خرید تمیز کننده دوربین

0

خرید تمیز کننده دوربین یکی از لوازم جانبی دوربین برای تمیز کردن سنسور و سایر قسمت های دوربین می باشد. بخصوص زمانی که یک دوربین جدید یا دوربین کارکرده می خرید حتما به این تمیزکننده ها احتیاج دارید.

چرا باید دوربین را تمیز کنیم؟

چرا باید دوربین را تمیز کنیم؟

بسیاری از ما عادت کرده‌ایم ماشین ‌هایمان را برای یک سرویس معمولی رزرو کنیم، اما تعمیر و نگهداری دوربین اغلب نادیده گرفته می‌شود تا زمانی که مشکلی پیش بیاید. به عنوان مثال، اغلب تنها زمانی که زمان بیشتری را صرف شبیه ‌سازی ذرات از تصاویر می‌کنیم، نسبت به عکسبرداری آن ‌ها، به فکر پاک کردن گرد و غبار از حسگر می ‌افتیم، و ممکن است قفل‌ های پایه روی سه‌ پایه قبل از اینکه بخواهند به تصویر کشیده شوند، متوجه شوید که سفر به ساحل باعث ایجاد خسارت شده است.

درست مانند یک خودرو، نگهداری و تمیز کردن منظم دوربین می تواند عمر آن را افزایش دهد و اطمینان حاصل کند که نتایج مورد انتظار شما را ارائه می دهد. و نیازی به هزینه گزافی نیست، زیرا می توانید برخی از کارها را خودتان انجام دهید.

از تمیز کننده دوربین برای چه کاری استفاده می شود؟

از هر نوع فیلتری که استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که آن ها اپتیک های دقیقی هستند و باید با احتیاط رفتار شوند. اکثر فیلترها با جعبه های پلاستیکی محافظ عرضه می شوند و باید پس از استفاده در این جعبه ها نگهداری شوند، نه اینکه در قسمت پایین کیف ابزار خود رها شوند. کیف و کیف های فیلتر محافظ نیز موجود است. فیلترها را مانند یک لنز خوب تمیز کنید، با استفاده از یک تمیز کننده دوربین شامل برس لنز یا برس دمنده برای از بین بردن کثیفی های شل، یک پارچه میکروفیبر برای پاک کردن اثر انگشت و چربی، و دستمال لنز مرطوب شده در مایع تمیزکننده لنز برای تمیز کردن عمومی، این کار را انجام دهید.

چگونه از تمیز کننده دوربین برای تمیز کردن آن و تجهیزات خود استفاده کنیم؟

چگونه از تمیز کننده دوربین برای تمیز کردن آن و تجهیزات خود استفاده کنیم؟

پیشگیری بهتر از درمان است و یکی از بهترین راه ‌ها برای اطمینان از اینکه دوربین شما در بهترین حالت باقی می‌ماند، محافظت از آن در برابر محیط ‌های خشن است. اگر دوربین شما در برابر آب و هوا مقاوم است، باید در باران خوب باشد، اما بعید به نظر می رسد که دوربین ضدآب باشد. اگر دوربین شما در برابر آب و هوا مقاوم نیست، در شرایط آب و هوایی بد و زمانی که در شرایط وزش باد به ساحل شنی می روید، نوعی پوشش توصیه می شود. می‌توانید روکش ‌های اختصاصی دوربین بخرید، اما یک کیسه پلاستیکی شفاف روی دوربینتان با یک نوار الاستیک که آن را محکم روی لنز نگه می‌دارد، و یا استفاده از کاور دوربین می‌تواند به طور موثر عمل کند.

شرایط بسیار مرطوب یا سرد نیز می‌تواند برای دوربین‌ ها مشکل ‌ساز باشد و مهم است که اجازه دهید آن‌ ها بر این اساس سازگار شوند. اگر دوربین شما برای مدت طولانی در معرض رطوبت بالا قرار دارد، ارزش آن را دارد که آن را توسط یک مرکز خدمات بررسی کنید تا مطمئن شوید که سالم و بدون قارچ است.

تمیز کردن سنسور

سنسور کثیف یکی از آزاردهنده ترین مسائل برای عکاسان است. هنگامی که فقط یک یا دو علامت در تصاویر شما ظاهر می شود، تمایل طبیعی آن است که آن ها را شبیه سازی کنید، اما آن ها عادت به تکثیر دارند. و در حالی که شبیه سازی یک علامت از یک آسمان تمیز، آسان است، زمانی که بیش از یک جزئیات حیاتی باشد، دشوارتر است.

اولین قدم این است که از سیستم تمیز کردن سنسور دوربین خود استفاده کنید. گاهی اوقات می توان تنظیم کرد که هنگام روشن یا خاموش کردن دوربین، حسگر را به لرزه درآورد. در حالی که ممکن است تنظیم آن در هنگام روشن کردن دوربین ایده خوبی به نظر برسد، اما گاهی اوقات می تواند به معنای از دست دادن آن لحظات زودگذر باشد که می خواهید دوربین را با بیشترین سرعت ممکن روشن کنید و یک عکس سریع بگیرید. در نتیجه، ترجیح می‌دهم اگر بتوانم چرخه تمیز کردن را طوری تنظیم کنم که خاموش شود.

از طرف دیگر، می توانید مکانیسم تمیز کردن را هر زمان که بخواهید فعال کنید. این از طریق منو فعال می‌شود و با زدن شروع، حسگر را در داخل دوربین احساس می‌کنید. اگر این یک علامت مشکل ساز را تغییر ندهد، اقدام مستقیم بیشتری لازم است. دوربین های دیجیتال SLR دارای حالت تمیز کردن سنسور هستند که آینه را بلند می کند تا به سنسور دسترسی پیدا کنید. این معمولاً فقط زمانی کار می‌کند که باتری در حالت شارژ کامل یا نزدیک به شارژ کامل باشد، زیرا مهم است که آینه در نیمه راه به سمت پایین باز نگردد. بدیهی است که این مشکل در دوربین های بدون آینه نیست.

دانستن این موضوع که سنسور گران ‌ترین بخش دوربین شماست، در اولین باری که آن را تمیز می‌کنید، کاری برای تثبیت اعصاب شما انجام نمی‌دهد، اما این کاری است که می‌توان آن را در خانه انجام داد، البته به شرط داشتن تجهیزات مناسب تمیز کننده دوربین. ابزارهای زیادی برای تمیز کردن سنسور وجود دارد، اما یک تمیز کننده دوربین شامل یک دمنده لامپ خوب که به طور خاص برای تمیز کردن سنسور و سواب‌ ها و مایع تمیزکننده خاص ساخته شده است، ساده و قابل اعتماد هستند. از دمنده استاندارد باتلاقی استفاده نکنید، زیرا می تواند تکه هایی از لاستیک یا پلاستیک را روی سنسور شما بریزد.

در حالت ایده آل، باید سنسور را در محیطی عاری از گرد و غبار تمیز کنید، اما تعداد کمی از ما در آن زندگی می کنیم. اصولاً بلافاصله پس از گردگیری یا جاروبرقی این کار را انجام ندهید. بخار حاصل از دوش می‌تواند به از بین بردن گرد و غبار کمک کند، بنابراین حمام می‌تواند مکان مناسبی برای تمیز کردن سنسور باشد، اما صبر کنید تا بخار ته نشین شود، زیرا نمی‌خواهید رطوبت داخل دوربینتان باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.