راهنمای خرید دفترچه یادداشت

0

قبلا درمورد خرید انواع لوازم التحریر صحبت کردیم و نوبتی هم که باشد، نوبت به خرید انواع دفترچه یادداشت رسیده است. در این بخش قصد داریم توضیح کوتاهی در مورد خرید دفترچه یادداشت خوب بدهیم و پس از آن، به سراغ تمام نکات مهم در مورد خرید این وسیله برویم و همچنین پس از بررسی تمام این نکات باید قیمت‌ها را برای شما بررسی کنیم تا شما با تمام قیمت‌های یک دفترچه یادداشت در بازار آشنایی داشته باشید.

چرا به خرید دفترچه یادداشت نیاز داریم ؟

خیلی از ما باید یک دفترچه یادداشت همیشه همراه خود داشته باشیم و قطعا برای شما سوال شده است که چرا ما نیاز است یک دفترچه یادداشت را با خود حمل کنیم و همراه داشته باشیم؟

عجله نکنید! پاسخ شما را همین الان می‌دهم. دقت کنید که امروزه دغدغه های فکری افراد بیشتر شده و در صورتی یک دفترچه یادداشت همراه خود داشته باشیم و کارهای روزانه خود را در آن یادداشت کنیم، دیگر هیچکدام آن‌ها را فراموش نمی‌کنیم و می‌توانیم تمام این کارها را به خوبی مدیریت کنیم.

همچنین همان طور که از اسم یک دفترچه یادداشت نیز پیداست، دفترچه‌ای کوچک برای یادداشت کردن نکات مهم است و همین کوچک بودن باعث می‌شود شما بتوانید به راحتی، هرجا که میخواهید آن را با خود ببرید. در بخش بعدی برای شما نکات و فاکتورهایی را بررسی میکنیم که در خرید یک دفترچه یادداشت خوب بسیار مهم و اساسی هستند.

مشاهده قیمت و خرید

نکات مهم در مورد خرید دفترچه یادداشت

نکات مهم در مورد خرید دفترچه یادداشت

اندازه و سایز دفترچه یادداشت

درست است که در بحث قبل گفتیم دفترچه یادداشت کوچک است، اما خب همین دفترچه در سایزهای کوچک خودش انواع مختلفی دارد. این سایزها شامل B8،A7،B7،A6،B6 هستند.

سایز B6: بیشتر برای نوشتن لغات زبان و یادگیری آن کاربرد دارد و همچنین افرادی که میخواهند یک هدیه تبلیغاتی بدهند، می‌توانند روی این گزینه حساب کنند. حدودا این سایز ۱۷ سانتی متر طول و ۱۲ سانتی متر عرض دارد.

سایز A6: این سایز جیبی است و شما می‌توانید تمام کارهایی که می‌خواهید طی روز انجام دهید را در آن بنویسید و به راحتی با توجه به آن که جای زیادی نمی‌گیرد آن را با خود حمل کنید. حدودا سایز این دفترچه  ۱۴ سانتی متر در ۱۰ سانتی متر است.

سایز B7: این سایز دفترچه بیشتر مناسب سفرها است. سایز آن اندازه پاسپورت است و به همین دلیل به آن دفترچه پاسپورتی نیز می‌گویند. حدودا سایز این دفترچه ۱۲ سانتی متر در ۸ سانتی متر است.

سایز A7: اندازه آن واقعا کوچک است. بیشتر دانش آموزان از آن برای یادداشت کردن تکالیف خود، استفاده می‌کنند. آن قدر این دفترچه کوچک است که به آن دفترچه میکرو نیز می‌گویند. حدودا سایز این دفترچه ۱۰ سانتی متر در ۷ سانتی متر است.

سایز B8: دفترچه‌ای بسیار کوچک است که سایز آن حدودا ۸ سانتی متر در ۶ سانتی متر است.

نوع و جنس جلد دفترچه یادداشت

جلد‌های دفترچه یادداشت طرح‌های مختلفی دارند؛ اما در این بخش قرار نیست راجع به این طرح‌ها صحبت کنیم. میخواهیم در این بخش، جنس جلدهای دفترچه‌های یادداشت را بررسی کنیم. دفترچه های یادداشت شامل چند جنس می‌شوند که عبارتند از:

  • دفترچه یادداشت جلد چرمی
  • دفترچه یادداشت جلد مقوایی
  • دفترچه یادداشت جلد پلاستیکی
  • دفترچه یادداشت جلد پارچه‌ای
  • دفترچه یادداشت جلد نمدی

انتخاب نوع جلد دفترچه یاداشت یک امر کاملا سلیقه‌ای است. برای مثال من به شخصه ترجیح میدهم از جنس چرمی با یک صحافی خوب استفاده کنم. البته نگران بحث صحافی نباشید، در بخش بعد در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

نوع صحافی دفترچه یادداشت

صحافی‌ها انواع مختلفی دارند که شامل سیمی- چسبی و دوخت هستند. کار با دفترچه‌هایی که صحافی چسبی دارند کمی سخت است و همچنین نمی‌توان از این دفترچه‌ها کاغذی را کند!
بهترین صحافی برای افراد در حال حاضر سیمی است که از همه کاربرد بیشتری دارد اما در عین حال گران‌تر نیز هست.
صحافی دوخت نیز طرفداران خاص خود را دارد اما به اندازه صحافی سیمی پرکاربرد و پرطرفدار نیست.

نوع خط‌ کشی دفترچه یادداشت

دفترچه‌های یادداشت خط‌ کشی‌های مختلفی دارند. بعضی از آن‌ها دو خط هستند و مناسب زبان انگلیسی هستند. تعدادی از آن‌ها نیز شطرنجی هستند و مناسب طراحی و یا نقشه‌کشی هستند. همچنین بعضی از دفترچه‌ها نیز هستند که کاملا سفید هستند و شما میتوانید به راحتی هر چیزی را که می‌خواهید در آن‌ها بکشید و یا بنویسید.
دفترچه‌هایی نیز هستند که برای برنامه‌ریزی هفتگی هستند و اسامی روزهای هفته در آن‌ها نوشته شده ودر جلوی هر روز، شما می‌توانید کار همان روز را بنویسید که خب بسیار کاربردی نیز هستند.

رنگ کاغذ دفترچه یادداشت

برخلاف تصور ما کاغذ تمام دفترچه‌های یاداشت، سفید نیستند. گاهی اوقات این کاغذها مشکی هستند که باید با خودکاری مخصوص روی آن نوشت. همچنین دفترچه‌های یاداشتی با کاغذ‌های رنگی نیز در بازار وجود دارند که هر کس با توجه به نیاز خود، اقدام به خرید هر یک از آن‌ها میکند.

تعداد برگ‌های دفترچه یادداشت

خیلی از ما در هنگام خرید دفترچه یادداشت اصلا به تعداد برگ‌های یک دفترچه یادداشت توجهی نداریم؛ اما پیشنهاد من این است که وقتی داریم هزینه‌ای برای این کالا پرداخت می‌کنیم سعی کنیم دفترچه‌ای را خریداری کنیم که هم کیفیت بهتری داشته باشد و هم تعداد برگ‌های آن بیشتر باشد.

مشاهده قیمت و خرید

قیمت انواع دفترچه یادداشت

قیمت انواع دفترچه یادداشت

خب وقت آن رسیده که قیمت تعدادی از دفترچه‌های یادداشت را از ارزان ترین تا گران ترین برای شما بررسی کنیم.
لازم به ذکر است که قیمت‌ها با تحقیق از یک منبع کاملا موثق به دست آمده است.

ارزان‌ترین دفترچه یادداشت بازار کدام است ؟

ارزان‌ترین دفترچه یادداشت بازار، دفترچه یادداشت خط دار ساده از برند آونگ با صحافی سیمی و ۶۰ برگ است که قیمت آن سه هزار و هشتصد تومان است. پس از این دفترچه، دفترچه یادداشت خط دار ساده ۵۰ برگ با صحافی سیمی دوبل، قیمتی پنج هزار تومانی دارد. همچنین دفترچه خط دار ساده از برند معروف پاپکو، با صحافی سیمی دوبل و ۶۰ برگ قیمتی شش هزار و پانصد تومانی دارد.

پرفروش‌ترین دفترچه یادداشت بازار کدام است ؟

جالب است بدانید که پرفروش‌ترین دفترچه یادداشت‌های بازار نیز دفترچه‌های بالا هستند که در عین داشتن قیمتی پایین، بسیار پرفروش هستند.

گران‌ترین دفترچه یادداشت بازار کدام است ؟

خب حالا بریم سراغ گران‌ترین‌ها: یک بسته ۶ عددی دفترچه یادداشت با صحافی چسبی که هر کدام ۱۰۰ برگ نیز دارند، قیمتی یکصد و بیست هزار تومانی دارد.

پس از آن، یک دفترچه یادداشت چرمی، با چرم ۱۰۰ درصد طبیعی در سایز آ۶ با تعداد یکصد برگه، قیمتی ۱۰۰ هزار تومانی دارد.

مشاهده قیمت و خرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.