بهترین و پرفروش‌ترین برند دوربین عکاسی

0

چندین سال پیش خرید دوربین عکاسی مثل خرید لوازم دیجیتال دیگر ساده بود اما حالا دوربین های مدرن آنقدر متنوع و پیشرفته هستند که خرید یک دوربین قطعاً یک نوع تصمیم مناسب برای همه نیست.

بسیاری از ما در حال حاضر دارای یک دوربین کاملاً مناسب و معقول به شکل یک تلفن هوشمند هستیم و تعیین اینکه یک دوربین اختصاصی چه مزیتی واقعی نسبت به تلفن های ما دارد، دشوار است. قیمت دوربین های جدید از چند صد تا چند هزار دلار است که مارک ها و مدل های بی شماری دارند.

این راهنما برای کاربرانی که قصد خرید دوربین عکاسی دارند اما هنوز با اصطلاحات و تکنولوژی های این محصولا آشنا نیستند طراحی شده است. از آنجا که به اندازه های مختلف سنسور اشاره خواهیم کرد ، بهتر است ابتدا با آنها آشنا شوید ، یا به بخش اسطوره مگاپیکسل بروید تا توضیح دهد که چرا سنسورهای بزرگتر تصاویر بهتری می گیرند.

چرا خرید دوربین عکاسی بسیار مهم است ؟ 

چرا خرید دوربین عکاسی بسیار مهم است ؟ 

همیشه گرفتن عکس برای بسیاری از افراد حال و هوای دیگری داشته است. چرا که به عنوان یک خاطره برای آن ها تا ابد باقی خواهند ماند. در زمان های گذشته به ثبت رساندن خاطرات آنطور که باید آسان نبوده است و شاید تنها دلیل آن می تواند عدم وجود تکنولوژی باشد. ولی امروزه با پر رنگ تر شدن نقش فناوری و تکنولوژی به ثبت رساندن خاطرات نیز آسان تر شده است.

دوربین عکاسی نمونه بارزی از حضور تکنولوژی در خانه ها می باشد که به افراد کمک می کند تا بتوانند خاطرات ویژه خود را با گرفتن عکس های رنگی به ثبت برسانند. به همین علت در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین و پر فروش ترین برندهای دوربین در ایران سال ۹۸ آشنا کنیم. پس اگر به عکاسی علاقه دارید، پیشنهاد ما به شما دنبال کردن این مطلب می باشد. همراه ما باشید.


انواع دوربین عکاسی کدام است ؟

انواع دوربین عکاسی کدام است ؟

دوربین های point-and-shot

اینها دامنه وسیعی دارند. آنها می توانند جمع و جور ، مقرون به صرفه و آسان برای استفاده و یا مدل های پیشرفته با بزرگنمایی زیاد ، سنسورهای بزرگ و کنترل های دستی کامل باشند. در این دوربین ها لنز ثابت است و نمی توان آن را از دوربین جدا کرد.

مطمئناً می دانید که محبوبیت این دوربین ها به طور چشمگیری کاهش یافته است زیرا تلفن های همراه بسیار خوب شده اند. دوربین های اصلی point-and-shot دیگر برای توده مردم جذاب نیستند و تولیدکنندگان با جابجایی تلاش های خود به مدل های سطح بالاتر به این واکنش ها پاسخ داده اند.

اگرچه برخی از نقاط ورود و عکسبرداری از سطح ابتدایی را می توان در محدوده ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار یافت ، اما اینها معمولاً کیفیت تصویری را ارائه نمی دهند که به طور محسوسی بهتر از یک گوشی هوشمند مدرن باشد. با این حال ، آنها ویژگی هایی را که تلفن ها معمولاً ندارند ، مانند لنزهای بزرگنمایی ارائه می دهند.

برای کیفیت بهتر ، یک کامپکت پیشرفته راهی است که باید دنبال کنید. به دوربین هایی نگاه کنید که از سنسور نوع ۱ اینچ استفاده می کنند ، مانند سری عالی RX100 سونی. قیمت این دوربین ها حدود ۵۰۰ دلار است اما قیمت آنها می تواند حدود ۱۵۰۰ دلار باشد. با یک سنسور بسیار بزرگتر از سنسور عکاسی معمول (یا تلفن) ، کیفیت تصویر یک سر و گردن بهتر است. نکته منفی این است که یک سنسور بزرگتر باعث می شود هر چیز دیگری در مورد دوربین از بدنه گرفته تا لنز بزرگتر شود. سونی RX100 به طرز چشمگیری کوچک است ، اگرچه می توانید دوربین هایی با اندازه مشابه با سنسورهای کوچکتر را پیدا کنید که بزرگنمایی بسیار بیشتری دارند.

نوع دیگر سوپرزوم جمع و جور بسیار کم جمع و جور ، که به دلیل بزرگنمایی لنز بسیار طولانی اش نامیده می شود. Nikon P1000 در حال حاضر رکورد طولانی ترین بزرگ نمایی را با قدرت ۱۲۵ برابر (فاصله کانونی معادل ۲۴-۳۰۰۰ میلی متر) در اختیار دارد. چنین دوربینی انعطاف پذیری زیادی در عکاسی در یک بسته نسبتاً جمع و جور به شما می دهد.

با این حال توجه داشته باشید که گرچه سوپرزوم ها مانند DSLR های بزرگ به نظر می رسند ، اما به دلیل سنسورهای کوچک ، کیفیت عکس دوربین همچنان محدود است. چند مدل رده بالاتر مانند سری RX10 سونی دارای سنسورهای بزرگ یک اینچی هستند. کیفیت تصویر نیز به همین ترتیب در چنین مدل هایی بهتر خواهد بود ، اما نمی تواند با محدوده زوم نهایی یک سوپرزوم با سنسور کوچک مطابقت داشته باشد.

شاخه های مقاوم و ضد آب شاخه های فرعی خاصی است که برای تحمل یک روز در ساحل یا عمل کردن در استخر ساخته شده است. آنها در مقایسه با سایر دوربین ها از کیفیت تصویر پایین تر و بزرگنمایی بسیار کمتری برخوردار هستند ، اما هنگام گرفتن عکس در مکان هایی که میل ندارید یک دوربین گران قیمت یا تلفن هوشمند بیاورید ، آرامش خاطر را ایجاد می کند.

دوربین های بدون آینه

این دسته کیفیت عالی تصویر ، گزینه های خلاقانه تر و کارایی سریع تر  را ارائه می دهد. نام “بدون آینه” از آنجا ناشی می شود که این دوربین ها آینه موجود در DSLR را ندارند و به همین ترتیب منظره یاب نوری نیز ندارند. در عوض ، دوربین های بدون آینه همیشه در حالت نمایش زنده هستند ، چه به صفحه LCD نگاه کنید و چه از طریق منظره یاب الکترونیکی (EVF). دوربین های بدون آینه گران تر از دوربین های کامپکت هستند ، اما مدل های سطح پایین اغلب ارزان تر از عکس های درجه یک هستند.

فرمت های مختلفی از دوربین بدون آینه در مارک های مختلف وجود دارد. پاناسونیک و Olympus از فرمت Micro Four Thirds (MFT) مشترک هستند ، به این معنی که می توانید از لنزهای Panasonic در دوربین Olympus و بالعکس استفاده کنید.

فوجی فیلم برای مدل های سری X خود از سنسور بزرگتر APS-C استفاده می کند و سونی دوربین های بدون آینه با سنسورهای APS-C و بزرگتر قاب کامل (۳۵ میلی متر) می سازد. کانن ، نیکون و پاناسونیک در سال ۲۰۱۸ دوربین های بدون آینه تمام فریم را معرفی کردند که سرانجام رقابتی واقعی را برای سونی رقم زدند و همچنین کانن خط EOS M خود را که از فرمت APS-C استفاده می کند ، حفظ می کند.

قیمت مدل های بدون آینه از حدود ۵۰۰ دلار شروع می شود و برای مدل های حرفه ای می تواند تا چند هزار دلار باشد. مانند سنسورهای عکسبرداری ، یک سنسور بزرگتر نیز معمولاً از مزیت کیفیت تصویر برخوردار است ، اگرچه سنسورهای APS-C در حال حاضر چندین برابر بیشتر از آنچه در تلفن خود دارید ، هستند.

 اکثر دوربین های بدون آینه حداقل ۲۰ مگاپیکسل دارند که برای اکثر عکاسان مناسب است ، اما اگر واقعاً می خواهید وضوح را به حداکثر برسانید ، باید به دنبال سنسورهای بزرگتر باشید.

سونی A7R IV در حال حاضر رکورد بالاترین وضوح دوربین فول فریم را با ۶۱ مگاپیکسل دارد. Fujifilm GFX 100 ، که حتی از یک سنسور با فرمت متوسط ​​بزرگتر نیز استفاده می کند ، دارای ۱۰۰ مگاپیکسل است  و ۱۰۰۰۰ دلار قیمت دارد.

دوربین های DSLR

DSLR ها همان محدوده قیمت دوربین های بدون آینه را پوشش می دهند و دامنه یکسانی را از مصرف کننده های عادی تا حرفه ای دارند. یک DSLR سطح پایین مصرف کننده به دلیل سنسور بزرگتر ، کیفیت تصویر بسیار بهتری را در مقایسه با دوربین جمع و جور ارائه می دهد ، اما سرعت و امکانات اضافی DSLR حرفه ای را ارائه نمی دهد. اگر اندازه شما را اذیت نمی کند ، حداقل از نظر کیفیت تصویر ۵۰۰ دلار در یک DSLR پایه بسیار بهتر از ۵۰۰ دلار جمع و جور خواهد بود.

دوربین های DSLR لزوماً کیفیت تصویر بهتر یا قابلیت کارایی بیشتری نسبت به دوربین های بدون آینه ندارند ، اما مزایای دیگری نیز دارند. حتی با توجه به اینکه منظره یاب های الکترونیکی به طور قابل توجهی بهبود یافته و مزایای بسیاری دارد ، برخی از عکاسان هنوز منظره یاب نوری DSLR را ترجیح می دهند. این همان چیزی است که به DSLR ها عمر باتری بسیار بالاتری می بخشد ، زیرا منظره یاب نوری انرژی بسیار کمی را مصرف می کند. یک DSLR میان رده می تواند به راحتی بیش از هزار  عکس با یک باتری بگیرد.

بزرگترین نقطه ضعف DSLR اندازه آن است. در مقایسه با دوربین های بدون آینه ، DSLR ها بزرگتر و سنگین ترند. برای ویدیو نیز بدتر هستند ، نه لزوماً برای ارتباط با کیفیت فیلم ، بلکه فقط به این دلیل است که منظره یاب نوری در حالت فیلم بی فایده است (که به نمایش زنده نیاز دارد).

برای اکثر خریداران اولین بار دوربین، ما احتمالاً دوربین بدون آینه را نسبت به DSLR پیشنهاد می کنیم.


بهترین قیمت برای خرید دوربین عکاسی کدام است؟

در حالت ایده آل ، نیازی به صرف هزینه زیادی برای یافتن دوربین مناسب برای شما نیست ، اما به قول معروف ، به اندازه ی پولتان آش می خورید. مهم است که به آنچه نیاز دارید توجه کنید: بسیاری از مدل هایی که قیمت بالاتری دارند ، دارای ویژگی هایی هستند که ممکن است هرگز از آنها استفاده نکنید ، اما اگر قصد دارید به عنوان یک حرفه عکاسی را دنبال کنید ، به شما فضای رشد می دهد.

از طرف دیگر ، ممکن است صرف هزینه کم ، باعث تهیه دوربینی ناامیدکننده باشد. با استفاده از تلفن های هوشمند در این روزها که چنین عکس های خوبی می گیرند ، توصیه می شود خرید یک دوربین بالارده را انتخاب کنید ، مگر اینکه برای یک هدف خاص به دوربین هایی ارزان قیمت مثل point-and-shot نیاز داشته باشید.

 برای کیفیت بهتر تصویر ، در نظر داشته باشید حداقل ۵۰۰ دلار هزینه کنید ، اما اگر فقط به دنبال انعطاف پذیری بیشتری از آنچه تلفن شما ارائه می دهد، هستید، مطمئناً می توانید با هزینه کمتری کنار بیایید. توجه داشته باشید که یک دوربین گران قیمت شما را به عکاس بهتری تبدیل نمی کند.


آیا مگاپیکسل بیشتر به معنای دوربین بهتر است؟

آیا مگاپیکسل بیشتر به معنای دوربین بهتر است؟

اگر برگه های مشخصات دوربین را به سادگی بخوانید ، خواهید دید که دوربین های ارزان کامپکت و DSLR در برخی موارد دارای تعداد مگاپیکسل مشابهی هستند (۱۶MP ، ۲۰MP و غیره). با این حال ، این مانند این است که بگوییم یک وانت همان خودروی اسپرت است زیرا هر دو چهار چرخ دارند.

اندازه فیزیکی سنسور بیشتر از تعداد پیکسل های موجود در آن به کیفیت تصویر اهمیت دارد. به همین دلیل است که یک دوربین با سنسور ۱ / ۲.۳ اینچ در یک  DSLR هرگز با سنسور APS-C بسیار بزرگتر یا فول فریم در یک سطح قرار نمی گیرد ، حتی اگر عکس و تصویر دارای پیکسل بیشتری باشد. در حالی که عوامل کیفی ذهنی مانند کنترل عمق میدان نیز از سنسورهای بزرگتر وجود دارد ، دلیل اصلی کیفیت بهتر این است که یک سنسور بزرگتر نور بیشتری را جذب می کند. این منجر به نویز کمتر در شرایط کم نور و در کل رنگ و کنتراست بهتر می شود. این بدان معنی نیست که دوربین های با وضوح بالا کیفیت خوبی ندارند، فقط انتظار نداشته باشید که یک point-and-shot با DSLR مقایسه شود حتی اگر مگاپیکسل بیشتری داشته باشد.


سرعت و عملکرد دورببن عکاسی در خرید دوربین عکاسی چقدر اهمیت دارد ؟

این روزها ، اکثر دوربین ها برای استفاده های گاه به گاه به اندازه کافی سریع هستند. دوربین های با قابلیت تعویض لنز ، چه بدون آینه و چه DSLR ، معمولاً عملکرد بهتری نسبت به دوربین های کامپکت دارند. آنها سریعتر متمرکز می شوند ، سوژه ها را بهتر ردیابی می کنند و در هر ثانیه عکس بیشتری می گیرند (اگرچه برخی از دوربین های جمع و جور مانند سری RX100 سونی از دوربین DSLR در این قسمت بهتر هستند).

توصیه می کنیم به دنبال دوربینی با حداقل ۵ فریم در ثانیه (fps) باشید ، اما اگر بچه هایی داشته باشید که ورزش می کنند یا اینکه به دنبال عکاسی از سوژه های متحرک هستید، دوربین سریع تری  تهیه کنید. در عین حال ، تنها با بازاریابی مجذوب  نشوید؛ دوربینی که ۱۰-۲۰ فریم در ثانیه تبلیغ می کند هیجان انگیز به نظر می رسد ، اما تعداد کمی از مردم واقعاً به این سرعت نیاز دارند.


ارگونومی در خرید دوربین عکاسی چقدر اهمیت دارد ؟

این عنصر کم اهمیت دوربین ها است. در صورت امکان ، قبل از خرید امتحان کنید. اطمینان حاصل کنید که یک دوربین به راحتی در دست شما قرار می گیرد و آنقدر سنگین نیست که نتوانید به راحتی آن را با خود حمل کنید. دوربینی که خریداری می کنید باید دسترسی سریع به عملکردهای معمول را داشته باشد و منوها باید ساختاری ساده ، منطقی و یادگیری آن آسان باشد.

مدل های صفحه لمسی می توانند تجربه کاربری آشنایی را برای شما فراهم کنند ، اما اگر کنترل ها و منوها به بدی سازمان یافته باشند یا صفحه با لمس شما کالیبره نشود ، می تواند ناامید کننده باشد. بیشتر این موارد ذهنی است ، بنابراین اگر فرصتی برای انجام این کار دارید توصیه می کنیم با مدل های مختلف دست به کار شوید.


وجود لنزهای قابل تعویض در خرید دوربین عکاسی چقدر اهمیت دارد ؟

وجود لنزهای قابل تعویض در خرید دوربین عکاسی چقدر اهمیت دارد ؟

ویژگی های مختلفی وجود دارد که یک دوربین را از خوب به بزرگ متمایز می کند و لنز شاید مهمترین ویژگی باشد. دوربینی که به شما امکان می دهد لنزها را تعویض کنید ، گزینه های خلاقانه متفاوتی را برای انتخاب به شما می دهد. در حالی که برخی از دوربین های point-and-shot در سطح بالا از اپتیک بسیار خوبی برخوردار هستند ، اما نمی توانند با قابلیت انعطاف پذیری لنزهای قابل تعویض رقابت کنند.

بیشتر دوربین های DSLR و دوربین های بدون آینه معمولاً با کیت لنزهای پایه فروخته می شوند که شامل بزرگنمایی کوتاه جمع و جور و راحت است ، اما در واقع پتانسیل دوربین را نشان نمی دهد. شما می توانید هزینه اندکی را صرف انواع لنزها از زاویه دید تا تله کنید.

تغییر لنز به معنای واقعی کلمه دید شما را تغییر می دهد. خریداران بدون تجربه دوربین اغلب می پرسند:

آیا می توان از لنزهای Canon در دوربین نیکون استفاده کرد؟

به طور کلی ، شما نمی توانید از مارک های تجاری عبور کنید، حداقل بدون استفاده از آداپتورهای شخص ثالث و فدا کردن برخی از عملکردها. امااستثناهایی هم وجود دارد  ، جایی که شما می توانید از لنزهای پاناسونیک و Olympus به صورت مشترک استفاده کنید. . همچنین تولیدکنندگان شخص ثالثی مانند سیگما و تامرون وجود دارند که لنزها را در مانت های مختلف متناسب با کانن ، نیکون ، سونی و مارک های دیگر تولید می کنند.


وجود تثبیت کننده تصویر در خرید دوربین عکاسی چقدر اهمیت دارد ؟

تثبیت کننده تصویر نوری با جابجایی فیزیکی عناصر درون لنزها به از بین بردن تاری عکس ها کمک می کند. این امر به ویژه برای لنزهای بزرگنمایی طولانی که ثابت نگه داشتن آنها سخت است بسیار مفید است. این روش ترجیحی روش DSLR است ، اگرچه همه لنزها تثبیت نشده اند.

تثبیت کننده تغییردهنده مکان سنسور (که معمولاً تثبیت کننده تصویر درون بدن یا IBIS نامیده می شود) حسگر را به صورت فیزیکی در واکنش به ارتعاشات حرکت می دهد. این روش تثبیت کننده ترجیحی دوربین های بدون آینه است. این به طور معمول عملکرد بسیار خوبی دارد و از مزایای کار با هر لنزی برخوردار است.

در مقابل ، تثبیت کننده تصویر الکترونیکی (EIS) یک ترفند نرم افزاری دوربین است. گرچه ممکن است یک عکس مات و مبهم ثبت کند ، اما اغلب این کار را با هزینه کاهش کیفیت تصویر انجام می دهد. این روش ارجح دوربین های اکشن است و برخی – مانند GoPro Hero8 Black – در واقع این کار را به خوبی انجام داده اند.


داشتن منظره یاب نوری و الکترونیکی در خرید دوربین عکاسی چقدر اهمیت دارد ؟

منظره یاب مطمئناً مزایای خود را دارد و علاقه مندان به عکاسی هنوز آنها را به استفاده از صفحه LCD ترجیح می دهند. همه آنها در زیر نور شدید خورشید و زمانی که دیدن محتویات یک صفحه LCD قابل رویت نیستند ضروری هستند ، و همچنین می توانند به شما کمک کنند تا فقط روی عکس تمرکز کنید و عوامل حواس پرتی خارجی را نادیده بگیرید.

DSLR ها از منظره یاب های نوری (تصویر لنز منعکس شده از آینه) بهره می برند ، در حالی که دوربین های بدون آینه از منظره یاب های الکترونیکی (EVF) استفاده می کنند که اساساً صفحه های LCD کوچکی هستند که دارای دور چشم هستند. اکثر دوربین های عکاسی و عکاسی دارای EVF نیستند ، زیرا به اندازه و وزن دوربین اضافه می کنند ، اما برخی از مدل های پیشرفته مانند Sony RX100 VI این آپشن را دارند.

منظره یاب های نوری واضح ترین تصویر ممکن را ارائه می دهند و باتری را خالی نمی کنند. منظره یاب های الکترونیکی مزایای خاص خود را دارند: شما می توانید در هنگام عکسبرداری تأثیر قرار گرفتن در معرض و تنظیمات رنگ خود را مشاهده کنید ، فوکوس را بررسی کنید و بزرگنمایی کنید و انواع اطلاعات دیگر را می توانید نمایش دهید.


کیفیت ضبط ویدئو در خرید دوربین عکاسی چقدر اهمیت دارد ؟

این روزها همه دوربین ها فیلم برداری می کنند و حتی بسیاری از آنها با وضوح ۴K Ultra HD فیلم برداری می کنند. دوربین های بدون آینه و DSLR پیشرفته دارای ویژگی های ویدئویی هستند که حتی برای فیلم سازی در سینما نیز مناسب هستند و همچنین گزینه های خلاقانه ای را از انتخاب لنزهای موجود افزایش می دهند.

نکته ای که باید به آن توجه کنید قاب بندی است. ۲۴ تا ۳۰ فریم در ثانیه طبیعی است ، ۶۰ برای پخش فوق العاده روان یا حرکت آهسته خوب است ، اما گاهی اوقات یک تولید کننده دوربینی را عرضه می کند که ویدیوی ۴K را تبلیغ می کند اما در پاورقی می بینید که فقط با سرعت ۱۵ فریم در ثانیه ضبط می شود ، یعنی به سختی می توان اسم آن را ویدیو گذاشت.

هر دوربینی، ویدیوی مناسبی را برای استفاده های گاه به گاه فراهم می کند ، اما شاید مهمترین ویژگی برای فیلم خوب ، تثبیت کننده باشد. اگر نمی خواهید سه پایه داشته باشید ، حتماً دوربینی با تثبیت کننده تصویر درون بدن یا لنز با OIS داشته باشید. این به شما کمک می کند تا از تصاویر صاف و بدون ارتعاش ویدیوی خود اطمینان حاصل کنید.


داشتن حالت های عکسبرداری مختلف در خرید دوربین عکاسی چقدر اهمیت دارد ؟

دوربین های کامپکت و میانرده معمولاً حالت های عکاسی زیادی را ارائه می دهند ، اما همه آنها فقط حالت اولیه خودکار را دارند. اگر با دیافراگم ، سرعت شاتر و ISO دوربین آشنا نیستید این دوربین ها برای شما کافی هستند. با این حال ، کامپکت های پیشرفته و مدل های لنز قابل تعویض به طور قابل توجهی کنترل بیشتری بر تصاویر شما با حالت های نوردهی دستی ارائه می دهند. این دوربین ها هم دارای حالت های خودکار هستند ، بنابراین اگر هنوز آماده خاموش کردن حالت خودکار نیستید اما فکر می کنید در آینده می خواهید حالت دستی را امتحان کنید ، به دنبال دوربینی باشید که کنترل دستی داشته باشد.


RAW در مقابل JPEG ؛ در خرید دوربین عکاسی چقدر اهمیت دارد ؟

RAW در مقابل JPEG ؛ در خرید دوربین عکاسی چقدر اهمیت دارد ؟

JPEG تقریباً در همه جا استاندارد تصاویر است. اگر تا به حال به یک عکس در اینترنت نگاه کرده باشید ، به احتمال زیاد این یک JPEG است. اکثر دوربین ها به طور پیش فرض مستقیم به صورت JPEG تصویربرداری می کنند و برای اکثر افراد کاملاً خوب است.

دوربین های سطح بالاتر ، به ویژه مدل های لنز قابل تعویض ، توانایی عکسبرداری با RAW را دارند. تصاویر RAW اطلاعات کاملی را از حسگر دوربین شما ضبط می کنند ، بدون اینکه داده ای را دور بریزید. در دوربین لزوماً بهتر به نظر نمی رسند ، اما انعطاف پذیری بیشتری را برای هر کسی که می خواهد پس از ثبت تصاویر، آن را ادیت کند ، فراهم می کند. سایه ها را می توان روشن کرد ، تعادل رنگ را می توان به طور کامل تغییر داد و هر نوع پردازش دیگری که فکرش را بکنید.

با این حال ، تمام آن اطلاعات تصویر اضافی هزینه دارد. پرونده های RAW معمولاً چهار برابر بزرگتر از JPEG با کیفیت بالا هستند. اگر قصد عکاسی در RAW را دارید ، حتماً کارت حافظه بزرگ و فضای هارد سخت زیادی داشته باشید.


داشتن Wi-Fi و GPS در خرید دوربین عکاسی چقدر اهمیت دارد ؟

Wi-Fi با توجه به رواج شبکه های اجتماعی تقریباً یک ویژگی ضروری در دوربین مدرن است. اگر می خواهید تصویر خود را مستقیماً در اینستاگرام یا فیس بوک به اشتراک بگذارید بدون اینکه ابتدا دوربین خود را به کامپیوتر متصل کنید ، پس دوربینی را خریداری نکنید که Wi-Fi داخلی ندارد. این روزها اکثر سازندگان آن را در اکثر مدل ها گنجانده اند و هرکدام برنامه iOS یا Android خود را برای اتصال بی سیم دوربین برای انتقال تصاویر دارند. برنامه ها معمولاً خیلی ساده هستند ، اما کار راه انداز هستند.

در مورد GPS ، این برای اکثر مردم یک ضرورت آشکار نیست. اگر مسافرت زیادی دارید ، GPS برای برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر شما مناسب است ، بنابراین می توانید به راحتی بفهمید که هرکدام از کجا گرفته شده است. در بسیاری از دوربین ها این ویژگی وجود ندارد ، اما اگر می خواهید این قابلیت را اضافه کنید ، برخی از تولیدکنندگان دارای گزینه های اضافی GPS هستند. داخلی باشد یا نه ، به خاطر داشته باشید که وقتی GPS فعال است ، باتری دوربین شما به طور قابل توجهی سریعتر خالی می شود ، بنابراین در صورت عدم نیاز از آن استفاده نکنید.


ضد آب و هوا، ضد گرد و غبار، و ضد ضربه بودن در خرید دوربین عکاسی چقدر اهمیت دارد ؟

در ابتدا ، بیایید برخی از سردرگمی ها را برطرف کنیم: دوربینی که ضد باران یا ضد پاشش باشد ، ضد آب نیست. یک دوربین مقوم در برابر پاشش آب به این معنی است که تمام درزها و دکمه ها برای جلوگیری از باران ، مه و گرد و غبار مهر و موم شده اند ، اما اگر غوطه ور شوید ، سالم نمی ماند. از طرف دیگر ، یک دوربین ضدآب ساخته شده است تا در زیر آب گرفته شود. اگر در زیر باران مناظر را ثبت می کنید ، می خواهید ضد آب باشد. اگر می خواهید در هنگام غواصی عکس بگیرید ، باید ضد آب باشید.

بسیاری از دوربین های سطح بالا بدون آینه و DSLR تا حدی در برابر آب مقاوم هستند ، که باعث می شود آنها برای طیف گسترده ای از عکاسی در فضای باز مناسب باشند و اندکی باران یا برف به آنها آسیب نخواهد رساند. با این وجود دوربین های لنز قابل تعویض ارزان تر معمولاً مقاومتی ندارند. نکته دیگری که باید بخاطر بسپارید: اگر دوربین شما در برابر نفوذ آب مقاوم است ، اما لنز اینگونه نیست ، بازهم ممکن است دچار مشکل شوید.

دوربین های ضد آب یک زیر مجموعه خاص از عکسبرداری است. آنها همچنین ضد ضربه هستند ، بنابراین اگر آنها را در حالی که پیاده روی می کنید رها کنید ، آنها سالم می مانند. موارد ضدآب برای دوربین های قابل تعویض لنز نیز وجود دارد ، اما این دوربین ها می توانند بسیار گران قیمت باشند.


قیمت خرید دوربین عکاسی چقدر اهمیت دارد ؟

اگر بودجه محدودی دارید، واقعاً به این فکر کنید که آیا اصلاً به یک دوربین مستقل احتیاج دارید یا خیر. اگر یکی از آنها را خریداری کردید ، مطمئن شوید که به دنبال ویژگی هایی (لنز بزرگنمایی ، ضد آب بودن و غیره) هستید که تلفن هوشمند شما از آن استفاده نمی کند و انتظار افزایش چشمگیر کیفیت تصویر را نداشته باشید. اگر بودجه شما کمی بیشتر است اما می خواهید به چیز ساده ای پایبند باشید ، یک دوربین کامپکت پیشرفته با سنسور نوع ۱ اینچ را در نظر بگیرید.

اگر به دنبال کیفیت تصویر برتر هستید یا به عنوان سرگرمی یا حرفه ای به عکاسی علاقه مند هستید ، وقت آن است که یک دوربین بدون آینه یا DSLR خریداری کنید. مدل های سطح ورودی حدود ۵۰۰ دلار شروع می شوند ، اما در حالی که گزینه های گران قیمت فضای بیشتری برای رشد دارند. به یاد داشته باشید ، این همه چیز در مورد پیدا کردن دوربین مناسب شما است..


بهترین و پر فروش ترین برندهای دوربین در ایران سال ۹۸ چه مواردی هستند؟

بهترین و پر فروش ترین برندهای دوربین در ایران سال 98 چه مواردی هستند؟

با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی و نیاز گسترده مردم به آن شاهد به وجود آمدن برندهای مختلفی در زمینه تولید دوربین عکاسی هستیم. این برندها گستردگی بسیار زیادی را به خود اختصاص داده اند ولی به طور کلی چند مورد از آن ها توانسته اند به شهرت جهانی دست پیدا کنند. به گونه ای که هر ساله در ایران برندهای بسیار معروف در صدر فروش قرار می گیرند. به همین علت در این مطلب نیز یک لیست ۹ تایی آماده شده است تا شما بتوانید با دید بازتری دوربین مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دوربین کانن

دوربین کانن

صدر فروش دوربین ها را برند کانن به خود اختصاص داده است که یک برند چند ملیت ژاپنی می باشد و دفتر مرکزی آن نیز در همین کشور واقع شده است. این برند طی سال ها فعالیت خود توانسته به محبوبیت بسیار ویژه ای دست پیدا کند و در حال حاضر بهترین دوربین ها را تولید می کند. به عنوان مثال دوربین های آینه ای کانن از بهترین ها به حساب می آید که در آن ها از لنز پیش فرض استفاده نشده است و افراد می توانند لنز مناسب خود را بر روی آن نصب کنند. به خاطر همین ویژگی کانن توانست به فروش ویژه ای از دوربین های خود در کشور ایران و در سال ۹۸ دست پیدا کند.

دوربین نیکون

دوربین نیکون

نیکون از دیگر برندهای پر فروش در ایران می باشد که توسط یک شرکت چند ملیتی ژاپنی اداره می شود. این شرکت در ساخت دوربین های عکاسی از مهارت بسیار بالایی برخوردار می باشد و به غیر از آن موارد دیگری را نیز تولید می کند که از آن ها می توان به محصولاتی همچون میکروسکوپ، دوربین های شکاری، لنز و موارد مربوطه اشاره کرد.

این دوربین ها تا الان توانسته اند کیفیت اصلی خودشان را حفظ کنند و جز پر فروش ترین ها خودشان را در جای دهند. به گونه ای که افراد بسیاری در سال ۹۸ انواع مختلفی از این دوربین ها را خریداری کردند. به همین علت شاهد ایستادن برند نیکون در رتبه دوم هستیم.

دوربین گوپرو

گوپرو از دیگر برندهایی است که در زمینه تولید دوربین فعال می باشد. این شرکت آمریکایی توانسته دوربین های بسیار باکیفیتی را تولید کنید. به گونه ای که در سال ۹۸ توانسته رتبه سوم را در زمینه فروش دست پیدا کند. دوربین هایی که این برند تولید می کند در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که از آن ها می توان به هواپیما، اتومبیل، دوچرخه، قایق، موتور سیکلت، کلاه ایمنی و… اشاره کرد.

دوربین سامسونگ

سامسونگ یکی از نام آشناترین برندها در زمینه تولید انواع محصولات الکترونیکی به حساب می آید. به گونه ای که تلفن های همراه آن در حال حاضر رتبه اول را به دست آورده است. این برند کره ای در هر زمینه ای محصولات با کیفیتی را دنبال می کند که دوربین های عکاسی نمونه ای از این موارد به حساب می آیند.

دوربین های سامسونگ به راحتی قابل حمل هستند و وزن پایینی را نیز دارند. این دوربین در سال ۹۸ توانسته رتبه ۴ را از نظر پرفروش بودن به خود اختصاص دهد. از این رو اگر به دنبال دوربین های جمع و جور هستید، برند سامسونگ می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

دوربین فوجی فیلم

از دیگر پرفروش ترین و بهترین برندهای دوربین در ایران سال ۹۸ می توان به فوجی فیلم اشاره کرد که بدون شک نام آن برای شما بسیار شناخته شده می باشد. فوجی فیلم یک برند ژاپنی می باشد که انواع دوربین ها را با کیفیت های برتر تولید می کند و وارد بازار جهانی می کند. دوربین های دیجیتال نمونه ای باکیفیت ترین دوربین های موجود به شمار می روند که توسط این برند طراحی و تولید می شوند. از دیگر زمینه های فعالیت این برند می توان به تولید و فروش وسایل ظهور عکس، کاغذ رنگی، مواد شیمیایی ظهور و سایر وسایل عکاسی اشاره کرد.

دوربین دی جی آی

دی جی آی یکی از برندهای چینی می باشد که در زمینه تولید وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین فعال می باشد که برای عکاسی و فیلمبرداری کاربرد پیدا کرده اند. همچنین وسیله های این برند توانسته در بیشتر فیلم ها و سریال های خارجی مورد استفاده قرار بگیرد و نامزد دریافت بهترین فیلمبردای نیز شود.

دی جی آی مخفف شده عبارت شرکت نوآوری های علم و فناوری می باشد و کارکنان زیادی را نیز به خود اختصاص داده است که به ۶۰۰۰ نفر می رسد. این برند در سال ۹۸ توانست جزو رتبه شش پر فروش ترین ها قرار بگیرد.

دوربین سونی

سونی یکی از معروف ترین برندهای جهان می باشد که اصلیت آن برای کشور ژاپن است. این شرکت در زمینه های مختلفی در حال فعالیت می باشد که از آن ها می توان به مواردی همچون تولید لوازم الکترونیکی، صنعت بازی های ویدیویی، تجهیزات سرگرمی، صنعت موسیقی و… اشاره کرد.

این برند جزو رقیبان سرسخت سامسونگ، پاناسونیک، توشیبا و الجی در زمینه تولید انواع دوربین و لوازم الکترونیکی به حساب می آید. این برند توانست در سال ۹۸ رتبه ۷ را از لحاظ پرفروش بودن به خود اختصاص دهد.

دوربین پاناسونیک

از دیگر برندهای معروف و پرفروش در زمینه تولید انواع دوربین عکاسی می توان به پاناسونیک اشاره کرد که دوربین های بسیار باکیفیتی را تولید می کند. پاناسونیک یک برند ژاپنی به حساب می آید که توانسته به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کند.

همچنین دوربین های پاناسونیک در ایران نیز به فروش بالایی دست پیدا کرده اند. به گونه ای که در سال ۹۸ به رتبه ۸ پرفروش ترین ها و برندها رسیده است.

دوربین وای فو

بدون شک برند وای فو معروف ترین و قدیمی ترین برند در زمینه تولید انواع دوربین های خودرو بوده است. به گونه ای که امروزه بیشتر خودروهای مطرح از دوربین های این برند بهره می برند. کیفیت این دوربین ها بسیار بالا می باشند و توانسته اند عمر بسیار بالایی را به خود اختصاص دهند.

از این رو جزو پرفروش ترین ها نه تنها در ایران بلکه در تمامی دنیا به حساب می آید. این برند در ایران رتبه ۹ را در سال ۹۸ به خود اختصاص داده است.

خرید بهترین دوربین عکاسی 

در این مطلب به بررسی بهترین و پرفروش ترین برند دوربین ها در ایران سال ۹۸ پرداخته شد. دوربین های عکاسی محبوبیت بسیار بالایی را دارند. چرا که با استفاده از آن ها می توان بهترین خاطرات هر فردی را به ثبت رساند. به همین علت شرکت های مختلفی در این زمینه در حال فعالیت هستند. از این رو به معرفی نه مورد از پرفروش ترین ها پرداخته شد که شما بر حسب نیاز و علاقه تان می توانید از یک مورد آن ها بهره ببرید.

تمامی این برندها بهترین دوربین ها را از لحاظ کیفیت تولید می کنند. به همین علت انتخاب هر کدام از آن ها می توانند کار شما را راه بیندازند. از این رو بعد از بررسی های لازم می توانید یک مدل از آن را خریداری نمایید و لذت واقعی را تجربه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.