بهترین و پرفروش‌ترین برندهای لپتاپ و الترابوک ایران

0

لپ تاپ ها و اولترابوک ها تبدیل به یکی از اصلی ترین کالاهای دیجیتال برای راه افتادن کارها شده اند. به همین دلیل اگر شما نیز می خواهید یکی از این گزینه ها را برای خود خریداری کنید نیاز دارید تا محصولات مختلفی را مورد بررسی قرار دهید تا یکی از آن ها را انتخاب کنید. برای مقایسه محصولات با یک دیگر نیاز است تا انواع برندها را بشناسید تا از بین آن ها بهترین گزینه را انتخاب نمایید. از این رو در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین و پرفروش ترین برندهای لپتاپ و الترابوک در ایران آشنا کنیم. از این رو تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا بتوانید بهترین تصمیم گیری برای خرید لپ تاپ را  داشته باشید.

مشاهده قیمت و خرید


راهنمای خرید بهترین لپ تاپ 

اگر به دنبال یک لپ تاپ جدید هستید ، احتمالا در بین انتخاب های زیادی قرار گرفته اید و قادر نیستید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. به هر حال، مجموعه عظیمی از مدل ها در بازار وجود دارد و هر ساله برندهای مطرح چندین مدل را روانه بازار می کنند تا سهم مناسبی از فروش را بدست بیاورند.

خبر خوب این است که شما نیازی به دیدن تک تک لپ تاپ های موجود در بازار ندارید، زیرا می توانید با پرسیدن چند سوال در مورد نیازهای احتمالی و پارامترهای مهم در انتخاب لپ تاپ، گزینه های خود را کاهش دهید.


چگونه بهترین اندازه مناسب برای لپ تاپ انتخاب کنیم؟

اندازه صفحه نمایش لپ تاپ های مختلف ۱۳ اینچ ۱۵ اینچ و ۱۷ اینچ است، قبل از اینکه مشخصات یا قیمت را بررسی کنید ، باید بفهمید که لپ تاپ شما چقدر قابل حمل است. لپ تاپ ها معمولاً بر اساس اندازه صفحه نمایششان دسته بندی می شوند:

خرید لپ تاپ ۱۱ تا ۱۲ اینچ

باریک ترین و سبک ترین لپ تاپ ها و دارای صفحه نمایش ۱۱ تا ۱۲ اینچی هستند و وزن آنها معمولاً یک تا یک و نیم کیلو گرم است.

خرید لپ تاپ ۱۳ تا ۱۴ اینچ

بهترین تعادل قابلیت حمل و استفاده را فراهم می کند ، به خصوص اگر لپ تاپی با وزن کمتر دو کیلوگرم داشته باشید.

خرید لپ تاپ ۱۵ تا ۱۶ اینچ

محبوب ترین لپ تاپ های سایز ۱۵ اینچ معمولاًدو تا دو ونیم کیلوگرم وزن دارند. اگر می خواهید صفحه بزرگتری داشته باشید و قصد ندارید که لپ تاپ خود را مدام به اینجا و آنجا ببرید، این اندازه را در نظر بگیرید. لپ تاپ هایی با نمایشگر ۱۶ اینچی نادر هستند اما اپل ممکن است این روند را با MacBook Pro 16 اینچی خود شروع کند.

خرید لپ تاپ ۱۷ تا ۱۸ اینچ

اگر لپ تاپ شما قرار است هر روز روی میزتان بماند ، یک سیستم ۱۷ یا ۱۸ اینچی می تواند نوعی قدرت پردازشی را که برای انجام بازی های پیشرفته یا بهره وری در سطح ایستگاه های کاری لازم دارید، برای شما فراهم کند.


چگونه بهترین پردازنده را در خرید لپ تاپ انتخاب کنیم ؟ 

چگونه بهترین پردازنده را در خرید لپ تاپ انتخاب کنیم ؟ 

“مغز” رایانه شما ، پردازنده تأثیر زیادی در عملکرد دارد ، اما بسته به کاری که می خواهید انجام دهید ، حتی کم هزینه ترین مدل نیز ممکن است به اندازه کافی خوب باشد.

خرید لپ تاپ با پردازنده  با پردازنده های مرکزی یازدهم اینتل

اینتل پردازنده های نسل اول Tiger Lake را معرفی می کند که نسل بعدی لپ تاپ ها را تأمین می کند. به طور خلاصه ، Tiger Lake، یک تراشه ۱۰ نانومتری ، گرافیک پیشرفته Iris Xe با سرعت حداکثر ۴.۸ گیگاهرتز و همچنین پشتیبانی از Thunderbolt 4 را ارائه می دهد. مارک جدید EVO پارامترهایی را برای لپ تاپ های برتر شامل حداقل ۹ ساعت دوام باتری تعیین می کند.

خرید لپ تاپ با پردازنده Intel Core i9

جایگزین Core i7 به عنوان پردازنده برتر پردازنده های اینتل ، پردازنده های Core i9 عملکردی سریعتر از هر تراشه موبایل دارند. پردازنده های Core i9 که فقط در لپ تاپ های ممتاز ، ورک استیشن ها و لپ تاپ های سطح بالای بازی موجود هستند ، فقط در صورت استفاده از قدرت و استفاده از سختگیرانه ترین برنامه ها و برنامه ها ، ارزش قیمت ممتاز خود را دارند.

خرید لپ تاپ با پردازنده Intel Core i7

یک قدم بالاتر از Core i5 ، مدل هایی با شماره که به HQ یا K ختم می شوند از وات بالاتر استفاده می کنند و دارای چهار هسته هستند که امکان بازی و بهره وری حتی سریعتر را فراهم می کند. تراشه های سری Core i7 Y نیز وجود دارند که قدرت و کارایی کمتری دارند.

خرید لپ تاپ با پردازنده Intel Core i5

اگر به دنبال یک لپ تاپ اصلی با بهترین ترکیب قیمت و عملکرد هستید ، یکی را با پردازنده مرکزی Intel Core i5 تهیه کنید. مدل هایی که به U ختم می شوند متداول ترین هستند. کسانی که نام Y دارند قدرت کمی دارند و عملکرد بدتری دارند در حالی که مدل های دارای HQ از وات بیشتری استفاده می کنند و در سیستم های بازی و ورک استیشن ها ظاهر می شوند. جدیدترین پردازنده های نسل یازدهم Tiger Lake اینتل دارای چهار هسته و تعدادی ویژگی مفید مانند پشتیبانی از Wi-Fi 6 ، تلفیق Thunderbolt 4 و هوش مصنوعی بهتر است.

خرید لپ تاپ با پردازنده Intel Core i3

عملکردی فقط یک قدم کمتر از Core i5 دارد و قیمت آن نیز پایین است. اگر احتمالاً می توانید به Core i5 قدم بگذارید ، ما آن را توصیه می کنیم.

خرید لپ تاپ با پردازنده Intel Xeon

پردازنده های بسیار قدرتمند و گران قیمت برای ورک استیشن ها هستند. اگر ازنرم افزارهای مهندسی حرفه ای ، مدل سازی سه بعدی یا ویرایش فیلم استفاده می کنید ، ممکن است Xeon بخواهید ، اما باتری خوب یا لپ تاپ سبک ندارید.

خرید لپ تاپ با پردازنده Intel Pentium / Celeron

رایج در لپ تاپ های زیر ۴۰۰ دلار ، این تراشه ها کمترین عملکرد را دارند ، اما اگر وظایف اصلی شما وب گردی و ویرایش اسناد سبک باشد ، می توانند این کار را انجام دهند. اگر می توانید برای تهیه Core i3 یا i5 هزینه بیشتری بپردازید ، وضعیت بهتری خواهید داشت.

خرید لپ تاپ با پردازنده Intel Core m / Core i5 / i7 “Y Series

” کم مصرف و دمای پایین این پردازنده ها اجازه می دهد بدون فن کار کنند. عملکرد بهتر از Celeron است ، اما یک درجه پایین تر از سری Core U معمولی است.

خرید لپ تاپ با پردازنده AMD Ryzen 4000 و Ryzen 5000

خرید لپ تاپ با پردازنده AMD Ryzen 4000 و Ryzen 5000

مجموعه جدیدی از تراشه ها برای رقابت با Intel Core i5 و Core i7 طراحی شده اند. ما تراشه های Ryzen 4000 و Ryzen 5000 را برای عملکرد بهتر پردازنده های Intel Core پیدا کرده ایم. به عنوان مثال، پردازنده Ryzen 5 4500U عملکرد تقریباً مشابه پردازنده مرکزی Core i7 اینتل را ارائه می دهد. نه تنها عملکرد و استقامت خوبی دارید بلکه لپ تاپ های مجهز به پردازنده های Ryzen 4000 و Ryzen 5000 ارزان تر نیز هستند.

خرید لپ تاپ با پردازنده سری AMD A ،FX یا E

پردازنده های AMD که در لپ تاپ های ارزان قیمت یافت می شوند،  عملکرد مناسبی را برای پولی که برای وب گردی ، مشاهده رسانه و بهره وری کافی است ، ارائه می دهد.


چگونه بهترین رم لپ تاپ را در خرید لپ تاپ انتخاب کنیم ؟ 

چگونه بهترین رم لپ تاپ را در خرید لپ تاپ انتخاب کنیم ؟ 

بعضی از لپ تاپ های زیر ۲۵۰ دلار فقط ۴ گیگابایت رم دارند ، اما در حالت ایده آل شما حداقل ۸ گیگابایت حتی در یک سیستم معمولی و ۱۶ گیگابایت حافظه رم برای کاربری سنگین می خواهید. برای اکثر افراد ، ۳۲ گیگابایت یا بیشتر از آن کافی است. اگرچه داشتن رم بیشتر همیشه بهتر از رم کمتر است، اما اکثر کاربران تفاوت بین ۱۶ گیگابایت و ۳۲ گیگابایت را احساس نخواهند کرد، مگر اینکه انواع برنامه های رم سنگین را که در آن ۱۶ گیگابایت یا یک کانال ثانویه تغییر بزرگی ایجاد می کند. از آنجا که RAM در لپ تاپ های مدرن نسبتاً ارزان است و اغلب به راحتی قابل ارتقا است ، بهتر است خیلی نگران میزان رم نباشید چراکه هر زمان که بخواهید قابلیت ارتقا وجود خواهد داشت.


حافظه ذخیره سازی لپ تاپ در خرید لپ تاپ چقدر اهمیت دارد ؟ 

حتی مهمتر از سرعت پردازنده مرکزی ، عملکرد درایو ذخیره سازی شماست. اگر توانایی مالی آن را دارید و به یک تن حافظه داخلی احتیاج ندارید ، یک لپ تاپ با درایو حالت جامد (SSD) به جای هارد تهیه کنید، زیرا حداقل سه برابر سرعت و در کل یک لپ تاپ بسیار سریعتر خواهید دید . از طرف دیگر ، یک درایو حالت جامد (SSD) سرعت بسیار بیشتری نسبت به هارد دیسک ارائه می دهد ، بی صدا کار می کند و می تواند به راحتی نصب شود که به وزن و حجم لپ تاپ اضافه نمی کند.

تنها مشکل این است که SSD ها آنقدر ظرفیت خام را ارائه نمی دهند. علاوه بر این ، فضای ذخیره سازی SSD نیز اغلب از نظر هزینه نسبت به هارد دیسک های سنتی گران است.

برای جبران خسارت، بسیاری از نصب کنندگان لپ تاپ و رایانه های شخصی اکنون یک SSD کوچکتر را با یک هارد دیسک بزرگتر جفت می کنند. این به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا از مزایای سرعت نگه داشتن سیستم عامل خود بر روی حافظه SSD و در عین حال فضای ذخیره سازی کافی برای بقیه داده های خود بهره مند شوند.

در میان SSD ها ، واحدهای جدیدتر PCIe x4 (با نام مستعار NVME) سرعت سه برابر درایوهای SATA سنتی را ارائه می دهند. لپ تاپ های زیر ۲۵۰ دلار از حافظه eMMC استفاده می کنند که از نظر فنی حالت جامد دارد اما از یک هارد دیسک مکانیکی سریعتر نیست.


نمایشگر لپ تاپ در خرید لپ تاپ چقدر اهمیت دارد ؟ 

هرچه تعداد پیکسل شما بیشتر باشد، از وضوح تصویر بیشتری برخوردار خواهید بود. متأسفانه ، برخی از لپ تاپ های ارزان قیمت هنوز دارای نمایشگر HD هستند ، اما اگر توانایی خرید آن را دارید ، توصیه می کنیم برای پنلی که دارای رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است و همچنین به عنوان Full HD یا ۱۰۸۰p نیز شناخته می شود ، هزینه بیشتری پرداخت کنید.

کیفیت نمایش چیزی بیش از رزولوشن است. رنگ و روشنایی پنلهای IPS محدود است اما کنتراست و زاویه دید وسیعی ارائه می کند، پنل های TFT نیز با وجود ارائه نور بیشتر از کنتراست و زاویه دید محدود رنج می برند. ما معمولاً به دنبال درجه بندی رنگ sRGB بیش از ۱۰۰٪ و روشنایی بیش از ۳۰۰ نیت نتیجه هستیم. اگر بهترین کیفیت تصویر را می خواهید و به عمر باتری اهمیت نمی دهید ، یک نمایشگر OLED را در نظر بگیرید.


پردازنده گرافیکی لپ تاپ در خرید لپ تاپ چقدر اهمیت دارد ؟ 

اگر شما بازی های رایانه ای را انجام نمی دهید ، طراحی سه بعدی نمی کنید یا ویرایش فیلم با وضوح بالا انجام نمی دهید، یک تراشه گرافیکی یکپارچه ، به ویژه آخرین گرافیک های Iris Xe اینتل، خوب خواهد بود. اگر شما هر یک از نیازهای فوق را دارید، یک پردازنده گرافیکی گسسته از Nvidia یا AMD ضروری است.

همانند پردازنده ها، تراشه های گرافیکی با قدرت بالا و پایین نیز وجود دارند. سیستم های مخصوص بازی ارزان قیمت امروزه معمولاً از پردازنده های گرافیکی Nvidia MX450 یا GTX 1660 بهره می برند در حالی که مدل های میان رده دارای RTX 2050 یا RTX 2060 و مدل های سطح بالا دارای تراشه های سری ۳۰ مانند پردازنده های گرافیکی RTX 3070 یا ۳۰۸۰ هستند. انویدیا لیستی از تراشه های گرافیکی خود را از سطح پایین تا سطح بالا ارائه می دهد.


پورت های موجود لپ تاپ در خرید لپ تاپ چقدر اهمیت دارد ؟ 

اگرچه عدم وجود درگاه ها معمولاً در هنگام انتخاب لپ تاپ یک موضوع خیلی مهم به نظر نمی آید، اما دستیابی به اتصالات مورد نیاز در سیستم بسیار مفید است ، تا مجبور باشید تعداد زیادی دانگل حمل کنید. اکثر لپ تاپ های اصلی از درگاه های USB 3.0 و خروجی HDMI برای فیلم استفاده می کنند. با این حال ، تعداد بیشتری از لپ تاپ ها از پورت های USB Type-C یا Thunderbolt 3 و Thunderbolt 4 استفاده می کنند که با USB Type-C سازگار هستند.

دریافت Type-C یک امتیاز مثبت است زیرا می توانید از آن برای اتصال به شارژرها و اکثر گجت های جدید استفاده کنید. اگر صبر کنید ، USB 4 با سرعت انتقال سریع تر و توانایی مانیتورهای زنجیره ای ۴K با یک کابل به زودی وارد بازار می شود. از دیگر اتصالات مفید می توان به اسلات کارت SD ، جک هدفون و درگاه های اترنت اشاره کرد (مخصوصاً اگر اهل بازی باشید).


قابلیت اتصال به اینترنت در خرید لپ تاپ چقدر اهمیت دارد ؟ 

اگر می خواهید از لپ تاپ خود در حال حرکت استفاده کنید، یک نوت بوک با پشتیبانی از ۴G LTE یا ۵G را در نظر بگیرید. شما باید هزینه یک طرح اشتراک داده را پرداخت کنید ، اما به شما این امکان را می دهد که به اینترنت دور از روتر دسترسی داشته باشید. اگر یک لپ تاپ با جدیدترین و بهترین گزینه های اتصال می خواهید ، یکی را با پشتیبانی از Wi-Fi 6 پیدا کنید. Wi-Fi 6 باعث افزایش توان نظری و اتصال پایدارتری نسبت به ۸۰۲.۱۱ac می شود.

ما همچنین پیشنهاد می کنیم به دنبال یک لپ تاپ با بلوتوث ۵ باشید ، آخرین استانداردی که امکان اتصال بهتر با دستگاه های دارای بلوتوث مانند موش و هدفون را فراهم می کند.


چگونه بهترین باتری لپ تاپ را در خرید لپ تاپ انتخاب کنیم ؟ 

چگونه بهترین باتری لپ تاپ را در خرید لپ چگونه بهترین باتری لپ تاپ را در خرید لپ تاپ انتخاب کنیم ؟ تاپ انتخاب کنیم ؟ 

عمر باتری گفته شده توسط تولید کننده تقریباً هرگز نشان دهنده تجربه واقعی استفاده از لپ تاپ نیست. به سادگی متغیرهای زیادی وجود دارند که بر عمر باتری تأثیر می گذارند. روشنایی صفحه، وضوح صفحه، تعداد برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می کنید به علاوه اینکه فعالانه به شبکه های Wi Fi یا دستگاه های بلوتوث متصل هستید یا نه. سیستم عاملی که لپ تاپ روی آن کار می کند نیز می تواند نقش مهمی در تعیین دوام باتری داشته باشد. به همین دلیل است که اولترابوک ها و کانورتیبل هایی که روی سیستم عامل Chrome کار می کنند ، عمر باتری بالاتری نسبت به نسخه های Windows 10 دارند.

اگر برنامه هایی را اجرا می کنید که نیاز به پردازش زیاد دارند ، ویدئوهای آنلاین زیادی پخش می کنید ، بازی های فشرده گرافیکی انجام می دهید یا پرونده های زیادی را از طریق شبکه بی سیم انتقال می دهید ، باتری شما خیلی زودتر از آنچه فروشنده نقل کرده است، تخلیه می شود.

یک روش خوب در اینجا این است که به میزان باتری در وات ساعت (میلی متر) یا میلی آمپر ساعت (میلی آمپر ساعت) نگاهی بیندازید. هرچه این ارقام بزرگتر باشند ، عمر باتری نیز بیشتر می شود. به عنوان مثال ، برای یک اولترابوک ۱۳.۳ اینچی، باتری با درجه بندی از ۴۴ وات تا ۵۰ وات بهترین نتیجه را به شما می دهد. نکته کلیدی دیگر که باید در اینجا جستجو کنید شارژ سریع است. تقریباً مانند تلفن های هوشمند مدرن ، بسیاری از لپ تاپ های جدید از شارژ سریع نیز پشتیبانی می کنند که همیشه در یک فشار خوب است.


خرید لپ تاپ ایسوس

خرید لپ تاپ ایسوس

از بهترین و پرفروش ترین برندهای لپتاپ و الترابوک در ایران سال ۹۸ می توان به ایسوس اشاره کرد که در حال حاضر رتبه اول را به خود اختصاص داده است. این برند در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است و توانسته بهترین لپتاپ ها را با کیفیت بسیار منحصر به فرد طراحی، تولید و وارد بازار کند. از این رو اگر برنامه ریزی کرده اید تا برای کارهای خودتان یک لپتاپ را خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما بهره مندی از برند ایسوس است.

مشاهده قیمت و خرید

ایسوس به خاطر نوآوری پیشرفته شناخته شده است و همواره سعی دارد تا بهترین و با کیفیت ترین محصولات در رده های قیمتی مختلف را ارائه کند و به همین دلیل این برند بخش اعظمی از فروش محصولات کامپیوتری در تمام دنیا را به خود اختصاص داده است. در این مطلب قصد داریم تا بهترین لپ تاپ های ایسوس در بازار ایران را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب با توجه به بودجه خود را داشته باشید.

هنگام جستجوی دستگاه توجه داشته باشید که ASUS دو گزینه سیستم عامل را ارائه می دهد. برخی از مدل ها مانند ASUS VivoBook S ویندوز ۱۰ را ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر مانند ASUS Chromebook C202SA-YS02  سیستم عامل Chrome را ارائه می دهند.

هر سیستم امتیازات خاص خود را دارد، بنابراین تحقیقات خود را انجام دهید تا ببینید کدام یک از نیازهای شما را پوشش می دهد. اندازه و سبک صفحه نمایش با نیاز شما به قابلیت جابجایی و انتخاب های زیبایی مطابقت دارد. هرچه دستگاه سبک تر و نازک تر باشد، قابلیت حمل و نقل آن نیز بیشتر است، بنابراین لطفاً این مورد را هنگام انتخاب مدل عالی خود به خاطر بسپارید. همچنین می خواهید مطمئن شوید که صفحه نمایش شما برای کارهایی که انجام می دهید در اندازه مناسبی است.

بهترین لپ تاپ های ایسوس در بازار ایران کدام است ؟

با بهترین لپ تاپ های ایسوس، مدلی پیدا خواهید کرد که تمام نیازهای شما را برآورده می کند! بنابراین در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید.

لپ تاپ ایسوس VivoBook x540ua

X540UA همان طراحی سال گذشته VivoBook را دارد که سبک تر و نازک تر از Asus F510UA  از سال گذشته است. وزن آن کمی بیش از ۲ کیلوگرم  است و با قطر ۲۸ میلیمتری  خود به راحتی در هر کوله پشتی جا می گیرد.

این لپ تاپ دارای یک صفحه کلید در اندازه کامل است که راحت است و به شما امکان می دهد تا در سکوت تایپ کنید. در حالی که لپ تاپ به عنوان یک محصول اقتصادی معرفی می شود، صفحه کلیدی بسیار باکیفت دارد.

یک نمایشگر با نور پس زمینه LED با کیفیت Full HD (1،۹۲۰ در ۱،۰۸۰) با اندازه ۱۵.۶ اینچ و حاشیه های باریک دلیل دیگری برای دوست داشتن این لپ تاپ است. صفحه نمایش تصاویر درخشان، پر جنب و جوش را تولید می کند. در حالی که زاویه دید صفحه نمایش محدود است ، اما با توجه به اینکه قرار است لپ تاپ به صورت انفرادی و نه به عنوان صفحه مشترک استفاده شود ، به اندازه کافی خوب است.

کیفیت صدا متوسط ​​است و صدا در بخش باس کم است. خروجی صدای لپ تاپ برای پر کردن یک اتاق کوچک کافی است، و آن را به عنوان یک کاندید مناسب برای ویدیو یوتیوب و گپ های ویدیویی و کنفرانس های گاه به گاه تبدیل می کند.

لپ تاپ ایسوس X540UA دارای یک پردازنده هشت نسل Intel Core i5-8130U اینتل، ۴ گیگابایت رم، یک درایو حالت جامد ۱۲۸ گیگابایتی (SSD) و یکپارچه Intel UHD Graphics 620 است.

Core i5-8130U دارای دو هسته پردازشی است و با چهار رشته پردازشی و بین پایه ۲.۲GHz و فرکانس توربو ۳.۴GHz کار می کند. مدل دیگر آن Asus VivoBook F510UA-AH55 دارای یک هسته چهار هسته ای Intel Core i5-8250U 8 گیگابایت RAM ، ۱۲۸ گیگابایت SSD برای بارگیری برنامه ها و یک فضای ذخیره سازی دیسک سخت ۱ ترابایتی است.

این مجموعه سخت افزاری به اندازه کافی خوب است تا نیازهای روزمره شما را برطرف نمیاد و با افزایش بار چند وظیفه ای، فن خنک کننده سیستم شروع به کار می کند، مخصوصاً هنگام پخش جریانی فیلم که زیاد بلند نیست اما هنوز هم قابل توجه است.

لپ تاپ ایسوس Vivobook s431

VivoBook S431 از نظر انواع رنگارنگ و طراحی شیک تفاوت بسیار کمی با سایر لپ تا های ایسوس دارد. منظور ما از انواع رنگارنگ این است که این لپ تاپ در رنگ های Gun Metal ، Moss Green  ،  Energy Orange ، Punk Pink و Cobalt Blue عرضه می شود. ASUS VivoBook S431 همراه با یک شاسی فلزی ارائه می شود، با این حال، صفحه پایه از پلاستیک ساخته شده است، اما صفحه کلید و پوشش فوقانی آن از فلز ساخته شده است، که باعث می شود این لپ تاپ یک محصول ممتاز به نظر برسد.

جدای از این، طراحی چهار طرفه NanoEdge بدون قاب، تصاویر را غوطه ورتر می کند و بهترین قسمت این است که در یک دوربین مادون قرمز (IR) در این قسمت جای می گیرد تا بتوانید با استفاده از Windows Hello سریع و قابل اعتماد و بدون نیاز به رمز عبور وارد سیستم شوید.

ASUS VivoBook S431 در یک صفحه نمایش ۱۴ اینچی Full HD (1920 x 1080) NanoEdge IPS بسته بندی می شود. نمایشگر S431 دارای نسبت کنتراست خوب، بازتولید نسبتاً دقیق زاویه دید راحت و پوشش گسترده رنگ است اما آنچه که ما متوجه شده ایم این است که ، وقتی روشنایی به حداکثر افزایش می یابد، همه چیز کمی مایل به سفید است.

 از آنجا که S431 از صفحه نمایش مات بهره می برد ، در کار در فضای باز با مشکلی روبرو نیستیم. به طور کلی ، نمایشگر S431 بسیار شگفت انگیز است و هیچ شکایتی از این بخش وجود ندارد.

 محصول مورد نظر ما توسط Core-i5 8265U اینتل با فرکانس ۱.۶۰ گیگاهرتز ، همراه با ۸ گیگابایت حافظه RAM LPDDR3 (قابل ارتقا) ، جفت شدن با ۵۱۲ گیگابایت SSD کار می کند. علاوه بر این ، VivoBook S431 از یک واحد پردازش گرفیکی Intel UHD Graphics 620 استفاده می کند ، اما گرافیک مجزا ندارد. علاوه بر این ، لپ تاپ دارای سوکت SO-DIMM خالی نبود، یعنی این لپ تاپ به ۸ گیگابایت محدود می شود.

صفحه کلید موجود در VivoBook S431 از فاصله خوبی برخوردار است و تجربه شیرینی تایپ را ارائه می دهد که برای تایپ های طولانی مدت ایده آل است. توجه داشته باشید که هیچ کلید جداگانه ای برای عملکردهای Home ، End ، Page Up و Page Down وجود ندارد اما با فشار دادن کلید Fn در ترکیب با کلیدهای جهت دار می توانید از آنها استفاده کنید. اگرچه ، صفحه کلید دارای نور پس زمینه است ، اما نور پس زمینه سفید در برابر کلیدهای نقره ای ایده بدی است ، زیرا خواندن حروف روی کلیدهای دارای نور پس زمینه VivoBook S431 کاملاً غیرممکن است ، مگر اینکه در اطراف تاریک باشد.

VivoBook S431 با یک باتری ۳ سلولی لیتیوم یونی لیتیوم یون ۳ سلولی ۴۷ وات ساعت کار می کند که شاید خیلی فوق العاده به نظر نرسد اما این میزان بسته به نوع استفاده شما متغیر بوده و می تواند بیشتر و حتی کمتر هم باشد.

لپ تاپ ایسوس Vivobook S533

لپ تاپ ایسوس Vivobook S533 با وجود صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی ، هم بسیار قابل حمل است و فقط ۱.۸ کیلوگرم وزن و ضخامتی حدود ۱۸ میلی متر دارد. ایسوس همچنین به جزئیات توجه ویژه ای دارد ، از جمله ویژگی هایی مانند لولای صفحه که هنگام باز کردن صفحه کلید ، صفحه کلید را با زاویه کمی به سمت بالا متمایل می کند.

صفحه کلید برای تایپ سریع  بسیار مناسب و محکم به نظر می رسد و اندازه بزرگ صفحه به این معنی است که فضای کافی برای صفحه کلید عددی و همچنین یک مجموعه بزرگ از کلیدهای جهت دار نیز وجود دارد.

تنها شکایت جزئی ما در اینجا این است که براق بودن نقره ای روی کلیدها ، حتی با روشن بودن نور پس زمینه ، کاراکتر هر کلید را به خوبی برجسته نمی کند.

این لپ تاپ از پردازنده Intel Core i5-10210U و ۸ گیگابایت رم بهره برده و  ۵۱۲ گیگابایت حافظه ssd این مجموعه را کامل می کنداما متاسفانه از پردازنده گرافیکی مستقل خبری نیست، که ابلته برای لپ تاپی با این وزن و ضخامت کم خیلی عجیب به نظر نمی رسد. نمره PCMark 8 با ۳۵۳۵ امتیاز آن عملکرد همه جانبه قوی را نشان می دهد که قادر به انجام طیف وسیعی از وظایف خواهد بود. گرچه کمبود GPU اختصاصی به این معنی است که در واقع یک لپ تاپ مخصوص بازی نیست ، اما امتیاز Cinebench 56.5 فریم در ثانیه به VivoBook S15 اجازه می دهد تا در صورت لزوم یک لپ تاپ برای اجرای بازی های معمولی و با جزئیات گرافیکی پایین باشد.

عمر باتری Asus VivoBook S15 خیلی عالی نیست، اگرچه با توجه به پردازنده قدرتمند i7 و صفحه نمایش بزرگ ۱۵.۶ اینچی ، این امر اجتناب ناپذیر است. در تست ما با اجرای ممتد ویدیو این لپ تاپ حدود ۷ساعت به پخش ادامه داد که عدد بسیار خوبی به نظظر می رسد اما مسلما در ردازش های سنگین تر این عدد به مراتب کمتر خواهد بود.عمر باتری هیچ رکوردی را نمی شکند ، اما هنوز هم برای یک لپ تاپ با نمایشگر بزرگ و پردازنده i7 قدرتمند قابل احترام است.

لپ تاپ ایسوس zenbook ux45

ایسوس چند سالی است که سخت کار می کند تا لپ تاپ هایی تولید کند که از حاشیه های کوچک استفاده کنند تا در شاسی های کوچکتر قرار بگیرند. ZenBook 14 UX425 به لطف ۹۰٪ نسبت صفحه به بدنه ، تقریباً در همه ابعاد کوچکتر از مدل قبلی خود ، UX434 است. عرض آن یکسان است ، اما کمی قطر آن کمتر است و اکنون ضخامت آن فقط ۰.۵۴ اینچ در مقایسه با ۰.۶۷ اینچ است. لپ تاپ ایسوس zenbook ux45 از یک شاسی کاملاً آلومینیومی برخوردار است که کاملاً مقاوم به نظر می رسد، درب آن کمی خمیده است و صفحه کلید دارای انعطاف پذیری بالایی است. به طور کلی ، لپ تاپ با وجود سبک بودن بسیار خوب است.

لپ تاپ ایسوس zenbook ux45 از پردازنده های نسل ۱۰ Ice Lake Intel استفاده می کند، این یک پردازنده میانی ۱۵ واتی است که باید عملکرد مثبتی را ارائه دهد اما نباید به دنبالانتظار عملکرد فوق العاده ای از آن داشته باشید. در تست ها و در معیارهای مصنوعی عملکرد نسبتاً بهتری نسبت به آزمونهای واقعی داشت. به عنوان مثال ، در Geekbench 5 ، ZenBook 14 نمره ۱۲۰۹ را در آزمون تک هسته ای و ۴۳۲۱ را در آزمون چند هسته ای کسب کرد. این برای پردازنده سریع است ، و لپ تاپ هایی مانند Acer Spin 3 را با نمره ۱،۲۱۵ و ۳،۶۱۵ و Acer Aspire 5 را با نمره ۱،۱۲۹ و ۲،۸۹۹ شکست می دهد.

با این حال ، در تست عملی که یک فیلم ۴۲۰ مگابایتی را به H.265 تبدیل می کند ، ZenBook 14 برای تکمیل آزمایش تقریباً به پنج و نیم دقیقه زمان نیاز داشت. ایسر اسپین ۳ فقط در بیش از چهار دقیقه به پایان رسید و ایسر اسپایر ۵ نیز ۱۵ ثانیه سریعتر به پایان رسید.

لپ تاپ جدید سری زنبوک ایسوس از یک صفحه نمایش بسیار باکیفیت بهره می برد، دامنه رنگ ۹۴٪ sRGB و ۷۲٪ AdobeRGB است. این رنگ ها به اندازه کافی گسترده برای بهره وری و استفاده از چندرسانه ای هستند، روشنایی در ۳۵۲ نیت نسبتاً زیاد است ، کاملاً بالاتر از آستانه ۳۰۰ نیت ترجیحی ما. کنتراست ۱۰۶۰: ۱ بوده که بیش از نسبت مطلوب ۱۰۰۰: ۱ ماست و بسیار بالاتر از متوسط ​​۸۰۰: ۱ است که در اکثر دستگاه های با بهره وری برتر می بینید. دقت رنگ در ۱.۴۲ بسیار خوب است (۱.۰ یا کمتر عالی در نظر گرفته می شود) ، و گاما در ۲.۲ است. این نمایشگر بسیار بهتر از نمایشگر LG Gram 14 2-in-1 است و گرچه نمی تواند با صفحه نمایش Full HD Dell XPS 13 رقابت کند که البته با توجه به اختلاف زیاد قیمت این دو خیلی عجیب نیست.

ایسوس ظرفیت باتری ZenBook 14 UX425 را در این نسل از ۵۰ به ۶۷ وات ساعت افزایش داد. با باتری این لپ تاپ، می توانید انتظار داشته باشید که یک روز کامل کار کنید و در هنگام عصر نیز مقداری باتری برای تماشای فیلم در اختیار خواهید داشت.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس TUF Gaming FX505DY

طراحی لپ تاپ گیمینگ جدید ایسوس در ظاهر بسیار شبیه به سایر محصولات بازار است و این بدان معنی است که کیفیت ساخت در حد مطلوبی قرار دارد، درب دارای برش ذوزنقه ای است که آن را از پایه جدا می کند و باعث جریان بهتر هوا می شود. این لپ تاپ مخصوص بازی مجهز به محلول حرارتی Asus HyperCool است که امکان خنک سازی بهتر را فراهم می کند. دریچه های هوا روی پایه قرار گرفته و به رنگ قرمز هستند که لمس خوبی است.

لپ تاپ در شرایط مختلفی از جمله ، شوک ، لرزش ، دما ، رطوبت ، ارتفاع و به دلایلی ، تابش خورشید آزمایش شده است. با ابعاد ۳۶۰.۴ x 262 x 26.8 میلی متر و وزن ۲.۲ کیلوگرم ، یک لپ تاپ کاملاً محکم است. می توان آن را حمل کرد و برای اکثر افراد مسئله ای نخواهد بود. صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی Full HD IPS یکی از ویژگی های بارز TUF FX505DY است. حاشیه ها نسبت به اکثر لپ تاپ های مخصوص بازی که حاشیه های چپ و راست آنها فقط ۶.۵ میلی متر است ، بطور قابل توجهی نازک ترند. با این حال ، در حاشیه پایین آرم ایسوس حک شده است که باعث ضخیم تر شدن آن نسبت به بقیه می شود،صفحه نمایش ضد نور است و به اندازه کافی روشن است که می توانید در اکثر لوکیشن ها از آن استفاده کنید.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس TUF Gaming FX505DY به پردازنده AMD Ryzen 5 3550H و پردازنده گرافیکی ۴ گیگابایتی Radeon RX 560X مجهز شده است که ۸ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی این مجموعه را تکمیل خواهد کرد. در معیارهای ۳DMark ، Asus TUF Gaming FX505DY می تواند تقریباً ۳۰ فریم در ثانیه (fps) را با تنظیمات کم در Total War: Warhammer II اجرا نمکاید. هنگام پخش PUBG در تنظیمات متوسط ​​، این لپ تاپ می تواند به طور مداوم با سرعت ۵۲ فریم در ثانیه عملکرد خوبی داشته باشد. با Shadow of the Tomb Raider ، که یک بازی جدید بوده و از لحاظ گرافیکی بسیار سنگین است ، اگر تنظیمات از پیش تنظیم شده را روی ‘Lowest’ تنظیم کنید ، می توانید آن را با سرعت ۴۷ فریم در ثانیه بازی کنید. این باعث می شود که این بازی از جهاتی مانند یک بازی دوره PS3 به نظر برسد ، اما قابل پخش است.

صفحه کلید TUF Gaming FX505DY از طرح های صفحه کلید مخصوص بازی رومیزی الهام گرفته شده است ، به این معنی که انتظار نوع کیفیت و راحتی را از صفحه کلید رایانه رومیزی دارید را می توانید از این لپ تاپ دریافت کنید.

لپ تاپ های مخصوص بازی به دلیل عمر باتری کوتاه مشهور هستند. با اندازه صفحه نمایش کوچکتر و CPU و GPU کم مصرف ، شاید امیدوار باشید که Asus TUF Gaming FX505DY بسیار بهتر باشد اما در واقعیت اینطور نیست. در تست های عمر باتری، که یک فیلم حلقه ای ۱۰۸۰p با روشنایی صفحه نمایش روی ۵۰٪ تنظیم می کند ، Asus TUF Gaming FX505DY چهار ساعت و ۲۸ دقیقه دوام آورد که خیلی رضایت بخش نیست.

خرید لپ تاپ ایسوس

لپ تاپ های معرفی شده در این لیست، پرفروش ترین و بهترین لپ تاپ های ایسوس در بازار ایران هستند که می‌توانید تهیه کنید. توجه داشته باشید که هر لپ تاپ کارایی و بازار هدف مخصوص به خود را داشته باشید و با توجه به بودجه و اهداف خود بتوانید محصولی با بیشترین کارایی را انتخاب کنید.


خرید لپ تاپ لنوو

لنوو یکی از برندهای آمریکایی مطرح در زمینه تولید انواع لپتاپ و الترابوک می باشد که کیفیت را در تمامی محصولات خود به کار گرفته است. این برند مطرح بهترین لپتاپ را تولید می کند و محبوبیت بسیار زیادی را نیز به خود اختصاص داده است.

اگر دانشجو هستید و می خواهید کارها پروژه ای را انجام دهید، لنوو بهترین گزینه به حساب می آید. همچنین اگر برای نرم افزارهای مهندسی و گرافیکی به یک لپ تاپ نیاز دارید، دوباره لنوو در بین بهترین ها خودش را جای داده است. به خاطر محبوبیتی که این برند در زمینه کیفیت با خود به همراه دارد، در سال ۹۸ توانست رتبه دوم را برای خود کند. مزیتی که این برند با خود به همراه دارد قیمت مناسب محصولات آن می باشد.

مشاهده قیمت و خرید


خرید لپ تاپ اپل

اپل از جمله برندهایی به شمار می رود که علاوه بر کیفیت بالا لپ تاپ هایی تولید می کند که بسیار زیبا می باشند. به همین علت اگر زیبایی برای شما اهمیت بسیار بالایی را دارد می توانید خرید محصولات اپل از جمله لپتاپ و الترابوک را در اولویت قرار دهید.

این برند آمریکایی توانسته محبوبیت زیادی را به خود اختصاص دهد. البته قیمت این لپ تاپ ها نیز در مقایسه با گزینه های دیگر بیشتر می باشد. به همین علت شاید یک لپ تاپ میان رده اپل با یک لپ تاپ رده بالا لنوو قیمت های یکسانی داشته باشند. پس اگر بیشتر کیفیت برای شما اهمیت دارد می توانید لنوو و ایسوس را برای خرید انتخاب کنید.

مشاهده قیمت و خرید


خرید لپ تاپ اچ پی

یکی از بهترین و پرفروش ترین برندهای لپتاپ و اولترابوک در ایران سال ۹۸ اچ پی می باشد که اصلیتی آمریکایی دارد و دفتر آن در کالیفرنیا واقع شده است.

بزرگترین تولیدکننده لپ تاپ و چاپگر همین شرکت فناوری اطلاعات می باشد و محصولات باکیفیتی را نیز عرضه می کند. به همین دلیل اگر می خواهید از یک لپ تاپ بسیار باکیفیت برای انجام کارهای خود بهره ببرید، اچ پی یکی از بهترین گزینه هایی می باشد که در پیش روی شما قرار گرفته شده است.

مشاهده قیمت و خرید


خرید لپ تاپ ایسر

یکی دیگر از شرکت های که توانسته به معروفیت و محبوبیت بالایی در زمینه تولید انواع محصولات الکترونیکی برسد، ایسر می باشد. این برند تایوانی توانست لپ تاپ ها و اولترابوک های بسیار باکیفیتی را طراحی کند که هر کدام از آن ها ویژگی های مختلفی را به خود اختصاص داده اند. این برند تایوانی در حال حاضر بهترین لپ تاپ ها را تولید می کند. به همین علت اگر به دنبال یک لپ تاپ هستید که بتواند کارهای روزمره و کاری شما را در بهترین شکل ممکن به انجام برساند، می توانید از محصولات این برند معروف بهره مند شوید.

مشاهده قیمت و خرید


خرید لپ تاپ مایکروسافت

خرید لپ تاپ مایکروسافت

از دیگر بهترین و پرفروش ترین برندهای لپتاپ و الترابوک در ایران سال ۹۸ می توان مایکروسافت را نام برد. این برند آمریکایی علاوه بر لپتاپ، تبلت های باکیفیتی را نیز تولید می کند. به همین دلیل اگر می خواهید بدون دغدغه یک محصول باکیفیت و ویژگی های خوب را خریداری کنید، مایکروسافت نیز می تواند گزینه مناسبی باشد. البته مایکروسافت در مقایسه با گزینه هایی مانند ایسوس و لنوو قیمت های بالاتری دارد. از این رو اگر نمی توانید هزینه کافی را تامین کنید، با جایگزین کردن دو گزینه ذکرشده هیچ چیزی را از دست نخواهید داد.

مشاهده قیمت و خرید


خرید لپ تاپ دل

در بین لیست ده تایی لپتاپ ها و الترابوک ها دوباره نام یک برند آمریکایی دیده می شود. دل یکی دیگر از برندهایی می باشد که توانسته کیفیت بالایی را در زمینه تولید انواع لپ تاپ ها به خود اختصاص داده است. به گونه ای که امروزه یکی از پرفروش ترین های سراسر جهان همین مورد می باشد. پس اگر در دوراهی خرید لپ تاپ های آمریکایی قرار گرفتید می توانید یکی از گزینه های لنوو و دل را انتخاب کنید و از آن بهره مند شوید.

خرید لپ تاپ آی لایف

آی لایف از دیگر برندهای مشهور آمریکایی می باشد که در دسته بندی لپ تاپ های اپل قرار می گیرد. چرا که توسط همین شرکت تاسیس شده است. این برند نیز در زمینه نرم افزارهای رایانه ای فعالیت دارد و می تواند گزینه بسیار مناسبی برای افرادی باشد که قصد دارند تا یک لپ تاپ را برای کارهای خود داشته باشند. البته محبوبیت این برند به اندازه موارد ذکر شده نمی باشد ولی با این وجود کیفیت بالای محصولات این برند دلیلی شده اند تا افراد زیادی از آن بهره ببرند.

مشاهده قیمت و خرید


خرید لپ تاپ ام اس آی

تایوان نیز همیشه توانسته بهترین برندها را در زمینه تولید انواع لپ تاپ و اولترابوک به خود اختصاص دهد. ام اس آی از دیگر برندهای مطرح می باشد که لپ تاپ های بسیار قدرتمندی را تولید می کند. به همین علت اگر می خواهید برای کارهای سنگین خود یک لپ تاپ فوق العاده را خریداری کنید، ام اس آی یکی از بهترین گزینه هایی می باشد که می توانید از آن استقبال کنید.

مشاهده قیمت و خرید


خرید لپ تاپ شیائومی

برند شیائومی نیز به خاطر تولید انواع گوشی و ساعت های هوشمند توانسته معروفیت زیادی را دست بیاورید. این برند دوباره توانسته با محصول دیگری خودش را به دیگران معرفی کند که از آن ها می توان به لپتاپ و اولترابوک اشاره کرد. این برند اصلیتی ژاپنی دارد  و توانسته لپ تاپ های باکیفیتی را تولید کند و خودش را در بین پرفروش ها قرار دهد.

مشاهده قیمت و خرید



بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی کدام است ؟

مشاهده قیمت و خرید


بهترین لپ تاپ دانشجویی و اقتصادی کدام است ؟

مشاهده قیمت و خرید


کدام برند لپ تاپ برای خرید بهتر است ؟ 

اگر می خواهید یک لپتاپ را خریداری کنید، برندهای مختلفی در پیش روی شما قرار گرفته شده است که هر کدام از آن ها می توانند ویژگی های مختلفی را داشته باشند. اگر بخواهیم یک پیشنهاد کلی در اینباره داشته باشیم باید گفت محصولات لنوو، ایسوس، ایسر و دل در اولویت قرار می گیرند و طی این سال های توانسته اند همیشه جزو بهترین ها و پرفروش ترین ها باشند که در این لیست ده تایی نیز نام آن ها را مشاهده کردید.

مشاهده قیمت و خرید


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.