خرید دوربین ضد آب

0

خرید دوربین ضد آب از جمله لوازم جانبی دوربین و  خرید دوربین می باشد، این محصول مستحکم بوده و برای استفاده در زیر آب ایده آل می باشند. می توان از انواع دوربین کارکرده که ضد آب می باشند را با قیممت بسیار مناسب تهیه کرد. استفاده از این دوربین ها بسیار راحت می باشد. این دوربین ها بخصوص برای مستندسازان دریا و عکاسی در آب مفید می باشد.

دوربین ضد آب چیست؟

دوربین ضد آب چیست؟

دوربین ضد آب در اصل دوربینی است که می توان از آن برای گرفتن عکس و فیلم زیر آب استفاده کرد. می توان از آن برای عکاسی به عنوان شنا، غواصی یا با وسیله نقلیه زیر آب از راه دور استفاده کرد.

برخی از این دوربین ‌ها حتی خودکار هستند و می‌توان آن ‌ها را به راحتی از سطح آب پایین آورد و به تنهایی عکس و فیلم گرفت.

و با پیشرفت ‌های فناوری، گوشی ‌های هوشمندی مانند آیفون ۱۱ و سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ با محفظه ‌های غوطه‌ ور طراحی شده ‌اند که این امکان را برای افراد عادی فراهم می‌کند تا عکس‌های زیر آب بگیرند.

دوربین های خاصی برای استفاده در زیر آب طراحی شده اند و شامل دوربین های دیجیتال ضد آب مدرن می شود. با این حال، دوربین‌ هایی که برای کار خشک طراحی شده‌اند، می‌توانند برای عکس ‌های زیر آب نیز استفاده شوند، اما فقط با محفظه‌ های اضافی برای محافظت در برابر آب و فشار.

اکثر محفظه ها برای قرار دادن دوربین های خاص و استفاده از موادی مانند پلاستیک و آلومینیوم طراحی شده اند.

این محفظه ها دارای دستگیره ها و دکمه های کنترلی هستند که به عکاس کمک می کند تا به داخل دوربین دسترسی پیدا کند و از این رو امکان استفاده از عملکرد های عادی آن را فراهم می کند.

به طور کلی، عکاسان زیر آب از لنزهای ماکرو یا لنزهای زاویه باز استفاده می کنند تا فوکوس نزدیک را فراهم کنند و از این رو فاصله کمی بین آن ها و سوژه برای جلوگیری از از دست دادن وضوح در پراکندگی ایجاد کنند.

کاربرد دوربین ضد آب چیست؟

کاربرد دوربین ضد آب چیست؟

فیلمبرداری مستند

یکی از کاربردهای عمده دوربین های ضد آب، تولید مستندهای دریایی است.

عکاسان برنامه‌ هایی مانند نشنال جئوگرافیک با کمک دوربین ‌های ضد آب به کشف حیات دریایی می‌پردازند. در جستجوی آن ها، حیواناتی مانند ماهی و پستانداران دریایی جزو موضوعات مشترک آن ها هستند.

با این حال، آن ها همچنین کشتی های غرق شده زیر آب، مناظر بستر دریا، ویژگی های زمین شناسی، غارهای زیر آب، مرجان ها، جلبک های دریایی و بی مهرگان را از جمله موارد دیگر کشف می کنند. غواصان همچنین در این فرآیند از یکدیگر پرتره می گیرند.

ورزش ها

بدون کمک دوربین های ضد آب، پوشش دادن بسیاری از ورزش های آبی که امروزه در دسترس هستند، عملا غیرممکن است.

ورزشی مانند موج سواری در زیر جزر و مد شدید نیاز به یک دوربین ضد آب ویژه دارد تا لحظات سریع و پر آدرنالین ورزش را با وضوح ثبت کند.

دوربین‌ های ضد آب نیز در المپیک و سایر مسابقات شنای پرمخاطب رایج هستند تا شناگران را از پایین عکس بگیرند.

اکتشاف

از دوربین های ضد آب برای کاوش عمیق در اعماق دریا استفاده شده است. در فیلم چالش عمیق جیمز کامرون، از دوربین ‌های ضد آب با طراحی ویژه استفاده شد تا شیرجه کارگردان مشهور در ماریانا ترنچ (عمیق‌ترین قسمت اقیانوس) را به تصویر بکشد.

دوربین ‌های ضد آب برای یافتن حیات دریایی کشف ‌نشده، مستند سازی سفرهای زیر آب و نشان دادن به جهان که اعماق دریا از چه چیزی ساخته شده است، استفاده می‌شود.

ثبت لحظات سرگرم کننده

دوربین های ضد آب که به راحتی قابل حمل هستند، به خصوص دوربین های روی گوشی های هوشمند، عمدتاً توسط افراد عادی برای ثبت لحظات سرگرم کننده خود در زیر آب استفاده می شود.

به عنوان مثال، یک دوستدار زندگی دریایی می خواهد با یک لاک پشت دریایی در زیر آب عکس بگیرد و سپس برای سرگرمی آن را در رسانه های اجتماعی خود پست کند.

آیا می توانید از دوربین های ضد آب برای عکاسی در خشکی استفاده کنید؟

آیا می توانید از دوربین های ضد آب برای عکاسی در خشکی استفاده کنید؟

در بیشتر موارد، بله. دفترچه راهنمای دوربین را که اغلب به صورت آنلاین در دسترس است، بررسی کنید.

با دوربین ضد آب چقدر می توان در زیر آب پایین رفت؟

محکم‌ ترین محفظه‌ های زیر آب که از قطعات پلی ‌کربنات قالب ‌گیری تزریقی یا بلوک ‌های جامد آلیاژ آلومینیوم ساخته شده‌اند، می‌توانند تا ۲۰۰ اینچ (۶۰ متر) زیر سطح دریا استفاده شوند.

ویژگی های دوربین ضد آب چیست؟

ارگونومی

در حالی که بسیاری از دوربین ها را می توان در زیر آب استفاده کرد، استفاده از برخی دوربین ها در زیر آب آسان تر از سایرین است. هنگام خرید دوربین یا محفظه برای عکاسی زیر آب، به خاطر داشته باشید که استفاده از کنترل های دوربین در زیر آب دشوارتر است، به خصوص اگر دستکش محافظ می پوشید.

بنابراین ایده خوبی است که دوربینی با دکمه‌های کنترلی بزرگ‌تر و آسان‌تر و همچنین LCD بزرگ‌تر انتخاب کنید. اگر LCD یک صفحه نمایش لمسی باشد، حتی بهتر است. و به خاطر داشته باشید که اگر استفاده از دوربینی که قصد خرید آن را دارید در خشکی سخت باشد، استفاده از آن در زیر آب بسیار دشوارتر خواهد بود.

عملکرد

صرف نظر از اینکه در حال خرید یک دوربین زیرآبی مستقل هستید یا برای یک دوربین معمولی که قصد خرید آن را دارید (یا قبلاً دارید)، عملکرد های خاصی وجود دارد که باید مطمئن شوید که می توانید به راحتی قبل از پرداخت پول انجام دهید. از جمله کنترل ها و عملکردهای مطلوب دوربین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلید روشن/خاموش
  • کنترل حالت نوردهی (مخصوصاً کنترل دستی!)
  • کنترل سرعت شاتر و دیافراگم
  • کنترل ISO
  • قفل فوکوس و نوردهی
  • پخش و حذف تصویر
  • بررسی فوکوس بزرگنمایی

توجه: به دلیل متغیرهای ذاتی برای ایجاد نوردهی بهینه هنگام گرفتن عکس های زیر آب حتی با بهترین دوربین ها، اگر گزینه عکسبرداری از فایل های RAW را دارید، این کار را انجام دهید، زیرا فایل های RAW طیف وسیع تری از جبران نوردهی را در مقایسه با JPEG ها در اختیار شما قرار می دهند.

چراغ های فوکوس

هرچه عمیق‌تر شیرجه می‌زنید، نور کم‌تر می‌شود و تعجب خواهید کرد که چقدر سریع سطح نور از زیر امواج پایین می‌آید. این می تواند کادر بندی عکس ها را دشوار کند. برای دور زدن این مشکل، اکثر غواصان از چراغ‌ های فوکوس استفاده می‌کنند، که اساساً چراغ قوه ‌های زیر آب هستند که می‌توانند به دوربین و یا محفظه متصل شوند، روی مچ دست ببندند یا روی ماسک غواصی خود ببندند. اگر قصد دارید زیر عمق معمولی غواصی عکاسی کنید، این چراغ های غواصی به شدت توصیه می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.