چاپ روی ماسک ۲۰۲۰ [آموزش رایگان چاپ دستی در خانه]

3

امروزه با شیوع ویروس کرونا ماسک زدن تقریبا امری ضروری است ولی با این حال خیلی از مردم ماسک زدن را جدی نمی‌گیرن و سلامتی خود و اطرافیانشان را به خطر می اندازند و اغلب این افراد نوجوان‌ها و جوانان هستند که به دلایل مختلف از جمله اینکه این مریضی روی ما زیاد تاثیر ندارد یا اینکه تیپ بدنیمون خراب میشه و… از زدن ماسک اجتناب میکنند. به همین منظور برای تشویق کردن این دسته از مردم و مردمانی که به زدن ماسک اهمیت نمی‌دهند باید راه هایی را انجام دهیم. یکی از همین راه ها چاپ ماسک با طرح های مختلف است.

قیمت خرید ماسک

ماسک طرح دار باعث می‌شود که مردم با توجه به سلیقه شان ماسک را انتخاب کنند و ماسک زدن براشون جذاب بشه و حداقل باید طوری ماسک بسازیم و روی آن لوگو خود و شرکتمان را چاپ کنیم که ماسک به یک لوازم جانبی مد و تیپ تبدیل شود.

چرا ما نیاز به خرید و چاپ روی ماسک داریم ؟ 

بیش از یک سال و نیم است که ماسک مهمان هر خانه ای شده است و احتمالا متوجه نحوه چاپ روی ماسک تبلیغاتی شده اید. درواقع جهان چندین ماه است که دچار ویروس همه گیر کرونا شده است، افراد زیادی در سرتا سر دنیا جان خود را از دست داده اند و قرار است افراد زیاد دیگری نیز جان خود را از دست دهند. اما تنها چیزی که از همان روز اول از طرف سازمان جهانی بهداشت پیشنهاد شد و استفاده از آن اجباری شد زدن ماسک است.

با اینکه تاکنون واکسن های متعددی تولید شده اند و ایمنی خوبی نیز در برابر ویروس از خود نشان داده اند، اما همچنان زدن ماسک ایمن ترین و مطمئن ترین راه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا است. از این رو در سرتاسر جهان اگر چه محدودیت ها تا حد زیادی برداشته شده اند ولی همچنان زدن ماسک توصیه میشود و قطعا تا سال ها این روند ادامه دارد. درواقع بعد از شروع یک اپیدمی سالها طول میکشد که ضعیف شود و زندگی به حالت عادی برگردد.

اما در این احتمالا متوجه برخی ماسک ها شده اید که روی آنها متون یا لوگوی تبلیغاتی حک شده است و برایتان سوال بوده که نحوه چاپ روی ماسک تبلیغاتی چگونه است؟

انواع ماسک برای چاپ کدام است ؟

انواع ماسک برای چاپ کدام است ؟

ماسک‌های صورت در رنگ‌ها و سبک‌ها و تزیینات مختلف روانه بازار می‌شود که رنگ ماسک روی طرح روی ماسک بی تاثیر نیست.

[Stellar_video_player id=”26″]

آیا میتوان ماسک تبلیغاتی را جزئی اصلی از هدایای تبلیغاتی برشمرد؟

تبلیغات رکن اصلی پیشرفت یک بیزینس یا برند تجاری است به طوری که ممکن است به صورت استثنا برند یا بیزنیسی بدون تبلیغات به نتیجه برسد که این اتفاق نادر است. از این رو تمامی کمپانی ها در سرتاسر دنیا برای پیشرفت و دیده شدن، علاوه بر تولید محصول با کیفیت و دادن خدمات ارزنده، هزینه سنگینی را برای تبلیغات خرج میکنند چرا که هر چقدر یک محصول با کیفیت باشد ولی دیده نشود هیچ تاثیری در پیشرفت آن بیزینس ندارد و حتی به ورشکستگی ختم خواهد شد.

اما یکی از روش های جالبی که امروزه برای تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد استفاده از هدایای تبلیغاتی است. هدایای تبلیغاتی باید اجناسی باشند که به صورت گسترده مورد استفاده قرار میگیرند به طوری که تبلیغات به صورت روزانه دیده شوند تا نتیجه مطلوب صورت گیرد. از جمله این هدایا که میتوانید از آن ها برای چاپ برند خود استفاده کنید میتوان به نحوه چاپ روی ماسک تبلیغاتی، چاپ روی لیوان کاغذی و غیره اشاره کرد.

چرا ماسک تبلیغاتی جزئی از هدایای تبلیغاتی ارزان به حساب می آید ؟

گفتنی است اگر بیزینسی نو پا هستید و توان پرداخت هزینه زیاد برای تبلیغات ندارید میتوانید از هدایای تبلیغاتی ارزان استفاده کنید‌. اما باید در انتخاب هدایای تبلیغاتی حساس باشید. شما باید اجناسی را انتخاب کنید که به طو روزانه و گسترده مورد استفاده قرار میگیرند همچنین این اجناس باید قیمت مناسبی داشته باشند.

در بخش های قبل گفته شد که امروزه به دلیل فراگیری ویروس کرونا نحوه چاپ روی ماسک تبلیغاتی و قیمت مناسب ماسک ها، این اجناس میتوانند بهترین هدایای تبلیغاتی در شرایط فعلی باشند‌. همچنین میتوانید از لیوان کاغذی تبلیغاتی در این زمینه استفاده کنید چرا که دو شرایط لازم برای انتخاب به عنوان هدیه تبلیغاتی را دارد، یعنی هم به طور روزانه و گسترده از آن استفاده میشود و هم قیمت مناسبی دارد. اما اگر به دنبال جایی مطمئن برای ثبت سفارش هستید با ما همراه باشید.

روش‌های مختلف چاپ روی ماسک چگونه است ؟

همانطور که گفته شد باید از اجناسی در تبلیغات استفاده شود که مردم به طور روزانه از آن استفاده میکنند. همچنین ذکر کردیم که امروزه به دلیل همه گیری ویروس کرونا استفاده از ماسک برای همگان الزامی است. با ارتباط برقرار کردن بین این دو موضوع میتوان به این نتیجه رسید که در این روز ها چاپ ماسک تبلیغاتی بهترین و مناسب ترین انتخاب برای تمامی بیزینس ها است.

ماسک ها به صورت روزانه در دسترس عموم قرار دارند و همواره باید از آن استفاده کنند پس اگر لوگو یا هر متن تبلیغاتی روی آن ثبت شده باشد میتواند تاثیر شگرفی در دیده شدن بیزنس داشته باشد. از این رو اگر تصمیم به تهیه هدایای تبلیغاتی دارید و توان پرداخت هزینه زیادی ندارید استفاده از ماسک تبلیغاتی بهترین گزینه است. ماسک ها علاوه بر داشتن قیمت بسیار مناسب، محصولی کاربردی و در دسترس هستند که میتواند انتخاب مناسبی برای هدایای تبلیغاتی باشند‌. گفتنی است که ماسک ها انواع مختلفی دارند ماسک سه لایه، تک لایه و غیره که شما میتوانید با سفارش انواع ماسک ها دایره تبلیغاتی خود را گسترش دهید.

چگونه میتوانید در خانه به روش دستی چاپ روی ماسک را انجام دهید؟

یکی از روشهای برای چاپ طرح روی ماسک صورت، چاپ سابلیمیشن است. از این روش میتوان به این صورت استفاده کرد که ابتدا طرح روی ورق سابلیمیشن  بوسیله دستگاه جوهر افشان چاپ شده و سپس به وسیله حرارت، روی ماسک های از جنس پارچه‌ای قابل چاپ است. این روش میتوانید براحتی برای چاپ ماسک در تیراژهای بالا مورد استفاده قرار بگیرد.

مشاهده قیمت لوازم بهداشتی

چاپ روی ماسک بوسیله وینیل

یکی از روش های برای چاپ طرح روی ماسک، استفاده از وینیل انتقال حرارت است. این روش به یک ورقه وینیل و پرس گرما نیاز دارد تا چسب روی وینیل بچسبد و طرح روی ماسک بچسبد و این روش گزینه خوبی برای طرح های اصلی است.
وینیل: یک نوع متریال است که برای چاپ روی انوع پوشاک در دستگاه هیت پرس مورد استفاده قرار میگیرد.

 

 

ماسک با چاپ طرح های مختلف

مهمترین نکاتی که باید برای چاپ روی ماسک به آنها توجه ویژه ای کنید :

  • ماسک هایی که با پنبه درست شده اند برخلاف ماسک های پلیسه دار برای چاپ طرح روی ماسک مناسب می باشند.
  • برای چاپ طرح روی ماسک دقت داشته باشید که قبل از اینکه چاپ را روی دستگاه یا زیر صفحه چاپ قرار دهید باید ماسک کاملا صاف و بدون ناهمواری باشد در غیر این صورت چاپ درست نمیشود.
  • اگر میخواهید یک طرح را روی چند ماسک بزنید قاب بند به شما کمک میکند تا این کار را براحتی انجام دهید برای این کار اولین ماسک را قبل از چاپ و هنگامی که طرح را روی ماسک قرار دادید آنرا با قاب بند علامت بزنید.
  • یک نوع ماسک‌های دیگر هم وجود دارد که در وسط خود دارای یک درز است و این مانع از آن می‌شود که ماسک را راحت باز کنید و ماسک را دراز کنید و برای چاپ روی ماسک مشکل ساز می‌شود؛ ولی می‌شود هر دو طرف ماسک را جدا جدا صاف کنید و طرح را روی آن بزنید یا اینکه با چند تیکه چوب در داخل ماسک آن را به اندازه کافی بلند کنید تا بتوان کار را راحت تر انجام داد. دقت داشته باشید که موقعی که جوهر را میزنید سریع آن را با یک وسیله ای مانند سشوار که تولید گرما میکند خشک کنید تا مشکلی پیش نیاید.
  • بدلیل اینکه در وسط این ماسک یک درز هست تمام طرح ها را نمیتوانید پیاده سازی کنید ولی میتوانید در هر دو طرف کار چاپ را انجام دهید.
  • برای چاپ رنگ سفید روی ماسک مشکی از جوهر مات میتوان استفاده کرد؛این روش بیشتر برای چاپ روی تی شرت بکار میرود ولی برای چاپ روی ماسک هم می‌شود این کار را کرد ولی ماسک روی پالت نمی‌ماند برای همین میتوان از یک نوار چسب استفاده کرد. در صورت امکان بند‌های ماسک را برداشته و ماسک خود را به پالت بچسبانید و روکش جوهر را روی دستگاه و صفحه نمایش فشار دهید. سپس قاب را برداشته و از یک دستگاه گرم مثل سشوار استفاده کنید تا جوهر سریع خشک شود. صفحه نمایش را به عقب پایین بیاورید و از یک روکش دیگر برای جوهر سفید استفاده کنید و این روند را تکرار کنید تا رنگ سفید روشن داشته باشید.

[Stellar_video_player id=”25″]

چاپ تامپو روی ماسک

در این روش که بیشتر روی ماسک‌های روشن جواب میدهد که نوشته شما روی پد حکاکی می‌شود و بعد به وسیله پد مخصوص رنگ از کلیشه فولادی به روی ماسک انتقال داده میشود.

  •  این نوع چاپ نسبت به بقیه چاپ ها مقرون به صرفه است.
  • رنگ های مورد استفاده بیشتر پی وی سی بوده و حتما باید ماسک های بعد از چاپ مجدد استرلیزه گردند.

چاپ روی ماسک بوسیله چاپ سلیک اسکرین

در روش چاپ سیلک اسکرین، لوگو و طرح شما روی شابلون و توری مخصوص عکاسی می‌شود و با انواع رنگ های مختلف روی ماسک منتقل می‌شود.

  • این روش سرعت کمتری نسبت به چاپ تامپو دارد و میتوان از مجموعه رنگ های دیگه از جمله اورینت، پلاستیزول و پیگمنت نیز استفاده کرد.

مشاهده قیمت ماسک


چاپ روی ماسک با سابلیمیشن

چاپ روی ماسک با سابلیمیشن

این چاپ روی پارچه های قابل شستشو و مقاوم در برابر حرارت انجام میگیرد. این چاپ در حرارت حدود ۲۰۰ درجه قرار میگیرد تا چاپ بخوبی نمایان شود. یکی از ویژگی های این نوع چاپ استفاده از طیف رنگ مختلف است.

  • در چاپ سابلیمیشن روی ماسک محدودیت استفاده از رنگ در چاپ نیست و به هیچ عنوان با شست و شو از بین نمی‌رود و آسیب نمی‌بیند.
  • همچنین ماسک چون زیر پرس حرارت قرار میگیرد نیاز به استریل مجدد نمی‌باشد.

معایب چاپ سابلیمیشن روی ماسک

  • از معایب این روش پایین بودن سرعت کار و هزینه نسبتا بالای آن می باشد.

چاپ مدیا (رول حرارتی) روی ماسک  :

برش و  mirrors

در این روش لوگو شما با کاتر پلاتر روی رول های حرارتی روی پارچه یا پرس حرارتی تثبیت می‌شود.

  • لوگو ها در این روش تک رنگ و کیفیت چاپ بسیار بالا است.
  • حرورف و لوگو در این روش باید به اندازه ای باشد که قابلیت برش داشته باشد (لوگو کوچک و خیلی بزرگ نباشد).

بهترین روش چاپ روی ماسک کدام است ؟

در هر ۴ روش بالا، طرح با شست و شو از بین نمی‌رود.

  • در چاپ سیلک، لوگو بصورت تک رنگ چاپ می‌شود و به علت هزینه جدای شابلون برای تعداد پایین مناسب نیست.
  • در روش تامپو بدلیل اینکه این روش جزییات کوچک را با کیفیت بالا چاپ میکند برای متن مناسب است.
  • در چاپ مدیا طرح باید تک رنگ باشد و طرح بصورت لیبل با حرارت بالا روی ماسک چسبیده شود.

خرید انواع ضدعوفونی کننده


قبل از طراحی و چاپ روی ماسک حتما به این نکات توجه کنید !

  • چاپ روی ماسک اگرچه با چاپ روی لباس ها تفاوت دارد ولی می‌شود ایده هایی از چاپ روی لباس ها برداشت کرد و روی ماسک نیز انجام داد.
  • برای تولید و چاپ ماسک باهزینه پایین میتوان از دو رنگ سفید و مشکی استفاده کرد زیرا هم مخاطب زیادی دارد و هم مقرون به صرفه می باشد.
  • در نظر داشته باشید طرح روی ماسک نباید طرح کلی مثلا طرح یک منظره یا خانه باشد، طرح باید کوچک و قابل اجرا روی مساحت کم ماسک باشد.

مشاهده انواع مدل‌های ماسک


چاپ ماسک های پلی یو، ویژه کادر درمانی

چاپ سه بعدی چگونه به جنگ کرونا می رود؟

فناوری به جنگ کرونا آمده و چاپگرهای سه بعدی از پیشگامان این نبرد هستند. تلاش ها برای جلوگیری از پخش ویروس کرونا که تا همین حالا هم در سرتاسر جهان جان بیش از ۴۳۰۰ انسان را گرفته و پیش بینی می شود که تا آخر ماه فوریه از رقم ۸۷۰۰۰ نفر هم گذر کند، همچنان ادامه دارد. اما پا به پای تلاش های بی وقفه ی کادر درمانی در سرتاسر دنیا، تکنولوژی هم برای شکست این ویروس به کمک بشر آمده است.

به دنبال این فاجعه ی جهانی، بسیاری از رویدادهای پربازدید جهان کنسل شده و یا به تعویق افتاده است که هم از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود و هم متخصصان و کارشناسان بتوانند بر روی کمک و خدمات رسانی بیشتر برای مبارزه با این ویروس تمرکز کنند. اما یکی از مصداق های مهم تکنولوژی که نقش بسیار مهمی را در کنترل این بحران ایفا میکند، چاپ سه بعدی است که در زمینه های مختلف، به خط مقدم آمده است.

تولید ماسک های PolyU برای کادر درمانی

 از آنجا که کادر درمانی بیمارستان ها مجبورند با ویروس کرونا به صورت چهره به چهره مبارزه کنند، استفاده از ماسک ها، حفاظ های صورت و الكل ضد عفونی کننده از تجهیزات واجب برای آنها محسوب می شود. با این حال متاسفانه به خاطر شیوع سریع و گسترده ی کرونا در تمام مناطق جهان، این امکانات در بیمارستان ها با کمبود قابل توجهی مواجه شده است. برای رفع این کمبود و حمایت بیشتر  از پزشکان و پرستاران، آزمایشگاه چاپ سه بعدی دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ دست به کار شد و به کمک کارخانه های محلی، پروژه ی چاپ ماسک های صورت را آغاز کرد که در اولین فاز خود، ۱۰ هزار حفاظ صورت تولید کرده و به بیمارستان ها تحویل داده است.

از آنجا که آزمایشگاه های چاپ سه بعدی بسیار انعطاف پذیرند و می توانند سفارشات شخصی سازی شده را به سرعت تولید کنند، طرح اولیه ی این حفاظ های صورت سریعا با توصیه ها و نظرات کادر درمانی هماهنگ شده و کاملا طبق نیاز و تقاضای آنها تولید می شود. حفاظ های صورت از یک فریم ساخته شده با چاپ سه بعدی و یک پوشش پلاستیکی تولید می شوند و کادر درمانی بیمارستان ها با استفاده از این حافظ در هنگام جراحی با هرگونه برخورد نزدیک با بیمار، از پاشیده شدن ترشحات و ذرات عفونی به صورتشان جلوگیری می کنند. پروفسور اچ سی من، رئیس بخش تحقیقات دانشگاه پلی تکنیک درباره ی مزایای چاپ سه بعدی در تولید ماسک ها و پوشش های PolyU میگوید:

از آنجایی که حفاظ ها و ماسک های مقابله با ویروس کرونا یکبار مصرف و دورانداختنی هستند، ما در ساخت آنها از فیلامنت های ارزانی استفاده می کنیم که که ذرات ریز را از خود عبور نمی‌دهد. این پوشش با یک فیلم نازک پلاستیکی شفاف به فریم متصل می شود. همچنین برای این که این پوشش ها برای انواع فریم صورت ها در مناطق مختلف مناسب باشد، از مطالعات دپارتمان طراحی دانشگاه استفاده کردیم که ماسک ها و حفاظ های صورت را هماهنگ و مناسب با شکل فیزیکی سر و صورت هر منطقه تولید کنیم. مثلا اندازه و شکل ماسک هایی که برای کشور چین تولید می شود، با اندازه و شکل ماسک های صادر شونده به کشورهای اروپایی متفاوت است. همچنین به زودی برای افزایش سرعت تولید، از تجهیزات چاپ سه بعدی در تمام صنایع خدمات رسان مقابله با ویروس کرونا استفاده می شود و تخمین زده شده که تا آخر ماه مارچ با استفاده از چاپ سه بعدی روزانه ۳۰ هزار حفاظ صورت تولید و به مراکز درمانی تحویل داده شود.

ماسک های پیشگیری

 تحقیقات دانشگاه Leicester هم به یافته های تازه ای دست پیدا کرده است که طی آنها به روش جدیدی برای تشخیص ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلا به آن رسیده اند. در این روش نوین، می توان قبل از بروز هرگونه علائم، وجود ویروس کرونا را در نقطه ی خاص تشخیص داد و از شیوع آن به مناطق دیگر جلوگیری کرد. در متد تازه متخصصان با استفاده از یک فناوری ارزان چاپ سه بعدی، ماسک هایی تولید می کنند که مجهز به نوارهای ریز مخصوصی ست که می تواند برای سی دقیقه هر نوع میکروب و ویروسی (از جمله ویروس کرونا) را به خود جذب کند.

با استفاده از این روش می توان هربار گروه بزرگی از افراد را حتی اگر هنوز هیچ علائمی از بیماری نداشته باشند به یکباره تست کرد و وجود احتمالی بیماری را در آنها تشخیص داد. با استفاده از این ماسک، میزان انتشار ویروس در هر بار بازدم بیمار اندازه گیری میشود و از این طریق درجه ی شدت بیماری در افراد قبل از آنکه به مراحل خطرناکتر بیماری برسد تشخیص داده می شود. یکی دیگر از مزایای عالی این ماسک این است که می توان آن را در هر آزمایشگاه تشخیصی ساده ای بررسی کرد و نتایج مربوط به هر بیمار را به دست آورد. هزینه های مالی این پروژه را سازمان تحقیقاتی مبارزه با بحران های جهانی انگلستان تامین می کند.

خانه های ساخته شده با چاپ سه بعدی

 برای افراد قرنطینه شده بهره برداری از چاپ سه بعدی در خانه سازی موضوع تازه ای نیست، زیرا از این فناوری قبلا هم برای تولید واحدهای دارای امکانات اولیه مثل آشپزخانه سرویس بهداشتی و تهویه ی هوای مطبوع برای افراد حاشیه نشین شهرهای مکزیک استفاده شده بود. اما اخیرا با شیوع بحران کرونا در چین یک شرکت ساختمانی چینی با نام Winsun  با استفاده از چاپ سه بعدی، اقدام به ساخت خانه های دارای تمام امکانات اولیه برای بیماران قرنطینه شده و کادر درمانی محافظ آنها کرده است. این اقدام از حجم فزاینده ی بیماران بستری شده و اشباع بیمارستان ها به مقدار چشمگیری جلوگیری میکند.

 متدهای ساخت چاپ سه بعدی از روشهای سنتی نه تنها بسیار پرسرعت تر است، بلکه دوستدار محیط زیست هم هست؛ مثلا شرکت Winsun توانسته دیوارهای ۱۵ بخش و واحد مجزا را تنها در یک روز تولید کند. مواد به کار برده شده در این ساختمان ها هم از شن و خاک و قلوه سنگ است که کاملا تجزیه پذیر هستند. این مواد توسط ماشین های بزرگ چاپ سه بعدی پردازش می شوند تا برای سکونت افراد به اندازه ی کافی محکم و امن باشند.

 با افزایش شیوع کرونا این شرکت قرار است تا آخر ماه مارچ، ۲۰۰ خانه ی دیگر هم تولید و در نقاط شلوغ و مورد نیاز نصب کند. فناوری چاپ سه بعدی تا حالا ثابت کرده است که در مواقع بحرانی که موضوع «زمان» از اهمیت حیاتی برخوردار است، بیشترین ارزش و اثربخشی را دارد. ویژگی های منحصر به فرد این فناوری یعنی انعطاف پذیری بالا در تولید طرح های پیچیده، سرعت بالای تولید و در نهایت هم نتیجه ی کار که محصولی ست که از نظر کیفیت، هم رده و یا حتی بهتر از محصول تولید شده با روش های سنتی است، باعث شده است که متخصصان و مهندسان فعال در زمینه ها و صنایع مختلف، چاپ سه بعدی را به دیگر روش های سنتی ترجیح دهند

خرید ماسک ارزان

3 نظرات
  1. چاپ روی ماسک می گوید

    بسیار عالی بود ممنون تیم و شرکت خوب تون

    1. chapkhone می گوید

      ممنون از شما که مقاله طریقه چاپ روی ماسک را دنبال کردید و نظر مثبت شما باعث بالا رفتن انگیزه ما خواهد شد.

  2. مهرداد می گوید

    بسیار عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.