود می باشد. پیکسل ها در دو سایز ۴۸ و ۵۸ میلی متر موجود می باشد.

یلدا یعنی چه؟

یلدا واژه‌ای سُریانی به معنای زایش و تولد است. سریانی زبانی بود که در میان مسیحیان رواج داشت. این معنا، از بررسی و تحقیق در واژه‌نامه‌ها و کتاب‌های تاریخی به دست آمده است.

ابوریحان بیرونی، دانشمند همه فن حریف و تقویم‌شناس، از شب یلدا با نام میلاد اکبر یاد می‌کند؛ و منظور از این نام را میلاد خورشید دانسته است.

کتاب آثار الباقیه نوشته اوست. کتاب به عربی نوشته شده و در حال حاضر، چند ترجمه فارسی از آن منتشر می‌شود. ابوریحان در این کتاب گاه‌شماری و تقویم اقوام مختلف را بررسی کرده است. اگر علاقمند باشید می‌توانید مراسمات و جشن‌های اقوام باستان را در این کتاب مطالعه کنید.

دقیقا مشخص نیست که واژه یلدا چه زمان و چطور وارد زبان فارسی شده است. از تاریخ اینطور بر‌می‌آید که، مسیحیان اولیه که در روم زندگی سختی داشتند و عده‌ای از آنان به ایران مهاجرت می‌کنند. به علت نزدیکی فرهنگی، این واژه سریانی به فارسی راه پیدا می‌کند.

بهترین هدیه شب یلدا برای کارمندان کدام است ؟

کارفرمایان گرامی می توانند برای شب یلدا، یکی از مهم ترین و زیباترین جشن های ایرانی به کارمندان خود یک پک کامل هدایای تبلیغاتی شامل هدایای کاربردی به رسم یادبود هدیه دهند. از جمله هدایای با هزینه پایین که می توانید به کارمندان خود هدیه بدید شامل خودکار، سرکلیدی، جاکارتی، لیوان و… می باشد.

بهترین هدیه شب یلدا برای خانم ها کدام است ؟

از جمله هدایایی که می توانید در این شب زیبا به مخاطبین خانم هدیه دهید می توان به ست مانیکور( این ست یک پک کامل برای سلامت ناخن ها می باشد)، لیوان(دارای طرح ها و رنگبندی های مختلف)، تیشرت(دارای رنگبندی و سایز و جنس های مختلف)، کیف سرکلیدی، جاکارتی و… اشاره کرد که می توانید لوگوی خود را روی آن چاپ کنید تا مخاطب شما به صورت همیشگی هدیه شما را به همراه داشته باشد و در ذهن او جاودانه شوید.

بهترین بسته بندی هدیه شب یلدا کدام است ؟

از جمله بسته بندی هایی که می توان برای هدیه شب یلدا خود داشته باشید می توان به ساک دستی آماده (کرافت، گلاسه، بگ پارچه ای، بگ متقال، پلاستیک که دارای سایز،جنس و طرح های مختلف)، جعبه آماده (دارای سایز، جنس و طرح های مختلف)، چاپ روبان به همراه کاغذ پوستی و لیبل دایره ای اشاره کرد که می توانید روی آن ها لوگو خود را به صورت تک رنگ و رنگی چاپ کنید.

بهترین پک تبلیغاتی شب یلدا کدام است ؟

با سفارش آنلاین انواع هدایای تبلیغاتی مورد علاقه خود، می توانید یلدای امسال را برای خود دلپذیرتر کنید. از جمله هدایای شب یلدا می توان به پک تبلیغاتی اشاره کرد که می توانید بسته به سلیقه خود پک تبلیغاتی مورد نیاز خود را انتخاب کنید و لوگو خود را روی آن چاپ کنید و به مشتریان خود هدیه دهید.

بهترین هدیه سازمانی شب یلدا کدام است ؟

سازمان ها و ارگان های بزرگ دولتی و خصوصی می توانند برای یادبود به کارمندان، مدیران و مخاطبین خود هدیه تبلیغاتی با چاپ لوگو سازمان خود هدیه دهند. از جمله این هدایا می توان به صنایع دستی، ست مدیریتی، جاکارتی، کیف پول، خودکار، فلش، پاوربانک، کیف مدارک، لیوان سرامیکی اشاره کرد. می توانید طرح دلخواه خود را روی این هدایا چاپ کنید و در شب یلدا به مخاطبین خود هدیه دهید.

تاریخچه شب یلدا

تاریخچه شب یلدا و قدمت آن به حدود هفت هزار سال (یا بیشتر) بازمی‌گردد و تا به امروز یکی از باستانی‌ترین رویدادهای ایران است.

در زمان قدیم که مردم ایران کشاورزی می‌کردند همواره به دنبال رصد حرکات ستارگان و خورشیده بوده‌اند.

مردم درک کرده بودند که وجود نور خورشید به نفع و سود کارهایشان از جمله کاشت و رشد محصولات بوده است و با رسیدن فصل پاییز که طی این اتفاق روزها کوتاه‌تر و شب‌ها بلندتر می‌شود.

به خاطر کمبود نور خورشید محصولات به خوبی رشد نمی‌کرد و با رسیدن آخرین روز پاییز (۳۰ آذر) به خاطر پایان شب‌های طولانی جشنی برپا و تلاش می‌کردند تا به نحوی شکرگذاری خود را برای نور بیشتر به جا بگذارند.

آداب و رسوم شب یلدا

آداب و رسوم شب یلدا

چیزی که شب یلدا را نسبت به خیلی دیگر از اعیاد باستانی متمایز می‌کند، آداب و رسوم آن است که بسیار دوست‌داشتنی است و البته در نقاط مختلف جهان، به طرز‌های مختلفی آن را گرامی می‌دارند. در ادامه به جذاب‌ترین اداب و رسوم شب یلدا و در نقاط مختلف جهان اشاره خواهیم کرد.

آتش

قدیم دور کرسی می‌نشستند؛ قبل‌تر از آن دور آتش جمع می‌شدند؛ و الان بخاری‌ها مجلس را گرم ‌می‌کنند. آتش در گذشته نماد خورشید بود و برپا کردن آتش به خاطر پاسداشتش انجام می‌شده است.

البته برخی هم عقیده دارند که آتش را برای برطرف کردن نحسی اهریمن و تاریکی روشن می‌کردند. وظیفه این آتش از بین بردن و فراری دادن تاریکی و نیروهای اهریمنی بوده است.

مثل‌گویی یا قصه‌خوانی در شب یلدا

مثل‌گویی که نوعی شعرخوانی و داستان‌خوانی است در قدیم اجرا می‌شده‌. به این صورت که خانواده‌ها در این شب گرد هم می‌آمدند و پیرترها برای همه قصه تعریف می‌کردند.

مثل قصه‌های کوچک و داستان‌های غیر واقعی اند. بیشتر قهرمان‌های آن جانوران، دیوان و پریان هستند و برای سرگرمی و خوشایند کودکان گفته و یا نوشته می‌شوند.

در هر نقطه‌ای از کشور قصه‌های مربوط به فرهنگ خودشان رواج بیشتری دارد. مثلا آذربایجانی‌ها قصه حسین کرد شبستری می‌خوانند و خراسانی‌ها بیشتر از داستان‌های شاهنامه داستان سرایی می‌کنند.

فال حافظ در شب یلدا

معمولا در شب‌های یلدا بزرگ فامیل به دیوان حافظ تفالی می‌زند. به این ترتیب که مخاطب فال نیت کرده و بزرگ مجلس این جمله یا شبیه به این را می‌گوید: ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، من طالب یک فالم، بر من نظر اندازی…

هدیه شب یلدا

هدیه شب یلدا با توجه به اهمیت این جشن دیرینه و سنتی در ایران به یکی از مسائل مهم تبدیل شده است. مخصوصا برای عروس خانم‌هایی که اولین شب یلدای عروسانه‌ی خود را تجربه می‌کنند. خرید هدیه و گیفت یلدا همیشه با حساسیت‌های خاص خودش رو به رو است. خصوصا زمانی مانند شب یلدا که هدیه مناسبتی باشد این حساسیت دو چندان می‌شود.

چرا در شب یلدا باید به کارمندان خود هدایای تبلیغاتی بدهید ؟

شرکت ها، سازمان ها و ارگان ها می توانند برای اینکه در ذهن مشتری ماندگار شوند به همراه کالایی که تحویل مشتری می دهند یک هدیه تبلیغاتی مخصوص شب یلدا به مشتری خود هدیه دهند. می توانید بر روی این هدیه تبلیغاتی لوگو خود را چاپ کنید بنابراین این هدیه کاربردی در همه جا به همراه او است و برای همیشه در ذهن مخاطب جاودانه هستید.

انواع ست هدیه شب یلدا

در این شب به یادماندنی می توانید انواع ست مدیریتی که شامل خودکار تبلیغاتی، سرکلیدی تبلیغاتی، جاکارتی تبلیغاتی،کیف پول، پاوربانک تبلیغاتی، فلش تبلیغاتی و…که می توانید لوگوی خود را روی آن چاپ کنید به مخاطبین خود هدیه دهید. این ست ها در رنگ بندی، سایز و جنس های مختلف موجود می باشد که می توانید نسبت به سلیقه و بودجه خود آن ها را انتخاب و خریداری نمایید.

آیین ها و مراسم طولانی ترین شب سال در ایران و جهان

درازای شب و روز به واسطه حرکت انتقالی به دور خورشید متغیر است، در دو نقطه از سال درازای روز و شب با هم برابر است که به آنها اعتدال بهاری، برابر با بیست و یکم مارچ اول فروردین و اعتدال پاییزی ( برابر اول مهر) می گویند و در یک نقطه طولانی ترین روز و کوتاهترین شب رخ می دهد که به آن انقلاب تابستانی گفته می شود.

برابر ۳۰ خرداد به اول تیر و سرانجام در نقطه دیگری بلندترین شب و کوتاه ترین روز ۱ ۲ یا ۲۲ دسامبر اول دی. درگاه شماری های تمدن های کهن سراسر جهان آیین ها و مراسمی در روز یا شب این موقعیت های زمانی برپا می شدند که برخی از آنها تا به امروز ادامه داشته اند و یا حتی احیا شده اند.

رد پای آیین های جشن ها و مراسم انقلاب زمستانی را که موضوع این نوشتار است، می توان در میان اقوام بسیاری دید، در میان بومیان آمریکائیان شمالی و سفیدپوستان مهاجر تا امریکای مرکزی و جنوبی، در شمال قاره سیزر اروپا و به ویژه در قاره کهن (آسيا).

اصلی ترین عناصر مشترک

اصلی ترین عناصر مشترک این جشن ها پاسداشت نور خورشید و پاکسازی است، گرچه به جز چند کشور نمی توان فراگیری جغرافیایی و پیوستگی تاریخی برپایی این جشن را دنبال کرد.

یکی از کشورهایی که جشن انقلاب زمستانی بنا به سنت گاه شماری کهن آن قرنها و یا به قولی هزارها سال است که در بیشتر مناطق آن برگزار می شود ایران و حوزه فرهنگی آن است. آیین و مراسم شب چله / يلدا نه تنها از رنگ و بوی آن کاسته نشده است، بلکه هر سال بر اهمیت آن نیز افزوده می شود.

بنا بر گاهشماری سنتی ایران در سال سه چله داریم، چله تابستان که از اول تیر آغاز شود و تا پنج مرداد ادامه می یابد که به این چله قلب الاسد می گویند و سی و پنج روز است.

چله دوم چله بزرگ زمستان است که از اول دی تا یازدهم بهمن طول می کشد و دقیقا چهل روز است. چله کوچک از دهم بهمن تا انتهای بهمن طول می کشد، یعنی بیست روز و بیست شب و دو روز هم پوشانی با چله بزرگ.

از آنجایی که شروع چله بزرگ زمستان هم زمان با آغاز انقلاب زمستانی است، شب چله یا شب چله در آن شب برگزار می شود. گزافه نیست که اگر گفته شود گونه گونی و فراوانی آیین ها و مراسمی که در این شب در جای جای ایران برگزار می شود، در مقایسه با آن چه که در همه کشورهای جهان برگزار می شود برابری می کند.

این آیین ها و مراسم عبارتند:

از گستردن سفره و چیدن خوراکیها و گیاهان نمادین برسفره؛ خوردن خوراکی که بدان خاصیتی جادویی نسبت می دهد که بیشتر با سلامتی و شادکامی آدمیان سر و کار دارد، انجام بازی های متنوع، تفال (با دیوان حافظ و گاه به شیوه های سنتی دیگر مانند فالسوزن در همدان)، قصه گویی و قصه خوانی از طیف گسترده آثار ادبی، قصه های مردمانه و حتی آثار مذهبی، تبادل هدیه و گیفت یلدا معمولا میان داماد و عروس و … این شواهد نشانگر آن است که آیین و مراسمی که در این شب در حوزه فرهنگی ایران برگزار می شود، میراث کهنی است که در طی زمان بر جلوه های آن افزوده شده است و اهمیتی بسیار شگرف در ذهن جمعی ایرانیان دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.