بهترین فروشگاه خرید کارتن اسباب کشی در ایران کجاست ؟

0

خرید کارتن اسباب کشی تنها یکی از سخت‌ترین مرحله‌های جابجایی ما از یک خانه به خانه دیگر را برطرف می‌کند. اگر شرکتی باشد که ما با خیال راحت از آن کار خرید کارتن اسباب کشی را انجام دهیم، میتواند کمک شایانی در وقت و هزینه ما باشد. کارتن اسباب کشی در کنار جعبه آماده یا ساک دستی آماده و در کنار کارتن پستی و پاکت زیپ دار، همه از انواع بسته بندی که برای راحت تر شدن حمل وسایل مورد نیاز ما استفاده می شود، قرار می گیرد.

خرید کارتن اسباب کشی

اغلب شرکت‌های حمل بار، وظیفه تامین کارتن اسباب کشی را بر عهده می‌گیرند، ولی زمانی که بخواهیم این وظیفه را خودمان انجام دهیم، نیاز است که بهترین فروشنده‌های کارتن اسباب کشی را بشناسیم. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین فروشگاه خرید کارتن اسباب کشی در ایران آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

خرید کارتن اسباب کشی؛ مهمترین نکاتی که باید بدانیم؟!

اولین و مهم‌ترین کاری که در هر اسباب‌کشی باید به سراغ آن رفت، خرید کارتن اسباب کشی و سایر محصولات مورد نیاز است. در این روزها تعداد مستاجرین چه برای زندگی در منزل و چه به عنوان محل کار افزایش یافته است. این موضوع سبب شده تا بسیاری از افراد به صورت سالانه مجبور به جابجایی شوند.

توجه داشته باشید که اگر بسته بندی وسیله‌های شما در اسباب کشی به صورت اصولی انجام نشود، احتمال رویارویی با مشکلات دردسرساز بالا است. چرا که یک بسته بندی استاندارد شرط اصلی حفظ سلامت کالاهای شما است. چنانچه به دلیل شرایط زندگی یا کاری مدام مجبور به نقل مکان هستید و این موضوع به یک معضل و دغدغه بزرگ در زندگی شما تبدیل شده حتما در خواندن این مقاله همراه ما باشید.

منظور از کارتن اسباب کشی چیست؟

همان طور که گفته شد خرید کارتن اسباب کشی از واجبات هر اسباب کشی است. به جعبه‌هایی که عموما از جنس مقوای چند لایه تهیه شده و برای بسته بندی و حمل وسیله‌ها کاربرد دارد، کارتن اسباب کشی می‌گویند. این جعبه‌ها دارای سایزبندی‌های متنوعی بوده و کاربران با توجه به حجم وسیله‌هایی که قصد بسته بندی آن را دارند می‌توانند گزینه مناسب را خریداری کند. به عبارت ساده‌تر و جامع به جعبه‌های حمل بار، کارتن اسباب کشی می‌گویند که بر اساس یک سری استانداردهای کلی از نظر جنس، سایزبندی، میزان تحمل بار و … طراحی و تولید می‌گردند.

کارتن اسباب کشی برای اموری همانند جا به جایی و حمل و نقل صورت میگیرد که برای مصارف خانگی و اداری استفاده میگردند. این امر حداقل در زندگی هر فردی اتفاق افتاده است و همه ما با آن آشنا هستیم.

کارتن اسباب کشی

کارتن اسباب کشی که به آن کارتن حمل بار نیز میگویند برای اسباب کشی تولید میگردد و یکی از بارزترین ویژگی هایی که این نوع کارتنها دارند تحمل وزن زیاد است به گونه ای با توجه به اندازه موردنظر خودشان کالاهای زیادی را درون خود جای دهند، البته باید به این نکته دقت کرد که بیش از حد درون یک کارتن لوازم چیده نشود زیرا اگر وزن لوازم بیش از توان کارتن باشد، وسایل درونی دچار آسیب میگردند.

چرا برای اسباب کشی از کارتن استفاده میشود؟

کارتنها با داشتن وزن سبک در جابجایی بسیار موثرند و با توجه به قابلیتی که دارند میتوانند محصولات را در شکل و اندازه های متفاوت درون خود جای دهند.

قیمت کارتن اسباب کشی؟

محاسبه قیمت اسباب کشی به عواملی همچون ابعاد، نوع ورق، نحوه ارسال و غیره بستگی دارد.

نکات مهم استفاده از کارتن چیه؟

توجه داشته باشید که کارتنهای اسباب کشی یکبار مصرف و دست دوم شاید هزینه کمتری داشته باشند اما از کیفیت مناسب برخوردارد نیستند، بهتر است از آنها برای جابحایی وسایل سبک تر استفاده کنید.

در اسباب کشی های خانگی و اداری ظروف و وسایل شکستنی پیدا میشود. این نوع لوازم می بایست درون یک جعبه قرار بگیرند و درب آن را با چسب محکم بسته شوند. حتی در برخی موارد برای وسایل بلوری و کریستال از پلاستیک های حبابدار یا برگه های کاغذ استفاده میکنند تا در هنگام برخورد با یکدیگر دچار شکستگی نشوند. این مدل بسته بندی ممکن است وقت زیادی را در شما بگیرد اما بعد از جابجایی به مکان دیگر برای چیدمان کار شما را سریعتر میکند و به گونه ای به چیدمان نظم می بخشد.

انواع کارتن اسباب کشی

کارتنهای اسباب کشی در ابعاد مشخصی به تولید میرسند و در اندازه های متنوعی یافت میشوند که پاسخگوی نیاز مشتریان باشند. این نوع کارتنها معمولا در نوع ۳ لایه و ۵ لایه هستند.

کارتن های ۳ لایه همانطور که از اسمش پیداست از سه لایه ورق تشکیل شده اند، دو لایه بیرونی و یک لایه میانی شیار دار میباشد این نوع کارتن برای لوازمی به وزن ۱۲-۸ کیلوگرم مورد استفاده قرار میگیرند. کارتنهای ۵ لایه با توجه به استحکام خوبی که نسبت به کارتنهای سه لایه دارند برای بسته بندی لوازم تا سقف ۱۸ کیلوگرم استفاده میشوند، معمولا لوازم شکستنی و بلوری را درون چنین کارتنهایی بسته بندی میکنند.

اهمیت کارتن های اسباب کشی در حمل و نقل

تهیه کردن کارتنهای اسباب کشی استاندارد دارای مزیت های فراوانی است که به چند مورد از آنها اشاره میکنیم:

  • کارتن اسباب کشی، لوازم شکستنی را از گزند آسیب های خارجی در امان نگه میدارد.
  • استفاده از کارتنهای اسباب کشی به روند حمع آوری شما نظم میبخشند.
  • کارتنهای اسباب کشی عاری از آلودگی بوده و میتوان وسایل بهداشتی را درون آنها قرار داد.
  • نحوه محاسبه قیمت کارتن اسباب کشی
  • برای محاسبه قیمت چنین کارتنهایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. دارا بودن فاکتورهایی همچون: نوع ورق، تیراژ، نحوه خرید، نحوه ارسال و غیره در قیمت تمام شده تاثیرگذارند. هر چه اندازه کارتن بزرگ تر باشد ضخامشان (گرماژ) آنها نیز بالا میرود در نهایت قیمت آنها نیز بیشتر بوده و مشتری باید هزینه بیشتری را پرداخت کند. اصولا در اسباب کشی نمیتوان تعداد مشخصی را برای جعبه و کارتن سفارش داد بنابراین بهتر است کارتنهای آنها را به صورت پکی خریداری کرد.

نکات مهم در انتخاب کارتن اسباب کشی

دانستن برخی نکات درباره کارتن اسباب کشی به انتخاب درست شما کمک خواهد کرد. توجه داشته باشید که برخی کارتنهای اسباب کشی دست دوم هستند یعنی یک یا چند بار مورد استفاده قرار گرفته اند، این نوع کارتنها را برای جابجایی لوازم سبک همانند لباس، کتاب و غیره میتوان استفاده کرد، برای استفاده از محصولات سنگین تر گزینه مناسبی نیستند. بهتر است که از کارتنهای اسباب کشی تازه تولید شده استفاده نمایید.

کارتنهای اسباب کشی و همه جعبه های بسته بندی دارای یک ظرفیت مشخص هستند و اگر بیش از گنجایشی که دارند چیزی درونشان قرار دهید کیفیت خود را از دست میدهند و دیگر توانایی نگه داری از وسایل شما را نخواهند داشت، هم چنین باعث سخت تر شدن حمل و نقل نیز میشوند.

اصولا کارتنها ضد آب نیستند. اگر برای جابجایی لوازمی استفاده میکنید و نگران آن هستید که باران یا برف موجب خرابی لوازم شما گردد میتوان از یک عایق همانند پلاستیک درون جعبه خود استفاده نمایید.

کارتن اسباب کشی چه کاربردهایی دارد؟

استفاده از کارتن اسباب کشی تنها محدود به بسته بندی چند وسیله محدود نیست. به این معنا که شما می‌توانید با انتخاب کارتن مناسب تمامی وسایل منزل، محل کار و … را درون جعبه‌ اسباب کشی قرار داده و به شکل کاملا ایمن جابجا کنید. در این میان از جمله اصلی‌ترین کاربرد کارتن اسباب کشی به قرار زیر است:

  • بسته بندی تمامی انواع کتاب‌های معمولی و کتاب‌های نفیس و صنایع دستی
  • بسته‌ بندی انواع کاغذ، مدارک، پوشه دکمه دار و هدایای تبلیغاتی و …
  • بسته بندی تمامی انواع وسایل برقی منزل اعم از تلویزیون، کامپیوتر، یخچال، لباسشویی، آبمیوه گیری و …
  • بسته بندی تمامی ظروف آشپزخانه اعم از پلاستیکی و شکستنی
  • بسته بندی لباس‌ها و کفش‌ها
  • بسته‌ بندی لوازم دکوری و وسایل خورده ریزه
  • بسته بندی محتویات درون یخچال و دیگر اقلام خوراکی

مزایای کارتن اسباب کشی چیست ؟

سوالی که در ذهن بسیاری از افراد ایجاد می‌شود این است که استفاده از این کارتن های مقوایی چه مزایایی را با خود به دنبال دارند؟ برای درک بهتر این موضوع در ادامه به مزایای کارتن اسباب کشی می‌پردازیم:

اطمینان از عدم آسیب دیدن لوازم

بزرگ‌ترین ترسی که افراد در حین اسباب‌کشی دارند، بابت آسیب‌های احتمالی وارد شده به اشیا است. در حالی که با خرید کارتن اسباب کشی می‌توانید این استرس را از خود دور کنید. چرا که مهم‌ترین نقش کارتن‌ها جلوگیری از وارد شدن ضربه و در نتیجه آسیب به محتویات درون آن‌ها است.

صرفه‌جویی در وقت و نظم بیشتر

مورد بعدی از مهم‌ترین مزایای کارتن اسباب کشی تاثیر مستقیم آن در صرفه‌جویی زمانی و ایجاد نظم بیشتر حین بسته بندی است. چرا که کاربران می‌توانند بدون اتلاف وقت تمامی وسیله‌های خود را با توجه به دسته بندی که دارند درون جعبه‌ها قرار دهند. همچنین توصیه می‌شود برای تسهیل در باز کردن و چیدمان دوباره محتویات درون کارتن‌ها روی آن‌ها را با لیبل بنویسید.

به عنوان مثال مشخص کنید که درون جعبه ظروف آشپزخانه، لوازم اتاق خواب، کفش‌ها و … قرار دارد. نوشتن روی جعبه‌ها در صحیح و سالم رسیدن جعبه‌ها به مقصد نیز اهمیت دارد. چرا که کارگران جعبه‌های حاوی ظروف شکستنی را با دقت بیشتری حمل خواهند کرد.

وزن سبک کارتن اسباب کشی

مزیت بعدی کارتن‌ اسباب کشی سبک وزن بودن آن است. بنابراین بدون اینکه تاثیر منفی در وزن وسیله‌ها بگذارد می‌توانید بسته بندی خود را نهایی کنید. هر چه وزن جعبه‌های شما سنگین‌تر باشد حمل و نقل آن‌ها نیز دشوار خواهد بود.

قابل بازیافت بودن

از آنجایی که کارتن‌های اسباب کشی از جنس مقوا ساخته شده‌اند، موفق به جلب نظر طرفداران محیط زیست گشته‌اند. بنابراین اگر شما نیز به سلامت محیط زیست خود اهمیت می‌دهید، خرید کارتن اسباب کشی به جای کیسه‌های پلاستیکی انتخاب بهتری خواهد بود.

قیمت کارتن اسباب کشی چقدر است ؟

طبیعی است که افراد تمایلی به پرداخت هزینه کلان بابت بسته بندی و اسباب کشی خود ندارند. از طرفی دیگر عدم تهیه لوازم استاندارد و مناسب برای این منظور می‌تواند خسارت‌های زیادی را با خود به همراه داشته باشد. خوشبختانه قیمت کارتن اسباب کشی در مقایسه با مزایایی که به دنبال دارد معقول است.

معایب جعبه اسباب کشی چیست ؟

همانند هر وسیله دیگری جعبه اسباب کشی مقوایی نیز می‌تواند با برخی معایب همراه باشد. تنها مشکل جعبه‌های اسباب کشی عدم ضد آب بودن آن‌ها است. البته این مشکل را نمی‌توان به چشم یک ایراد بزرگ دید و با چند حرکت کوچک این اطمینان را به کاربران می‌دهیم که یک اسباب کشی فوق‌العاده راحت و بی دردسری را خواهند داشت. بنابراین هرگز جعبه‌های خود را زیر باران و در معرض آب قرار ندهید.

چنانچه این موضوع برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد می‌توانید از یک لایه سلفون برای پوشاندن بدنه کارتن‌های خود کمک بگیرید. به کارگیری یک لایه نایلون حبابدار اطراف وسیله‌ها قبل از قرار دادن آن‌ها درون جعبه‌ها نیز می‌تواند راهکاری بسیار مناسب باشد. چرا که با این کار می‌توانید از وارد شدن ضربه‌های بسیار محکم نیز تا حد بسیار بالایی جلوگیری کنید.

چه زمانی باید به فکر خرید کارتن اسباب کشی باشیم؟

چه زمانی باید به فکر خرید کارتن اسباب کشی باشیم؟

پس اگر تاریخ اسباب کشی شما نزدیک است توصیه می‌کنیم که از همین الان به فکر تهیه کارتن اسباب کشی نو باشید. همچنین در بخش‌های بعدی این مقاله همراه ما باشید تا شما را با نکات مهم در خرید کارتن اسباب کشی و نحوه بسته‌بندی تمامی لوازم منزل از اجسام سنگین مثل لباسشویی و ظرفشویی گرفته تا لوازمی مثل کتاب‌ها و غیره آشنا کنیم. شما می‌توانید همین حالا برای خرید کارتن اسباب کشی در تهران و سایر شهرهای کشور به صورت اینترنتی از طریق سامانه چاپخونه اقدام کنید.

نحوه تولید کارتن اسباب کشی چگونه است؟

نحوه تولید کارتن اسباب کشی چگونه است؟

در درجه اول باید بگوییم برای تولدی ورق های کارتن اسباب کشی از ترکیبی از الیاف ویرجین، بازیافت کارتن‌های قدیمی و زباله‌های کاغذ و مقوا استفاده می‌گردد. به این معنا که کارتن‌های قدیمی و دیگر محصولات کاغذی به صورت بسته‌های پرس و متراکم شده به کارخانه‌های ورق سازی منتقل می‌گردند. سپس در آنجا مراحل تولید به ترتیب طی می‌شوند. به این شکل که بسته‌های محصولات کاغذی به درون مخلوط کن‌های مخصوصی انتقال داده شده و در آنجا با افزودن رطوبت به خمیر تبدیل می‌شوند.

نوع مقوا بر اساس درصد موادی که در تولید خمیر استفاده می‌شود تعیین می‌شود. چنانچه درصد مواد اولیه ویرجین کمتری استفاده شود به دلیل کوتاه بودن الیاف مقوا، کیفیت مقوای هم کمتر است و برعکس هر چقدر مواد اولیه خام بیشتری استفاده شود به دلیل بلندتر بودن الیاف کیفیت و قیمت مقوای تولید شده بالاتر خواهد بود. بلند بودن الیاف باعث افزایش استحکام و مقاومت محصول خواهد شد.

در مرحله بعدی نیز ترکیبات شیمیایی به خمیر کاغذ اضافه می‌کنند تا ناخالصی‌ها از بافت آن جداسازی گردند. بعد از اینکه خمیر کاغذ خالص و تمیز ایجاد شد بر اساس سفارش و نیاز مشتری لایه‌ها به یکدیگر چسبانده شده و بعد از رطوبت‌گیری، در ابعاد درخواست شده بریده می‌شوند.

با آماده شدن ورق کارتن‌ها و برش، ورق‌ها به کارتن سازی منتقل و کارتن‌ها در ابعاد مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. آنچه در تولید کارتن اسباب کشی باید مورد توجه بگیرد چند لایه بودن مقوای دیواره‌های آن است. بدنه کارتن‌های اسباب کشی به صورت ۳، ۵ و ۷ لایه تولید می‌شوند. این لایه‌ها از روی هم قرار گرفتن سطوح صاف و موج‌دار ایجاد می‌شوند. به لایه مقوایی موج‌دار اصطلاحا فلوت گفته می‌شود.

تعداد لایه‌های کارتن، جنس کارتن، طول موج‌ها و فاصله موج‌های فلوت از یکدیگر تعیین کننده میزان مقاومت و استحکام کارتن خریداری شده برای بسته‌بندی و جابجایی وسیله‌ها است.

 فلوت‌ها در صنعت کارتن‌سازی از A (بزرگترین موج) تا F (ریزترین موج) دسته‌بندی می‌شوند. هر چه از F به سمت A حرکت کنیم مقاومت بدنه کارتن در برابر ضربه و فشار بیشتر می‌شود. به عنوان نکته آخر نیز توجه داشته باشید که فلوت‌ها در بین سطح مقوایی صاف قرار می‌گیرند. به عنوان مثال یک کارتن اسباب کشی ۳ لایه دو مقوای صاف در سطوح بیرونی و یک لایه فلوت در میان آن‌ها دارد.

لوازم مورد نیاز جانبی برای بسته بندی با کارتن اسباب کشی کدام است؟

لوازم مورد نیاز جانبی برای بسته بندی با کارتن اسباب کشی کدام است؟

خرید کارتن اسبابکشی اولین اقدامی است که برای جمع‌آوری و بسته بندی لوازم باید انجام شود. چرا که تمامی وسیله‌ها از کوچک به بزرگ (از یخچال گرفته تا لباس‌ها و خرده‌ریزه‌های دکوری) همگی درون این جعبه‌های مقوایی قرار داده می‌شوند. اما در این میان کمک گرفتن از لوازم جانبی زیر نیز می‌توانند نقش مهمی را در داشتن یک اسباب کشی مطمئن ایفا کنند:

چسب پهن

برای اینکه درب کارتن اسباب کشی به طور کامل بسته شود و در حین جابجایی نگران بیرون ریختن وسیله‌ها از درون آن نباشید توصیه می‌شود حتما از چسب پهن استفاده کنید. قیمت چسب پهن در مقایسه با خسارت‌های احتمالی که می‌تواند از آن‌ها ممانعت کند بسیار ناچیز است.

روزنامه یا کاغذ باطله

گاهی اوقت هر چه قدر هم که در خرید کارتن اسباب کشی به سایز آن توجه کنید باز هم احتمال خالی ماندن فضا بین وسیله‌ها وجود دارد. برای این منظور توصیه می‌کنیم حتما از کاغذ باطله، روزنامه برای پر کردن فضای خالی وسیله‌ها استفاده کنید. با این کار تا حد زیادی از تکان خوردن اثاثیه و برخورد آن‌ها به یکدیگر جلوگیری خواهید کرد.

نایلون حبابدار

حتما در حین اسباب‌کشی نیاز به بسته‌بندی ظرف و ظروف شیشه‌ای و کریستالی را خواهید داشت. برای اینکه شاهد هیچ گونه شکستگی در وسیله‌های ظریف و شیشه‌ای خود نباشید توصیه می‌شود از یک لایه نایلون حبابدار اطراف آن‌ها استفاده کنید.

بهترین ابعاد برای کارتن اسباب کشی کدام است ؟

توجه داشته باشید که کارتن اسباب کشی باید از لحاظ ابعادی طوری انتخاب شود که وسیله‌ها بدون فشار در آن جا شده و درب کارتن به آسانی بسته شود. وجود فضای خالی بین وسیله‌ها نیز چندان توصیه نمی‌شود. زیرا احتمال تکان خوردن و برخورد اجسام به یکدیگر وجود خواهد داشت و این می‌تواند باعث ایجاد خرابی و شکستگی در وسیله‌ها گردد.

کارتن اسباب کشی مقاوم چگونه است ؟

طبق گفته بالا کارتن‌های اسباب کشی از جنس مقوا بوده و دارای ضخامت‌های مختلفی هستند. رایج‌ترین انواع این جعبه‌ها کارتن اسباب کشی ۳ لایه و کارتن اسباب کشی ۵ لایه است.

البته در بسته‌بندی برخی اجسام گرانبها و یا سنگین مثل یخچال، لباسشویی و … از کارتن‌های ۷ لایه نیز استفاده می‌شود. طبیعتا تعداد لایه‌های بیشتر سبب می‌شود تا احتمال ورود هر گونه فشار و ضربه به محتویات درون کارتن‌ها کاهش یابد.

برای حمل اجسام ظریف و حساس از کدام نوع کارتن اسباب کشی باید بهره برد؟

برای حمل اجسام ظریف و حساس از کدام نوع کارتن اسباب کشی باید بهره برد؟

بنابراین توصیه می‌شود برای حمل اجسام ظریف و حساس، از کارتن‌های ۵ لایه استفاده گردد. همچنین وجود کارتن‌هایی با دیواره‌های ضخیم سبب می‌شود تا جعبه تحمل وزن بیشتری را داشته باشد. پس اگر قصد دارید اشیا زیاد و یا سنگینی را بسته‌بندی کنید حتما از کارتن‌ اسباب کشی ۵ و ۷ لایه به جای کارتن‌های ۳ لایه کمک بگیرید.

از جمله مهم‌ترین مشکلاتی که افراد در حین اسباب کشی با آن مواجه می‌شوند، دشوار بودن حمل و جابجایی کارتن‌ها است. بنابراین اگر قصد حمل جعبه‌های لوازم بسته بندی شده را دارید حتما از کارتن‌هایی که دارای دستگیره در دو طرف بدنه خود هستند کمک بگیرید.

نو بودن کارتن تا حد قابل توجهی در سلامت محتویات درون آن نقش دارد. چرا که اگر از کارتن‌های دست دوم و کارتن‌های موزی استفاده کنید احتمال پاره شدن آن در وسط راه و به بار آوردن خسارت ناشی از آن بالا است. پس حتما در خرید لوازم بسته بندی به سراغ کارتن اسباب کشی نو بروید.

آشنایی با نحوه تولید کارتن اسباب کشی یک سری اطلاعات مفید در مورد تعداد لایه‌های بدنه کارتن و اهمیت آن‌ها را ارائه داد. پس حتما در خرید کارتن اسباب‌ کشی خود توجه داشته باشید تا کارتنی با تعداد لایه‌های مناسب با توجه به نوع وسیله‌ای که قصد بسته بندی آن را دارید تهیه کنید.

از طرفی دیگر حتما لوازم جانبی مورد نیاز را هم در لیست ضروریات خود قبل از اقدام به اسباب‌ کشی قرار دهید. به عنوان نکته آخر نیز حتما توصیه‌های کلیدی را در انتخاب کارتن مناسب جدی بگیرید. با توجه به آن‌ها می‌توانید برای تهیه کارتن اسباب کشی در تهران و سایر شهرستان‌ها اقدام کرده و یک اسباب‌کشی بسیار راحت و بی‌دغدغه‌ای را داشته باشید.

مهمترین نکته ای که در خرید کارتن اسباب کشی باید به آن توجه کنید کدام است ؟

باید توجه کنید که در کنار تهیه کارتن نکات مهم دیگری نیز وجود دارند که با نادیده گرفتن آن‌ها نمی‌توان از مزایای کارتن اسباب کشی بهره برد. قیمت کارتن اسباب کشی یک ملاک مهم دیگر برای انتخاب محصول است. مهم‌ترین این موارد طریقه بسته‌بندی لوازم و نحوه صحیح قرار دادن آن‌ها درون کارتن‌ها است. شما در حین اسباب کشی با لوازم متعددی اعم از وسایل بزرگ، کوچک ظریف یا شکننده روبرو خواهید شد.

نکات کلیدی بسته بندی اشیا درون کارتن اسباب کشی

قبل از اینکه به بررسی تک تک لوازم برای بسته بندی بپردازیم باید یک سری نکات کلی را در نظر بگیرید. توجه به این نکات در اصل شما را برای داشتن یک اسباب کشی برنامه‌ریزی شده و اصولی آماده می‌کنند:

بسته‌بندی بر اساس ابعاد و وزن لوازم

قبل از اقدام به هر کاری حتی خرید کارتن اسباب کشی باید یک برآورد کوچکی از سایز و اندازه لوازمی که قصد بسته‌بندی و جابجایی آن‌ها را دارید، داشته باشید. در نتیجه این کار می‌توانید در خرید تعداد و ابعاد کارتن اسباب‌کشی نو تصمیم‌گیری کنید و با این روش قیمت کارتن اسباب کشی را نیز در انتخاب لحاظ کنید. در نتیجه بسته‌های شما کاملا استاندارد بوده و از طرفی دیگر در حین کار با مشکل کمبود کارتن مواجه نخواهید شد. توصیه می‌شود کارتن‌ها را خیلی سنگین پر نکنید تا حمل و نقل آن‌ها با مشکل روبرو نشود.

از لوازم جانبی بسته بندی کمک بگیرید

همان طور که در مقاله قبلی گفته شد، بهتر است برای داشتن یک بسته‌بندی اصولی از یک سری لوازم جانبی دیگر نیز کمک بگیرید. چسب پهن، روزنامه باطله، نایلون حبابدار از جمله این موارد هستند که کمک بزرگی در این مسیر خواهند داشت.

لیبل زدن کارتن‌های اسباب کشی را فراموش نکنید

قطعا در اسباب‌کشی با تعداد بالایی از کارتن‌ها روبرو خواهید شد. برای اینکه در حین حمل و نقل آن‌ها و همچنین باز کردن و چیدمان دوباره آن‌ها با مشکل روبرو نباشید بهتر است با یک لیبل اطلاعاتی در مورد محتویات درون جعبه‌ها بدهید. به عنوان مثال کارگران در حمل جعبه‌هایی که نام شکستنی بر روی آن نوشته شده باشد احتیاط بیشتری به خرج خواهند داد.

محکم‌سازی کارتن اسباب کشی

برای بالا بردن ایمنی کار توصیه می‌شود از ورق‌های محکم مقوایی در ته کارتن‌ها استفاده کنید. این کار از باز شدن درب کارتن‌ها حین حمل جلوگیری می‌کند. همچنین برای محکم کردن آن‌ها حتما از طناب و چسب پهن کمک بگیرید. حین حمل نیز توصیه می‌شود کارتن‌ها را از ته آن‌ها گرفته و جابجا کنید.

نحوه بسته بندی وسایل به کمک کارتن اسباب کشی

همان طور که بارها گفته شد هر وسیله‌ای برای بسته بندی نیاز به رعایت یک سری نکات دارد. پس از اینکه وسیله‌های مهم برای قرار دادن درون کارتن اسباب‌کشی را بررسی کرده و خرید خود را انجام دادید نوبت به مرحله بعدی کار می‌رسد.

بسته بندی گلدان‌ها

امروزه در هر منزلی گل و گیاه وجود دارد. از آنجایی که انواع گل‌ها و درختچه‌های آپارتمانی از حساسیت بالایی برخوردار هستند پس حمل و جابجایی آن‌ها باید با نهایت دقت و احتیاط صورت بگیرد. چنانچه گلدان‌های کوچک متعددی را در منزل خود دارید برای جابجایی و بسته بندی آن‌ها می‌توانید از مزایای کارتن اسباب ‌کشی بهره ببرید. حتما لابه لای گلدان‌ها را روزنامه یا نایلون حبابدار قرار دهید تا در طول مسیر به یکدیگر برخورد نکرده و دچار آسیب نشوند. همچنین از قرار دادن اشیا و کارتن‌های دیگر بر روی کارتن حاوی گل‌ها خودداری کنید. اما جابجایی گلدان‌های بزرگ بهتر است به صورت تکی انجام شوند.

بسته بندی اشیا شکستنی

لوازمی از قبیل کریستال‌های، ظروف چینی و شیشه‌ای آشپزخانه، تابلو دیوارها و … را می‌توان در دسته اشیا شکستنی در اسباب‌کشی قرار داد. بنابراین بسته‌بندی آن‌ها باید با حساسیت بیشتری صورت بگیرد. در بسته بندی اشیا شکستنی توجه کنید که استفاده از نایلون حبابدار به منظور جلوگیری از وارد شدن ضربه به بدنه آن‌ها و شکستگی ضروری است. همچنین باید توجه داشته باشید که هیچ گونه فضای خالی در کارتن‌ها وجود نداشته باشد. زیرا این فضا احتمال تکان خوردن و برخورد ظروف به یکدیگر را بیشتر می‌کند. به عنوان نکته آخر نیز توجه کنید که ظروف سنگین بهتر است در زیر ظروف سبک‌تر قرار بگیرند.

بسته بندی لباس‌ها

از دیگر موارد مهم در حین اسباب کشی بسته‌بندی لباس‌ها است. در جمع‌آوری آن‌ها با کوهی از لباس‌ها روبرو خواهید شد که شاید برخی از آن‌ها را مدت‌های طولانی است که استفاده نمی‌کنید. پس کار خود را با جداسازی آن‌ها آغاز کنید. همچنین سعی کنید که لباس‌های هر شخصی را در کارتن‌های جداگانه‌ای قرار دهید تا چیدمان دوباره آن‌ها آسان‌تر شود.

بسته بندی یخچال و فریزر

یخچال یکی از سنگین‌ترین و البته گران‌ترین لوازم خانه محسوب می‌شود. بنابراین جابجایی آن در طول اسباب‌کشی بسیار حساس‌تر و دشوارتر خواهد بود. در مورد جابه جایی یخچال قبل از هر چیزی باید تمامی محتویات یخچال و فریزر را خالی کنید. برای این منظور می‌توانید از جعبه‌های یونولیتی به همراه تکه‌های درشت یخ استفاده کنید. دقت کنید تا همه محصولات داخل یخچال را خالی کرده، یخچال را خشک کنید. دربهای یخچال را ببندید تا باز نشود.

برای بسته‌بندی یخچال پیدا کردن کارتنی به ابعاد آن دشوار است. پس اگر کارتن اصلی یخچال خود را نگه داشته‌اید بهتر است از آن استفاده کنید. در غیر این صورت پس از بستن دربهای یخچال آن را به محافظ حبابدار بپوشانید و با سلفون، محافظ را بر روی آن فیکس نمائید.

بسته بندی لوسترها و آویزهای کریستالی خانه

لوسترها از دیگر لوازم بسیار حساس خانه هستند که کمترین بی‌احتیاطی می‌تواندباعث آسیب دیدگی آنها شود. پیشنهاد می‌کنیم لوسترها را قبل از تمامی وسیله‌ها بسته بندی کرده و به مقصد جدید ببرید. با این کار آن‌ها را از هر گونه آسیب و برخورد دیگر اشیا به آن‌ها در سقف جلوگیری می‌کنید. حتما تمامی شاخه‌ها و آویزهای لوسترها را قبل از کار با روزنامه یا نایلون حبابدار ببندید. سپس آن‌ها را به صورت جداگانه در کارتن‌هایی با سایز مناسب قرار دهید. برای جلوگیری از تکان خوردن نیز در فضاهای خالی کارتن‌ها روزنامه مچاله شده قرار دهید.

بسته بندی کتاب

برای بسته بندی کتاب بهتر است از کارتن‌های سایز کوچک استفاده کنید. زیرا کتاب وزن بالایی داشته و اگر از کارتن‌های بزرگ استفاده کنید احتمال سنگین‌ و پاره شدن آن‌ها بالا است. توصیه می‌کنیم در بسته بندی کتاب حتما از کارتن اسباب کشی نو استفاده کرده و آن را به کمک طناب محکم کنید.

توجه داشته باشید که برای بسته بندی برخی از لوازم نیازی به تهیه کارتن اسباب کشی نبوده و برای این دسته از اثاث بهتر است از وسایل بسته بندی دیگری استفاده شود. به عنوان مثال در جمع‌آوری فرش منزل تا کردن آن توصیه نشده و بهتر است آن را لوله کرده و از سلفون به منظور جلوگیری از کثیف شدن آن استفاده شود. همچنین قرار دادن اشیا بزرگ مثل میز، مبل، لوازم برقی بزرگ آشپزخانه از قبیل ماشین ظرفشویی و لباسشویی و … نیز درون کارتن‌های اسباب کشی غیر ممکن است. پس حتما برای بسته بندی آن‌ها از سلفون و نایلون حبابدار کمک بگیرید.

خرید کارتن اسباب کشی از کجا انجام دهید ؟

اکنون که با مزایای کارتن اسباب کشی آشنا هستید، متوجه شده‌اید که خرید کارتن اسباب کشی یک خرج اضافی نبوده بلکه شما را در داشتن یک جابجایی بدون خسارت کمک خواهد کرد. اگر تاریخ اسباب‌کشی شما نزدیک است همین حالا برای اطلاع از قیمت کارتن اسباب کشی به صورت آنلاین کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.