خرید هود آفتابگیر دوربین

0

خرید هود آفتابگیر گاهی یک ضرورت بعنوان لوازم جانبی دوربین در عکاسی محسوب می شود. هود آتفابگیر برای خرید دوربین جدید و دوربین کارکرده از ایجاد لکه های ناخواسته و ریزش نور جلوگیری می کند. این هودهای آفتابگیر ظاهر تمیزی ایجاد کرده و کنتراست بهتری را بدست می دهند. هودهای آفتابگیر از لنز دوربین محافظت کرده و در برابر ضربات احتمالی از خط و خش حفظ می کند. بهترین زمان برای استفاده از هود آفتابگیر مواقعی است که سوژه ی عکاسی دارای نور پی زمینه باشد.

هود آفتابگیر برای چیست و چرا باید از آن در دوربین خود استفاده کنید؟

هود آفتابگیر برای چیست و چرا باید از آن در دوربین خود استفاده کنید؟

هود آفتابگیر و استفاده از آن ها اغلب در بین عکاسان جدید و قدیمی مورد بحث است. برخی معتقدند که کیفیت کمی به عکس های شما می بخشند، در حالی که برخی دیگر به عنوان یک ضرورت در عکاسی کنار آن ها ایستاده اند.

هدف اصلی یک هود آفتابگیر لنز این است که جلوی لنز شما را تحت الشعاع قرار دهد تا از ریزش نور در سراسر لنز و ایجاد لکه‌ های ناخواسته و ظاهری تمیز و کم کنتراست جلوگیری کند. اگر می‌خواهید تصویری واضح و بدون تابش خیره ‌کننده داشته باشید، یک هود آفتابگیر لنز دوربین را در برابر نور محافظت می‌کند و یک عکس واضح ایجاد می‌کند.

در حالی که شعله‌ های لنز می ‌توانند هنری باشند و جلوه ‌های جالبی را در عکس ‌ها ایجاد کنند، اما می ‌توانند حواس ‌تان را پرت کنند، به‌ خصوص زمانی که به عنوان مثال برای عکس های حرفه ای، در نهایت سوژه یا بیشتر صحنه، شما را پوشش می ‌دهند. برای عکس‌ های هدشات یا عکس ‌های مدرسه، یک هود آفتابگیر برای گرفتن آن عکس شفاف توصیه می‌شود.

چرا از هود آتفابگیر استفاده کنیم؟

هود آفتابگیر از لنز شما محافظت می کند

مزیت هود آفتابگیر این است که لایه محافظتی بیشتری را به لنز شما اضافه می کند. اگرچه بسیاری از عکاسان به فیلتر UV یا حتی درپوش لنز برای محافظت از لنز خارجی رضایت می‌دهند، هود های لنز یک لایه محافظ خارجی در برابر ضربه ‌های تصادفی، خراش، اثر انگشت، باران، برف، گرد و غبار و سایر زباله‌ ها ارائه می‌کنند.

داشتن یک هود آفتابگیر می تواند به ویژه هنگام عکاسی در شرایط آب و هوایی سخت مفید باشد، زمانی که نمی خواهید هنگام عکس گرفتن بر لنز شما تأثیر بگذارد.

هود آفتابگیر کنتراست را اضافه می کند

هنگامی که شعله های عدسی و تابش خیره کننده قوی به لنز شما برخورد می کنند، تمایل دارند دید شما را مسدود کنند. درخشش و شعله ور شدن تصویر شما را پاک می کند و تغییر رنگ ایجاد می کند، در نتیجه کنتراست و کیفیت تصویر را کاهش می دهد. با یک هود آفتابگیر، نور سرگردان وارد لنز نمی شود و تضمین می کند که دید واضحی از یک صحنه داشته باشید. تفاوت بین عکسی که با هود آفتابگیر گرفته شده است و عکس های بدون آن قابل مشاهده است که می توانید خودتان تست کنید. مطمئن شوید که از همان تنظیمات نوردهی در تصاویر مقایسه خود استفاده می کنید و ببینید کدام عکس را ترجیح می دهید.

چه زمانی باید از هود آفتابگیر استفاده کرد؟

چه زمانی باید از هود آفتابگیر استفاده کرد؟

در بیشتر شرایط می‌توانید از هود آفتابگیر استفاده کنید، زیرا این لنز برای اکثر تنظیمات عکاسی مفید است، اما زمانی که به‌ویژه مفید هستند در موارد زیر است:

سوژه دارای نور پس زمینه است

  • به عنوان مثال شما در نزدیکی منابع نور قوی عکاسی می کنید. وقتی خورشید در آسمان پایین است.
  • عکاسی در نزدیکی چراغ های خیابان، چراغ های ساختمان و ماشین.
  • عکاسی شما طولانی است و دوربین خود را زمین نمی گذارید.
  • شما از یک منبع نور خارج از دوربین استفاده می کنید که شعله ور شدن لنز ایجاد می کند.
  • شما می خواهید با احتیاط شلیک کنید. هودهای آفتابگیر لنز می توانند توجه زیادی را به خود جلب کنند، بنابراین بهتر است زمانی که می خواهید عکس های طبیعی بگیرید آن ها را در مجالس وصل نکنید.

چه زمانی نباید از هود آفتابگیر استفاده کرد؟

از طرف دیگر، مهم است که بدانید چه زمانی از هود آفتابگیر استفاده نکنید. لنزهای هود به ویژه در موارد زیر مفید نیستند:

  • شما در واقع می خواهید یک تابش خیره کننده در عکس داشته باشید، زمانی که می خواهید جلوه ای هنری در عکس های خود ایجاد کنید.
  • این لنز برای یک سنسور کوچکتر در نظر گرفته شده است و شما بخشی از هود را در عکس های خود ثبت می کنید.
  • شما از فیلترها یا لوازم جانبی خاصی بر روی لنز خود استفاده می کنید که مانع از اتصال هود لنز شما می شود.
  • هود آفتابگیر لنز در باد می گیرد و عکس های شما را تار می کند.

نحوه استفاده از هود آفتابگیر چگونه است؟

استفاده از هود آفتابگیر دوربین آسان است. به سادگی هود لنز را روی جلوی دوربین خود بچسبانید تا قبل از عکاسی به طور ایمن نصب شود.

لنزهای هود همچنین می توانند فضای شگفت انگیزی را هنگام حمل تجهیزات شما اشغال کنند. برای ذخیره سازی فشرده، کافی است کاپوت روی لنز خاص خود را برعکس کنید. این مقدار فضای اشغال شده را کاهش می دهد. جدا از برخی لنزهای زاویه باز که در آن تعبیه شده است، تقریباً هر هود موجود در بازار را می توان برای حمل و نقل آسان معکوس کرد.

با این حال، با کاپوت لنز معکوس عکاسی نکنید، به یاد داشته باشید قبل از عکاسی آن را به درستی بچرخانید.

انواع هود آفتابگیر کدام است؟

هودهای لنز به دو شکل ظاهر می شوند. به شکل گلبرگ و استوانه ای شکل.

هود لنز گلبرگ

هود لنز گلبرگ به طور منحصر به فردی طراحی شده است که کوتاه تر باشد و دارای بریدگی های منحنی است که نور را مسدود می کند، در حالی که اندازه قاب ارائه شده توسط لنزهای زاویه باز و سنسورهای دوربین فول فریم را افزایش می دهد.

اگرچه آن ها معمولاً لنزهای بلند هستند، اما احتمال کمی وجود دارد که هود در کادر شما ظاهر شود، زیرا وقتی شروع به استفاده از فواصل کانونی طولانی ‌تر می‌کنید، میدان دید کوچک ‌تر می‌شود.

هود لنز استوانه ای

هود آفتابگیر لنز استوانه ای با محافظت از لنز شما و جلوگیری از نور سرگردان کار می کند. هود لنز گلبرگ دارای چهار گلبرگ است، بنابراین می توانید آن را برای عملکرد بهینه بچرخانید تا لنز را در قاب قرار ندهید.

معمولاً برای هر لنز فقط یک هود آفتابگیر وجود دارد که هر لنز برای استفاده در محدوده کانونی لنز بهینه شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.