خرید بند دوربین

0

بند دوربین برای ایمنی و محافظت از دوربین یک وسیله ی ضروری هنگام عکاسی حرفه ای می باشد. بند دوربین با بدن عکاس کاملا سازگار بوده و دارای ارگونومی خوبی است که فشار را در قسمت های مختلف پخش کرده و مانع درد می شود. همچنین بند دوربین برای تثبیت دوربین نیز کاربرد دارد. بند دوربین جزء پرکاربردترین لوازم جانبی دوربین است که دارای انواع مختلفی است که متناسب با نیاز خود می توانید آن ها را انتخاب نمایید.

چرا باید یک بند دوربین خوب بخرید؟

چرا باید یک بند دوربین خوب بخرید؟

در حالی که ممکن است با تعداد زیادی آموزش عکاسی مواجه شوید که بر روی لنزها، دوربین‌ ها و نورپردازی تمرکز می‌کنند، یک قطعه مهم از تجهیزات عکاسی وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می‌شود و به نوعی توسط انجمن‌ های عکاسی از بین می‌رود، بند دوربین! حتی فیلتر لنز دوربین و کیف ‌دوربین فشار زیادی را دریافت می‌کنند، اما به ندرت کسی فکر می‌کند که واقعاً چه چیزی دوربینش را نگه می‌دارد، وقتی دستش آن را نمی‌گیرد.

 هنگام استفاده از لوازم جانبی هندزفری

یک عکاس به طور ناخودآگاه به لوازم جانبی مانند هندزفری تکیه می کند، معمولاً وقتی که تصمیم می گیرد هندزفری بماند، دارایی ارزشمند خود را ایمن نگه دارد. بند دوربین جایگزینی برای دست ها است و به شما امکان می دهد کارهای دیگر را حتی زمانی که سطحی برای استراحت دوربین وجود ندارد، انجام دهید. برای مثال، در یک کمپین عکسبرداری در مناطق گل آلود پناهگاه حیات وحش، احتمالاً اجازه نمی‌دهید دوربینتان با نشستن روی زمین‌ های کثیف با گرد و غبار و خراش‌ها دست و پنجه نرم کند. این جایی است که بندها ورود چشمگیری ایجاد می کنند.

برای ایمنی دوربین

در حالی که ممکن است دوربین از دست شما خارج شود، موقعیتی است که اغلب به برای عکاس ها اتفاق می افتد، بندها اطمینان حاصل می کنند که تجهیزات شما هرگز نمی افتد و تکه تکه نمی شود. پس از صرف هزینه گزافی برای دوربین با ارزش خود، احتمالاً بدتان نمی آید که مقداری دیگر برای اطمینان از ایمنی آن صرف کنید.

ارگونومی سازگار با عکاسان

یکی از مهم‌ ترین دلایلی که باعث می ‌شود اکثر حرفه‌ای ‌ها هرگز بدون بند دیده شوند، این است که می ‌تواند وزن سنگین دوربین ‌های پیشرفته را روی شانه ‌ها، سینه و پشت پخش کند. بند دوربین درد گردن و دست را از بین می برد و به شما امکان می دهد ساعت های طولانی کار کنید. تسمه ‌های پیش ‌فرض ارائه ‌شده توسط سازنده ‌ها به دوربین اجازه می‌ دهد تا به گردن آویزان شود و آن را تا حدودی در توزیع وزن بی ‌اثر می‌کند. از سوی دیگر، تسمه های ویژه مانند مهارها به طور ویژه طراحی شده اند تا با نیازهای ارگونومیک عکاسان حرفه ای سازگاری بیشتری داشته باشند.

شما را حرفه ای نشان می دهد

تصور کنید در یک عروسی عکاس حرفه ای هستید و یک DSLR ساده در دستان خود حمل می کنید. مردم شما را به‌ عنوان یک حرفه ‌ای نمی ‌شناسند و در حالی که شما برای آن عکس‌ های بی ‌نقص تلاش می ‌کنید، مانع راه شما می ‌شوند. یک بند دوربین باعث می شود که جمعیت نقش شما را تشخیص دهند و از راه شما دوری کنند. این یک نوع کارت شناسایی است که نشان می دهد شما یک حرفه ای قابل توجه هستید.

دوربین را تثبیت می کند

تسمه های دوربین اغلب به عنوان تثبیت کننده به طرق مختلف استفاده می شوند. چه بند را به دور مچ دست خود بپیچید یا آن را محکم روی عضلات سه سر خود بکشید، می توان از آن ها به عنوان ابزاری برای تثبیت دوربین در مواقعی که سه پایه غیرممکن است، استفاده کرد.

بنابراین، مهم نیست که به طور نامطمئن از شانه ها آویزان باشد یا به گردن بسته شده باشد، یک بند اغلب نقش کمربند ایمنی خودرو را بر عهده می گیرد و دوربین شما را از تصادف در امان نگه می دارد.

آیا به بند دوربین جدید نیاز دارید؟

آیا به بند دوربین جدید نیاز دارید؟

برای اینکه یک عکاس عالی باشید نیازی به بند دوربین جدید ندارید. بندی که به همراه دوربین شما ارائه شده است، کاملا قابل سرویس است. اما سبک متفاوت تسمه می‌تواند عکاسی را راحت ‌تر کند، نیاز شما را بهتر برآورده کند یا به سادگی یک بیانیه مد ایجاد کند. دلیل اصلی برای گرفتن بند دوربین جدید این است که حمل طولانی مدت دوربین خود را راحت تر روی بدن خود داشته باشید.

برخی از سبک‌ ها همچنین می‌ توانند چندین بدنه دوربین را در خود جای دهند، کمی رنگ به ظاهر شما در محل کار اضافه کنند یا به شما اجازه دهند کارت ‌های حافظه را در یک جیب ذخیره کنید. بنابراین ممکن است به یک بند دوربین جدید نیاز نداشته باشید، اما مطمئناً اشکالی ندارد که فقط یک بند دوربین بخواهید. شما باید بند مناسبی با استایل، بدن و بودجه شما پیدا کنید.

تسمه های بند دوربین از چه موادی ساخته شده اند؟

یکی از تصمیماتی که باید هنگام انتخاب بند دوربین بگیرید، مواد است. تسمه های دوربین وارد می شوند:

  • نایلون یا تار
  • پاراکورد
  • چرم
  • نئوپرن
  • پنبه

هر ماده مزایا و معایب خاص خود را دارد. به طور کلی، تسمه های دوربین نایلونی، بافته و پاراکورد ارزان ترین و در دسترس ترین هستند. آن ها همچنین ضد آب و نسبتاً بادوام هستند. نئوپرن همچنین ضد آب است و می تواند لایه های اضافی را در نقاط تماس ایجاد کند اما می تواند داغ تر باشد. چرم درجه یک به نظر می رسد و می تواند بسیار راحت باشد، اما رنگ ها و وزن های خاص ممکن است در مقابل عناصر نیز مقاومت نکنند.

چه سبک هایی از تسمه های بند دوربین موجود است؟

چه سبک هایی از تسمه های بند دوربین موجود است؟

تصمیم بعدی که باید هنگام انتخاب بند دوربین بگیرید، سبک است. آیا می خواهید که دور گردن شما بچرخد؟ به شما امکان می دهد بدون دست بروید؟ یا دوربین شما را نزدیک نگه می دارد؟

بند گردنی

بندهای گردن، بند اصلی دوربین شما هستند. آن ها به چشمک های هر دو یا دو طرف بدنه دوربین شما متصل می شوند. بند برای حمل به دور گردن یا روی شانه می رود. برخی از آن ها دارای کانکتورهای آزادسازی سریع هستند تا بتوانید بند اصلی را بدون جدا کردن بند از چشمک ها جدا کنید.

بند گردن می تواند هر ماده ای باشد. آن ها به راحتی پیدا می شوند، می توانند به طول دلخواه شما تنظیم شوند و معمولاً به راحتی متصل می شوند. یکی از معایب اصلی بند های گردن این است که تمام وزن دوربین شما را روی گردن شما می گذارد که می تواند باعث درد فیزیکی شود. به دنبال یک بند پهن تر برای کمک به توزیع وزن باشید.

بند دستی

بندهای دستی معمولاً از چرم یا نایلون ساخته می شوند. این تسمه ها در دو نقطه از طریق چشمک و پایه سه پایه به دوربین شما متصل می شوند. اگر می خواهید از درد گردن و شانه جلوگیری کنید، آن ها گزینه بسیار خوبی هستند. اما آن ها معایبی دارند، از جمله اینکه به شما اجازه نمی دهند از هر دو دست استفاده کنید و با پایه سه پایه شما تداخل دارند. تسمه های دستی هنگام استفاده از گیره باتری در حالت عمودی نیز ممکن است ناخوشایند باشند. اگر از سه پایه استفاده می کنید، برای استفاده راحت تر به دنبال بند دستی باشید که با صفحه سه پایه شما کار می کند.

بند صلیبی

تسمه های متقاطع مانند یک بند دور گردن هستند. آن ها روی یک شانه آویزان می شوند و بند آن روی بدن شما می گذرد و در لگن مقابل به دوربین شما متصل می شود. دوربین توسط یک گیره یا پیچ به بند متصل می شود که به پایه سه پایه متصل می شود و روی بند می لغزد. برای راحتی بیشتر، ناحیه شانه‌ای را انتخاب کنید.

تسمه های متقاطع وزن دوربین شما را به طور یکنواخت در سراسر بدن شما توزیع می کند. می توانید طول را طوری تنظیم کنید که دوربین بسته به قد شما روی بدن شما پایین یا بالاتر بچرخد. اگر استفاده از تسمه های گردن سنتی برای مدت طولانی دردناک باشد، آن ها گزینه بسیار خوبی هستند. برخی از بندهای متقاطع بدنه دارای یک بند دوم هستند که بند را از جلو به عقب از طریق یک بند دوم متصل می کند که برای حمایت و ثبات بیشتر زیر بغل شما قرار می گیرد. تسمه‌ های دوربین متقاطع نیز به شما این مزیت را می‌دهد که در صورت نیاز با دست آزاد کار کنید.

تفاوت بند دوربین با مچ بند چیست؟

مچ بند، دوربین شما را توسط یک سیم به مچ دست شما متصل می کند. اکثر مچ بندها در یک نقطه از دوربین شما متصل می شوند. اینها روی دوربین ‌های کوچک ‌تر و سبک ‌تر مانند دوربین ‌های نقطه ‌ای و عکس ‌برداری یا دوربین ‌های بدون آینه با مشخصات کوچک‌ تر با لنز کوچک ‌تر، بهترین عملکرد را دارند. آن ها در بسیاری از مواد و رنگ های مختلف وجود دارند.

دو عیب اصلی مچ بندها این است که برای دوربین های DSLR بزرگتر کار نمی کنند و فقط یک نقطه اتصال را ارائه می دهند. این بدان معناست که اگر گیره یا حلقه شما شکست، دوربین شما به خاک برخورد می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.