خرید کاغذ روغنی یا مومی

0

خرید کاغذ روغنی اغلب برای بسته بندی خصوصا بسته بندی شیرینی و کیک مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از کاغذ روغنی در کنار چاپ روبان یا جعبه آماده یا ساک دستی آماده اغلب طرفداران زیادی را همراه خود می کند .

این مسئله ممکن است برای همه پیش بیاید که در مراحل نهایی آشپزی یا شیرینی پزی متوجه شوند که کاغذ روغنی ندارند. البته این تنها دلیلی نیست که شما برای یادگرفتن جایگزین های کاغذ روغنی نیاز دارید. ممکن است قیمت کاغذ روغنی برای شما زیاد باشد حتی محل خرید این کاغذ در دسترس شما نباشد.

سفارش کاغذ روغنی یا مومی ۰۹۱۲۵۷۸۶۱۳۹

خرید کاغذ مومی اغلب در کنار استفاده از چه اقلامی کاربرد دارد ؟

خرید کاغذ مومی اغلب در کنار استفاده از چه اقلامی کاربرد دارد ؟

اگر شما از کاغذ روغنی برای کاور کابینت ها یا برای جلوگیری از کثیف شدن ماکروویو استفاده می‌کنید، کاغذ مومی انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. حتی شما می‌توانید از کاغذ مومی برای پوشاندن کف قالب کیک، مافین، کاپ کیک و… استفاده کنید. این کاغذ در مقابل حرارت غیرمستقیم مقاوم است اما برای پوشاندن سینی فر یا در شیرینی پزی مناسب نیست زیرا موم روی آن می‌سوزد و علاوه بر دود کردن به غذا طعم بدی می‌دهد.

سینی سیلیکونی فر

سینی های سیلیکیونی مخصوص فر بسیار انعطاف پذیر و کاملا در مقابل گرما مقاوم هستند. این سینی سیلیکونی نه‌تنها برای شیرینی پزی بلکه برای پخت سبزیجات، مرغ، گوشت و گریل کردن هم استفاده می‌شود. قیمت این محصول از کاغذ روغنی یا مومی گران تر است اما تا چندین سال قابل‌استفاده است به همین علت انتخابی مقرون به صرفه هستند.

تنها مشکلی که به این نوع سینی ها وارد است غیر قابل تنظیم بودن آن‌ها است. شما می‌توانید کاغذ را با هراندازه و شکلی که می‌خواهید قیچی کنید اما این کار روی سینی سیلیکونی ممکن نیست.

فویل آلومینیومی

ورقه آلومینیومی یکی دیگر از جایگزین های کاغذ مومی است اما بازهم بستگی به نیاز و نوع استفاده شما دارد. فویل به معنی یک‌لایه نازک فلزی است و مناسب پوشاندن طرف و سینی برای پخت غذا است که تمیزکردن آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. بااین‌حال برخلاف کاغذ روغنی و مومی، فویل آلومینیومی هیچ ماده‌ای ندارد که باعث نچسب شدنش بشود به همین دلیل ممکن است تکه هایی از مواد غذایی شما به آن بچسبد.

با اینکه این تفاوت بزرگ بین ورق آلومینیومی و کاغذ روغنی وجود دارد اما کاربردهای مشترک زیادی هم دارند. از این فویل برای بخارپز کردن مرغ و ماهی در فر، پوشاندن ظرف غذا برای گرم نگه‌داشتن، پیچیدن ساندویچ و بسته بندی گوشت و مرغ در فریزر استفاده می‌شود.

روغن

اگر هیچ‌کدام از روش های بالا مناسب شما نیست همیشه می‌توانید از روش قدیمی چرب کردن قالب و سینی استفاده کنید. حتی نیازی نیست که اسپری روغن های گران‌قیمت بازار را خریداری کنید، کافی است یک ظرف اسپری خالی را با روغن نارگیل، زیتون، کنجد و… پر کنید تا اسپری روغن خودتان را داشته باشید. حتی می‌توانید از روش های قدیمی مالیدن کره به قالب کیک یا پخش کردن روغن با دستمال کاغذی استفاده کنید.

فوت کوزه گری در این روش پاشیدن مقداری آرد به طور مساوی روی روغن است. بعد از اینکه آرد را پخش کرد قالب را در سینک بتکانید تا مقدار اضافی آن بیرون بریزد و به همین راحتی از چسبیدن ماده کیک به ظرف جلوگیری خواهید کرد.

چرب کردن قالب کیک

همان‌طور که می‌دانید کاغذ روغنی کاربرد های زیادی در خانه دارد و هرچه قدر بیشتر از آن استفاده کنید به کاربرد های بیشتری پی خواهید برد! اما گاهی اوقات نمی‌توانید به هر دلیلی سریعا و در زمان موردنیاز کاغذ روغنی را تهیه کنید و این دقیقا همان وقتی است که به این جایگزین های کاغذ روغنی احتیاج پیدا خواهید کرد.

سفارش کاغذ روغنی یا مومی ۰۹۱۲۵۷۸۶۱۳۹

چرا کاغذ مومی و روغنی اغلب مورد استفاده قرار می گیرد؟

ممکن است فکر کنید کاغذ موضوع جالبی نیست و فقط یک وسیله معمولی است که روی آن می نویسید اما کافی است به دور و برتان نگاه دقیق تری بیندازید تا متوجه شوید کاغذ بیشتر از آنچه فکرش را بکنید در زندگی شما تاثیر دارد و فقط محدود به دفتر، کتاب و روزنامه نمی شود. در ادامه تعدادی از حقایق جالب درمورد کاغذ را بازگو می کنیم تا شما اطلاعاتی نظیر خاستگاه و تاریخچه کاغذ تا تعداد کاغذی که از یک درخت تولید می شود را یاد بگیرید.

  • برای شروع باید بدانید که حدود ۱۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، چینی ها با استفاده از کنف اولین کاغذ را ساختند و بعد ها از لوازمی مثل تنه درختان، شاخه های بامبو و الیاف گیاهی دیگر برای درست کردن کاغذ استفاده کردند.
  • کلمه انگلیسی کاغذ (paper) که به صورت پِیپِر تلفظ می شود در واقع از کلمه مصری پاپیروس نشأت میگیرد.
  • از یک درخت کاج متوسط می توان تعداد هشت هزار و پانصد ورق کاغذ تولید کرد.

حقایق جالب درمورد کاغذ

  • برخلاف تصور عموم پول اصلا از کاغذ ساخته نمی شود بلکه ۷۵ درصد پنبه و ۲۵ درصد لینن تولید می شود.
  • برای تصور اینکه ما روزانه چقدر از کاغذ استفاده می کنیم باید بدانید که ۷۵ درصد هر گورستان زایدات از کاغذ و جعبه های کارتنی تشکیل می شود.
  • با اینکه دنیا رو به پیشرفت و قبول کردن تکنولوژی های جدید است با این حال هر ساله میزان مصرف کاغذ بیشتر می شود.
  • اولین تولید دستمال کاغذی به قرن نهم و سرزمین چین برمیگردد.
  • با بازیافت یک تن کاغذ ۱۷ درخت از قطع شدن نجات پیدا می کنند.

دانستنی های جالب درمورد کاغذ

  • در ۲۰۰ سال گذشته ۵۰ درصد جنگل های کره زمین یا توسط بشر از بین رفتند یا آتش گرفتند.
  • کاغذ اولین بار توسط تاجران عربی به اروپا وارد شد که آن ها راز ساختنش را چینی ها یادگرفته بودند.
  • کشور آمریکا سالانه بیش از ۹۰ میلیون تن کاغذ و کارتن مصرف می کند که آماری باورنکردنی در سراسر دنیا است.
  • در آمریکا به تنهایی ۲ میلیارد جلد کتاب، ۳۵۰ میلیون جلد مجله، ۲۴ میلیارد تیتراژ روزنامه تولید می شود.

کاغذ روزنامه و مجله

  • یوهانس گوتنبرگ، زرگر آلمانی و اولین مخترع ماشین چاپ در اروپا، اولین انجیل را روی نوعی کاغذ پوستی که پوست گوسفند به دست آمده بود چاپ کرد. گوتنبرگ از پوست ۳۰۰ گوسفند استفاده کرد تا بتواند این کتاب را کامل کند.
  • این روزها کاغذ ممکن است یک وسیله معمولی و در دسترس به نظر برسد اما در دوران انقلاب آمریکا آنقدر کاغذ کمیاب شده بود که سربازان مجبور بودند با کندن ورقه های کتاب لایه داخلی گلوله های تفنگ را بسازند.

آشنایی با انواع کاغذ بر اساس وزن، جنس و کاربرد آنها

در صنعت کاغذ بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید انواع جنس، تکسچر، سایز و وزن کاغذ وجود دارد. این تنوع زیاد به‌جای یک مزیت می‌تواند برای خریدار عادی گیج کننده باشد. به همین دلیل در این مقاله سعی داریم کاربرد چند نوع اصلی کاغذ را توضیح دهیم و توضیح دهیم که از چه چیزهایی تشکیل شده‌اند.

آشنایی با وزن کاغذها

در صنعت کاغذ (و حتی فروشگاه آنلاین کاغذ) زیاد مشاهده خواهید کرد که با استفاده از وزن کاغذ به میزان ضخامتش اشاره شود که معمولا با گرم نمایش داده می‌شود. حال این به چه معنی است؟ شما هنگام خرید از اطلاعات وزنی کاغذ می‌توانید بفهمید که کدام محصول ضخیم تر و کدام محصول نازک تر است. البته این مقایسه باید با در سایزهای یکسان انجام شود زیرا مسلما وزن یک ورق معمولی a3 از یک ورقه a4 بیشتر است.

کاغذ استاندارد

این همان کاغذ معمولی است که در پرینتر استفاده می‌شود که معمولا با سایز a4 شناخته می‌شود. وزن هر ورق کاغذ پرینتر چیزی بین ۴ الی ۵ گرم است. این کاغذ را می‌توان در هر مدرسه، اداره، دستگاه چاپ خانگی و… پیدا کرد. این کاغذ بهترین انتخاب برای سربرگ، نوشت افزار، لوازم تحریر و استفاده های اداری است.

مقوا یا کاغذ ضخیم

مقوا که نوعی کاغذ ضخیم است قطر بیشتری از کاغذ استاندارد دارد اما از کارتن آماده نازک تر است. شما به راحتی می‌توانید مقوا را با وزنش تشخیص دهید. این کاغذ بیشتر به منظور های تزیینی و کاردستی استفاده شده و در رنگ ها، تکسچر ها و جنس های متنوعی تولید می‌شود که مقوا گلاسه، بافت دار، ساده، متالیک و… چند نمونه پر طرفدار هستند.

کاغذ کاهی

کاغذ کاهی براق نیست اما نازک و کمی نیمه شفاف است. این کاغذ در رنگ های متنوعی تولید می‌شود و استفاده اصلی آن در کارهای تبلیغاتی و بازاریابی است. تکسچر این کاغذ زیر دست مانند پوسته تخم مرغ است اما نمونه های صاف کاغذ کاهی هم تولید می‌شوند که بیشتر برای چاپ روزنامه، مجله یا به عنوان کاغذ یادداشت و چرک نویس کاربرد دارند.

کاغذ کرافت

کاغذ کرافت معمولا تحت پروسه مکانیکی و شیمیایی تولید می‌شود که در طول آن خرده های چوب مستقیما به کاغذ تبدیل می‌شوند. در این مراحل تمام فیبر گیاهی و الیاف سلولزی درخت ها حفظ می‌شوند و به همین دلیل بسیار مقاوم، بادوام و کاملا قابل بازیافت هستند. این ویژگی های کاغذ کرافت و قیمت ارزان و مقرون به صرفه ای که دارد باعث شده محصولی ایده آل برای بسته بندی و ترابری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.