خرید کابل دوربین HDMI

0

خرید کابل دوربین HDMI به یک پورت اجازه می‌دهد تا ویدیوی دیجیتال با وضوح بالا، صدا با کیفیت تئاتر و دستورات دستگاه را از طریق یک کانکتور HDMI و یک سیم HDMI ارسال کند، که هر کدام برای پشتیبانی از وضوح تصویر و ویژگی‌های مشخصات HDMI طراحی شده‌اند.اگر شما هم به تازگی خرید دوربین دیجیتالی نو و یا دوربین کارکرده را انجام داده اید، یک از لوازم جانبی عکاسی مهم خرید کابل hdmi است.

کابل دوربین HDMI چیست؟

کابل دوربین HDMI چیست؟

HDMI به معنای رابط چند رسانه ای با وضوح بالا است، استانداردی برای انتقال همزمان ویدئو و صدا دیجیتال از یک منبع، مانند یک کامپیوتر یا جعبه کابل تلویزیون، به مانیتور کامپیوتر، تلویزیون یا پروژکتور. در ابتدا توسط کنسرسیومی از تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی توسعه یافت، اما تقریباً همه تلویزیون‌ها و مانیتورهای رایانه از رابط پشتیبانی می‌کنند.

هدف از ابتکار HDMI در سال ۲۰۰۲ بهبود استانداردهای اتصال موجود (مانند DVI، ویدیوی کامپوننت) با ایجاد یک رابط کوچکتر، افزودن پشتیبانی از صدای تعبیه شده و ارائه سیگنال ویدئویی با وضوح بالاتر بود. موفقیت HDMI به حدی بود که تا سال ۲۰۰۸، محموله‌ های دستگاه ‌های دارای HDMI از DVI فراتر رفت. تا پایان سال ۲۰۰۹، تمام تلویزیون های HD حداقل یک پورت HDMI داشتند.

کابل دوربین HDMI چه کاربری دارد؟

با استفاده از اتصال HDMI، می توانید تصاویریا فیلم های ثابت را از یک دوربین عکاسی دیجیتال یا دوربین فیلمبرداری در حین پخش به تلویزیون خروجی دهید. در حین اتصال، تصاویر روی تلویزیون نمایش داده می شود و صفحه نمایش روی دوربین خالی می شود.

اگر دوربین دارای عملکرد کنترل برای HDMI است، ممکن است بتوانید عملکردهای پخش دوربین را با استفاده از کنترل از راه دور ارائه شده به همراه تلویزیون اجرا کنید. این بستگی به دوربین و مدل تلویزیون دارد.

چگونه با استفاده از کابل دوربین HDMI دوربین را متصل و تصاویر را پخش کنیم؟

دوربین دیجیتال یا دوربین فیلمبرداری را با استفاده از کابل HDMI وصل کنید. از کابلی استفاده کنید که دارای یک جک HDMI mini و یک جک HDMI استاندارد در دو طرف آن باشد.

جک HDMI mini را به دوربین عکاسی دیجیتال یا دوربین فیلمبرداری و جک HDMI استاندارد را به تلویزیون وصل کنید.

دوربین یا دوربین فیلمبرداری متصل را روشن کنید.

برای انتخاب دوربین عکاسی دیجیتال یا دوربین فیلمبرداری متصل، دکمه را مکررا فشار دهید.

پخش را در دوربین عکاسی یا دوربین فیلمبرداری دیجیتال متصل شده، شروع کنید. بسته به نوع دوربین، صفحه دوربین ممکن است هنگام نمایش تصاویر روی تلویزیون خالی بماند.

اگر دستگاهی را متصل می‌کنید که با «کنترل برای HDMI» سازگار است، می‌توانید آن را به سادگی با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون کنترل کنید.

مطمئن شوید که دستگاه با “Control for HDMI” سازگار است. برخی از دستگاه‌ ها ممکن است با «کنترل برای HDMI» سازگار نباشند، حتی اگر جک HDMI دارند.

کابل دوربین HDMI داخلی بهتر است یا HDMI بی سیم؟

اتصال کابل گزینه نسبتاً ارزانی است که سیگنال قوی و قابل اعتمادی را ارائه می دهد، اما نصب آن ممکن است دشوار باشد، بسته به وضوح، به یک مکان و فاصله ۲۵-۵۰ فوت محدود می شود. مسافت های طولانی تر به کابل فعال یا توسعه دهنده HDMI نیاز دارند. نصب یک توسعه دهنده HDMI بی سیم بسیار ساده تر است، به راحتی می توان آن را جابجا کرد و می تواند سیگنال ویدیویی با وضوح بالا را به گیرنده های متعدد پخش کند.

توجه: کابل های HDMI داخلی دارای رتبه بندی CL2 یا CL3 هستند. این بدان معنی است که روکش کابل مقاوم در برابر آتش است و برای کاربردهای داخل دیواری با ولتاژ پایین مناسب است.

آیا تفاوتی در عملکرد بین کانکتورهای استاندارد، مینی و میکرو HDMI وجود دارد؟

آیا تفاوتی در عملکرد بین کانکتورهای استاندارد، مینی و میکرو HDMI وجود دارد؟

هر سه کانکتور ۱۹ پین یکسان دارند، اما برخی ممکن است تخصیص پین های متفاوتی داشته باشند. از نظر عملکرد، همه آن ها از وضوح و ویژگی های HDMI 1.4 به بعد پشتیبانی می کنند.

آیا می توان از پورت USB-C برای انتقال HDMI به مانیتور استفاده کرد؟

آره. در حالت Alt، برخی از پین‌ های یک رابط USB-C برای انتقال پروتکل‌ های دیگر استفاده می‌شوند. این اجازه می دهد تا پورت یا کانکتور USB-C که به طور گسترده پذیرفته شده است، برای چیزی بیشتر از داده یا برق USB استفاده شود. تا به امروز، چهار حالت جایگزین وجود دارد: DisplayPort، Mobile High-Definition Link (MHL)، Thunderbolt وHDMI. HDMI Alt-Mode از تمام ویژگی‌های HDMI 1.4b، از جمله وضوح تصویر ۴K @ 30 هرتز و بالاتر پشتیبانی می‌کند.

ویژگی های کابل دوربین HDMI چیست؟

سیگنالینگ دیفرانسیل با حداقل انتقال (TMDS) هنگامی که داده های دیجیتال، به ویژه در فواصل طولانی منتقل می شوند، در معرض نویز و از دست دادن سیگنال قرار می گیرند. TMDS روشی برای رمزگذاری سیگنال HDMI برای محافظت از آن در برابر تداخل هنگام حرکت از منبع به گیرنده است که به صورت زیر کار می کند:

دستگاه فرستنده سیگنال را رمزگذاری می کند و یک ها و صفرها را سازماندهی می کند تا احتمال کاهش سیگنال کاهش یابد.

دو نسخه از سیگنال از طریق سیم های داخلی مختلف منتقل می شود، یکی نسخه خارج از فاز سیگنال واقعی است.

دستگاه دریافت کننده سیگنال خارج از فاز را مجدداً فاز می کند و دو نسخه را با هم مقایسه می کند و تفاوت (نویز) بین این دو را نادیده می گیرد.

کنترل الکترونیکی مصرف کننده (CEC)، این ویژگی به کاربر اجازه می دهد تا حداکثر ۱۵ دستگاه HDMI متصل را با استفاده از یک کنترل از راه دور کنترل کند. اکثر تلویزیون ها و دستگاه های پخش جریانی از CEC پشتیبانی می کنند اما ممکن است به طور پیش فرض خاموش باشد. گاهی اوقات تولیدکنندگان با استفاده از اصطلاح مارک خود (مانند Anynet+، Viera Link) به CEC اشاره می‌کنند، بنابراین ممکن است مشخص نباشد که دستگاه شما از آن پشتیبانی می‌کند.

حفاظت از محتوای دیجیتال با پهنای باند بالا (HDCP)، این پروتکل احراز هویت به دستگاه فرستنده و گیرنده اجازه می‌دهد تا اعتبار یکدیگر را تأیید کند (ذخیره شده در تراشه داده ‌های شناسایی نمایشگر توسعه ‌یافته (EDID) هر دستگاه) و در صورت بررسی، یک کلید مشترک ایجاد کند. برای رمزگذاری و رمزگشایی داده های عبوری بین آن ها استفاده می شود. این فرآیند که به عنوان دست دادن شناخته می‌شود، تقریباً بلافاصله در ابتدای جلسه اتفاق می‌افتد و تضمین می‌کند که دستگاه غیرمجاز نمی‌تواند داده‌ ها را هنگام حرکت بین دو دستگاه رهگیری کند. در ایالات متحده، پشتیبانی HDCP توسط کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) الزامی است.

نمایش کانال داده (DDC)، رابط HDMI شامل پشتیبانی از VESA DDC است، مجموعه‌ای از پروتکل‌ ها که به یک منبع (مثلاً کارت گرافیک رایانه) اجازه می‌دهد از مانیتور بپرسد که چه فرمت ‌های صوتی و تصویری را می‌تواند انجام دهد و تنظیمات را بر روی آن تنظیم کند. مانیتور، مانند روشنایی و کنتراست. اطلاعات مبادله شده توسط یک دستگاه منبع و یک صفحه نمایش داده های اطلاعات نمایش گسترده (EDID) نامیده می شود و از طریق کانال نمایش داده ها منتقل می شود.

زیرنمونه برداری کروما، زیرنمونه برداری کروما شکلی از فشرده سازی داده های ویدئویی است. این مقدار داده های رنگی در یک سیگنال ویدیویی را به گونه ای کاهش می دهد که تأثیر کمی بر کیفیت تصویر داشته باشد یا اصلاً تأثیری نداشته باشد.

هر پیکسل در یک تصویر ویدیویی شامل اطلاعات روشنایی (لوما) و رنگ (کروما) است. از آنجایی که چشم انسان به تفاوت در روشنایی بیشتر از رنگ حساس است، نمونه ‌برداری فرعی رنگی با اجازه دادن به پیکسل‌ ها برای به اشتراک گذاشتن داده ‌های رنگی با پیکسل‌ های مجاور، مقدار داده‌ های ارسالی را کاهش می‌دهد.

Chroma Subsampling به صورت سه رقمی نشان داده می شود. عدد اول تعداد پیکسل های هر ردیف از نمونه است. عدد دوم تعداد پیکسل های ردیف TOP را نشان می دهد که دارای اطلاعات رنگ هستند. عدد سوم تعداد پیکسل های سطر BOTTOM را نشان می دهد که دارای اطلاعات رنگ هستند.

۴:۴:۴ به معنای عدم نمونه گیری فرعی است. هر پیکسل اطلاعات رنگ خود را دارد.

۴:۲:۲ نشان می دهد که دو پیکسل مجاور در هر ردیف اطلاعات رنگ را به اشتراک می گذارند که نشان دهنده کاهش ۵۰ درصدی داده های رنگی است.

۴:۲:۰ به این معنی است که ردیف پایین هیچ اطلاعات رنگی ندارد و از اطلاعات ارائه شده برای ردیف بالا استفاده می کند. این روش داده های رنگ را تا ۷۵ درصد کاهش می دهد.

فضاهای رنگی و رنگ عمیق، فضای رنگی محدوده مشخصی از رنگ ها است که می تواند در یک تصویر نمایش داده شود. دو فضای رنگی اصلی که برای نمایش ویدیوهای دیجیتال استفاده می شود RGB و YCbCr هستند. دو ویژگی مهم یک فضای رنگی عمق رنگ و وسعت رنگ است. عمق رنگ تعداد بیت هایی است که برای نمایش رنگ یک پیکسل استفاده می شود و میزان سایه یا درجه بندی را تعیین می کند. Gamut به تعداد رنگ های موجود اشاره دارد.

مشخصات اولیه HDMI از عمق رنگ ۲۴ بیتی (۸ بیت در هر رنگ x 3 رنگ RGB) پشتیبانی می کرد. HDMI 1.3 Deep Color را معرفی کرد که از عمق رنگ های ۳۰ بیتی، ۳۶ بیتی و ۴۸ بیتی پشتیبانی می کرد. شایان ذکر است که چشم انسان فقط می تواند حدود ۱۰ میلیون رنگ مختلف را تشخیص دهد، بنابراین رنگ ۲۴ بیتی برای اکثر موقعیت ها کافی است.

کانال بازگشت صدا (ARC)، اکثر تلویزیون ها با استفاده از کابل نوری به نوار صوتی یا گیرنده AV متصل می شوند. ARC تلویزیون را قادر می‌سازد تا صدا را از طریق همان کابلی که سیگنال HDMI را به تلویزیون می‌رساند به نوار صوتی یا گیرنده AV ارسال کند. به عبارت دیگر، ویدئو و صدا به تلویزیون و صدا به نوار صدا (قسمت “بازگشت”) باز می گردد. از مزایای ARC می‌توان به کابل ‌های کمتر، استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون برای کنترل صدا و امکان انتقال صدای با وضوح بالاتر مانند Dolby TrueHD یا DTS HD Master Audio به نوار صوتی یا گیرنده اشاره کرد.

کانال اترنت HDMI (HEC)، برای اولین بار در مشخصات HDMI 1.4b معرفی شد، HEC به دستگاه های دارای اترنت اجازه می دهد تا اتصال اینترنت را به اشتراک بگذارند. ویژگی های یک کابل اترنت را با کابل HDMI ترکیب می کند، بنابراین از نیاز به کابل اترنت جداگانه جلوگیری می کند. Xbox 360 و Roku دو نمونه از دستگاه هایی هستند که می توانند از HEC برای اتصال به اینترنت استفاده کنند.

دینامیک HDR، محدوده دینامیکی بالا (HDR) با ارسال اطلاعات اضافی همراه با سیگنال ویدیویی به دست می آید که به تلویزیون یا مانیتور نحوه نمایش محتوا را می گوید. در مقایسه با محدوده دینامیکی استاندارد (SDR) باعث روشنایی، کنتراست و دقت رنگ بهتر می شود. دینامیک HDR به سادگی به این معنی است که محدوده دینامیکی را می توان بر اساس هر صحنه (یا فریم به فریم در مورد تلویزیون های سطح بالا) تنظیم کرد.

کانال برگشت صوتی پیشرفته (eARC) در HDMI 2.1 معرفی شد و از پهنای باند و سرعت صوتی با کیفیت بالاتر پشتیبانی می کند. eARC به یک کابل HDMI با سرعت بالا با اترنت یا یک کابل HDMI با سرعت فوق العاده بالا نیاز دارد. eARC با ARC سازگار نیست، اما برخی از محصولات ممکن است از eARC و ARC پشتیبانی کنند.

فشرده سازی جریان نمایش (DSC) – HDMI صدا و تصویر فشرده نشده است. هر چه رزولوشن، عمق رنگ و نرخ فریم بالاتر باشد، بیت های بیشتری باید تا رسیدن به حداکثر پهنای باند ارسال شوند. سپس، تنها راه برای انتقال بیت های بیشتر، اضافه کردن خطوط بیشتر به کابل یا فشرده سازی سیگنال است.

HDMI 2.1 پشتیبانی از Display Stream Compression (DSC) 1.2a را معرفی کرد، یک فشرده‌سازی بصری بدون تلفات برای ویدیوهای با کیفیت فوق‌العاده (UHD). با استفاده از DSC، یک کابل HDMI 2.1 می تواند حداکثر پهنای باند فشرده ۱۲۸ گیگابیت در ثانیه را پشتیبانی کند (برای ۱۰K کافی است، اگرچه مدتی طول می کشد تا دستگاه های تجاری موجود که به این پهنای باند نیاز دارند) وجود داشته باشد.

بهترین کابل دوربین HDMI برای مسافت های طولانی تر کدام است؟

بهترین کابل دوربین HDMI برای مسافت های طولانی تر کدام است؟

طول کابل HDMI

کابل های غیرفعال، نظرات در مورد حداکثر طول یک کابل HDMI غیرفعال متفاوت است. به نظر می رسد اجماع حدود ۵۰ فوت برای ۱۰۸۰p و ۲۵ فوت برای ویدیوهای ۴K باشد، اما فاصله های بیش از ۵۰ فوت قابل دستیابی است. یک روش عملی خوب این است که یک کابل غیرفعال را امتحان کنید و اگر با قدرت سیگنال مشکل دارید، یک تقویت کننده سیگنال درون خطی در انتهای گیرنده اضافه کنید. Tripp Lite شماره مدل B122-000-4K6 سیگنال ۴K/60 هرتز را تا ۵۰ فوت و B122-000-60 سیگنال ۱۰۸۰p/60 هرتز را تا ۱۲۵ فوت افزایش می دهد.

کابل های فعال، طول در مورد کابل فعال قطعی تر است، زیرا انتقال سیگنال در فاصله تبلیغ شده طراحی و آزمایش می شود. به عنوان مثال، کابل HDMI فعال P568-065-ACT Tripp Lite از انتقال ویدئو تا ۶۵ فوت پشتیبانی می کند.

توسعه دهنده های HDMI

هنگامی که نیازهای فاصله انتقال از محدودیت های کابل های غیرفعال و فعال فراتر می رود، زمان آن رسیده است که اشکال مختلف گسترش سیگنال را در نظر بگیرید.

توسعه دهنده سیگنال HDMI درون خطی، برای فواصل تا ۵۰ فوت، یک اکولایزر یا تکرار کننده درون خطی می تواند سیگنال ۴K/60 هرتز را تا ۵۰ فوت و سیگنال ۱۰۸۰p/60 هرتز را تا ۱۲۵ فوت افزایش دهد. فواصل بزرگتر در نرخ فریم کمتر امکان پذیر است.

HDMI روی Cat5 و Cat6، یک توسعه دهنده Cat5/6 سیگنال HDMI را به بسته های IP مشابه اترنت تبدیل می کند که می توانند از طریق کابل دسته منتقل شوند و در انتهای دیگر بدون از دست دادن قدرت یا وفاداری سیگنال دوباره تبدیل شوند. با استفاده از این رویکرد، سیگنال HDMI می تواند حدود سه برابر بیشتر از یک کابل HDMI فعال – تقریباً ۱۰۰ متر (۳۲۸ فوت) منتقل شود. کابل Cat6 شیلددار (STP) به دلیل توانایی آن در کاهش تداخل EMI از خطوط برق و تداخل در کابل توصیه می شود.

HDMI روی فیبر، کانکتورهای فیبر HDMI ورودی های الکتریکی معمولی را به پالس های نور تبدیل می کنند که با سرعت بالا از طریق فیبر نوری منتقل می شوند و سپس در انتهای گیرنده به برق تبدیل می شوند. از آنجایی که انتقال سیگنال نوری است، در معرض نویز خط EMI/RFI نیست. HDMI روی فیبر را می توان فراتر از حد ۱۰۰ متر/۳۲۸ فوت کابل اترنت مسی گسترش داد.

توسعه دهنده های بی سیم HDMI، یک توسعه دهنده سیمی سخت از یک اترنت یا کابل نوری فعال برای انتقال داده ها بین فرستنده و گیرنده استفاده می کند. یک توسعه دهنده بی سیم سیگنال HDMI را با استفاده از یکی از پروتکل های WiFi (به عنوان مثال ۸۰۲.۱۱ac یا ۸۰۲.۱۱n) ارسال می کند. بی سیم به طور کلی کندتر از سیم سخت است، بنابراین مطمئن شوید که وضوح و فرکانس ویدیو برای نیازهای شما کافی است. به عنوان مثال، B127-1A1-WHD1 Tripp Lite می تواند سیگنال ۴K/30 هرتز را تا ۹۸ فوت افزایش دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.