راهنمای خرید بهترین طلق پرس لمینت ۲۰۲۰

0

راهنمای خرید بهترین طلق پرس لمینت ۲۰۲۰

طلق پرس که با عنوان لمینت نیز شناخته می شود برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. بیشترین کاربرد این طلق ها در صنعت چاپ است و به عناصر چاپی کمک می کند ظاهر محافظت شده و بهتری داشته باشند. بیشتر طلق های پرس ضخامتی بین ۲۴ و ۱۰۰ میکرون دارند. به نظر می رسد بیشتر طلق های پرس یا همان لمینت‌هایی که امروزه ساخته می شوند از جنس پلاستیکی هستند که به آن ها BOPP هم می گویند. BOPP ها عمدتا پلی پروپیلن هایی هستند که در دو بُعد کشیده شده‌اند و همین امر قدرت، مقاومت در برابر آب و شفافیت شان را بهبود بخشیده است. برای تهیه لمینت‌های شفاف هم معمولاً از PVC ها استفاده می شود.

ماده دیگری که گاه از آن برای ساخت طلق‌های پرس استفاده می شود پلی استر است. پلی استرها برای کپسوله‌سازی مورد استفاده قرار می گیرند و فیلم هایی که ضخامت بیشتری دارند بر روی دو طرف کاغذها استفاده می شوند تا مقاومت آن ها را دو چندان نمایند.

اگر ورقه شفاف بزرگ تر از آیتمی باشد که روی آن قرار می گیرد، لبه های کار پوشش داده شده و مهر و موم می‌گردد. در چنین شرایطی عنصر چاپی شما در برابر آب نیز محافظ خواهد بود و می توانید از آن در فضای باز هم استفاده کنید. برخی از طلق ها به گونه ای ساخته می شوند که در برابر آب و هوای بیرون و اشعه ماورابنفش هم مقاوم‌اند. شاید در نگاه اول این موضوع زیاد مهم به نظر نرسد اما مقاومت در برابر نور خورشید و به خصوص اشعه ماورابنفش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

حتی برای عناصری که در فضای بیرون قرار نمی گیرند هم وجود چنین مشخصه هایی نیاز است. علاوه بر همه مواردی که بیان کردیم برخی از طلق های پرس خاصیت آنتی باکتریایی هم دارند و می توانند برای پوشاندن جلد کتاب‌ها، عناصری که در بیمارستان، هتل و رستوران ها به کار می روند، مورد استفاده قرار گیرند.

مشاهده قیمت و خرید

انواع فیلم لمینت

فیلم لمینت گرم

لمینت های گرم از دو لایه طلق و چسب تشکیل می شوند. چسبی که بر روی فیلم های لمینت گرم قرار دارد زمانی که عنصر چاپی از غلطک های لیمنتور با دمای ۲۱۰ تا ۲۴۰ درجه عبور داده می شود فعال می گردد. از آنجایی که این سطح از گرما می تواند به گرافیک آسیب برساند، فیلم های مقاوم در برابر گرما نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیمنت‌های سرد

در فیلم لمینت سرد معمولاً به جای گرما از فشار برای اعمال چسب استفاده می شود. این نوع فیلم ها گران قیمت تر از فیلم های لمینت گرم هستند اما به کمک لمینتورهای ارزان تری اعمال می شوند. این نوع فیلم ها در آتلیه های عکاسی و صنایع چاپ دیجیتال کاربرد بیشتری دارند.

چرا از طلق های پرس( لمینت) استفاده می کنیم؟

چرا از طلق های پرس( لمینت) استفاده می کنیم؟

طلق های پرس کاربرد زیادی در صنعت چاپ دارند. دلایل زیادی هم برای استفاده از آن ها وجود دارد. لمینت به معنای ایجاد پوششی برای سطوح چاپی است و می تواند ظاهر مات و براقی به کارهای شما ببخشد. زمانی که از این طلق ها استفاده می کنید مزایای زیر را هم به دست خواهید آورد:

  • عنصر چاپی شما در برابر ضربات مختلف مقاوم تر می شود.
  • می توان خاصیت ضد آب به عناصر چاپی اضافه کرد.
  • تمیز کردن سطح آن بسیار راحت تر از قبل خواهد بود.
  • می تواند از تصاویر و سایر اسنادتان به خوبی محافظت کند.
  • ظاهر تمیز و براقی به کارهایتان می بخشد.
  • به راحتی می توان از گوشه های کار محافظت کرد.

قیمت خرید بهترین طلق پرس 

به خاطر نوسانات ارزی، قیمت لمینت ها نیز هر روز دستخوش تغییراتی می شوند. معمولاً هزینه خرید این لمینت ها بر اساس قیمت ارز تعیین می شوند. با اینحال شما می توانید این طلق ها را با قیمتی حدود یک میلیون تا بیست هزار تومان هم تهیه کنید. هر کدام از این طلق ها کیفیت خاص خودشان را دارند و برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

مشاهده قیمت و خرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.