تعمیر دوربین عکاسی و فیلم برداری

0

تعمیر دوربین عکاسی و فیلمبرداری در مواقعی بسیار مقرون به صرفه تر از تعویض آن می باشد. گاهی خرید یک دوربین کارکرده دست دوم و تعمیر آن مانند یک دوربین نو برای شما کارایی خواهد داشت. البته با اشباع بازار با دوربین DSLR بسیاری ترجیح می دهند آن را تعویض کنند. اما اغلب دوربین های فیلمبرداری را تعمیر می کنند. در مواقعی مانند آسیب لنز دوربین نیز می توان با تعویض لنز دوربین مجددا دوربین ساالم خود را داشته باشید. تعمیر دوربین ها منجر به صرفه جویی در هزینه ها می شود و پول شما را سیو می کند.

آیا دوربین عکاسی یا فیلمبرداری را باید تعمیر کرد یا تعویض کنیم؟

آیا دوربین عکاسی یا فیلمبرداری را باید تعمیر کرد یا تعویض کنیم؟

تصمیم گیری در این مورد کمی سخت است. اگر دوربین شما قابل تعمیر است و در صورت تعمیر هزینه یآن ارزشش را دارد می توانید آن را تعمیر کنید و با دوربین خوب خود کار کنید. در غیر این صورت هنگام خرید یک دوربین جدید، باید به میزان خواسته خود را با میزان بودجه ی خود بسنجید. اگر توان خرید آن را دارید و به راحتی می توانید آن را بپردازید و اگر چیزی است که واقعاً به آن نیاز دارید (نه اینکه فقط آن را می خواهید) دوربین جدید را بخرید. در این مورد، اگر واقعاً به یک دوربین جدید نیاز دارید اما نمی توانید هزینه آن را توجیه کنید، پس خرید یک دوربین کارکرده دست دوم را در نظر بگیرید.

اگر یک عکاس حرفه ای هستید که تنها درآمد آن عکاسی است، به یک دوربین پشتیبان نیاز دارید. می توانید یک دوربین کارکرده دست دوم ارزان قیمت بخرید و سپس دوربین خود را تعمیر کنید. گزینه دیگر این است که دوربین خود را تعمیر کنید، اما آن را به دوربین جدیدتر ارتقا دهید. در هر صورت، به دوربین دوم نیاز دارید.

تعمیر دوربین عکاسی و فیلمبرداری در چه مواقعی می باشد؟

تعمیر دوربین عکاسی و فیلمبرداری در چه مواقعی می باشد؟

برخلاف بازار دوربین‌ های دیجیتال، که با محصولات کاملاً جدید و شبکه پشتیبانی مورد نیاز برای تعمیر آن ها اشباع شده است، دوربین ‌های فیلمبرداری می‌توانند کمیاب و گران ‌بها باشند و تعمیر آن ها گران ‌قیمت باشد.

به ناچار یک دوربین خراب می‌شود، یا می‌توانیم با دوربینی باشکوه اما بدکار مواجه شویم که خیلی خوب است که نمی ‌توان از آن چشم پوشی کرد. در برخی موارد حتی توصیه می ‌شود یک دوربین کمی آسیب دیده یا شکسته که قیمت خوبی داشته، بخرید تا بتوانید آن را تعمیر کنید.

ساده‌ترین تعمیرات، تعمیرات آرایشی یا تعویض قطعات ساده است، تعویض چرم، تعویض پلاک شکسته با پلاک سالم، تعویض پوشش باتری، و مواردی از این دست. این تعمیرات بدون عارضه آسان است، و حتی می تواند آرامش درمانی برای افرادی با زندگی پرمشغله باشد. اصول اولیه می توانند شما را در کارهای آسانی مانند تمیز کردن تیغه های دیافراگم روغنی، تعویض خازن ها و غیره به انجام برسانند.

شما همچنین به ابزارهای مناسب نیاز خواهید داشت. یک مجموعه خوب از پیچ گوشتی های دقیق، یک کیت چاقوی دقیق، یک تشک تعمیر سیلیکونی با نگهدارنده قطعات، یک مجموعه موچین خوب، و (باور کنید یا نه) ابزار دندانپزشکی بخرید. علاوه بر این، چند درپوش لاستیکی برای جدا کردن اجسام مدور (مانند قاب لنز) و یک ابزار آچار لنز تهیه کنید.

با ابزارهای خوب، حوصله و مکث های فراوان برای تمرکز مجدد و تمرکز ذهن در زمانی که همه چیز خراب می شود، تعمیر و بهبود این دوربین های قدیمی برای حتی دست اندرکاران نیز آسان است. هنگامی که تعمیرات بسیار پیچیده است، بهتر است کار را به سادگی به یک متخصص بسپارید. امروزه هنوز تعداد زیادی تعمیرگاه عالی فعال هستند و بسیاری از آن ها به طور خاص بر روی برندها یا مدل های فردی تمرکز دارند.

آیا تعمیر دوربین عکاسی و فیلمبرداری در مواقع آسیب لنز ارزش دارد؟

آیا تعمیر دوربین عکاسی و فیلمبرداری در مواقع آسیب لنز ارزش دارد؟

این واقعاً به نوع آسیب لنز شما بستگی دارد. خراش های کوچک را می توان از بین برد و جایگزینی یک عنصر جلویی ترک خورده امکان پذیر است. با این حال، تعویض عناصر یا تعمیر آسیب های داخلی آنقدر گران است که در بسیاری از موارد خرید یک لنز جدید منطقی تر است.

انواعی از آسیب دیدگی لنز وجود دارد که ممکن است بتوانید خودتان و با هزینه بسیار کمتر آن را تعمیر کنید. به خاطر داشته باشید که به طور کلی، حتی یک تعمیر آسان در تعمیرگاه مبلغ بالایی برای شما هزینه خواهد داشت، بنابراین قطعاً ارزش وقت شما را دارد تا ابتدا کمی عیب یابی کنید.

چرا تعمیر دوربین عکاسی و فیلمبرداری برای سلامت روان مهم است؟

چرا تعمیر دوربین عکاسی و فیلمبرداری برای سلامت روان مهم است؟

تعمیر و نگهداری فقط یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه و کاهش اثرات زیست محیطی شما نیست. فقط اصلاح کارها، هر چند پروژه بزرگ یا کوچک، ممکن است برای سلامت ذهنی شما مفید باشد. عمل نگهداری به خودی خود می تواند شما را آرام کند، حس موفقیت را به شما بدهد و پول شما را برای چیزهای مهمتر پس انداز کند.

تعمیر نیز رضایت بخش است به گونه ای که خرید نو هرگز نخواهد بود. وقتی دوربینی را تعمیر می کنید، نه تنها از حل مسئله لذت می برید، بلکه هر بار که از آن استفاده می کنید، احساس رضایت می کنید.

ایده ما از بهره ‌وری مبتنی بر ایده تولید چیزی جدید است، در حالی که ما تمایل نداریم نگهداری و مراقبت را به همان صورت مولد ببینیم. تعمیر برای مبارزه با نیروهای تغییردهنده ذهن رسانه های اجتماعی و دنیای مدرن ابرسرمایه داری ضروری است. آن ها همچنین راهی عملی برای بازیابی فضای ذهنی و برقراری ارتباط مجدد با افراد اطرافمان هستند.

یک مزیت روان‌شناختی دیگر تعمیر این است که شما پولی برای صرفه‌جویی خواهید داشت. احتمالاً نسبت به مبلغ کمتری که برای تعمیر دوربین خود خرج کرده اید نیز احساس بهتری خواهید داشت. نگاه کردن به این تجربیات ما را خوشحال تر از نگاه کردن به دارایی ها می کند.

تعمیر و نگهداری چیزهایی که دارید، پول را برای چیزهای مفیدتر آزاد می کند، و شما را در بلند مدت و کوتاه مدت شادتر می کند. تعمیر خود یک تجربه است، تجربه‌ای که می‌توانید با رضایت و احتمالاً با غرور به گذشته نگاه کنید.

بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرید دوربین مطمئن خود را دور بیندازید، هزینه تعمیر را بررسی کنید. اگر هزینه تعمیر کمی بیش از حد گران است، آن پول را صرف یک دوربین جدید یا دست دوم کنید، سپس چند کار عکاسی اضافی برای کمک به هزینه تعمیر دوربین قدیمی خود انجام دهید.

زمانی اتفاق می افتد که دوربین گرانبهایی که چندین میلیون برای خرید آن خرج کرده اند به زمین بیفتد. اگر تا به حال آن را تجربه کرده ‌اید، می ‌دانید که عذاب دلخراشی است و می‌دانید که چقدر ثانیه ‌ها ساعت‌ ها طول می ‌کشد تا زمانی که دوربین خود را بردارید و شروع به بررسی آن کنید. وقتی آن را بر می‌گردانی تا ببینی آیا لنز مشکلی ندارد، لرزه‌ های سرد ترس را می ‌فهمید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.