راهنمای خرید سینمای خانگی

0

سینمای خانگی مجموعه‌ای از وسایل پخش صوت و تصویر و لوازم خانگی است که هدف آن شبیه سازی کردن تصاویر و صدای تلوزیون خانه ما به تصاویر و صداهای موجود در سینما است. خرید سینمای خانگی کیفیت صدا و تصویر را به شدت افزایش می‌دهد. خرید یک سینمای خانگی خوب اصلا کار ساده‌ای نیست برای همین ما این جا هستیم که در ابتدا تعدادی از نکات مهم برای خرید آن را برای شما بررسی کنیم و پس از آن به سراغ بررسی قیمت این کالا در بازار برویم.

همیشه برای ما پیش آمده که بخواهیم صدای تلویزیون خود را زیاد کنیم و از صدای رسای آن لذت ببریم. ولی بدلیل محدودیت هایی از جمله محدود بودن قدرت بلندگو تلویزیون نتوانیم. به همین منظور برای داشتن یک صدا عالی و رسا میتوانیم از سینمای خانگی استفاده کنیم.

مشاهده قیمت و خرید


سینمای خانگی چیست؟

سینمای خانگی چیست؟

پاسخ به این سوال کمی سخت است ولی اگر بخواهیم در حالت خلاصه و ساده بگوییم سینمای خانگی ترکیبی از یک سری اجزا به منظور داشتن یک صدای مناسب برای تلیوزیون خود هنگام فیلم دیدن، موزیک گوش دادن و… است.


ویژگی های سینمای خانگی

داشتن یک سینمای خانگی باعث میشود صدا را سه بعدی است و صداها را در اطراف خود احساس میکنید. مثلا یک فیلم مناسب با ضبط خوب دارای ۳ بلندگو  در پشت پرده می باشد ، یکی آن ها سمت راست ، چپ و وسط هستند و به همین منظور با سینما خانگی میتوانید این صداها را تشخیص دهید و با لذت گوش دهید.

درگیر شدن در جو فیلم

یک سری فیلم ها هستند که با داشتن یک سینمای خانگی میتوانید بیشتر درگیر جو فیلم شوید مثلا فیلم های ترسناک یا تخیلی.

موزیک گوش دادن در حالت های گوناگون مثل مهمانی

همیشه برای ما پیش آمده که بخواهیم در مهمانی موزیک را با صدای بلند گوش دهیم و مسلما بلندگوی های تلویزیون توانایی این کار را ندارند و اگر هم داشته باشند به دلیل کار کشیدن حداکثر ممکن است خراب شود و لذت خاصی را به دیگران نمیدهد.

مشاهده قیمت و خرید


برای خرید یک سینمای خانگی به چه چیز هایی توجه کنیم؟

بلندگوی مناسب

داشتن یک بلندگو مناسب با قدرت مناسب برای رساندن صدا به تمام بخش های خانه یکی از ویژگی های سینمای خانگ است.

کنترل مناسب جهت راحتی استفاده

داشتن تظیمات صدا با ویژگی های مختلف برای شرایط های گوناگون.

سیستم بلندگوی فراگیر

این ویژگی در بسیاری از مدل های باعث میشود شما احساس غوطه ور شدن در فیلم به شما دست دهد.


انواع سینمای خانگی

انواع سینمای خانگی

سیستم جامع که دارای تمام بخش های یک سینمای خانگی  از جمله بلندگو ، کابل ، آمپلی فایر و دستگاه پخش است.
سیستم مجزا که هر کدام از اجزا مثل دیوی دی پلیر ، ساب ووفر و.. را بصورت مجزا خریداری کنید که جهت بالا رفتن هزینه میشود.

ساندبارها

نوعی از جعبه های میله ای که معمولا کنار تلویزیون نصب میشوند است و حجم کمکی را اشغال میکند.
در کل خرید یک سینمای خانگی جهت گوش دادن به موزیک ، فیلم ها و… با لذت بیشتر تقریبا لازم است و با توجه به تعداد بلندگو ها و ویژگی ها میتوانید در قیمت های حدودا ۳ ملیون تا حدودا ۱۸ یا شاید بالاتر قابل خریداری است.

سینمای خانگی به طور معمول شامل یک ساب ووفر و تعدادی بلندگو و یک دریافت‌کننده صدا و تصویر است. سینماهای خانگی در مدل‌های باسیم و بی‌سیم وجود دارند که خب انتخاب من مدل بی‌سیم است. حال به سراغ نکات مهم برای خرید یک سینمای خانگی خوب برویم. این نکات عبارتند از:

۱) تعداد اسپیکر در سینمای خانگی بسیار مهم است. پیشنهاد می‌شود که اگر بودجه بالایی ندارید از مدل پنج اسپیکر و یک ساب‌ووفر استفاده کنید. اگر هم پول برای شما مهم نیست از مدل هفت اسپیکر و یک ساب‌ووفر استفاده کنید.

۲) خیلی از افراد دوست دارند صدا را از بالا نیز بشنوند. در این حالت به این افراد پیشنهاد می‌شود که از اسپیکر دیواری نیز استفاده کنند.

۳) ساب‌ووفر وظیفه باس کردن صدا را دارد که وقتی که به صدا گوش کنید، واقعا تاثیر‌گذار است. همیشه سعی کنید سینمای خانگی خریداری کنید که خود دارای یک ساب‌ووفر خوب باشد و خرید جدای یک ساب‌ووفر زیاد توصیه نمی‌شود.

۴) در بخش قبل نیز راجع به باسیم و بی‌سیم ‌بودن سینمای خانگی صحبت کردیم. با این حال این مورد یک امر کاملا سلیقه‌ای است؛ اما اگر نظر من را می‌خواهید به سراغ سینمای خانگی بی‌سیم بروید.

۵) در هنگام خرید سینمای خانگی الزامی است که به کیفیت ساندبار دقت کنید.

۶) به علت اینکه این کالا یک کالای به نسبت گران است؛ پس حتما از برندی خرید کنید که هم دارای کیفیت ساخت بالایی باشد و هم این که دارای گارانتی خوب باشد و همچنین خدمات پس از فروش آن عالی باشد.

مشاهده قیمت و خرید


بررسی قیمت انواع سینمای خانگی در بازار

در بخش قبلی با هم تمامی نکاتی که باید در هنگام خرید یک سینمای خانگی خوب رعایت کنید را بررسی کردیم و حال نوبت آن رسیده که به سراغ قیمت‌ها برویم و تعدادی از آن‌ها را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها و اطلاعات به دست آمده در این قسمت از یک سایت کاملا معتبر و رسمی هستند؛ اما خب به دلیل نوسانات قیمت ارز در ایران، ممکن است زمانی که شما اقدام به خرید می‌نمایید قیمت‌ها کمی اختلاف داشته باشند و خب امیدواریم در آن زمان از قیمت‌های زیر ارزان‌تر باشند.

ارزان‌ترین سینمای خانگی بازار کدام است ؟ 

ارزان‌ترین سینمای خانگی بازار از برند سامسونگ است. دارای یک ساب‌ووفر و پنج اسپیکر است. بلوتوث ندارد. درگاه یو اس بی دارد. دارای خروجی اچ دی ام آی است. توان خروجی آن ۳۳۰ وات است. قیمت این سینمای خانگی ده میلیون تومان است.

سینمای خانگی ارزان بعدی از برند ال جی است. دارای یک ساب‌ووفر و پنج اسپیکر است. توان خروجی آن ۱۲۰۰ وات است. درگاه یو اس بی دارد. دارای خروجی اچ دی ام آی است. دارای بلوتوث است. قیمت این سینمای خانگی یازده میلیون و چهارصد و بیست هزار تومان است.

گران‌ترین سینمای خانگی بازار کدام است ؟ 

گران‌ترین سینمای خانگی بازار از برند پاناسونیک است. دارای یک ساب‌ووفر و پنج اسپیکر است. توان خروجی آن ۱۰۰۰ وات است. درگاه یو اس بی دارد. دارای خروجی اچ دی ام آی است. درگاه لن دارد. بلوتوث دارد. مجهز به اسپیکر بی‌سیم است. دارای ریموت کنترل است. دارای اپلیکیشن اندروید است. قیمت این سینمای خانگی بیست و دو میلیون و پانصد هزار تومان است.

سینمای خانگی گران بعدی از برند ال جی است. توان خروجی آن ۱۰۰۰ وات است. درگاه یو اس بی دارد. دارای خروجی اچ دی ام آی است. درگاه لن دارد. بلوتوث دارد. اتصال اسپیکرها از طریق سیم است. از رادیو پشتیبانی می‌کند. دارای ریموت کنترل است. قیمت این سینمای خانگی پانزه میلیون و نهصد هزار تومان است.

مشاهده قیمت و خرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.