بهترین اسباب بازی آموزشی ۲۰۲۰ کودکان کدام است؟

0

پدر یا مادر شدن بهترین حسی است که هر فردی در طول زندگی اش می تواند تجربه کند. با اینحال زمانی که فرزندی به جمع مان اضافه می شود به تبع آن مسئولیت‌هایمان هم بیشتر می گردد. پرورش فرزند و روش های برخورد با او می‌تواند مهم ترین دغدغه مان باشد و ما را وادار کند به سراغ کتاب های مختلفی برویم و روش های مختلفی را امتحان کنیم.
یکی از مسائل مهمی که در این مسیر پیش رویمان قرار می گیرد بحث سرگرمی فرزندمان است. در عین حال که دوست داریم اسباب بازی های رنگارنگی برای او بخریم تلاش می کنیم به سراغ بازی هایی برویم که به رشد ذهنی اش کمک کند و از او یک فرد خلاق و گاه نابغه بسازد. در این مقاله می خواهیم در خرید اسباب بازی به شما کمک کنیم و برخی از بهترین اسباب‌بازی‌های آموزشی موجود را با هم مرور کنیم.

مشاهده انواع اسباب بازی آموزشی

بازی ها و فعالیت های آموزشی زیادی هستند که به فرزندتان کمک می کنند قدرت تفکر بهتری داشته باشد و همیشه خود را برای حل مسائل مختلف آماده کند. بازی های دوران کودکی بخش مهمی از فرآیند رشد او هستند و فقط جنبه سرگرمی ندارند. با بازی کردن مهارت های مختلفی در کودک شکل می گیرد که برخی‌هایشان به شرح زیر هستند:

  • تفکر نقادانه
  • درک محیط
  • هوشیاری و آگاهی نسبت به مسائل مختلف
  • یادگیری مفهومی
  • تفکر جانبی
  • خلاقیت
  • مهارت حل مسئله
  • مهارت های زبانی

اگر به دنبال بازی های آموزشی مفید هستید شاید فهرست زیر کمک تان کند راحت تر تصمیم بگیرید :

سازه‌ها؛ بهترین اسباب بازی آموزشی

سازه‌ها؛ بهترین اسباب بازی آموزشی

بازی های سازه ای بهترین و مهم ترین بازی ذهنی برای کودکان هستند و می توانند قدرت خلاقیت آن ها را افزایش دهند. کافیست چند مورد از این بازی ها را در رنگ ها و اندازه های مختلف بخرید و آن ها را دم دستش بگذارید. در چنین شرایطی است که کودک شما می تواند به شناخت رنگ و اندازه، خلاقیت و هوشیاری برسد و با محیط پیرامونش آشنا شود. یک الگوی ساده با این سازه ها بسازید و از کودک خود بخواهید عین همین را برایتان درست کند. او با کپی برداری از شما با الگوها آشنا می شود. فقط مراقب باشید سازه ها را به طرف دهان خود نبرد.

پازل‌ها؛ بهترین اسباب بازی آموزشی و فکری برای تقویت ذهن

پازل ها فقط مختص بزرگسالان نیستند. حتی کودکان شما هم می توانند با درست کردن پازل ها به اطلاعات مختلفی دست پیدا کنند. این بازی ها برای توسعه مهارت های حل مسئله، مهارت های شناختی و حرکتی بسیار عالی هستند و به کودک شما کمک می کنند مهارت های مغزی اش را به خوبی توسعه دهد.

خرید پازل

بازی پیدا کردن چیزها؛ بهترین اسباب بازی آموزشی

اگر دوست دارید کودک تان را به حرکت وا دارید و او را از تنبلی که گریبان گیرش شده برهانید، این بازی بهترین گزینه برایتان خواهد بود. بهتر است یک محیط باز همچون پارک یا حیاط خانه را برای اینکار انتخاب کنید. یک سری وسیله را در جاهای مختلف قایم کنید و از او بخواهید برایتان پیدا کند. اینکار قدرت درک او را بهبود می بخشد.

قصه گویی؛ بهترین بازی آموزشی

زمانی که کودک شما به قصه ای گوش می کند یا آن را به زبان می آورد، مهارت های مغزی اش بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید توسعه می یابد. داستان سرایی یا همان قصه گویی به کودک کمک می کند برای مدت زمان طولانی تری به حرف هایتان توجه کند. همه این ها دست به دست هم می دهند تا کودک شما حافظه بهتری داشته باشد، راحت تر با رویدادها روبرو شود و مهارت حدس رویدادهای بعدی را هم در خود تقویت نماید. علاوه بر همه این موارد، استفاده از قدرت داستان به تقویت دایره واژگان و زبان گفتاری او نیز کمک می کند و ارتباطات را برایش ساده تر می سازد.

خرید اسباب بازی آموزشی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.