چاپ روی شیشه و آینه چگونه انجام می شود؟

0

یکی از محبوب ترین متدها که در صنعت دکوراسیون کاربرد دارد چاپ روی شیشه می باشد که برای این کار از دستگاه چاپ فلت بد استفاده می شود. فلت بد یکی از انواع چاپ دیجیتال است که بخش مهمی از صنعت چاپ به شمار می‌رود. همچنین از آن برای جذابیت ظاهری و یا امور تبلیغاتی متعدد دیگری نیز استفاده می‌شود. میزان کیفیت و ماندگاری طرح و عکس چاپی روی شیشه ها نیز به دستگاه‌های چاپگر و جوهری که استفاده می‌کنند، بستگی دارد. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتری در زمینه قیمت چاپ روی شیشه و آینه ، دستگاه های چاپ روی شیشه ، مراحل مختلف چاپ شیشه و … هستید، پیشنهاد می کنیم که این محتوا را تا انتها مطالعه نمائید.

چاپ روی شیشه و آینه چه کاربردی دارد ؟

چاپ روی شیشه و آینه چه کاربردی دارد ؟

شیشه و آینه از متریال‌های محبوبی هستند که معمولاً از آن‌ها برای تزئین و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌شود. با پیشرفت دستگاه‌های چاپگر امکان چاپ طرح‌های زیبا روی این متریال‌ها نیز وجود دارد. چاپ طرح‌های زیبا و رنگارنگ می‌تواند جلوه زیبا و خاصی به آینه و شیشه‌ها ببخشد. به همین دلیل امروز شاهد استفاده از انواع روش‌های چاپی برای ایجاد طرح‌های زیبا روی شیشه و آینه هستیم. شیشه و آینه‌های چاپ شده کاربردهای مختلفی در صنایعی مانند خودرو سازی، معماری و.. دارند. به کمک روش‌های چاپی می‌توان شیشه و آینه را تبدیل به یک اثر هنری زیبا کرد که می‌تواند محیط اطراف خود را زیباتر کند. روش‌های چاپ روی شیشه بسیار متنوع است و هر کدام از آن‌ها دارای یکسری ویژگی هستند. به همین دلیل افرادی که قصد چاپ روی آینه و شیشه را دارند معمولاً در انتخاب بهترین روش چاپی دچار مشکل می‌شوند.

چاپ مستقیم یووی ( فلت بد ) روی چه اجسامی قابل انجام است ؟

شاید در ابتدا باور این موضوع برای مردم سخت بود که تکنولوژی چاپ مستقیم این امکان را فراهم کرده باشد تا تقریبا روی تمام اجسام سخت قابلیت چاپ تمام رنگی و با کیفیت بالا وجود داشته باشد و فرآیند هایی نظیر:

  • چاپ شیشه و چاپ سنگ
  • چاپ کاشی و سرامیک
  • چاپ چوب و ام دی اف
  • چاپ گالوانیزه و استیل
  • چاپ پلی کربنات
  • چاپ پلاستیک و چاپ فوم برد
  • چاپ پلکسی گلاس و طلق و …

را بتوان با کیفیت ترین شکل انجام داد. به مرور دستگاه فلت بد خود را به اثبات رساند و توانست جایگاه محکمی برای خود پیدا کند.

نکات مربوط به چاپ روی شیشه

نکات مربوط به چاپ روی شیشه

شیشه ها چه در نوع ساده و یا چه نوع سکوریت( نشکن ) بخاطر خصوصیات فیزیکی و نمای زیبا و عایق خود در صنعت بسیار پر کاربرد بوده و طرفداران بی شماری دارد. با چاشنی تکتولوژی چاپ مستقیم می توان باعث اجرای متفاوت تر و بسیار شکیلتر سازه ها و دکوراسیون های داخلی شد و نمای آنها را بسیار حرفه ای تر به نمایش گذاشت و از شیشه های چاپدار برای بهبود شرایط دکوراسیون خود بهره برد.

 محدودیت های سایز شیشه در چاپ مستقیم یووی (فلت بد)

سینی دستگاه های فلت بد در سایزهای مختلفی موجود هستند که همین امر محدودیت هایی را برای چاپخانه ها ایجاد می کند. دستگاه های فلت بد وارد شده به ایران در سایز های مختلفی  از سایز ۳۰*۴۵ شروع شده و به بزرگترین آن یعنی سایز ۲۰۰*۳۰۰ ختم می شود. طبیعتا بزرگترین سایز چاپ روی شیشه هم نمی تواند بیشتر از ۲۰۰*۳۰۰ سانتی متر باشد. پس نتیجه می گیریم که تمام شیشه های کوچکتر از ۲۰۰*۳۰۰ سانتی متر می توانند به راحتی مورد چاپ قرار بگیرند.

محدودیت های ارتفاع ( ضخامت ) شیشه در چاپ مستقیم یووی (فلت بد)

  • دستگاه های چاپ مستقیم معمولا  تا ارتفاع ۱۳ سانتی متر قابلیت چاپ را دارند .
  • شیشه های موجود در بازار ایران هم البته بسته به نوع جنس و کارخانه تولید کننده آن در ضخامت های ۲ تا ۲۰ میلی متر موجود می باشد .
  • با توجه با حداکثر ضخامت شیشه که ۲۰ میلی متر  اعلام شد پس محدودیتی در چاپ روی انواع شیشه از لحاظ ضخامت وجود ندارد.
  • ولی در شیشه های سایز بزرگ که در ضخامت های بالا قصد چاپ دارید بایستی استقامت سینی دستگاه فلت را بررسی نمائید .

 دلیل عدم تمایل چاپخانه ها به چاپ روی شیشه های ضخیم

نکته قابل توجه این که چاپ شیشه در ضخامت های بالا  و نامتعارف برای برخی دستگاه ها بسیار خطر ناک می باشد و باعث آسیب های بسیار جدی به هدهای دستگاه می شود و از این رو هستند چاپخانه هایی که تمایلی به چاپ روی شیشه های با ضخامت غیر معمول را ندارند .

برای چاپ شیشه و آینه از کدام روش‌های چاپی استفاده می‌شود؟

برای چاپ شیشه و آینه از کدام روش‌های چاپی استفاده می‌شود؟

با پیشرفتی که در صنعت چاپ اتفاق افتاده است روش‌های بسیار متنوعی برای چاپ روی متریال‌های مختلف به وجود آمده است. به همین دلیل امروزه چاپ روی شیشه و آینه به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن قابل‌اجرا است. با چاپ طرح‌های زیبا و متنوع روی آینه و شیشه می‌توان به آن‌ها رنگ و لعاب داد و آنها را تبدیل به یک اثر هنری زیبا کرد. روش‌های زیادی برای چاپ روی آینه و شیشه وجود دارند که هر کدام از آن‌ها دارای یکسری مزایا و معایب هستند. به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است که از کدام روش برای چاپ روی این متریال‌ها استفاده می‌شود. بسته به کاربردی که شیشه و آینه دارند باید روش چاپی مناسبی را انتخاب کرد. به‌عنوان‌مثال اگر شیشه و آینه در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند باید از روش چاپی استفاده کرد که در برابر نور خورشید، برف و باران و سایر عوامل بیرونی مقاوم باشد. برای انتخاب بهترین روش چاپ باید با هر کدام از روش‌های چاپی و ویژگی‌های آن‌ها به خوبی آشنا شوید. از جمله روش‌های چاپ روی آینه و شیشه که کیفیت خوبی دارند عبارت‌اند از:

چاپ سیلک اسکرین روی شیشه و آینه

یکی از قدیمی‌ترین و ابتدایی‌ترین روش‌های چاپ روی شیشه و آینه چاپ سیلک اسکرین است. در این روش چاپی از صفحاتی مشبک برای انتقال طرح مورد نظر روی شیشه و آینه استفاده می‌شود. در این روش باید طرح مورد نظر روی صفحه چاپ شود و قسمت‌های مورد نظر که باید روی شیشه چاپ شوند باید خالی شود. به عبارتی دیگر می‌توانیم بگوییم این روش مانند انتقال طرح به کمک شابلون عمل می‌کند. مرکب‌های مورد استفاده در چاپ صفحه باید قبل از استفاده آماده شوند. تنها می‌توان از چهار رنگ اصلی ارغوانی، آبی، زرد و سیاه در این روش استفاده کرد. برای به دست آوردن سایر رنگ‌ها باید این چهار رنگ با درصد خاصی باهم ترکیب شوند. می‌توان روی شیشه و آینه‌های که در فضای باز و بسته استفاده می‌شوند با این روش طرح‌های زیبایی را ایجاد کرد.

چاپ دیجیتال روی آینه و شیشه

چاپ دیجیتال یکی از روش‌های چاپی جدید است که توسط چاپگرهای دیجیتالی و پیشرفته انجام می‌شود. به کمک دستگاه‌های چاپگر دیجیتالی که انواع مختلفی دارند می‌توان روی شیشه و آینه هر طرحی را به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن چاپ کرد. در این روش تنها چیزی که نیاز است فایل دیجیتالی طرح مورد نظر است که معمولاً در برنامه‌های گرافیکی مانند فتوشاپ طراحی می‌شوند. کیفیت و وضوح طرح‌های چاپ شده در این روش بسیار بالا است به همین دلیل روش چاپ دیجیتال محبوب‌ترین روش چاپی در عصر امروز است. یکی از مزیت‌های خوب این روش این است که امکان استفاده از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها وجود دارد و می‌توان در لحظه آخر نیز طرح مورد نظر را بدون هیچ گونه دردسری تغییر داد. ماندگاری طرح‌های چاپ شده بسیار بالا است به همین دلیل این روش برای کارهای که در فضای باز استفاده می‌شوند گزینه مناسبی است.

چاپ تامپو روی آینه و شیشه

چاپ تامپو یکی از روش‌های چاپی است که به دلیل استفاده از یک پد سیلیکونی منعطف برای انتقال طرح می‌توان از آن برای چاپ روی هر سطح و متریالی استفاده کرد. روش چاپ تامپو مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین و سریع‌ترین روش برای چاپ روی شیشه و آینه است. به کمک این روش حتی می‌توان روی شیشه‌های که سطحی صاف ندارند نیز به راحتی هر طرحی را چاپ کرد.

چاپ فلت بد روی شیشه و آینه

چاپ فلت بد روی شیشه و آینه

یکی دیگر از روش‌های متداول برای چاپ روی شیشه و آینه استفاده از روش چاپی فلت بد است. به کمک این روش چاپی می‌توان روی سطوح سفت‌وسخت مانند شیشه، چوب، فلز و.. هر طرح و نقشی را به راحتی چاپ کرد. طرح‌های چاپ شده در این روش شفافیت و وضوح بسیار خوبی دارند و کیفیت آن‌ها بسیار بالا است.

چاپ ترانسفر روی شیشه و آینه

در روش چاپ ترانسفر از دستگاه‌های چاپگر مخصوصی که به کمک حرارت کار می‌کنند استفاده می‌شود. در این روش ابتدا باید طرح مورد نظر توسط چاپگرهای جوهر افشان روی کاغذهای مخصوص چاپ شوند. سپس به کمک دستگاه ترانسفر طرح چاپ شده با فشار و حرارت روی شیشه و آینه چاپ می‌شود. طرح‌های چاپ شده در این روش در برابر آب و نور خورشید بسیار مقاوم هستند. به همین دلیل می‌توان از شیشه و آینه‌های که با این روش چاپ شده‌اند در فضای باز نیز استفاده کرد.

چاپ طلاکوب روی شیشه

روش چاپ طلا کوب یکی از روش‌های صنعتی محسوب می‌شود که به دو روش سرد و گرم قابل اجرا روی شیشه و آینه است. در این روش از فویل‌های خاصی استفاده می‌شود که باعث زیبا بیشتر آینه و شیشه می‌شوند. در روش گرم این فویل‌ها با حرارت روی شیشه و آینه منتقل می‌شوند؛ اما در روش سرد از چسب‌های مخصوصی جهت چسباندن فویل‌ها روی سطح شیشه استفاده می‌شود. از متریال‌های که با این روش چاپ می‌شوند می‌توان در فضای باز نیز استفاده کرد.

مشکلات چاپ روی شیشه چیست ؟ 

مشکلات چاپ روی شیشه چیست ؟ 

چاپ مستقیم روی شیشه درست مثل چاپ روی فلز، کاشی و این قبیل اجسام که سطح نفوذ ناپذیری دارند ، ماندگار نبوده و به راحتی آسیب پذیر می باشد ، لذا برای ماندگاری چاپ بر روی شیشه دو راه را می توان پیش گرفت :

  • استفاده از کوتینگ یا پرایمر مخصوص چاپ روی شیشه
  • استفاده کردن از شیشه سند بلاست شده

شیشه سندبلاست چیست ؟

یکی از روش های مات کردن و ایجاد طرح بر روی شیشه ، سند بلاست کردن آن است. در روش سندبلاست نوعی ماسه خاص با فشار بر روی شیشه پاشیده می شود و سبب مات شدن شیشه می شود. در این روش سطح شیشه دارای خلل و خرج می شود که امکان نفوذ سطحی را به جوهر دستگاه چاپ می دهد.

ویژگی های شیشه سندبلاست

در این نوع شیشه ، می توان طرح ها و نقش های دلخواه را بر روی شیشه ایجاد نمود ، یعنی طرح خاصی را بر روی شیشه سندبلاست کرد . شرکت ها و سازمان ها از شیشه های سند بلاست برای ایجاد طرح لوگو ، برند و یا شعار تجاری بر روی شیشه استفاده می کنند که هم سبب مات شدن شیشه می شود و هم لوگو و یا برند به وضوح نمایش داده می شود و تولید کنندگان چاپ مستقیم روی شیشه از شیشه های سندبلاست شده برای مقاوت بالای آن استفاده می کنند ، چون بعد از انجام چاپ روی شیشه های سندبلاست دیگر مشکلی برای سطح چاپ شده پیش نخواهد آمد و این سطح از آسیب در امان خواهد بود.

 امکان چاپ ۵ رنگ روی شیشه وجود دارد؟

دستگاه های چاپ فلت بد امکان چاپ ۵ رنگ روی تمامی اجسام و متریال ها را دارند پس انواع شیشه نیز از این قاعده مستثنا نیستند.  پیش نمایش تمامی کد رنگ ها به گونه ای بر پایه یه زمانه کاملا سفید می باشد یعنی زمانی شما از خودکار قرمز خروجی درست می بینید که روی کاغذ سفید خط  بکشید ولی زمانی که روی کاغذ زرد خط بکشید خروجی خودکار نارنجی خواهد بود چرا که زمینه زرد روی خروجی رنگ خودکار تاثیر گذار است.

تمامی دستگاه ها و جوهرها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که روی سطح کاملا سفید و استخوانی بهترین جلوه خود را نشان بدهند ، طبیعتا در تکنولوزی چاپ مستقیم وقتی می خواهیم روی تمامی اجسام صاف و متریال های رول و شیت چاپ بزنیم به این مشکل برخورد خواهیم کرد که بعضی از این سطوح کاملا سفید و یا حتی اصلا سفید نیستند. پس طبیعتا خروجی چاپ روی آن سطح بسیار متفاوت با پیش نمایش آن طرح بر روی مانیتور یا گوشی موبایل خواهد بود.

 کاربرد چاپ ۵ رنگ در چاپ روی شیشه چیست ؟

چاپ روی این متریال را می توان به دو صورت اجرا کرد  :

چاپ مستقیم روی شیشه چگونه انجام می شود ؟ 

چاپ به صورت معکوس  ( mirror printing ) و پشت شیشه

در حالت عادی در چاپ مستقیم ، چاپ روی سطوح را اجرا می کنند ولی در برخی اجسام مانند شیشه ، پلکسی گلاس و … که سطوحی بی رنگ و شفاف دارند ، برای محفوظ بودن چاپ ( عدم آسیب پذیری ) و نمایان بودن سطح شیشه ای و شفاف جسم ، طرح را پشت آن و اصطلاحا به صورت miror چاپ می کنند ؛ در هر دو مدل چاپ ، از رنگ سفید برای رنگ پنجم بهره می گیرند ولی در یک مدل چاپ سفید روی چاپ اصلی قرار می گیرد و در مدل دیگر چاپ سفید زیر چاپ اصلی اجرا می شود .

 چاپ روی شیشه سکوریت

در صورتی که در فضای اداری یا تجاری خود از شیشه سکوریت استفاده کرده اید ، می توانید به راحتی هر طرح و نقشی را روی شیشه های خود پیاده کنید.

 شرایط چاپ عکس رنگی یا نوشته بر روی شیشه

برای چاپ روی شیشه شما هیچ محدودیتی از نظر طرح نخواهید داشت ، این بدان معناست که می توانید عکس های کاملا رنگی یا حتی نوشته های بسیار ریز یا درشت را برای چاپ ارسال نمائید و طرح ارسالی شما تاثیری بر قیمت گذاری چاپ نخواهد داشت.

فقط این نکته را مدنظر داشته باشید که فایل ارسالی شما بایستی کیفیت مطلوب را داشته باشد و برای اطمینان از این موضوع می توانید با کارشناسان مجموعه سرزمین چاپ در تماس باشید.

 قیمت چاپ عکس و متن روی شیشه چقدر است ؟

به طور کلی هزینه چاپ ۴ رنگ روی شیشه متر مربعی ۳۰۰.۰۰۰ تومان و هزینه چاپ ۵ رنگ ( + رنگ سفید ) متر مربعی ۵۰۰.۰۰۰ تومان می باشد.

چاپ عکس رنگی یا متن روی آینه

یکی از نیاز های مدرن در طراحی داخلی و دکوراسیون ، درخواست های مکرر برای چاپ روی آینه می باشد.

برای چاپ روی آینه می توان از ۲ روش استفاده کرد :

  1. چاپ روی شیشه و سپس اجرای جیوه در پشت آن برای تولید آینه
  2. استفاده از پرایمر روی سطح آینه و دقیقا در زیر محل چاپ برای بالا رفتن استقامت چاپ

محدودیت در طرح های چاپ روی شیشه

با توجه به امکان چاپ ۵ رنگ و از طرفی سطح صاف و کاملا صیقلی شیشه ، محدودیتی در نوع طرح ارسالی برای چاپ وجود ندارد و همواره می توان از تمامی کد رنگ ها و وکتور ها با خیالی آسوده بهره گرفت .

نکاتی برای طراحان که به چاپ مستقیم با کیفیت کمک بسیار زیادی می کند :

در زمان ارسال فایل چاپی به چاپخانه ، همان طور که پیش تر گفته شد فایل های خود را با مُد ۴ رنگ CMYK طراحی نمائید و سایز طرح را دقیقا هم سایز سطح کار و رزولوشن طرح را حداقل ۱۵۰ پیکسل بر اینچ در نظر بگیرید . برای اطمینان از انجام کار در بالاترین کیفیت فایل لایه باز طرح را در یکی از فرمت های PDF ، Tiff یا Cdr در اختیار چاپخانه قرار دهید و در صورت استفاده از متن ( با فونت خاص )  لایه های متنی را به وکتور تغییر دهید.

راه های افزایش استقامت چاپ شیشه

  1. تمیز کردن سطح متریال برای چاپ مستقیم مستحکم تر
  2. رای استحکام بیشتر چاپ در صورت امکان سطح متریال را شسته و یا به کمک الکل چربی زدایی نمائید.

چاپ لوگو روی شیشه چگونه انجام می شود ؟

معمولا شرکت ها و برندهای بزرگ که از پارتیشن برای فضاسازی داخل محیط خود استفاده می کنند، تمایل زیادی به چاپ لوگوی مجموعه خود روی شیشه را دارند و همینطور می توانند برای برند سازی لوگو خود را به صورت تابلوهای نفیس شیشه ای بر روی دیوارهای مجموعه خود نصب نمایند.

چاپ تصویر برای شیشه بین کابینت

یکی از راه های افزایش انرژی و شکیل تر کردن فضای چاپ خانه استفاده از شیشه های چاپی در فضای بین کابینت می باشد ، که در این روش شما می توانید هر تصویر مورد نظر خود را به راحتی روی شیشه چاپ کرده و از فضایی بهداشتی که از شیشه خلق خواهد شد استفاده نمائید.

چاپ تصویر شخصی و دکوری روی شیشه

در صورتی که روش های سنتی و بی کیفیت قدیمی که عکس را روی کاغذ چاپ و آن را پشت شیشه قرار میدادند خسته شده اید و به دنبال راهی هستید که در طولانی مدت عکس تابلو شما خراب نشود و همیشه جلوه مناسبی داشته باشد به شما پیشنهاد می دهیم تا عکس خود را به صورت مستقیم روی شیشه چاپ کنید.

کاربرد چاپ شیشه در تولید چه محصولاتی می باشد؟

تقریبا در هر محصولی که از شیشه استفاده شده می توان از چاپ هم بهره برد، به عنوان مثال انواع ساعت شیشه ای ، ترازو ، تخت گوشت ، انواع اسباب بازی ، تخته وایت برد ، آینه های دکوراتیو ، میز سلی و کنسول ، میزتلویزیون ، سطح هود و گاز ، درب تستر و کاروویو و … .

چاپ شیشه های دیوارکوب و نمای ساختمان چگونه انجام می شود؟

معمولا در فضای های بیمارستانی و درمانگاه ها به خصوص اتاق عمل و فضای جراحی بایستی فضا کاملا استریل و بهداشتی باشد، از همین رو از دیوارکوب های شیشه ای استفاده می کنند. برای جلوه بهتر این شیشه ها و همینطور زنده کردن محیط و افزایش روحیه بیمار و پرسنل می توان از چاپ طرح و تصویر های جذابی روی این شیشه ها استفاده کرد و همینطور در شیشه هایی که در نماس ساختمان ها و برج ها مورد استفاده قرار می گیرد، می توان به واسطه چاپ روی همین شیشه ها از یک نماس بروز و کلاسیک بهره گرفت.

 منظور از چاپ کوره ای روی شیشه چیست؟

برای افزایش استقامت چاپ روی شیشه به واسطه گرمادیده کردن و داخل کوره بردن می توان دو راه را پیش گرفت.

  • شیشه را پس از چاپ تا دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد و به مدت ۳۰ دقیقه داخل کوره برد
  • شیشه معمولی را پس از چاپ و در دمای ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد داخل کوره برد تا در حین تبدیل شیشه سکوریت به شیشه معمولی ، چاپ هم به بافت شیشه نفوذ کند.

چاپ کارت ویزیت یا کارت عروسی شیشه ای چیست؟

با گذر زمان پای کارت های لوکس و لاکچری شیشه ای که کاربرد آنها برای کارت ویزیت یا انواع کارت های دعوت تولد و عروسی می باشد به بازار باز شده است. اشتباهی که در این زمان رخ می دهد این است که برخی کاربران به اشتباه تصور می کنند که جنس این کارت ها از شیشه است که باید عنوان کرد که جنس آنها از پلکسی یا طلق های شفاف می باشد که اصطلاحا به آنها شیشه ای نیز می گویند. برای مطالعه بیشتر در مورد کارت ویزیت شیشه ای و کارت عروسی شیشه ای می توانید مقالات مربوطه را مطالعه نمائید.

چاپ روی شیشه و آینه چه کاربردی دارد؟

چاپ روی شیشه و آینه کاربردهای خوبی در صنایع مختلف دارد. به همین دلیل امروزه بیشتر از گذشته افراد به چاپ روی شیشه علاقه‌مند شده اند. با چاپ طرح‌های زیبا و رنگارنگ روی سطح شیشه‌ها می‌توان زیبایی آن‌ها را دوچندان کرد. از جمله کاربردهای خوب چاپ روی شیشه و آینه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • استفاده از شیشه‌های چاپ شده در دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها
  • استفاده از شیشه‌های چاپ شده برای معماری خارجی ساختمان‌ها
  • در برخی از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها از شیشه‌ها چاپ شده برای تبلیغات استفاده می‌شود.
  • استفاده از شیشه‌های چاپ شده برای ساخت آکواریوم و آب‌نماهای زیبا
  • ساخت ویترین مغازه‌ها به کمک شیشه‌های چاپ شده

چاپ مستقیم یووی ( فلت بد ) روی شیشه چیست ؟

تکنولوژی چاپ مستقیم این امکان را فراهم کرده تا تقریبا روی تمام اجسام سخت نظیر شیشه ، سنگ ، کاشی ، چوب ، سرامیک ، گالوانیزه ، استیل ، MDF ، پلی کربنات ، پلاستیک ، فوم ، تخته ، پلکسی گلاس ، طلق و … بتوان چاپ انجام داد.

هزینه و قیمت چاپ مستقیم یووی ( فلت بد ) روی شیشه چیست ؟

هزینه چاپ روی شیشه به صورت پروژه ای محاسبه می شود. و عواملی نظیر سایز ، تعداد ، قطر ، نوع طرح ، چاپ ۵رنگ و چاپ برجسته بر روی قیمت گذاری چاپ روی شیشه ماثر هستند. که طبیعتا برای استعلام قیمت می بایست با چاپخانه ها در تماس بود .

امکان چاپ ۵ رنگ روی شیشه هست ؟

دستگاه های چاپ فلت بد امکان چاپ ۵ رنگ روی تمامی اجسام و متریال ها را دارند. پس انواع شیشه نیز از این قاعده مستثنا نیستند .

مشکلات چاپ روی شیشه چیست ؟

چاپ مستقیم روی این متریال درست مثل چاپ کاشی ، فلز و این قبیل اجسام که سطح نفوذ ناپذیری دارند. مانگار نبوده و به راحتی آسیب پذیر می باشد ، لذا برای ماندگاری چاپ بر روی شیشه دو راه را می توان پیش گرفت :

۱- استفاده از کوتینگ یا پرایمر مخصوص چاپ روی شیشه

۲- استفاده کردن از شیشه سندبلاست شده

محدودیت های سایز شیشه در چاپ مستقیم چیست ؟

  • بزرگترین سایز چاپ روی این متریال نمی تواند بیشتر از ۲۰۰*۳۰۰ سانتی متر باشد ؛ پس نتیجه می گیریم که تمام شیشه های کوچکتر از ۲۰۰*۳۰۰ سانتی متر می توانند به راحتی مورد چاپ قرار بگیرند .
  • چاپ روی شیشه به عنوان یکی از محبوب‌ترین‌ها در صنعت دکوراسیون کاربرد دارد و از آن برای جذابیت ظاهری و یا امورات تبلیغاتی بیشتر استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان آن را  یکی از انواع چاپ دیجیتال دانست که این روزها بخش مهمی از صنعت چاپ به شمار می‌رود. این چاپ از جذاب­‌ترین انواع چاپ به‌­شمار رفته، که در صنایعی همچون دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. و می­‌تواند زینت بخش محل کار و زندگی افراد باشد و بر جذابیت فضا بیفزاید.
  • هر چه کیفیت دستگاه‌های چاپگر و جوهری که استفاده می‌کنند، بیشتر باشد، میزان کیفیت و ماندگاری طرح چاپی روی شيشه ها نیز بیشتر می‌شود و معمولا محصولات چاپی حدود ۱۰ سال ماندگاری دارند.
  • البته برای از نظر ماندگاری برای مشتریان گرامی که ماندگاری بالای چاپ مد نظرشان می باشد، میتوان به چاپ چرم نیز اشاره داشت که از ماندگاری بسیار بالاتری برخوردار می باشد.

تاریخچه چاپ روی شيشه

از چندین قرن پیش در شهر ونیز کارگاه‌های تولید و رنگ آمیزی شيشه وجود داشت که به همین علت در آن دوران بزرگترین مرکز چاپ روی شیشه محسوب می‌شد. در کشور ایران نیز خصوصا در دوران صفویه شیشه‌های رنگی و منقش جزء اصلی معماری محسوب می‌شد. در شهرهایی نظیر اصفهان، یزد، شیراز و… با نگاهی به بناهای تاریخی به جا مانده به شیشه‌های تزئینی بر می‌خوریم که نشان از قدمت چندین ساله این محصول در کشور ایران است.

نمونه چاپ روی شیشه طرح سنگ

البته جالب توجه است شیشه و آینه تزئین شده از ونیز به ایران آمده و در زمان دولت شاه عباس کشتی‌های حامل آن‌ها به سواحل جنوبی ایران وارد شده است. علاقه مردم ایران به شیشه‌هایی با نقش و نگارهای زیبا و رنگ‌های متنوع باعث شد تا استفاده از این محصول در ترکیب معماری و دکوراسیون اصیل ایرانی جایگاه خود را حفظ کند.

چگونگی چاپ روی شيـشه

همان‌طور که مستحضر هستید، شيشه سطح صاف، صیقلی و غیر قابل جذبی دارد؛ از همین رو باید از روش‌های نوین برای چاپ، برروی آن استفاده کرد. فناوری چاپ دیجیتال شرایطی را فراهم کرده تا چاپ متناسب با خاصیت نفوذ ناپذیری شيشه سازگار باشد. در این راستا اغلب از دستگاه‌های فلت بد یو وی بهره می‌گیرند.

از گل رز و اسب چاپ روی تابلو

پیشرفت تکنولوژی در صنعت چاپ، این امکان را فراهم کرده تا بدون نیاز به چسباندن استیکر بتوان هر تصویری را بدون محدودیت رنگی بر روی شیشه چاپ کرد. به عبارت دیگر چاپِ مستقیم روی شیشه،انجام می‌شود و نقش و نگارها توسط دستگاه‌های پیشرفته با روش‌های نوین بر،روی شیشه‌های کوچک و بزرگ با قابلیت ماندگاری بالا منقش می‌شوند.

چاپ عکس روی شیشه

چاپ نقوش و عکس های دلخواه، مانند عکس‌های خانوادگی، عروسی، تولد، مناظر و طبیعت و… در این مجموعه توسط دستگاه های پیشرفته چاپی، قابل انجام بوده تا زیبایی خاصی را برای شما به ارمغان آورد. این کار هدیه‌ای جالب و جذاب برای عزیزانتان نیز خواهد بود.

چاپ لوگو روی شیشه

لوگو یک نشانه گرافیکی از برندها و شرکت‌های مختلف است که به صورت اشکال گوناگون طراحی می‌شود. برای اینکه لوگو در ذهن افراد ماندگار شود، می‌توان از شیوه‌های نوین مانند چاپ بر روی محصولات کمک گرفت، تا به کار خود اعتبار بیشتری ببخشد. امروزه چاپ لوگو روی شیشه بسیار مورد توجه کسب و کارها قرار گرفته تا با این کار نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازند و جایگاه خاصی را برای خود در بازار به‌دست آورند.

چاپ شیشه سکوریت

شیشه سکوریت، مقاومت بسیار بالایی در فرایندهای حرارتی دارد و در برابر ضربه مقاوم است. به دلیل ویژگی‌های ممتازی که دارد. از این متریال  برای زیباتر کردن انواع دکوراسیون بسیار استفاده می‌کنند. روی شیشه سکوریت نیز می‌توان طرح‌هایی متفاوتی چاپ نمود و در اماکن مختلف مثل درب فروشگاه، لوازم دکوراسیون شیـشه‌ای، ورودی استخر، جکوزی و… برای زیباتر شدن فضا به کار برد. چاپ روي شيشه توسط دستگاه‌هایی چاپ یو وی انجام می‌شود.

رنگ مخصوص چاپ روی شیشه

انتخاب رنگ در چاپ باعث زیبایی و چشم‌نوازی بیشتر طرح شده و ارتباط بصری با آن ایجاد می‌کند. در این نوع چاپ از رنگ‌های متنوعی استفاده می‌شود، که به سلیقه مشتری و نوع کار بستگی دارد. مثلاً از رنگ‌های طلایی استفاده بیشتری می‌شود؛ چراکه جلوه و زیبایی خاصی را به همراه دارد. از طرفی باید رنگ‌هایی را به کار برد که سریع خشک شده و در برابر انواع آب و هوا، نور و رطوبت ماندگاری بالایی دارد.

ویژگی‌های جوهر چاپ روی شيشه

به منظور چاپ شیشه از جوهرهای مخصوصی استفاده می‌کنند که چسبندگی بالایی داشته باشند، تا روی شیشه به خوبی تثبیت شوند. برای افزایش چسبندگی جوهر معمولا پیش از چاپ، شیشه را کاملا تمیز می‌کنند. این کار کمک می‌کند تا چسبندگی جوهر در حین چاپ بهبود یابد.

جوهری که در این فناوری استفاده می‌کنند فورا پس از پاشش قطره‌ای خشک می‌شود. خشک شدن سریع باعث جلوگیری از روان شدن رنگ و به هم خوردن طرح می‌شود. البته لازم به ذکر است خشک شدن کامل طرح چاپی با تابش نوری که حاوی اشعه UV باشد، انجام می‌گیرد.

هر چه کیفیت جوهر بیشتر باشد برای چاپ چند لایه و رنگین ایده‌آل‌تر است. کیفیت جوهر تاثیر به سزایی در تثبیت رنگ و ماندگاری طرح روی شیشه، دارد. چنان‌چه از جوهر مرغوب در این محصول استفاده شود، در شرایط آب و هوایی مختلف آسیبی نمی‌بیند و حتی نور خورشید نیز تاثیری در کدر شدن و یا رنگ پریدگی آن نخواهد گذاشت.

چاپ بر روی سطوح صیقلی و آینه‌ایی در همه شهرهای کشور صورت می‌گیرد، چاپ شیشه در مشهد نیز مانند دیگر شهرها در این مجموعه ممکن می‌باشد. علاوه بر چاپ شیشه انواع چاپ‌ها مانند چاپ مش و چاپ استیکر با کیفیت و مرغوب با استفاده از بهترین متریال و دستگاه‌های پیشرفته و با آخرین متدهای علمی در هنر نوین انجام می گیرد تا رضایت ۱۰۰درصدی مشتری، که اولویت کار است، ایجاد شود.

مزایا و معایب چاپ روی شیشه

یکی از علل محبوبیت شیشه و چاپ طرح روی آن، به دلیل قیمت مناسب و ماندگاری بالاست. از دیگر مزایا این نوع چاپ می توان ساخت تابلوهای ارزشمند، نصب راحت، دوام و مقاومت بالا در برابر رطوبت و دما، چاپ باکیفیت بدون هیچ نوع محدودیت اشاره کرد. این چاپ به دلیل استفاده از جوهر با دوام، ثبات رنگ، قابلت شستشو، تنوع و وضوح بالایی که دارد سبب جذب مشتری می شود.

و اما از معایب آن می توان به ثابت بودن طرح بعد از چاپ و محدودیت در ضخامت‌های بالا و نامتعارف اشاره کرد.

چاپ پشت شیشه

در بسیاری از کسب‌وکارها برای معرفی خود و تولیدات‌شان، اطلاعات مورد نیاز مشتری را بر پشت شیشه فروشگاه چاپ می‌کنند. برای این‌کار از متن نوشته یا طرح‌های متنوع استفاده می‌شود. که می‌تواند نوشته فارسی یا انگلیسی با فونت مورد نظر و در رنگ‌بندی متنوع، پشت شیشه مغازه یا فروشگاه نصب می‌شود.

می‌توان برچسب نوشته را به صورت دورنگ و یا تک رنگ نیز سفارش داد، که معمولاً از ترکیب رنگ مشکی و طلایی برای بوتیک‌ها و فروشگاه‌های خاص و همینطور از ترکیب قرمز و زرد برای شیشه فست فودها استفاده می‌شود.

چاپ نقاشی بر روی شیشه

نقاشی روی شیشه در چاپ‌های فلت بد با خلق نقاشی شیشه‌ای یا ویترای متفاوت است. در ویترای نیازی به حرفه‌ای بودن نیست و با آموزشی ساده می‌توانید در خانه این‌کار را انجام دهید. اما در چاپ شیشه با فلت بد باید به مراکز معتبر برای چاپ مراجعه نمایید تا انواع طرح‌های نقاشی را در ابعاد مختلف برای شما روي شيشه ثبت کنند.

آیا می‌توان از چاپ روی شیشه در محیط‌های مرطوب استفاده کرد؟

گفتنی است جوهر مرغوب قابلیت شستشو را نیز به طرح روی شیشه می‌بخشد و این امر برای افرادی که به منظور پوشش شیشه‌های در معرض آلودگی از این فناوری استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی است.

امروزه برای این نوع چاپ، محدودیتی وجود ندارد و با بهره‌گیری از تکنولوژی می‌توان حتی این محصول را با کیفیتی انجام داد که در برابر رطوبت نیز ایمن باشد؛ از این رو برای محیط‌های نمناک از سیستم یو وی جت استفاده می‌کنند. در این روش چاپ، از رنگ‌های بدون حلال نیز کمک می‌گیرند که باعث می‌شود، در مجاورت با آب مقاوم باشد.

کاربرد چاپ شیشه

از محصولات این فناوری برای تزئین و یا اهداف دیگری نظیر تبلیغات استفاده می‌شود. برخی از مهم‌ترین کاربردهای آن عبارتند از:

  • شیشه‌های پارتیشن در دفاتر و ادارات
  • تابلوهای نفیس شامل تصاویر آتلیه‌ای
  • بر روی تابلوهای شیشه‌­ای
  • چـاپ شیشه اتاق عمل
  • نوشته روی تندیس‌­ها
  • شیشه حمام
  • آب نماهای مختلف در ویترین‌ها و یا داخل آکواریوم‌ها و استخرها
  • برای انواع فضاهای تفریحی، تجاری مانند آکواریوم، استخر، آب­نما و…
  • چاپ برای شیشه­‌های دکوراتیو، پارتیشن­، انواع میزها و شیشه بین کابینتی
  • انواع درب‌های ورودی، کشویی، تلسکوپی، یک یا چند لت از جنس شیشه
  • چاپ بر روی شیشه سکوریت که در ساخت کابین آسانسور، شیشه بالکن، درب اتوماتیک و… کاربرد دارد.

انتخاب طرح در چاپ بر روی شیشه

هر این چاپ می توان انواع طرح مورد دلخواه را با کیفیتی عالی بر شیشه ثبت کرد. از جله طرح‌های مناسب می‌توان، تصاویر شخصی، عکس خانوادگی، عکس تولد و عروسی، مناظر و طبیعت، آثار هنری مشهور دنیا، لوگو و عکس برند شرکت و سازمان، طرح گل و… ذکر نمود.

چاپِ انواع طرح روی شیشه

خوشبختانه با بهره‌گیری از تجهیزات و دستگاه‌های جدید، هیچ‌گونه محدودیتی در نقش طرح بر روی ،شیشه وجود ندارد. چنانچه مشتری تصویری با کیفیت و وضوح بالا به صورت پیش فرض داشته باشد همان چاپ می‌گردد و در غیر این صورت موارد متعددی از طرح‌های متنوع به او ارائه می‌شود تا بسته به سلیقه خود انتخاب نماید. البته انتخاب طرح تا حدودی به دکوراسیون نیز وابسته است و بهتر است موقع انتخاب طرح و رنگ هارمونی آن با سایر اجزاء دکوراسیون و رنگ تم آن‌ها رعایت شود.

برای نقش طرح تنها کافی است طرح مورد نظر بسته به ابعاد شیشهِ در نظر گرفته شود و سپس دستگاه‌هایی که عملکرد آن‌ها مبتنی بر متصاعد کردن اشعه یو وی است، دقیقا همان طرح را بر رویِ شیشهِ مورد نظر ،چاپ ‌کنند. نقش طرح بر شیشه ها به گونه‌ای است که امواج فرا بنفش در هر قسمت طرح با توجه به رنگ‌های مختلف آن از جوهر مربوطه عبور می‌کنند و سپس جوهر روی شیشه ثابت می‌شود.

مراحل سفارش چاپ روی شيشه

ابتدا فایلی که مایل به چاپ آن هستید، برای به کارشناس ما درواتس‌اپ یا تلگرام، با فرمت PSD و Tiff ارسال کنید. بعد از آن کارشناسان فایل مورد نظر را بررسی کرده، سپس درصورت نیاز به ویرایش بود، ادیت با اطلاع شما انجام خواهد گرفت. پس از تأیید نهایی، هزینه کار به اطلاع شما خواهد رسید و طرح خواسته شده در کمترین زمان ممکن و در عین حال باکیفیت‌ترین حالت به چاپ می‌رسد. زمان انجام کار بسته حجم و اندازه آن متفاوت خواهد بود. لطفا به این نکته دقت فرمایید.

مراحل چاپ روی شیشه

بهترین روش در این نوع چاپ، استفاده از دستگاه فلت بد بوده که با دقت و سرعت بالا و بدون هیچ گونه خطایی کار را به انجام می‌رساند. در چاپ شیشه، جوهر به‌صورت مستقیم بر روي شيشه پخش شده، البته باید قبل از آن شيشه به دقت تمیز و از هر نوع آلودگی پاک شود تا جوهر راحت‌تر به شيشه بچسبد. برای خشک شدن جوهر از تابش نور یووی استفاده می‌شود. و جوهر بر روي شيشه ثبت شده و رنگ آن به مرور کاهش نمی یابد.

قیمت چاپ روی شیشه چقدر است ؟ 

قیمت چاپ روی شیشه به عوامل مختلفی وابسته بوده، از جمله: ابعاد شیشه و اینکه دارای برجستگی بوده یا خیر، رنگ مورد استفاده در چاپ، محلی که قرار است شیشه طراحی شده در آن‌جا استفاده شود. همچنین استفاده از یراق آلات مرغوب، متراژ، اندازه و حجم کار، پوشش چاپ، ساخت قالب برش و  هزینه برش شيشه در سایز و اندازه‌های مختلف نیز در هزینه نهایی کار تاثیر گذار است. قیمت چاپ شيشه به صورت مترمربع محاسبه می‌شود و هر مترمربع — تومان است.

دستگاه چاپ روی شیشه چیست ؟ 

این چاپ با دستگاه فلت بد یووی انجام شده و با تابش امواج فرابنفش جوهر آن بلافاصله خشک می‌شود. که در این حالت جوهر بر روی شیشه انتقال می‌یابد. تا طرح موردنظر با بهترین کیفیت برای چاپ روي شيـشه به انجام شود. این روش امکان انجام هر نوع طرحی را روی شیشه فراهم ساخت.

انتخاب و اجرای انواع عکس و نقش برای چاپ شیشه براساس سلیقه و انتخاب افراد انجام می شود و ضمن اینکه در برابر نور، آب و حلال‌های معمول مقاوم بوده و انعطاف در انتخاب هر نوع طرح و تیراژ بر طبق سفارش مشتری کم یا زیاد خواهد شد.

چاپ نوشته روی شیشه

در برخی موارد مشتری نیاز دارد تا نوشته، متن یا اسامی افراد را روی شیشه چاپ نماید، که این کار علاوه بر زیبایی، نیاز فرد را نیز برآورده می‌کند. و برا استفاده در لوح‌های تقدیر و یادبودها بسیار مناسب است.

چاپ روی شیشه هنر نوین نمایی از گاز رومیزی

چاپ هنر نوین همواره در تلاش است تا با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته نظیر دستگاه چاپ فلت بد یو وی flatbed uv printer بهترین کیفیت را ارائه دهد. در این راستا آماده چاپ روی شیشه برای انواع شيشه‌ها تا ضخامت ۱۰ سانتی‌متر است. وضوح کیفیت تصاویر چاپی روی شیشه ۱۴۴۰ dpi و از لحاظ رنگ نیز از ۸ رنگ که دو تای آن‌ها وارنیش و سفید هستند، استفاده می‌شود. گفتنی است رنگ سفید و وارنیش به صورت موضعی نیز بر روي شيـشه قابل چاپ هستند. از دیگر خدمات مشابه قابل ارائه توسط هنر نوین چاپ پلکسی می باشد.

 چاپ مونوپرینت رنگی

در اطراف ما اشیایی وجو دارند، که دارای بافت و نقوش مختلف هستند. که با اتصال تکه‌هایی از این اشیا بر روی سطحی مثل شیشه می‌توان به کلیشه‌های موقتی دست یافت که بسیار برای چاپ مونوپرینت مناسب هستند. بسیاری از اشیا برای این کار مناسبند، در زمان انتخاب آن‌ها باید به قابلیت جذب مرکب و میزان مقاومت آن‌ها در برابر انواع فشارها توجه کرد. برای چاپ مونوپرینت رنگی، ابتدا باید طرح را روی شیشه قرار داد و سپس رنگ مورد نظر را روی آن کشید. باید رنگ‌گذاری با سرعت بالایی انجام گیرد. بعد از آن قسمت‌های اضافی را باید پاک کرد و بعد کاغذ را روی شیشه گذاشت و با مالش تصویر را به کاغذ انتقال داد.

چاپ دستی روی شیشه

از چاپ دستی برای طرح‌اندازی روی انواع سطوح شیشه‌ای و آینه استفاده می‌گردد که باعث زیبایی و جلوه بیشتر آن وسیله می‌شود.

آموزش چاپ دستی روی شیشه

شاید با دیدن طرحی زیبا به این فکر افتاده باشید که آن را بر روی شیشه یا آینه منزل چاپ کنید. برای این کار ابتدا باید آموزش‌های لازم را ببینید تا کاری زیبا را خلق نمایید. آموزش چاپ دستی روی شیشه می‌توانید در آموزشگاه‌های معتبر یاد بگیرید.

چاپ روی شیشه ادکلن

امکان چاپ تصویر و نوشته شیشه عطر و ادکلن به صورت تخت و گرد با استفاده از مرکب‌های مرغوب ممکن می باشد. برای این کار از جوهرهایی با ماندگاری بالا و مقاومت در برابر مواد الکلی استفاده می شود که برای هدیه دادن گزینه بسیار ایده‌آلی به نظر می‌رسد.

چاپ عکس روی شیشه چراغ دار

امروزه کاربرد شیشه‌های چراغ‌دار در اتاق خواب بسیار مرسوم شده و بسیاری از مجموعه‌ها برای زیباتر کردن آن‌ها از طرح و عکس افراد استفاده می‌کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.