خرید پایه و سه پایه دوربین

0

خرید پایه و سه پایه دوربین یکی از لوازم جانبی دوربین در کنار خرید دوربین و خرید دوربین کارکرده، برای عکس های بسیار شارپ است. این پایه ها برای انواع دوربین ها مانند خرید دوربین کارکرده به گرفتن عکس های با وضوح بیشتر کمک می کنند. با استفاده از سه پایه دوربین می توان لحظه های خاصی را در عکاسی ثبت کرد.

پایه و سه پایه دوربین چیست؟

پایه و سه پایه دوربین چیست؟

سه پایه یک پایه است که برای پشتیبانی از دوربین طراحی شده است. دوربین ها برای پایداری روی سه پایه نصب می شوند که به آن پایه نیز گفته می شود. سه پایه ها از یک سر سیال استفاده می کنند. این همچنین به دوربین اجازه می دهد تا به چپ و راست حرکت کند یا به سمت بالا و پایین متمایل شود.

در عکاسی ثابت، سه ‌پایه ‌ها به عکاسان این امکان را می‌دهند که از سرعت شاتر آهسته ‌تر برای عکس ‌با نوردهی طولانی استفاده کنند و در عین حال میزان لرزش دوربین را کاهش دهند.

مزایای استفاده از پایه و سه پایه دوربین چیست؟

آیا فکر می کنید سه پایه ها بی دست و پا، سنگین هستند و فقط حرفه ای ها باید از آن ها استفاده کنند؟ اما بیشتر سه پایه ها دیگر این معایب را ندارند و برای افرادی که عاشق عکس گرفتن هستند، مزایای قابل توجهی را در محیط های مختلف ارائه می دهند.

برای تصاویر بسیار واضح تر

اگر هنگام عکاسی از سه پایه استفاده می کنید، مطمئناً واضح تر ظاهر می شوند. جدا از زمانی که شما عمداً می خواهید نشان دهید که سوژه شما در حال حرکت است، یک عکس تار تقریباً همیشه یک شکست است. اغلب این به دلیل عدم ثبات عکاس است، علیرغم ویژگی‌های ضد لرزش که اکنون اکثر دوربین ‌ها با آن عرضه می‌شوند. سه پایه ثبات و راحتی بیشتری را تضمین می کند، و عکس هایی که می توانید در حین استفاده از آن بگیرید، بسیار بهتر از عکس هایی که بدون وسیله پشتیبانی گرفته شده اند، خواهند بود.

به دست آوردن کنترل

هنگامی که سه پایه را راه اندازی کردید، موقعیت آن را هر سه ثانیه تغییر ندهید. در واقع هنگام کار با سه پایه، این احتمال وجود دارد که زمان بیشتری را صرف کادربندی عکس ها و انتخاب مکان مناسب کنید. زمان لازم برای قرار دادن صحیح سه پایه شما یک سرمایه گذاری است و زمانی که به خانه رسیدید و نرم افزار ویرایش عکس خود را باز کنید، از مزایای آن بهره مند خواهید شد. خواهید دید که ترکیب هر تصویر دقیق تر است، محورها بهتر تراز شده اند و قانون یک سوم هر بار رعایت شده است. اگر عاشق عکاسی از مناظر و معماری هستید، سه پایه یکی از لوازم جانبی است که باید داشته باشید.

شرایط نوری را فراهم می کند

در شرایط نور کم، گرفتن یک عکس خوب دشوارتر است، به خصوص اگر اجازه استفاده از فلاش را ندارید یا اگر فلاش شما آنقدر ضعیف است که سوژه شما را به درستی روشن کند. اما نه زمانی که از سه پایه استفاده می کنید. سه پایه به شما این امکان را می دهد که از نوردهی طولانی، یعنی سرعت شاتر بیشتر تا چند ثانیه، بدون خطر حرکت استفاده کنید. همچنین می توانید از فلاش برای روشن کردن سوژه خود در حین استفاده از نوردهی طولانی استفاده کنید تا پس زمینه خیلی تاریک نباشد.

لحظه را ثبت کنید

آیا همیشه به این فکر کرده‌اید که چگونه عکاسان در شب از شهر عکس می‌گیرند و ردپایی از نور خودروهای عبوری را ثبت می‌کنند؟ خب از سه پایه و نوردهی طولانی استفاده می کنند.

هنگام گرفتن عکس های منظره در شب روی چیزی بایستید تا بتوانید جو و حرکت شهر را به خوبی ثبت کنید. در طبیعت از سه پایه استفاده کنید تا هنگام عکسبرداری از نهرها یا آبشارها، نتایج خیره کننده ای به دست آورید. آب به مرور زمان یخ زده به نظر می رسد که حس جادویی به تصاویر شما می بخشد.

نزدیک شوید

آیا می خواهید اشتیاق خود به طبیعت و علاقه خود به عکاسی ماکرو را با هم ترکیب کنید؟ اگر چنین است، به یک سه پایه نیاز دارید. پایه و سه پایه دوربین یکی از لوازم جانبی ضروری برای عکس های بسیار شارپ است، حتی اگر از گلی عکس می گیرید که حرکت نمی کند. یک سه پایه ثباتی را که برای فوکوس کامل روی سوژه نیاز دارید را فراهم می کند. نیازی نخواهید داشت که وقت خود را در یک موقعیت تنگ و ناراحت کننده و تلاش برای تحمل وزن دوربین و لنز خود در انتظار لحظه عالی صرف کنید. آنچه را در خودانگیختگی از دست خواهید داد، در وضوح، کادربندی و فوکوس به دست خواهید آورد.

پایه و سه پایه دوربین برای چه مواردی استفاده می شود؟

پایه و سه پایه دوربین برای چه مواردی استفاده می شود؟

  • عکس های استاتیک
  • دیالوگ شات معکوس شات
  • صفحه های صاف و شیب دوربین
  • موارد استفاده از سه پایه

پایه و سه پایه دوربین برای چه مواردی استفاده می شود؟

  • عکس های استاتیک
  • دیالوگ شات معکوس شات
  • صفحه های صاف و شیب دوربین
  • موارد استفاده از سه پایه

پایه و سه پایه دوربین در سینما برای چه اهدافی استفاده می شود؟

سه پایه ها یکی از اساسی ترین تجهیزات دوربین هستند. با وجود سادگی، آن ها می توانند یکی از مؤثرترین ابزارهای داستان سرایی یک سینماگر باشند که به درستی و با قصد و نیت استفاده شوند. بیایید برخی از کاربردهای اساسی این قطعه ضروری را بررسی کنیم.

عکس های استاتیک

نماهای ایستا اغلب زمانی استفاده می شود که فیلمسازان بخواهند روی ترکیب بندی دقیق یک نما تمرکز کنند. در یک عکس ثابت، دوربین در یک موقعیت ثابت روی سه پایه نصب می شود. به طور معمول، عکس های استاتیک بر روی صحنه سازی، مسدود کردن و ترکیب بندی تمرکز می کنند.

صحنه های گفتگو

هنگام فیلمبرداری از صحنه های دیالوگ، فیلمسازان اغلب از یک سه پایه برای گرفتن دیالوگ های شات معکوس استفاده می کنند. این به دوربین اجازه می دهد تا در موقعیت ثابتی برای ثبت عملکرد بازیگر باقی بماند. فیلمسازان معمولاً صحنه‌ های دیالوگ را با نماهای روی شانه می‌گیرند که در مقاله ویدیویی ما در زیر شکسته شده است.

پان دوربین

همه عکس های سه پایه ایستا نیستند. بسیاری از حرکات مختلف دوربین را می توان با سه پایه به دست آورد. سر سیال به آن اجازه می دهد که به چپ و راست حرکت کند. پانل های دوربین برای هدایت توجه مخاطب به سمت جزئیات خاص عالی هستند. آن ها همچنین برای عکس های آشکار استفاده می شوند که در آن دوربین حرکت می کند تا اطلاعات جدید را به مخاطب نشان دهد.

در صورت استفاده با سرعت، تابه تبدیل به ماهیتابه می شود. تابه های شلاقی برای افزودن انرژی به یک انتقال یا شلیک از طریق حرکت سریع استفاده می شود.

شیب دوربین

شیب دوربین دقیقاً مانند پانل دوربین است به جز با حرکت بالا و پایین. فیلمسازان از شیب های دوربین، مانند پان، برای نمایان کردن نماها استفاده می کنند. شیب ها همچنین در ثبت عمودی و مقیاس یک فیلم موثر هستند.

ببینید چگونه استیون اسپیلبرگ از شیب دوربین برای ثبت منظره دایناسورها از پارک ژوراسیک استفاده می کند.

عکس های زوم

یکی دیگر از کاربردهای عملی این است که در طول عکس های زوم. از آنجایی که از لنز زوم برای بزرگ ‌نمایی یا کاهش میدان دید استفاده می‌شود، پایداری یک امر ضروری است. البته، دالی زوم نوع دیگری از حرکت دوربین است، اما به جای چوب، از دالی به عنوان تثبیت کننده استفاده می کند.

برگردیم به استنلی کوبریک که به خاطر عکس های زومش معروف بود. این عکس ها را تماشا کنید و در نظر بگیرید که تثبیت دوربین چقدر مهم است. اگر روی پایه نبودند، به سادگی کیفیت تحسین برانگیز را نداشتند.

این پنج کارکرد اساسی ترین راه هایی هستند که فیلمسازان از سه پایه استفاده می کنند. فیلمبرداران از این اصول خلاقانه برای ساختن لحظات نمادین و به یاد ماندنی استفاده می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.