خرید فلاش عکاسی

0

فلاش عکاسی این قابلیت را دارد که حرکت را در عکس ثابت کند و به شما امکان می دهد با مسیرهای نور بازی کنید. فلاش عکاسی به خصوص اگر در شرایط کم نور فقط با یک فلاش بد روی دوربین کار می کنید، مفید است، زیرا به شما این امکان را می دهد که از مقدار بسیار کمی چیز جالب و خلاقانه تولید کنید. فلاش عکاسی همچنین برای عکاسی در شب نیز بسیار ضروری است. فلاش مانند سافت باکس و چتر عکاسی برای حذف یا افزودن سایه ها در عکس، مانند نیز کاربردی و مفید است.

فلاش عکاسی چیست؟

فلاش عکاسی چیست؟

فلاش عکاسی وسیله‌ای است که به دوربین متصل می‌شود و معمولاً حاوی یک لامپ فلاش با گاز زنون است که فلاش می‌زند و نوری با دمای رنگ حدود ۵۵۰۰ کلوین تولید می‌کند. در واقع عکاسی با فلش استفاده از یک منبع نور مصنوعی برای نورپردازی یک شخص یا یک منظره است، چه بخواهید به آن منظره ظاهری متفاوت بدهید یا مجبور به استفاده از نور مصنوعی باشید.

عکاسی با فلاش چگونه است؟

بسیاری از ما تجربه عکس گرفتن با فلاش را داشته‌ایم، و بسیاری با افکت قرمز چشم که وقتی کسی عکس فلاش بدی می‌گیرد، آشنا هستند.

عکاسی با فلاش استفاده از یک دستگاه فلاش برای گرفتن عکس در شرایط نوری ضعیف را توصیف می کند. اغلب، یک فلاش LED کوچک به دوربین DSLR متصل می شود یا در دوربین گوشی هوشمند قرار می گیرد. با تمرین مناسب، می‌توانید یک صحنه تاریک را روشن کنید، نور پراکنده را متعادل کنید یا سایه ‌های ناخواسته را با فلاش از بین ببرید.

فلاش عکاسی چگونه کار کنند؟

یک واحد فلاش ناحیه ای را با نور پر می کند، به طور موقت آن را برای یک میکروثانیه روشن می کند و سایه های عمیق تری را از بین می برد یا ایجاد می کند. برای کسانی که از تلفن های دوربین دار استفاده می کنند، اکثر فلاش های استاندارد با این دستگاه ها از LED برای روشن کردن صحنه استفاده می کنند. برخی از فلاش های اکسترنال دارای قدرت فلاش متغیر هستند، یا می توانید یک مجموعه فلاش با اصلاح کننده های مختلف نور تهیه کنید.

چرا استفاده از فلاش عکاسی خوب است؟

چرا استفاده از فلاش عکاسی خوب است؟

هنگامی که در شرایط نور کم عکس می گیرید، ممکن است به فلاش نیاز داشته باشید، به خصوص اگر سه پایه دوربین ندارید یا می خواهید از سوژه ای با حرکت سریع عکس بگیرید. در اینجا چند لحظه رایج برای استفاده از فلاش وجود دارد:

  • روشنایی ضعیف
  • سوژه ای که به سرعت در حال حرکت است
  • حذف یا اضافه کردن سایه ها
  • عکاسی در شب

وقتی مثلا عکس های فرش قرمز افراد مشهور را می بینید، این عکس ها اغلب با فلاش گرفته می شوند. دلایل مختلفی برای این وجود دارد: این منطقه دارای نور کم یا نور ضعیف یا لکه‌دار است، سوژه‌ ها در حال حرکت هستند، و اغلب از لوازم آرایش یا لوازم جانبی سنگین استفاده می‌کنند تا در اثر فقدان سایه ‌ها از بین نرود.

با استفاده از مثال فرش قرمز روی عکس‌ های دیگر، فکر کردن به سه چیز هنگام گرفتن عکس مفید است:

  • کجا عکس می گیریم؟
  • از چه عکس می گیریم؟
  • آیا سوژه مناسب برای فلاش داریم؟

هر وقت از فلاش در صحنه ای استفاده می کنید، باید بدانید که صحنه بدون فلاش چگونه به نظر می رسد تا بتوانید از نور موجود خود بیشترین بهره را ببرید.” آگاهی از صحنه و پاسخ به سوالات بالا اغلب تعیین کننده تجهیزات شما و آنچه می خواهید با عکس های خود به انجام برسانید، همه در هم تنیده است.

نکات و ترفندهایی برای استفاده از فلاش عکاسی با کیفیت چیست؟

عکاسی با فلاش با کیفیت نیازی به خرید تجهیزات گران قیمت ندارد، می توانید به فلاش های معمولی و یا به فلاش در گوشی های هوشمند بسنده کنید، به خصوص زمانی که تازه شروع به عکاسی کرده اید.

مکمل نور

اولین عادت برای شکستن عکاسی با فلاش این است که باید از فلاش فقط زمانی استفاده کنید که در شرایط کم نور هستید. اغلب می توان از فلاش برای تکمیل نور محیط در یک صحنه برای ایجاد حالت یا افکت استفاده کرد.

به عنوان مثال، حتی در طول روز، ابروها می توانند سایه ای بسیار خشن روی چشم سوژه ایجاد کنند. چشم ‌ها فرو رفته و روشن کردن آن ها به درستی دشوار است. فلاش، حتی در طول روز، می تواند نور لازم را برای روشن کردن چشمان سوژه شما اضافه کند.

به جای استفاده از نور خشن، برجسته کردن را یاد بگیرید

درک نحوه عملکرد نور در قاب به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که فلاش لوازم جانبی مناسبی برای استفاده است یا خیر. به خصوص هنگام عکاسی پرتره یا گرفتن صحنه های داخلی (مثلاً یک مهمانی شام)، باید از منابع نور (هم نور مصنوعی و هم نور طبیعی) در اتاق و نحوه استفاده از آن ها به نفع خود آگاه باشید. همیشه به دنبال دیوار یا سقف سفیدی باشید که بتوانید نور را از آن منعکس کنید که منبع نوری بزرگ‌تر، نرم‌تر و جذاب‌تر ایجاد می‌کند.

اگر بتوانید تعادل رنگ سفید را نسبت به محیط خود کنترل کنید، دستکاری نور پنجره یا اضافه کردن نورهای کوچک در اطراف سوژه می تواند فلاش را از بین ببرد یا مکمل آن باشد. آزمایش با سرعت های شاتر بالا و همچنین تنظیمات ISO نیز می تواند تنور تصاویر شما را هدایت کند. در مورد اینکه چه افکت و نوردهی فلاش می خواهید، عمدی و متفکر باشید. در مثال مهمانی شام، به چراغ‌ های سقف، لامپ ‌ها، بازتابنده ‌ها و دیگر منابع نوری توجه کنید، بنابراین می‌ توانید خود و دوربین را طوری قرار دهید که سوژه ‌تان را با بهترین جلوه برجسته کنید.

با تجهیزات، محیط ها و ابزارهای جدید آزمایش کنید

فلش ابزاری در جعبه ابزار شماست، بنابراین از استفاده از آن نترسید. هرچه بیشتر عکس بگیرید، بیشتر متوجه می ‌شوید که می ‌توان همیشه از فلاش استفاده کرد. بعضی از عکاس ها گمان می کنند که استفاده از فلاش، محدود به بعد از غروب خورشید یا در یک موقعیت داخلی است. و قطعا در این سناریوها مفید است. اما می ‌توانید در هر زمانی از فلاش مستقیم استفاده کنید.

Adobe Photoshop یک همراه قدرتمند برای عکاسی با فلاش است

وقتی در حال یادگیری عکاسی با فلاش هستید، مرتکب اشتباه خواهید شد. با این حال، این پایان جهان نیست، هیچ اشتباهی غیرقابل جبران یا غیرقابل اصلاح نیست. فتوشاپ به شما امکان ویرایش افکت های نور را در حین کار می دهد و به شما قدرت می دهد تا جنبه های نور را در تصاویر خود تنظیم کنید.

اگر در حال ویرایش عکس‌ها با موبایل هستید، Adobe Photoshop Lightroom دارای لغزنده ‌های Shadows و Highlights است که به شما کمک می‌کند با فلاش بیش از حد فعال مقابله کنید. با استفاده از این ابزارها می‌ توانید عکس ‌ها یا تصاویر سیلوئت‌ شده‌ای را که مشکل نور پس ‌زمینه دارند یا به دلیل نزدیک بودن سوژه به یک فلاش تمام قدرت، پاک شده‌اند، تصحیح کنید. علاوه بر این، می‌توانید تن ‌های میانی را تصحیح کنید و کنتراست را تنظیم کنید تا تصویری را به طیف رنگی مورد نظر خود وارد کنید.

از فلاش نترسید با آزمایش ‌های خود شروع کنید، از آموزش‌های مفید Adobe بیاموزید و کار خود را به ابزار ویرایشی بیاورید که برای کمک به شما در ایجاد تصاویر الهام‌بخش طراحی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.