ساخت مهر و مهرسازی

0

ساخت مهر و مهرسازی هنری است که از ادوار بسیار دور تاکنون مورد استفاده ساکنان ممالک، صنعتگران، شرکت ها و تولید کنندگان و کسب و کارهایی که اغلب با بسته بندی آماده مانند هدایای تبلیغاتی، ساک دستی آماده، جعبه آماده، انواع کاغذ، کاغذ سازی یا طراحان حرفه ای که سایز کاغذa4  و … ترسیم کرده اند، بوده است. بشر برای جلوگیری از هرج و مرج، صنعت حکاکی و مهرسازی را ابداع کرد، تا ضامن سلامت جامعه خویش باشد.

سفارش ساخت مهر ۰۲۱۲۶۴۲۲۷۵۲

ساخت مهر و مهرسازی از کجا می اید؟

این صنعت بیش از ۵ هزار سال سابقه تاریخی دارد و باستان شناسان در کاوش های خود مهر های نقش دار استوانه ای و مخروطی شکل را یافته اند که قدمت رواج آنها بعد از حمله ایلامی ها به کشورمان، به سه هزارو پانصدسال پیش از میلاد مسیح می رسد.

ساخت مهر و مهرسازی چرا رواج پیدا کرده است ؟

ساخت مهر و مهرسازی چرا رواج پیدا کرده است ؟

به دلیل اینکه امضا هیچ جایگاهی در نزد گذشتگان نداشت، مهر و آرم بیشترین نقش را در میان معاملات، مکاتبات و نامه های اداری و کشورداری بر عهده داشت.

ساخت مهر و مهرسازی به پیشرفت علم چگونه پیشرفت کرده است ؟

با پیشرفت علم مهرسازی کنار نرفت و نقش مهمتری نیز پیدا کردند. در واقع با رواج امضا، مهرسازی همچنان جایگاه خود را برای انجام معاملات حفظ کرد. در قرون جدید معاملات تجاری رواج بیشتری پیدا کرد. اگر تا قبل از این مهرسازی تنها برای امور حکومتی و کشورداری استفاده می شد، این بار افراد عادی نیز به مهر احتیاج پیدا کرده بودند. اما با توجه به تعداد زیاد مهر، این بار باید از امضا نیز استفاده می شد.

مهرهایی که امروزه استفاده می شود دربرگیرنده اطلاعاتی از قبیل نام، نام خانوادگی و مقام و منصب افراد است. برخی از مهرها نیز تنها برای ثبت تاریخ استفاده می شود. مهرهای امروزی می توانند برای کارهای شخصی و یا اداری باشند. به این معنا که اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده مهر هستند و این مهرها نشانه تایید مکاتبات اداری و اسنادی است که میان افراد رد و بدل می شود.

در حال حاضر مهرسازی اغلب برای تایید مکاتبات است. در معاملاتی که میان شهروندان انجام می شود، مهر جایگاه اولیه خود را حفظ کرده است. برای مثال در یک فروشگاه برای تایید فاکتورهای فروش، ثبت مهر فروشنده بر روی برگه فروش الزامی است.

هدف اصلی ساخت مهر – مهرسازی، رسمیت بخشیدن به مدارک و اسنادی است که به مهر مزین شده اند.

دستگاه ساخت مهر چیست ؟

معمولا در مهرسازی مهرها را به شیوه های ژلاتینی ، برنجی و لیزری می سازند. هر کدام از این روش ها مزیت های مخصوص به خود را دارد .

مهر ژلاتینی چیست ؟

مهر ژلاتینی چیست ؟

معمول ترین روش ساخت در بازار چاپ مهر همین ساخت به روش ژلاتینی می باشد. قیمت ساخت مهر در مهر ژلاتینی هزینه به نسبت پایینی دارد ، به صورت فوری ( زیر ۱۵ دقیقه ) آماده می شود و می توان از دو دسته ساده ( نیاز به همراه داشتن استامپ دارد ) و پرینتی ( استامپ سرخود دارد و فقط بایستی پس از مدتی استفاده مخزن استامپ را با جوهر مجددا شارژ نمائید ) برای استفاده از آن کمک گرفت ؛ امکان ساخت در سایزهای مختلف از ۱ تا ۱۰ سانتی متر را نیز داراست .

برای ساخت مهر های ژلاتینی باید طراحی به صورت وکتور و یا برداری انجام شود.

مهر لیزری چیست ؟

شیوه ای دیگر در ساخت مهر را روش لیزری می نامند ، مهر لیزری از کیفیت بالایی در توانایی چاپ نقاط ریز برخوردار است. در مهر لیزری می توان از چند رنگ به صورت همزمان استفاده کرد . نیازی به همراه داشتن استامپ ندارد. ولی بعد از مدت زمانی خاص باید جوهر آن شارژ شود . این روش نیز به شما امکان ساخت در سایز های مختلف را می دهد. ولی طبیعتا قیمت ساخت مهر هزینه بالاتری نسبت با مدل مهر ژلاتینی باید بپردازید . ساخت مهر لیزری کمی زمان بر است و معمولا نمی شود آن را به صورت فوری تهیه کرد . از دیگر تفاوت های بارز مهر های اتوماتیک لیزری نسبت به نسل های قدیمی تر طول عمر چندین برابری این گونه مهر لیزری نسبت به سایر رقباست.

پس قطعا با توجه به توضیحات بالا اگر به دنبال ساخت مهر فوری و با کیفیت هستید پیشنهاد این مرکز به شما بزرگواران ساخت مهر لیزری است.

مزایای مهر لیزری

از مزیت مهرهای لیزری می توان به سختی و تقریبا غیر ممکن بودن جعل در آن اشاره کرد. چون برای ساخت آن نیاز به  حکاکی دستی بدون هیچ طرح و شابلون از پیش آماده می باشد و حتی ساخت ۲ مهر کاملا یکسان توسط یک مهر ساز غیر ممکن به نظر می رسد. مهر برنجی دیگر طرفداری در مقایسه با مهر های لیزری و ژلاتینی ندارد.

انواع مهر لیزری اتوماتیک

  • مهر لیزری موبی ( Mobi Stump )
  • مهر لیزی شاینی((Shiny
  • مهر لیزری دیپلمات(Diplomat)
  • مهر لیزری اسمارت(Smart)

مهر برنجی چیست ؟

یکی از قدیمی ترین روش های ساخت مهر در ایران می باشد که از حکاکی با نوعی مته خاص بر روی برنج یا فلز دیگری ساخته می شود. معمولا مهر های برنجی در سایز های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد که تنها در بردارنده نام و نام خانوادگی شخص یا نام اداره و سمت پرسنل آن باشد .

مهر برجسته چیست؟

مهر برجسته چیست؟

مهر برجسته نمادی است جهت اعتبار بخشی و ایجاد اطمینان و اصالت اوراق و اسناد .

دستگاه مهر برجسته از دو قسمت فک و بدنه دستگاه تشکیل شده . متریال مورد استفاده برای قسمت مهر که به صورت ساخت کلیشه های نر و ماده می باشد، به ۲ روش ساخته میشوند:

  • کلیشه های فلزی
  • کلیشه های نایلوپرینت

که پس از ساخت، قسمت مهر بر روی فک دستگاه نصب میگردد و پس از استفاده بر روی کاغذ اثر مهر به صورت برجسته باقی می ماند.

مهر های برجسته بدون رنگ هستند و اثر آنها به صورت فرورفتگی و برجستگی می باشد. جنس این مهر ها از چدن میباشد. مهر برجسته به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرند: ۱- مهر های برجسته برای ایجاد طرح روی لاک ۲- مهر های برجسته دسته دار برای ایجاد برجستگی و فرورفتگی .

مزایای مهر برجسته

  • مهر برجسته از امنیت بسیار بالای برخوردار بوده و به سادگی قابل جعل نبوده .
  • برای بهتر نمایان شدن مهر برجسته میتوان از برچسب های مخصوص در رنگهای دلخواه استفاده کرد ، که قبل از استفاده از مهر بر روی کاغذ چسبانده شده و مهر بر روی آن زده خواهد شد ، که گذشته از بهتر نمایان شدن مهر از زیبایی ویژه برخوردار خواهد شد .
  • مناسب برای اسناد رسمی، برگه قرارداد ، برگه گارانتی

مهر جیبی چیست؟

  • مهر جیبی ( مهر همراه ) گذشته از ظاهری زیبا ، بسیار کم جا بوده و به راحتی در جیب و یا کیف قرار میگیرد.
  • مهر جیبی مناسب کسانیست که همواره نیاز دارند که مهرشان همیشه همراهشان باشد، مانند مهندسان، پزشکان، مدیران و …
  • مهر جیبی در دو نوع مهر جیبی لیزری و مهر جیبی ژلاتینی موجود میباشد .

لازم است بدانید که برای مدل مهر جیبی ژلاتینی استامپ در خود پایه وجود داشته و برای استفاده آن نیازی نیست که استامپ همراهتان باشد. این پایه ها نیز همانند دیگر پایه های مهر در اشکال مختلفی هستند تا شما بهترین و مناسب ترین پایه را برای مهر خود انتخاب کنید.

مهرهای فوری برای شغلهای مختلف استفاده میشه که ما آن ها را به دسته های زیر تقسیم بندی کردیم :

  • مهر پزشکی
  • مهر شرکت
  • مهر نظام مهندسی
  • مهر شخصی
  • مهر وکیل
  • مهر امضاء
  • مهر برنجی

از لحاظ شکل ظاهری هم انواع مختلفی دارند که شامل مهر جیبی ، مستطیل ، دایره ، بیضی و مربع می شوند. قیمت ساخت مهر با توجه به نوع آن متفاوت است.

مدارك مورد نیاز براي ساخت مهر مشاغل مختلف

در ادامه مطلب، به تعدادي از مدارك مورد نیاز براي ساخت مهر مشاغ مختلف اشاره میکنیم که بدون آنها امکان ارائه خدمات وجود نخواهد داشت. همچنین صحت این مدارك باید به اثبات برسد تا امکان ساخت مهر وجود داشته باشد.

مهر پزشکی و پرستاری:  کارت نظام پزشکی یا پرستاري به همراه کارت ملی و نامه درخواست

مهر مهندسی:  پروانه فعالیت یا کارت عضویت نظام مهندسی به همراه کارت ملی و نامه درخواست

مهر وکالت:  پروانه وکالت به همراه کارت ملی و نامه درخواست

مهر شخصی:  کارت ملی متقاضی مهر

مهر امضای ادارات: نامه رسمی درخواست سازمان مربوطه با سربرگ اختصاصی

مهر ادارات دولتی و سازمانها: نامه رسمی درخواست سازمان مربوطه با سربرگ اختصاصی به همراه ذکر نام و کد ملی شخص تحویل گیرنده به علاوه آگهی تاسیس و روزنامه رسمی

مهر فروشگاه ها و اصناف: جواز کسب و کارت ملی صاحب جواز

نمایندگی بیمه ها و برندهای داخلی: مجوز فعالیت شرکت به عنوان نماینده و کارت ملی برای اشخاص حقیقی

مهر اینترن ها: کارت دانشجویی

مهر وبسایت ها و آنلاین شاپ ها: نماد الکترونیک و کارت ملی شخص دریافت کننده نماد مهر

اگر لوگو شرکت خود را پیش از این طراحی کرده باشید تلاش کنید کادر مهر شما و چیدمان و کلمات آن با لوگو هماهنگ و دقیق باشد که بعد از ساخت مهر زیباتر جلوه کند .

لوگوی شرکت اگر به صورت دایره است ، بهتر است که طرح مهر دایره باشد و اکثر ابعاد مناسب برای مهرهای شرکتی دایره به قطر بین ۳ تا ۴ سانتیمتر است .

مهر امضا چیست؟

اگر شما مدیر یا کارمندی هستید که باید در طول روز تعداد زیادی سند و مدرک امضا کنید، حتما به این فکر کرده‌اید که یک مهر امضا داشته باشید. شاید هم شما نمی‌دانستید که می‌شود از امضا نیز مهر تولید کرد. ما در مهرینو این امکان را داریم که امضا شما را به مهر تبدیل کنیم. البته برای داشتن بهترین کیفیت در مهر امضا مواردی وجود دارد که باید حتما رعایت شود.

قبل از سفارش حتما بر روی یک کاغذ سفید و تمیز و با یک خودکار با نوک باریک چندین بار امضا کنید. امضای هر فرد در هر نوبت حتما تغییراتی با نوبت‌های قبلی خود دارد به همین دلیل چندین بار امضا کنید و وقتی به بهترین نتیجه از امضای خود دست یافتید از کاغذ امضای خود یک اسکن با کیفیت تهیه نمایید. فایل اسکن امضا باید رزولیشنی معادل ۳۰۰ و یا ۶۰۰ Dpi داشته باشد تا نتیجه نهایی نیز با کیفیت شود. برای انتخاب نوع دستگاه مورد نظر ابتداد باید ابعاد امضای خود را داشته باشید. ابعاد امضا فاصله دورترین نقاط افقی، در فاصله دورترین نقاط عمودی خطوط امضا می‌باشد.

برای سفارش یک مهر امضا ارائه مدرک معتبر الزامی می‌باشد. اگر امضای شما فاقد عنوان شغلی است و تنها شامل طرح امضا و یا طرح امضا همراه نام و نام خانوادگی شما می‌باشد. همچنین اگر امضای شما شامل عنوان شغلی شما نیز می‌باشد برای ثبت سفارش لازم است نامه درخواست ساخت مهر، بر روی سربرگ اداره و یا شرکت محل فعالیت خود تهیه نمایید و تصویر آن را در اختیارما قرار دهید.

ساخت مهر؛ قدیمی ترین و معتبر ترین سند رسمی تاریخ

ساخت مهر؛ قدیمی ترین و معتبر ترین سند رسمی تاریخ

ساخت انواع مهر روز به روز گستردگی بیشتری پیدا می کند ؛ در تمامی بانک ها ، ادارات و ارگان ها ، مدارس ، سازمان ها و شرکت ها استفاده بی شمار و ضروری از مهر را دیده اید. و حتی اشخاص حقیقی برای خودشان سفارش مهر شخصی می دهند. که در بر دارنده نام و نام خانوادگی یا امضای آنها  ( ساخت مهر امضا ) می باشد .

مهر سازی از قدیمی ترین و معتبر ترین روش های تشخیص هویت به شمار می رفته و هنوز هم یک سند و امضای کاملا رسمی محسوب می شود .

دستگاه ساخت مهر چیست؟

معمولا مهرها را به شیوه های ژلاتینی ، برنجی و لیزری می سازند. هر کدام از این روش ها مزیت های مخصوص به خود را دارد .

انواع مهر

  • مهر ژلاتینی
  • مهر لیزری
  • مهر برنجی
  • مهر برجسته
  • مهر اداری

مهر ژلاتینی چیست؟

معمول ترین روش ساخت در بازار چاپ مهر همین ساخت به روش ژلاتینی می باشد. مهر ژلاتینی هزینه به نسبت پایینی دارد ، به صورت فوری ( زیر ۱۵ دقیقه ) آماده می شود و می توان از دو دسته ساده ( نیاز به همراه داشتن استامپ دارد ) و پرینتی ( استامپ سرخود دارد و فقط بایستی پس از مدتی استفاده مخزن استامپ را با جوهر مجددا شارژ نمائید ) برای استفاده از آن کمک گرفت ؛ امکان ساخت در سایزهای مختلف از ۱ تا ۱۰ سانتی متر را نیز داراست .

مهر لیزری چیست؟

شیوه ای دیگر در ساخت مهر را روش لیزری می نامند ، مهر لیزری از کیفیت بالایی در توانایی چاپ نقاط ریز برخوردار است. در مهر لیزری می توان از چند رنگ به صورت همزمان استفاده کرد. نیازی به همراه داشتن استامپ ندارد. ولی بعد از مدت زمانی خاص باید جوهر آن شارژ شود . این روش نیز به شما امکان ساخت در سایز های مختلف را می دهد. ولی طبیعتا هزینه بالاتری نسبت با مدل مهر ژلاتینی باید بپردازید . ساخت مهر لیزری کمی زمان بر است و معمولا نمی شود آن را به صورت فوری تهیه کرد.

مزایای مهرهای لیزری

از مزیت مهر های لیزری می توان به سختی و تقریبا غیر ممکن بودن جعل در آن اشاره کرد. چون برای ساخت آن نیاز به  حکاکی دستی بدون هیچ طرح و شابلون از پیش آماده می باشد و حتی ساخت ۲ مهر کاملا یکسان توسط یک مهر ساز غیر ممکن به نظر می رسد. مهر برنجی دیگر طرفداری در مقایسه با مهر های لیزری و ژلاتینی ندارد.

مهر برنجی چیست؟

یکی از قدیمی ترین روش های ساخت مهر در ایران می باشد که از حکاکی با نوعی مته خاص بر روی برنج یا فلز دیگری ساخته می شود. معمولا مهر های برنجی در سایز های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد که تنها در بردارنده نام و نام خانوادگی شخص یا نام اداره و سمت پرسنل آن باشد .

مهر برجسته

تمامی مهر های موجود در بازار نوعی مهر برجسته محسوب می شوند .

رعایت نکاتی در طراحی مهر

اگر قصد دارید تا طراحی مهر خودتان را انجام دهید حتما به سایز دسته مهری که می خواهید استفاده کنید توجه کنید و حداقل ۲ میلی متر از فضای دور را خالی در نظر بگیرید. از کمترین و بزرگترین فونت های ممکن استفاده کنید. از فونت هایی با قلم درشت بهره بگیرید. اعداد و حروف را با فاصله از هم قرار دهید. در اعداد از فونت تیتر یا یکان بهره بگیرید .

ساخت مهر در خانه

برای چاپ مهر در خانه نیاز به یک پرینتر لیزری، کاغذ کالک، ورق ژلاتین و دستگاه تابش نور فرابنفش دارید. اگر به درامد زایی از این محصول فکر می کنید باید ملزومات بالا را تهیه نمایید.

ارائه مدارک برای ساخت مهر

مهر یکی از اسناد رسمی می باشد. پس برای ساخت هر مهری باید جوانب امنیتی کاملا رعایت شود و از فرد یا مجموعه سفارش دهنده مدارک مربوطه برای احراز هویت دریافت گردد و کپی آن مدارک را نزد خود نگه دارید .

ارائه اصل کارت ملی برای ساخت مهر شخصی ( نام و نام خانوادگی ) ارائه اصال کارت نظام پزشکی برای ساخت مهر برای پزشکان محترم و همینطور ارائه کارت وکالت و نظام مهندسی و .. برای صنوف دیگر  الزامی می باشد .

ورق ژلاتین مهر سازی چیست؟

ژلاتین مهرسازی ژاپنی اصل سایز ۲۰ * ۲۵ سانتی متر که در رنگ های قرمز و سبز با کیفیت عالی در بازار ها موجود می باشد. از پر مصرف ترین ژلاتین ها به شمار می رود .قیمت تقریبی ورق ژلاتین هر ورق ۲۱ هزار تومان می باشد که هر ورق آن مناسب برای ساخت حدود ۵۰ مهر متوسط است .

بهترین نوع ژلاتین موجود در بازاری

بهترین نوع ژلاتین در بازار ژلاتین ژاپنی و ژلاتین دوپوند آلمانی است ، که از لحاظ کیفیت و دوام بسیار عالی هستند ، مهمترین نکته در ساخت مهر پس از دستگاه مهرسازی با کیفیت ؛ ژلاتین خام مهرسازی است که باید از نوع با کیفیت باشد . ورق ژلاتین در زمان تابش نور فرابنفش بر سطح ژلاتین برجسته می شود و به خاطر همین ویژگی ست که مهر تولید می شود

مارک های مختلف مهر ها کدامند؟

مارک های مختلف مهر ها کدامند؟

مهر های دستگاه دار یا همان دسته مهر های پرینتی از بنردهای مختلف داخلی و خارجی تشکیل شده است . از بندهای موجود در بازار ایران می توان به شاینی ، کلوپ ، سانی و … اشاره کرد .

سفارش خرید مهر تاریخ زن و شماره زن

از مهر برای ساخت انواع تاریخ زن و شماره زن نیز استفاده میشود.  این نوع مهر ها به صورت آماده موجود می باشند و به صورت سفارشی تولید نمی شوند.

انواع مهر سازی کدامند ؟

مهر های ژلاتینی ، لیزری و برنجی ۳ روش ساخت مهر می باشند .

انواع دسته های مهرسازی کدامند ؟

مهر دسته ساده ( استفاده به همراه استامپ جداگانه ) ، مهر دسته پرینتی ( استامپ سرخود )

قیمت ساخت مهر به چه صورت است ؟

هزینه ساخت مهر با توجه به نوع آن متفاوت است و از حدود ۳۰.۰۰۰ تومان تا ۵۰۰.۰۰۰ تومان متغییر می باشد .

انواع مهر کدام است ؟

دسته‌بندی انواع مهر مانند مهر ژلاتینی یا مهر اتوماتیک یا مهر استمپ سر خود، مهر لیزری، مهر برجسته، مهر جیبی، مهر و موم یا لاک و مهر یا مهر فلزی، مهر تاریخ دار، مهر آماده، مهر شماره یا شماره زن، مهر تاریخ یا تاریخ زن، مهر خودساز، مهر چندرنگ یا مهر رنگی، استمپ، جوهر مهر ، مهر امضا و نیز مهر فوری وجود دارد که می‌توانید بر اساس نوع مهر مورد نیاز و همچنین ابعاد آن نسبت به ثبت سفارش ساخت مهر اقدام نمایید.

ساخت مهر چگونه انجام می شود؟

ساخت مهر از دغدغه های  اصلی  بسیاری از مشاغلی است که وجود یک ثبت رسمی و احراز  هویت در آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از این حرفه بسیاری از کسب و کارها به صورت رسمی به بقیه چه در سطح کشوری و یا حتی جهانی معرفی می شوند. از این رو ساخت مهر و مواردی که به آن وابسته هستند قدمت و تمدن مخصوص خودش را دارد که با در نظر گرفتن ان می توان مهرهای استانداردتری طراحی و تولید کرد. انواع مهر در بازار مانند مهرهای لیزری، مهر ژلانینی، مهر ساده و … وجود دارند که هرکدام با توجه به نیاز اصناف و بسته به شرایط برای مشتری تولید می شوند.

ساخت مهر فوری

ساخت مهر یکی از قدیمی ترین و معتبرترین مشاغل است که به هویت افراد ارزش می دهد و به صورت رسمی آن ها را به سطوح دیگر معرفی می کند. البته همانطور که گفته شد امروزه نیز ساخت مهر به عنوان یک سند و امضای رسمی شناخته می شود.

ساخت مهر فوری ارسال رایگان با به روزترین روش ها انجام میشود و به صورت فوری در اختیار مشتریان گرامی قرار خواهد گرفت. ما با داشتن چهار شعبه در سراسر تهران به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین سفارش مهر در ایران، موفق شده تا ساخت مهر را مطابق نیاز جامعه تغییر دهد، شما میتوانید مهر مناسب خودتان را بر اساس نوع یا کاربرد مهر انتخاب کرده و سفارش دهید:

سفارش مهرسازی بر اساس نوع مهر: دسته‌بندی انواع مهر از جمله: مهر ژلاتینی، مهر لیزری، مهر برجسته، مهر جیبی، مهر آماده، مهر شماره زن، مهر تاریخ زن، مهر چندرنگ، استمپ و جوهر مهر وجود دارد که می‌توانید بر اساس نوع مهر مورد نیاز و همچنین سایز مهر نسبت به ثبت سفارش آن اقدام نمایید.

سفارش مهرسازی بر اساس کاربرد مهر: طبقه ‌بندی تمامی مشاغل نیازمند به مهر مانند مهر پزشکی و مهر پرستاری، مهر مهندسی، مهر وکیل، مهر فروشگاه، مهر شرکت، مهر پشت چک و مهر اسم وجود دارد و پس از انتخاب هر کدام از این طبقه بندی‌ها، محصولات مرتبط با آن نمایش داده خواهد شد.

مهر فوری چیست؟

استفاده از مهر از گذشته های دور تا به امروز از اهمیت بالایی برخوردار است و از این رو تفاوتی ندارد که چه شغلی دارید و در چه حیطه ای از کسب و کار فعالیت می کنید به هر حال وجود یک شی که بتواند هویت اصلی شما را معرفی کند از اهمیت بالایی برخوردار است. مهر فوری نیز یک ابزار کوچک و رایج برای حکاکی که اغلب افراد آن را با نام stamp نیز می شناسند.

استفاده از مهر نه تنها در زمینه های شغلی بلکه اسناد، مدارک و نامه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. هرگونه تاییدیه برای مواردی اعم از:

  • هویت شخصی
  • هویت حقوقی
  • حقیقی افراد
  • شرکت ها
  • سازمان های دولتی و یا نیمه دولتی

با استفاده از مهر انجام می شود. همانطور که می دانید استفاده از این محصول نیز بسیار آسان است و خیلی راحت می توان نوشته بر روی مهر را حکاکی و به جوهر آغشته کرد. مهر فوری یکی از نمونه های محبوب مهر به شمار می رود و به همین دلیل است که این محصول دارای طیف گسترده ای می باشد. در ادامه به مزایای استفاده از مهر فوری خواهیم پرداخت.

قابلیت های مختلف این مهر به میزان نوری که می تواند به ژلاتین ارجاع دهد بستگی دارد. این مهر می تواند در کمتر از چند ثانیه با استفاده از دستگاه های ساخت مهرهای فوری تهیه شود که البته به این دستگاه های لیزری ساخت مهر دستگاه مهر پلیمری نیز گفته می شود. در ادامه به چگونگی ساخت این مهرها اشاره خواهیم کرد.  مواد اولیه ای که برای ساخت این مهر نیاز دارید، ژلاتین خام و دسته مهر ژلاتینی می باشد که البته برای مهر فوری لیزری از فوم های مخصوص و دسته مهر لیزری استفاده می شود. برای مهرهای فوری محضری از میزهای نور که کلیشه های ژلاتینی و نوری دارند استفاده می شود تا از جعل جلوگیری شود و در نتیجه برای مدت های طولانی اثر جوهر بر روی برگه مورد نظر باقی بماند.

چگونه می توان از مهر فوری استفاده کرد؟

همانطور که از اسم این مهر پیداست مهر فوری می تواند در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت جوهر بر روی محل مورد نظر، هویت و یا یک مشخصه را ثبت کند. یکی از مزایای اصلی این مهر، ثبت بدون جعل است یعنی به هیچ وجه نمی توان مورد حک شده بر روی آن را جعل کرد. پس می توان گفت که این مهر برای کسانی که در کسب و کار خود به صرفه جویی در زمان نیاز دارند اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه به بررسی مراحل مورد نیاز برای ساخت مهر فوری و همچنین ویژگی های منحصر به فرد آن اشاره خواهیم کرد.

طراحی مهر فوری و آماده سازی در کمترین زمان

قسمت بعدی تولید مهرهای فوری این است که طراحی منحصر به فردی داشته باشد. از این نظر مهم است که چه چیدمانی را برای آن در نظر بگیرید. اولین قدمی که باید برای طراحی در این قسمت در نظر گرفته شود  فونت مورد نظر آن می باشد که البته سلیقه ای است و می توان با هر اندازه ای آن را چاپ و بعد بر روی کاغذ پیاده کرد.

پیش از آنکه ساخت  مهر خود را اجرا کنید باید طرح مورد نظر را انتخاب کنید سپس می توانید در کمترین زمان آن را تحویل بگیرید. ممکن است که برخی از طرح های انتخابی شما برای ساخت مهر فوری مناسب نباشند .

ساخت مهر فوری

بعد از اینکه طرح مورد نظر خودتان را برای مهر فوری انتخاب کردید حالا نوبت رسیده به اینکه مهر مورد نظر شما توسط توسط محل ثبت سفارش ساخته شود. البته در این زمان باید چند نکته در نظر گرفته شده و رعایت شود. مهرساز با توجه به تجربه ای که در این زمینه دارد باید در یک مدت زمان تعیین شده یک مهر فوری با کیفیت، خوب و از همه مهم تر با طول عمر بالا را برای شما تولید کند.

البته این موضوع مستلزم این است که بعد از شستشوی کامل، حتما نور با ژلاتین به مهر داده شود که اصطلاحا به آن فیکس نیز گفته می شود. تمامی مراحلی که برای ساخت مهر فوری طی می شود در نهایت به نور آخر بستگی دارد که به حتم می توان گفت که اگر نور آخر به درستی بر روی مهر اجرا نشود، خیلی زود مهر طول عمر کمی پیدا می کند به طوری که پس از دو ماه به طور کامل له می شود. اما اگر نور به طور کامل بر روی مهر فیکس شود حتی مهر می تواند ۱۵ تا ۲۰ سال نیز بدون هیچ خرابی و بی کیفیتی عمر کند.

برای ساخت مهر شیک برجسته لیبل دار به چه نوع مهری نیاز است؟

یک مهر شیک چه ویژگی هایی دارد؟

در دنیای پرتلاطم کسب و کارهای امروزی، بسیاری از افراد مختلف برای مشاغلی چون پزشکی، فروشگاهداری، وکالت و سایر شغلها، به فکر برندسازی شخصی یا سازمانی هستند.این برندسازی میتواند از چند راهکار مختلف به انجام برسد. یکی از این راهها که میتواند گزینه بسیار خوب و در دسترسی باشد، ساخت مهر شیک است.

این کار باعث میشود اعتبار شغل شما تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند. در واقع شما با یک مهر شیک میتوانید هویت کسب و کار خود را معرفی کنید و این مهر بدون شک بر دیدگاه مشتریان نسبت به شغل شما تاثیرگذار خواهد بود. مهر فروشگاه نیز یکی از مواردی است که باعث میشود مشتریان اعتماد بیشتری نسبت به آن پیدا کنند.

مهر وسیله‌ای است با انتقال جوهر یا برجسته کردن کاغذ بر روی آن اثر می‌گذارد با این هدف که بتوان هویت یک سند را مشخص کرد. اما در هر دوره دستگاه‌ها و ابزارهای ساخت اینچنین مهرها یا برجسته‌کاری‌ها برای مهر متفاوت است.

انواع ساخت مهر شیک

مهرها به سه دسته مهر لیزری، مهر ژلاتینی، مهر برجسته و مهر برنجی تقسیم می شوند. هرکدام کاربرد متفاوتی در زندگی ما دارد .

مهر لیزری

مهر لیزری که به آن مهر فوری نیز می گویند ، کمتر از چند ثانیه و به سادگی ساخته می شود. برای ساخت مهر لیزری (مهر فوری) برخلاف مهر ژلاتینی و مهر برجسته به تاریکخانه و نوردهی و شستشو نیازی نیست.کیفیت مهر لیزری بسیار بالاتر از مهر ژلاتینی است.

مهر ژلاتینی

مهر ژلاتینی به مهری گفته می شود که در ساخت آن از ژلاتین خام مهر سازی استفاده شود. مهرهای معمولی ،  فشاری و اتوماتیک فقط در نوع دسته مهر با هم تفاوت دارند یعنی ژلاتین و روش ساخت همه آنها یکی است اما پس از ساخت مهر طبق سلیقه مشتری می توان از دسته مهر پلاستیکی، دسته مهر فشاری یا اتوماتیک استفاده نمود.

مهر برجسته

مهر برجسته همان مهرهایی است که در دفترخانه و محضر ازدواج استفاده می شود و به آن مهر فلزی ،  مهر پرسی و مهر نامریی هم می گویند زیرا پس از استفاده کاغذ را برجسته می کنند روش ساخت مهر برجسته بسیار ساده و مثل مهر ژلاتینی است.

ساخت مهر شیک ژلاتینی

برای ساخت مهر ژلاتینی شما حداقل باید دستگاه مهر ژلاتین ، پرینتر لیزری رو میزی، ژلاتین مهر سازی، کاغذ کالک یا طلق ترانسپارنت، اسپری پررنگ کننده (اسپری تونر) و حلال مهر شور را داشته باشید.

برای شروع ابتدا باید پرینت مطلب یا طرح مورد نظر خود را به صورت نگاتیو روی کاغذ کالک یا طلق ترانس بگیرید. سپس برروی کالک پرینت گرفته شده اسپری پررنگ کننده میزنید و صبر کنید تا اسپری خود به خود جذب شود.

توجه : این اسپری در اثر فوت کردن زودتر خشک میشود ولی کالک شما را پررنگ نمیکند. بعد از این مرحله ژلاتین را از سمتی که لایه طلقی مانند آن به راحتی جدا میشود ، جدا کرده و روی کالک قرار داده و آن را روی دستگاه قرار دهید توجه فرمایید که ابتدا کاغذ کالک به صورت خوانا روی دستگاه مهر سازی قرار گیرد و بعد ژلاتین را روی آن قرار دهید.

در مرحله نور دهی ژلاتین شما باید بین ۷ تا ۸ دقیقه در دستگاه مهرسازی نور ببیند و بیشتر و کمتر آن بستگی به نوع دستگاه مهر سازی و قدرت نوردهی آن بر میگردد که در انواع آن متفاوت است. بعد از اتمام کار نوردهی کاغذ کالک را از زیر ژلاتین برداشته و دوباره ژلاتین را نور میدهید اما این بار باید ژلاتین را بر عکس دفعه قبل نور دهید که اصطلاحا به پشت نور معروف است و شما میتوانید ابتدای کار پشت نور را بدهید.

در مرحله آخر که مهمترین مرحله کار یعنی شستشو میباشد شما ابتدا با چسب نواری معمولی برروی ژلاتین از سمتی که نور دیده بچسبانید و آن را به طوری که لایه خیلی نازک سلفونی روی آن کنده شود

سپس به کمک چسب دو طرفه ژلاتین را در کف ظرفی با سطح تخت که حداکثر ۱۰ تا ۱۵ سانت لبه داشته باشد و خیلی هم بزرگ نباشد بچسبانید و با فرچه (قلمو نقاشی) شروع به شستشو کنید . شستشو به صورت دستی هیچ قاعده ای نداشته و کلا این کار به تجربه شخص بستگی دارد و این تجربه طی کار مستمر قابل درک است و فقط میتوانم به شما بگویم که هنگام شستشو فرچه باید به طور یکدست از چپ به راست و از بالا به پایین و بلعکس حرکت کند و حتما هنگام شستشو حلال (محلول ژلاتین که بنزین هم میشود استفاد کرد ) از روی ژلاتین کنار نرود که این باعث از بین رفتن نقاط ریز در کار میشود.

نکته آخر اینکه اگر میخواهید ژلاتینی که ساخته اید زود خراب نشود و یا اصطلاحا پف نکند به جای بنزین از حلال مخصوص شستشو (تربانتین-حلال ۴۰۲) استفاده کنید.

ساخت مهر شیک ژلاتینی

برای ساخت مهر های شیک ژلاتینی باید طراحی به صورت وکتور و یا برداری انجام شود.

ساخت مهر شیک لیزری

در ساخت مهر شیک فوری نیازی به داشتن استامپ همراه خود نیست و همین دلیل باعث محبوبیت مهر لیزری در بین همه افراد شده است. مهر لیزری و مهر ژلاتینی هر دو از عمر بالایی برخوردار هستند.

ساخت مهر شیک لیزری تقریبا تازه به بازار وارد شده و این نوع مهرها از کیفیت بالای برخوردار بوده. مهر لیزری بر خلاف مهر های ژلاتینی و قدیمی از شستن با فرچه خبری نیست و به همین دلیل این نوع مهرها از ضرافت بالای برخوردار بوده و میتوان و حروف ، اعداد و نقش های ریز را به خوبی در آن استفاده کرد .

میزان استفاده از مهرهای لیزری با توجه به نوع پایه از حدود دو هزار تا پانزده هزار ضرب می باشد، که البته بعد از اتمام جوهر و خشک شدن مهر، مجددا میتوان آنها را شارژ و به همان میزان استفاده کنید.

تفاوت مهر لیزری با مهر ژلاتینی

بسیاری از مشتریان هنگام ساخت مهر شیک بین انتخاب مهر ژلاتینی و مهر لیزری تردید دارند. برای آنکه بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید به نکات زیر توجه کنید:

  • زمان ساختن مهر های لیزری طولانی تر است.
  • مهر لیزری طول عمر کمتری نسبت به مهر ژلاتینی دار
  • هزینه مهر های لیزری بیشتر است. هزینه مهره ژلاتینی ارزان تر از مهر لیزری است.
  • مخزن جوهر مهر های ژلاتینی را خودتان می توانید تعویض کنید؛ اما در مورد مهر های لیزری باید از شرکت های مهر سازی کمک بگیرید.
  • قسمت ژلاتینی مهر های ژلاتینی به راحتی قابل تعویض است؛ اما در مهر های لیزری کار سخت تر بوده و حتی گاهی غیر ممکن می باشد.

البته اگر شما طرح ظریف و پیچیده ای را می خواهید به صورت مهر درآورید و زمان کافی نیز در اختیار دارید؛ بهتر است مهر لیزری را انتخاب نمایید.

ساخت مهر شیک جیبی

مهر جیبی و یا مهر همراه جدا از ظاهری زیبا ، بسیار کم جا بوده و به راحتی در جیب و یا کیف قرار میگیرد. مهر جیبی برای افرادی که همواره نیاز دارند که مهرشان همراهشان باشد ، مانند مهندسان ، پزشکان ،مدیران و … انتخاب بسیار مناسب و هوشمندانه ای می باشد. مهر جیبی به دو صورت لیزری و ژلاتینی قابل ارائه می باشد ولی با توجه به توضیحات بالا توصیه ما چاپ مهر جیبی لیزری است. همان طور که اشاره شد بارز ترین ویژگی مهر های جیبی قابلیت حمل آسان این مهر می باشد.

ساخت مهر شیک برجسته

شما می توانید با ساخت مهر شیک برجسته اسناد خود را متمایز نموده و امنیت آنها را افزایش دهید. در ساختن مهر های برجسته از شابلون استفاده می گردد. جنس این مهر ها از چدن میباشد. بدون شابلون اولیه نمی توان نمونه دیگری از مهر ساخت و به این دلیل جعل آن سخت و در برخی موارد غیر ممکن است. علاوه بر این در این مهر ها از هیچ نوع جوهری استفاده نمی شود و مهر متفاوت و زیبا می‌گردد. در گذشته از مهرهای برجسته اغلب در اسناد رسمی، عقد نامه ها و مدارک تحصیلی استفاده می ‌شد؛ اما امروزه دامنه استفاده از آن گستر ده تر شده است.

به دلیل این که برای مهر زدن با استفاده از مهر های برجسته، باید توسط یک اهرم مقداری فشار به سطح کاغذ وارد شود؛ گاهی به آن ها مهر پرسی نیز گفته می شود. مهر برجسته را می توانید در طرح های دایره‌ای و مستطیلی سفارش دهید.

ساخت مهر شیک برنجی

تقریباً همه ما تا به حال مهر های برنجی را دیده ایم. مهر های برنجی همان مهرهای کوچک طلایی رنگی هستند که گاهی توسط افراد بی سواد به جای امضا استفاده می شوند. علت آن هم امنیت بالای این نوع مهر ها است. برای ساخت مهر شیک برنجی روی فلز برنج نقوش مورد نظر حکاکی می شوند. به دلیل این که این نوع مهر‌ها کار دست هستند؛ امکان جعل آنها وجود ندارد. حتی خود سازنده و حکاک مهر نیز ممکن است نتواند مهری دقیقاً مشابه مهر برنجی اولیه را تولید کند.

مهر لیزری چیست و انواع آن کدام است ؟

مهر های لیزری به دلیل کیفیت بالایی که در چاپ تصویر دارد گزینه بسیار مناسبی برای مهر هایی می باشد که دارای لوگو و اطلاعات ریز می باشد زیرا به خوبی و بسیار تمیز می تواند اطلاعات شما را نمایش دهد.

علاوه بر این، بعضی از افراد مایل هستند مهر های خود را به صورت رنگی داشته باشند و یا حتما رنگ سازمانی شرکت خود را در مهر داشته باشند، که مهر های لیزری این امکان را به ما می دهد.

برترین برند های مهر لیزری  shainy – trodat – mobistamp می باشد.

نمونه کار سفارش مهر لیزری دایره ای

نام صحیح این مهرها، مهر نوری است، ولی در اصطلاح به مهرهای لیزری معروف شده‌اند. ساخت مهر لیزری به زمان کمتری نیاز دارد، به همین جهت به آنها مهر فوری هم گفته میشود. همین امر باعث شده هزینه خرید مهرهای لیزری نسبت به مهرهای ژلاتینی نسبتا بالاتر باشد. در مهر لیزری نیاز به استفاده از استامپ نیست و این سهولت استفاده از این مهرها، طرفداران زیادی در بین مخاطبان خود پیدا کرده و استفاده از آن روز‌به‌روز گسترش یافته است. مهرهای لیزری دقت بالایی در چاپ خطوط و نوشته‌های طرح دارند و طرح چاپ شده روی کاغذ کیفیت بالایی دارد.

انواع برندهای مهر لیزری

برای آشنایی و شناخت بیشتر مهرهای لیزری، انواع مهرهای لیزری موجود و شرکت‌های سازنده این برندها را معرفی می‌کنیم. برندهای مختلفی در بازار وجود دارند و هرکدام از این برندها ویژگی های خاص خود را دارند. انتخاب هرکدام از این برندها بستگی به نیاز مشتری و طرح ارسالی آن دارد. همکاران ما در این زمینه به شما مشاوره و راهنمایی‌های لازم را خواهند گفت تا در انتخاب برند مناسب و مورد نیازتان به مشکل برنخورید. انواع برند مهرهای لیزری عبارتند از:

مهرهای لیزری MOBI FLASH؛ ساخت کشور ترکیه می‌باشد و از بهترین برندهای موجود در بازار است. هزینه خرید مناسب، و سایزبندی‌های متنوعی دارد. شارژ مخزن جوهر آن هم راحت است.

مهرهای لیزری BROTHER؛ این برند محصول آمریکاست و کیفیت و دوام خوبی دارند. به علت محدودیت‌های واردات، تهیه این نوع از مهرهای لیزری کمی دشوار است، به همین دلیل قیمت نسبتا بالایی دارند.

مهرهای لیزری COLOP؛ این برند محصول کشور اتریش است. از قدیمی‌ترین برندهایی است که در ایران استفاده می‌شود.

مهرهای لیزری SHINY؛ ساخت کشور تایوان بوده و یکی از معروف‌ترین مهرهایی است که در ایران استفاده می‌شود. مرغوبیت و کیفیت خوبی دارد و با توجه به تنوع بالایی که در تولیدات خود دارد، قیمت خرید آن هم مناسب است. این برند اقدام به تولید مهرهای جیبی کرده که علاوه بر اینکه جای کوچکی اشغال می کنند، به راحتی درجیب جا می شوند و برای افرادی که در طول روز نیاز به استفاده مکرر از مهر دارند قابل حمل است.

مهرهای لیزری DIPLOMAT؛ این برند ساخت کشور چین می‌باشد. استفاده از این مهر در کشور ما بسیار متداول است و ساخت آن به صورت فوری هم انجام می شود.

مهرهای لیزری SMART؛ محصول کشور چین می‌باشد. کیفیت متوسطی نسبت به سایر رقبای خود دارد و رنگ بندی‌های شاد و متنوعی در میان محصولات این برند به چشم می‌خورد.

مهرهای لیزری LEIZER STAMP؛ این برند تولید داخل بوده و ساخت ایران است. از نظرکیفیت در رده خوبی قرارگرفته ولی در میان محصولاتش تنوع خیلی زیادی ندارد.

سفارش مهر لیزری

ساخت مهرهای لیزری نسبت به ساخت مهر ژلاتینی، به زمان کمتری نیاز دارند. برای سفارش مهر بعد از انتخاب نوع دستگاه و برند مورد نظرتان، طرح مهرخود را برای ما ارسال می‌کنید. اگر در مورد اتنخاب دستگاه و نوع برند دچار تردید هستید، همکاران ما شما را در زمینه انتخاب رنگ، طرح و دستگاه مناسب طبق نیازتان راهنمایی خواهند کرد. برای تکمیل سفارش باید یک سری مدارک مربوط به حرفه شغلی خود ارسال نمایید تا هویت شما احراز شود. این مدارک شامل؛ ارایه اصل کارت ملی یا شناسنامه، ارایه مستندات و مدارک مربوط به کسب و‌کار و زمینه شغلی هر فرد، آدرس و کدپستی می‌باشد.

طراحی مهر لیزری

یک مهرخوب علاوه بر عمرکاری طولانی باید طرح خوبی هم داشته باشد. طرح خوب چیدمان مناسبی از نوشته و ترکیب رنگ است  تا حس خوبی به مخاطب القا کند. این کار یک طراح ماهر و تواناست که طرح مهر را با ترکیبی از زیبایی و خلاقیت درآمیزد تا در ذهن مخاطب نقش بسته و مخاطب با هر بار دیدن آن به یاد محصول و کالایی که خرید کرده بیفتد.

ساخت مهر لیزری

در ساخت مهرهای ژلاتینی به جای ژلاتین از پلیمر استفاده می شود. در این مهرها، مخزنی از جوهر وجود دارد و نیاز به استفاده از استامپ ندارید. پلیمر استفاده شده در مهرهای لیزری باعث می شود طرح مهر بسیار دقیق‌تر از مهرهای ژلاتینی روی کاغذ چاپ شود. این مهرها قابلیت چاپ باریک‌ترین خطوط و نوشته‌های ریز در طرح مهر را دارند. مهرهای لیزری با تراکم بالاتری طرح را به روی کاغذ منتقل می‌کند، در نتیحه طرح چاپ شده روی کاغذ بسیار با کیفیت چاپ می‌شود.

توجه داشته باشید اگر مدت زیادی از مهر لیزری استفاده نکنید جوهر آن خشک می شود، به همین دلیل توصیه می‌شود مهر را در دماهای خیلی بالا و پایین نگه ندارید.

برای ساخت مهر شیک برجسته لیبل دار به چه نوع مهری نیاز است؟

مهرهای برجسته لیبل دار نیز با استفاده از همان مهر های برجسته ایجاد می شوند. برای ایجاد این گونه مهر ها باید لیبل های ویژه مهر های برجسته را که در سایز A4 وجود دارند خریداری کنید. ابتدا این برچسب را در قسمت مورد نظر از کاغذ قرار داده و سپس مهر برجسته را روی آن بفشارید.

تفاوت مهر ژلاتینی و لیزری

استفاده از مهرها در بسیاری از دفترکارها و ادارجات مرسوم است. همانطور که می دانید مهرهای جدید مانند مهر های لیزری، امروزی تر هستند و جای مهر های قدیمی را گرفه اند. مهرهایی که امروزه در بازار قرار دارند با کیفیت تر هستند و می تواند نیاز بسیاری از مصرف کنندگان را برطرف سازند. در این مقاله سعی داریم که درباره تفاوت مهر ژلاتینی و لیزری صحبت کنیم.

برای اینکه بتوانیم راحت تر درباره تفاوت مهر ژلاتینی و لیزری صحبت کنیم بهتر است که به صورت جزئی، یک یک آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

مهر ژلاتینی چیست؟

 مهر های ژلاتینی از نمونه مهر های قدیمی هستند که باز هم طرفداران خاص خودشان را دارند و در بسیاری از مواقع از آن ها استفاده می شود. مهر ژلاتینی از نمونه مهر های قدیمی است که در آن از ژلاتین استفاده می شود و توسط اسید شست و شو داده می شود. مهر های ژلاتینی نیاز به استامپ جداگانه ای دارند و دارای طول عمر بالایی هستند. از جمله معایبی که مهر ژلاتینی دارد این است که امکان ارائه خط نازک در آن ها وجود ندارد.

مهر لیزری چیست؟

این نمونه از مهر ها جدید ترین نسل مهر ها هستند. نوع ساختی که در آن ها ارائه می شود، بسیار به مهر های ژلاتینی شباهت دارد. استفاده از آن ها در کار ها بسیار سرعت می بخشد و سریع تر از مهر های ژلاتینی است. برای ساخت مهر لیزی نیازی نیست از استامپ و ژلاتین استفاده کرد. بلکه توسط فوم های مخصوصی ساخته می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند. مهر لیزری دارای مخزنی هستند که به آن کارتریج گفته می شود. جوهری که در آن قرار دارد به صورت اتوماتیک به فوم مهر انتقال پیدا می کند.

بنابراین تصویر مورد نظر بر روی کاغذ قرار می گیرد. زمانی که برای ساخت این نوع مهر در نظر گرفته می شود، تنها ۳۰ ثانیه است. دقت و سرعت ساخت و تولید مهر لیزی بالاتر است. استفاده از آن بسیار جدیدتر و به روز تر است. تفاوت مهر ژلاتینی و لیزری در این است که مهر لیزری به دلیل حذف ۱۸۰ درجه چرخشی که در آن ها صورت گرفته است بسیار کوچک تر از مهر های ژلاتینی هستند.

تفاوت مهر ژلاتینی و لیزری در چیست؟

همانطور که می دانید امروزه استفاده از مهر ها بسیار رواج پیدا است بنابراین برای خرید نیاز داریم تحقیقاتی در این زمینه داشته باشیم تا بتوانیم بهترین نمونه از مهر ها را خریداری کنیم. بنابراین باید به صورت جزئی به آن بپردازیم. در ادامه به چند نکته درباره تفاوت مهر ژلاتینی و لیزری خواهیم پرداخت:

کیفیت

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باعث می شود یک کدام از این مهر ها را برای خرید انتخاب کنیم، کیفیت است. مهر های لیزری با ویژگی چون تراکم جوهری بالایی که دارند، نسبت به نمونه ژلاتینی بیشتر مورد پسند قرار می گیرند.

چاپ

مهر لیزری به نسبت مهر ژلاتینی با سرعت بالاتری می توانند به چاپ بپردازند. همچنین چاپ یکنواختی که لیزری دارد باعث می شود که دلیل خوبی برای خرید باشد.

مهر زدن متعدد برگه ها

بسیاری از مواقع افراد نیاز دارند که به صورت یک نواخت چندین برگه را مهر بزنند، در این مورد مهر های ژلاتینی بهتر از مهر های لیزری عمل می کنند. تفاوت مهر ژلاتینی و لیزری در این است که در مهر لیزری به دلیل مکانیزمی که دارد باعث می شود که مهر زدن پشت سر هم باعث کمر رنگ شدن اثر شود. در واقع شما در نهایت مهر زدن رنگ زیادی بر مهر نمی بینید.

شارژ کردن

موضوع دیگری که بسیار در تفاوت مهر ژلاتینی و لیزری دارای اهمیت است، شارژ کردن است، مهر های لیزری به دلیل اینکه استامپ ندارند بسیار ساده تر از مهر های ژلاتینی شارژ می شوند.

ویژگی هایی در فوم آن ها

فوم هایی که در هر دو مهر قرار می گیرد، به راحتی قابل تعویض است و هیچ مشکلی را برای افراد به وجود نمی آورد. در صورتی که فرد بخواهد طرح مهر را عوض کند می تواند با ساخت فوم جدید طرح جدید را بر روی آن ایجاد کند سپس از آن استفاده کند. در واقع با استفاده از فوم جدید و بدنه و کارتریج قدیمی می توان از یک مهر لیزری استفاده کرد.

بررسی ویژگی های مهر ژلاتینی و لیزری از نظر خرید

مسلما نیاز است که برای خرید مهر ها ویژگی های آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. تفاوت مهر ژلاتینی و لیزری کیفیت خرید و نوع استفاده از آن است. اگر بخواهیم برای خرید قیمت این دو مهر را با یک دیگر مقایسه کنیم، قطعا مهر های لیزری دارای قیمت بالاتری هستند. مهر های ژلاتینی بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی هستند. عمر مهر های ژلاتینی از مهر های لیزری بسیار بیشتر است، اما سرعت عمل مهر های لیزری بالاتر است.

مزایای استفاده از مهر ژلاتینی در چیست؟

همانطور که می دانید مهر های ژلاتینی با توجه به قدیمی بودن، امروزه مورد استفاده قرار می گیرند:

استفاده از مهر ژلاتینی برای کسانی که نمی توانند امضای یک شکل داشته باشند، مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال می توان از این مهر ها برای چک ها استفاده کرد.

کسانی که می خواهند روزی چند برگه را امضا کنند می توانند از این مهر استفاده کنند. تفاوت مهر ژلاتینی و لیزری در این ویژگی است.

مزایای داشتن مهر های لیزری در چیست؟

  • مهر های لیزری نمونه جدید تری از مهر ها هستند. این مهر ها هم دارای مزایای به شرح زیر هستند:
  • این مهر ها دارای استامپ نیستند و برای شارژ کردن بسیار مناسب هستند. َشارژ کردن در آن ها با سرعت بالایی صورت می گیرد.
  • از جوهر مخصوص برای مهر لیزری استفاده می کنند.

یک مهر شیک چه ویژگی هایی دارد؟

استفاده از تجهیزات پیشرفته در ساخت مهر شیک کیفیت کار را افزایش می دهد. همچنین مهارت و تجربه افرادی که در مراحل مختلف ساختن مهر شیک فعالیت می کنند؛ بسیار مهم است. یک مهر شیک باید از مواد با کیفیت و خوبی ساخته شده باشد. طراحی مهر نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. باید نوشته ها و اشکال مورد استفاده در مهر از وضوح کافی برخوردار باشند و از قلم مناسب و خوبی برای آنها استفاده شده باشد.

برخی از مشتریان به دلایل مختلفی ترجیح می دهند از مهرهای ارزان قیمت استفاده نمایند. ساخت مهر شیک  و ارزان قیمت یکی دیگر از خدمات پرطرفدار شرکت چاپ و تبلیغات ما است. قیمت مهر های ساخته شده در شرکت ما کاملاً عادلانه است. در صورت درخواست مشتری این قیمت تا حد ممکن کاهش داده می شود و در کنار حفظ کیفیت، مهر ارزان قیمت تری به مشتری تحویل می گردد.

شرکت های متعدد ساخت مهر شیک در تهران فعالیت دارند. یکی از شرکت هایی که توانسته است جایگاه خاصی در بورس ساخت مهر در تهران به دست آورد؛ شرکت چاپ و تبلیغات ما است. یکی از دلایل رسیدن شرکت ما به این موفقیت، رضایت بالای مشتریان است.

در عصر دیجیتال می توانیم تقریباً همه نیازهای خود را به صورت آنلاین رفع کنیم. دیگر نیازی به استرس و رفت و آمد های فراوان برای تهیه مهر نیست. شما می توانید هر لحظه که تصمیم به ساختن مهر شیک گرفتید، با مراجعه به سایت چاپ و تبلیغات ما از خدمات آنلاین ما بهره مند شوید. در صورت نیاز به مشاوره برای انتخاب نوع مهر و طرح آن می توانید از گروه پشتیبانی سایت کمک بگیرید. پس از ثبت سفارش شما، تیم پشتیبانی سایت ما سفارش را بررسی کرده و کار را شروع می کنند.

تاریخچه مهر و آرم به چه زمانی بر می گردد؟

آیا امروزه نیز از مهر ها استفاده می شود؟

برای ساخت مهر به چه مراکزی می توان مراجعه کرد؟

مهر و آرم از زمان های بسیار دور در میان مردم مورد استفاده قرار میگرفته است. با توجه به این مساله که در زمان های گذشته مردم سواد کافی برای خواندن و نوشتن نداشتند، بیشتر از مهر و یا نماد های مخصوص استفاده می کردند. علاوه بر این در زمان های قدیم امضا در میان مردم رواج نداشت که این مساله نیز اهمیت وجود مهر و آرم ها را دو چندان کرده بود.

قدیمی ترین مهر ها

همانگونه که اشاره کردیم مهر ها از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده قرار گرفته اند. به گونه ای که باستان شناسان قدیمی ترین مهر ها را از منطقه های اور، اوروک و جمدت النصر کشف کرده اند که قدمت آن ها به ده هزار سال قبل بر می گردد. این مساله نشان می دهد که مهر در زمان های قدیم نیز مورد استفاده قرار می گرفته است و از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.

نقش و طرح های حکاکی شده بر روی مهر

در زمان های گذشته نقش و طرح هایی ویژه ای بر روی مهر ها حکاکی میشده است. به این شکل که معمولا چهره های شناخته شده، تصویر خدایان و الهه هایی که در آن زمان مورد قبول مردم بود و یا برخی از شکل های مربوط به طبیعت و قطعات تزئینی بر روی مهر ها حک میشده است.

نوع مهر ها در زمان های گذشته

در گذشته به علت پیشرفته نبودن علم و همچنین عدم شناخت تمامی مواد و فناوری ها، از ابزار و وسیله های ساده برای ساخت مهر ها استفاده میشد. به گونه ای که معمولا مهر ها را از سنگ ها و یا برخی فلزات شناخته شده می ساختند. مهر هایی که در زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفتند معمولا استوانه ای شکل و یا استامپی بودند.

تغییرات ایجاد شده در مهر ها

با گذشت زمان و پیشرفت فناوری ها، بیشتر محصولات نیز حالتی پیشرفته تر به خود گرفته اند. امروزه در هنگام ساخت مهر ها نیز توجه می شود که از فناوری ها و تکنولوژی های بروز استفاده بشود. به گونه ای که هنگام ساخت مهر ها از مواد بهتری همانند مواد پلیمری، سیلیکونی و یا ژلاتینی استفاده می کنند. علاوه بر این هنگام ساخت مهر ها از روش هایی استفاده می شود که مهر ها کاربرد و ماندگاری بیشتری داشته باشند. طرح هایی که امروزه بر روی مهر ها به چاپ می رسد معمولا حالتی ساده تر دارند و به طور معمول شامل اسم و فامیل و یا آرم شرکت استفاده کننده است. از جمله مهر هایی که امروزه در جامعه وجود دارد می توان به مهر های لیزری، ژلاتینی، آنتی باکتریال و غیره اشاره کرد.

کاربرد مهر در جامعه امروزی

شاید تصور شود که امروزه با وجود امضا و همچنین الکترونیکی شدن فعالیت ها مهر دیگر جایگاه قبلی را در میان مردم نداشته باشد. اما باید توجه داشت که امروزه نیز از مهر ها برای انجام برخی از فعالیت های رسمی، اداری و بانکی استفاده می شود. علاوه بر این برخی از شرکت ها نیز برای تایید برخی از نامه ها و اسناد خود از مهر ها استفاده می کنند. استفاده از مهر به اوراق و اسناد مختلف حالت رسمی تر می دهد. برخی از مهر ها نیز به گونه ای طراحی شده اند که افراد کم سواد و یا بی سواد می توانند از آن ها برای پیش بردن فعالیت های اداری خود استفاده بکنند. این مهر ها معمولا به عنوان مهر های بی سوادی شناخته می شوند که دارای طرحی ساده است و غالبا فقط شامل نام و نام خانوادگی شخص استفاده کننده خواهد بود.

مراکز ساخت مهر

مراکزی که انواع مختلف مهر ها را می سازند در سراسر کشور وجود دارند. این مراکز سعی می کنند که مدل های مختلف مهر را طراحی کنند و در اختیار مشتریان خود قرار بدهند. مراکز مهر سازی باید توجه داشته باشند که برای ساخت مهر مجوز لازم را دریافت نمایند و از ساخت مهر های تقلبی و یا غیرمجاز دوری کنند. چون بر اساس میزان خطایی که داشته اند برای افراد خاطی مجازات در نظر گرفته خواهد شد.

جمع بندی: با توجه به مطالبی که اشاره کردیم مهر ها از زمان های قدیم تا به امروز در میان مردم مورد استفاده قرار می گرفته است. این مهر ها در ابتدا حالتی ساده تر و ابتدایی تر داشته اند در حالی که با گذشت زمان و پیشرفت جامعه، مهر ها نیز حالتی پیشرفته تر به خود گرفتند. به گونه ای که در سال های گذشته مهر ها از موادی ساده و طرح هایی همانند خدایان و الهه ها ساخته می شدند، در حالی که امروزه از موادی با کیفیت و همچنین طرح هایی مدرن تر برای ساخت مهر ها استفاده می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.