۲۰۰ ایده جذاب طراحی ست اداری ۲۰۲۰

0

داشتن ایده در زمینه طراحی ست اداری، یکی از اقدامات اولیه برای طراحی ست اداری توسط طراحان گرافیک محسوب می‌شود. مثلا شرکتی در زمینه تولید محصولی خاص فعالیت میکند و از طراح میخواهد ست اداری طراحی کند که به فعالیت شرکت بخورد، این طراح اولین کاری که میکند استفاده از ایده طراحی شرکت‌های مشابه است.

طراحی ست اداری یکی از مهمترین عوامل در جذب مشتریان در موقع دیدن ست اداری شماست. طراحی حرفه ای ست اداری میتواند توجه افراد زیادی را در موقع دیدن ست اداری به خود جلب کند. ست اداری، یکی از اقلامی است که معمولا کسب و کارهای بزرگ برای شرکت خود تهیه می‌کنند. استفاده از ست اداری، تاثیر بسیار مثبتی در مخاطبان دارد. حتی بعضی از اقلام آن را می‌توانید به عنوان یک از هدایای تبلیغاتی به مشتریان بدهید. داشتن یک ست اداری شیک و باکیفیت، لازمه‌ی هر کسب و کار بزرگ و نشانی از توجه شما به کیفیت است. ست اداری حرفه ای در اولین برخورد، تاثیر خوبی در مخاطبان و حتی در شرکای تجاری و سرمایه‌گذاران دارد.

چاپ ست اداری با وجود همه مزایایی که دارد، بسیاری از کسب‌وکارها استفاده از آن را نادیده می‌گیرند و حتی ممکن است چاپ ست اداری را هزینه بیهوده بدانند. در صورتی که اگر از مزایای آن باخبر باشند، حتما برای این کار هزینه‌ای خاص در نظر می‌گیرند. بد نیست که ابتدا ست اداری را معرفی کنیم.

ست اداری شامل مجموعه‌ای از لوازم عموما کاغذی است که برای انجام کارهای دفتری و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ست اداری با توجه به نیاز کسب ‌و کارها، شامل موارد مختلفی است؛ مثلا چاپ سربرگ در ابعاد مختلف، چاپ کارت ویزیت، چاپ پاکت نامه، دفتر یادداشت، چاپ فاکتور و رسید، حتی کاور سی دی و…

البته همانطور که گفتیم، هر کسب و کاری با توجه به نیازهای خود، می‌تواند اقلامی را به این ست اضافه کند یا از آن کم کند.

اهمیت طراحی ست اداری

به طور خلاصه، ست اداری در واقع نوعی معرف برای کسب‌ و کار شما است.  کیفیت اقلام این ست، نحوه طراحی آنها و جزییاتی که موقع طراحی به آنها توجه می‌کنید، می‌تواند تاثیر زیادی در جلب نظر مخاطب داشته باشد.  بیش از صد سال است که کسب و کارها از ست اداری استفاده می‌کنند و این اقلام در طی زمان، دچار تحولات زیادی شده‌اند. امروزه با وجود امکانات فراوان چاپ و نرم‌افزارهای متعدد طراحی، امکان خلاقیت در تهیه ست اداری، بیشتر شده است. تکنولوژی های جدید چاپ ست اداری، این امکان را به شما می‌دهند که تقریبا هر آنچه که نیاز دارید با چاپ برند و طراحی اختصاصی خود به این اقلام اضافه کنید.

فرض کنید که نامه‌ یا نمونه کار و حتی گزارش‌های خود را در پاکت‌های اختصاصی، با سربرگ های اختصاصی خود به دست مخاطب، شریک تجاری یا حتی سرمایه‌گذراران احتمالی برسانید. هر چقدر که این نامه، شکیل‌تر و اختصاصی‌تر باشد، تاثیر بهتری در مخاطب دارد. توجه شما را نسبت به ارتقاء و معرفی کسب و کار، نشان می‌دهد.

داشتن ست اداری با کیفیت، در واقع از زبان شما سخن می‌گوید. به مخاطب اعلام می‌کند که برای کسب و کارتان، ارزش قائلید.

در طراحی ست اداری به چه نکاتی باید توجه شود ؟ 

ست اداری به نحوی طراحی می‌شود که نمایانگر برند شرکت و اطلاعات تماس آن باشد. طراحی ست اداری، قواعد خاص خود را دارد. برای طراحی ست اداری حتما به این نکات توجه کنید.

۱. گنجاندن لوگو

در طراحی همه اقلام ست اداری باید لوگو شرکت را بگنجانید. لوگو، مهم‌ترین نماد یک شرکت است و باید در ذهن مخاطب، ثبت شود. طراحی لوگو باید به گونه ای باشد که ماهیت کسب و کار شما را در اولین نگاه، منتقل کند. رنگبندی آن نیز حائز اهمیت است. رنگ لوگو باید متناسب با کسب و کار یا متناسب با رنگ سازمانی شما باشد. لوگو بخش مهمی از هویت برند شما است. در همه هدایای تبلیغاتی و ست‌های اداری، باید لوگو را بگنجانید و البته برای طراحی آن دقت زیادی داشته باشید.

۲. شعار تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی، رویکرد کلی شما و اهداف کسب و کارتان را نشان می‌دهد. در انتخاب شعار تبلیغاتی باید دقت کنید. یک شعار تبلیغاتی عالی، هم توجه مشتریان را جلب می‌کند و هم مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. این شعار باید در عین مختصر بودن و سادگی، رویکرد کلی شما را نشان بدهد. برای انتخاب شعارهای تبلیغاتی خاص و تاثیرگذار می‌توانید از برندهای بزرگ دنیا الهام بگیرید. بهترین شعارهای تبلیغاتی را بخوانید و از آنها نکته‌های زیادی یاد بگیرید. بعد از اینکه شعار تبلیغاتی خوبی انتخاب کردید، حتما آن را در طراحی ست‌های اداری بگنجانید.

۳. سال آغاز به فعالیت

اگر یک کسب و کار باسابقه دارید و سابقه بیشتر در صنعتی که فعالیت می‌کنید، اهمیت زیادی دارد، سال شروع فعالیت خود را در طراحی ست‌های اداری بگنجانید. به این ترتیب، به مخاطبان خود اعلام می‌کنید که چقدر تجربه دارید و این تجربه شما، می‌تواند برای آنها بسیار مفید باشد.

۴. اطلاعات تماس

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید در ست‌های اداری بگنجانید، اطلاعات تماس است. هر آنچه که نیاز است مثلا آدرس سایت، شماره تلفن، آدرس شبکه‌های اجتماعی و سایر اطلاعات لازم را در ست اداری درج کنید. به این ترتیب، مخاطب شما در صورت نیاز به راحتی به اطلاعات تماس‌تان دسترسی دارد.

۵. گواهینامه‌ها

اگر در سوابق کاری خود، گواهینامه‌هایی دارید که تجربه، تخصص و مهارت‌تان را نشان می‌دهد، می توانید آن را در ست اداری ذکر کنید. گواهینامه‌های معتبر، می‌توانند تخصص شما را نشان دهند. اعلام کردن آنها به مشتری، باعث می‌شود که با خیال راحت‌تری بتوانند به شما و خدمات یا محصولات‌تان اطمینان کنند.

لوگوی این گواهینامه‌ها را به همراه شماره اختصاص یافته به خودتان درج کنید. اگر جای کافی برای لوگو ندارید، فقط ذکر کردن عنوان آن کافی است. نیاز به توضیحات مفصل و طولانی نیست. ارائه این گواهینامه‌ها به مشتریان ثابت می‌کند که محصولات و خدمات شما، کیفیت لازم را دارد و مطابق با استانداردهای جهانی است. این گواهینامه‌های معتبر هستند که می‌توانند کسب و کار شما را از سایر کارها متمایز کنند.

سایر عناصر

مواردی که عنوان کردیم جزو مهم‌ترین مواردی است که باید در ست اداری بگنجانید ولی موارد دیگری هم وجود دارند که در صورت وجود فضای کافی می‌توانید در ست اداری بگنجانید. مثلا:

آدرس

اگر کسب و کاری دارید که نیازمند حضور فیزیکی مخاطبان و مشتریان است، می‌توانید آدرس خود را نیز در ست اداری بگنجانید. مثلا فرض کنید که یک فروشگاه بزرگ دارید، آدرس، یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی است که مشتری به آن نیاز دارد. ولی مثلا دفتر ارائه خدمات اینترنتی، نیازی به حضور فیزیکی مشتری ندارد و از طریق تلفن و اینترنت، بسیاری از روابط کاری شکل می‌گیرد.

برندها

اگر مجموعه‌ای از چند برند مختلف هستید که با هم همکاری می‌کنید، می‌توانید سایر برندها را در ست اداری خود ذکر کنید. یا برندهای بزرگی که با آنها همکاری دارید یا نمایندگی آنها را در اختیار دارید.

موارد دیگر را مثلا شماره ثبت یا جوایزی که دریافت کرده‌اید، به دلخواه می‌توانید اضافه کنید.


۲۰۰ ایده جذاب طراحی ست اداری ۲۰۲۰

ما کار را برای این طراحان راحت کرده و ۲۰۰ ایده جذاب طراحی ست اداری ۲۰۲۰ را برای آنها یکجا گردآوری کرده‌ایم. شما با مشاهده این ایده‌ها میتوانید بهترین طراحی ست اداری را نسبت به تقاضا کارفرمایتان داشته باشید.


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.