خرید فیلتر لنز دوربین

0

خرید فیلتر لنز دوربین از جمله لوازم جانبی دوربین به شمار می آید که اغلب در کنار خرید دوربین جدید یا دوربین کارکرده آن را می خریم و وظیفه آن، به حداقل رساندن تابش خیره کننده و بازتاب، افزایش رنگ ها، کاهش نور ورودی به لنز و موارد دیگر کمک می کنند. هر فیلتر لنز هدف خاصی را دنبال می کند، زیرا هر کدام برای ارائه جلوه خاصی ساخته شده اند که می تواند به بهبود ظاهر نهایی یک تصویر کمک کند. رایج‌ ترین کاربرد فیلترهای عکس، مدیریت شرایط نوری دشوار هنگام عکاسی است.

مزایای استفاده از فیلتر لنز دوربین چیست؟

مزایای استفاده از فیلتر لنز دوربین چیست؟

به عنوان یک عکاس تازه کار یا مشتاق، احتمالاً قبلاً فیلترهای لنز دوربین را دیده اید یا حتی از آن ها استفاده کرده اید. عکاسان از این تکه ‌های کوچک شیشه ای به دلایل زیادی استفاده می‌کنند، اما رایج‌ ترین کاربرد فیلترهای عکس، مدیریت شرایط نوری دشوار هنگام عکاسی است.

آن ها از لنز شما محافظت می کنند

مقرون به صرفه ترین انواع فیلترهای لنز دوربین شفاف هستند و به سادگی برای محافظت استفاده می شوند. اینها برای محافظت از عنصر لنز جلو در موقعیت های معمولی عکسبرداری عالی هستند. به علاوه، شیشه شفاف به هیچ وجه بر تصاویر شما تأثیر نمی گذارد. فیلترهای محافظ لنز احتمال خراش، ترک و گرد و غبار جمع شدن روی سطح لنز شما را از بین می برد.

آن ها می توانند رنگ ها را اصلاح یا تقویت کنند

انواع خاصی از فیلترهای عکس وجود دارند که می توانند رنگ های تصاویر شما را تغییر داده یا تقویت کنند. برخی از آن ها توانایی تصحیح دمای رنگ صحنه را دارند. در همین حال، دیگران می توانند رنگ و کنتراست را برای تصویری زنده تر افزایش دهند.

آن ها به اطمینان از قرار گرفتن در معرض دقیق کمک می کنند

هنگام کار با شرایط نوری بسیار دشوار، فیلترهای عکس یک گزینه عالی برای دستیابی به نوردهی یکنواخت و دقیق در کل تصویر شما هستند. آن ها این کار را با مسدود کردن مقداری از نور وارد شده به لنز (در درجات مختلف) انجام می دهند. اینها به ویژه هنگام عکاسی در فضای باز در طول روز مفید هستند، به ویژه زمانی که استفاده از سرعت های شاتر بالا ممکن است برای جلوگیری از نوردهی بیش از حد کافی نباشد.

آن ها به تصاویر شما تأثیر می گذارند

فیلترهای لنز دوربین می توانند به روش های مختلف به بهبود تصاویر شما کمک کنند. آن ها برای افزایش کنتراست در یک تصویر، ایجاد رنگ های زنده تر، از بین بردن تابش خیره کننده و منحرف کننده انعکاس از آب و سطوح شیشه ای و موارد دیگر مفید هستند. اما افزودن فیلترها به عکس ‌ها با افزودن برخی جلوه ‌های جالب مانند ستاره‌های چند نقطه‌ای روی منابع نور یا لبه ‌های نرم شده، کمی به یک عکس بی‌درخشنده می‌دهد.

در چه شرایطی بهتر است از فیلتر لنز استفاده نشود؟

در چه شرایطی بهتر است از فیلتر لنز استفاده نشود؟

بسیاری از عکاسان فیلتر UV را یک لوازم جانبی ضروری برای یک لنز جدید می‌دانند، و در حالی که این فیلتر دارای برخی ویژگی‌های مفید است، در شرایطی وجود دارد که بدون آن بهتر است.

هنگامی که از فیلترهای دیگر استفاده می کنید

مبتدیان در زمینه فیلتراسیون و عکاسی معمولا فکر می کنند که چون UV یک فیلتر شفاف است، می توانید فیلتر دوم یا حتی سوم را روی آن قرار دهید بدون اینکه بر نوردهی شما تأثیر بگذارد. این مورد نیست. قاعده کلی این است که تا حد امکان چند تکه شیشه در جلوی لنز خود داشته باشید تا نتایج مطلوبی داشته باشید. هر عنصر انتقال را کاهش می دهد و باعث می شود مقداری نور کمی پراکنده شود و در نتیجه یک تصویر ملایم تر و تیره تر ایجاد شود. افزودن چندین عنصر دایره‌ای در جلوی لنز نیز ممکن است باعث ایجاد رنگ‌ بندی ناخواسته شود.

هنگام عکاسی به خورشید یا نورهای روشن

فیلترهای ماوراء بنفش یکی از دلایل رایج شعله ور شدن لنز هستند، و در حالی که برخی از فیلترهای واقعاً خوب، ممکن است همیشه این مشکل را ایجاد نکنند، فیلترها و نورهای ارزان قیمت در قاب به ندرت به خوبی با هم ترکیب می شوند.

زمانی که به بهترین کیفیت تصویر نیاز دارید

لنزها بدون فیلتر طراحی شده اند، بنابراین از نظر تئوری بدون فیلتر در حداکثر پتانسیل خود عمل می کنند. ناگفته نماند که استفاده از یک فیلتر تخصصی به شما نتایج شگفت انگیزی نمی دهد که در غیر این صورت نمی توانستید به دست آورید، مانند یک پلاریزه کننده یا ND 10 استاپ. اما فیلترهای UV در عکاسی دیجیتال کار زیادی انجام نمی دهند. دوربین ها به اندازه فیلم مستعد تأثیرات اشعه ماوراء بنفش نیستند.

وقتی نگران آسیب دیدن لنز هستید

این نکته در دو طرف حصار بحث فیلتر UV قرار دارد. بسیاری از مردم از فیلترهای UV در درجه اول برای محافظت استفاده می کنند. با این حال، در صورت تماس عنصر جلویی، انواع خاصی از لنزها ممکن است آسیب ببینند (محدب Canon 24-70mm f/2.8L II به ذهن متبادر می شود). همچنین، اگر به‌طور تصادفی فیلتری را بشکنید، تکه‌های شیشه می‌توانند لنز متصل را خراش دهند.

انواع مختلف فیلتر لنز دوربین کدام است؟

انواع مختلف فیلتر لنز دوربین کدام است؟

فیلترهای پیچ دار

فیلتر دایره ای نیز نامیده می شود، این فیلتر لنز دوربین است که مستقیماً روی جلوی لنز نصب شده و پیچ می شود. فیلترهای دوربین مختلفی وجود دارد که در این دسته قرار می گیرند. این شامل متداول ترین موارد استفاده شده مانند پلاریزرها، فیلترهای ND و فیلترهای رنگی است. آن ها معمولاً از نظر قطر یا ضخامت متفاوت هستند و ضخیم‌ترین آن ها گاهی اوقات می‌توانند رنگ‌ بندی در تصاویر شما ایجاد کنند.

فیلترهای کشویی

فیلترهای کشویی عمدتاً با لنزهای تله فوتو استفاده می شوند. آن ها اغلب دارای عناصر جلویی بزرگتر هستند و همیشه نمی توان آن ها را با یک فیلتر پیچی استاندارد استفاده کرد. همانطور که از نام آن پیداست، یک فیلتر قطره ای در یک محفظه کوچک و تخصصی در نزدیکی قسمت پشتی لنز قرار می گیرد.

فیلترهای مربعی

این فیلترها معمولاً با نگهدارنده فیلتر لنز که به جلوی لنز وصل می شود، استفاده می شوند. برای اینکه بتوانید از یک یا چند فیلتر با اندازه های مختلف استفاده کنید، فقط باید آداپتورهایی برای نگهدارنده فیلتر لنز خود تهیه کنید. از این نوع فیلتر برای عکاسی منظره استفاده می شود.

فیلترهای مستطیلی

یکی دیگر از گزینه های محبوب برای عکاسان منظره، فیلترهای مستطیلی است که با نگهدارنده فیلتر نیز نصب می شوند. استفاده از فیلتر مستطیلی به عکاس فضای بیشتری می دهد تا در اطراف سوژه حرکت کند، بدون اینکه خطر لکه های ناهموار را به خطر بیندازد. محبوب ترین اندازه آن ۴×۶ است، اما فیلترهای کوچکتر و بزرگتری نیز موجود است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.