راهنمای خرید مداد رنگی

0

راهنمای خرید مداد رنگی برای طراحان، نقاش‌ها و کودکان

خرید مداد رنگی به عنوان بهترین ابزار طراحی و نقاشی برای طیف گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان حرفه‌ای و مبتدی پیشنهاد می‌شود. نقاشی و طراحی با مداد رنگی دقت و جلوه نمایشی بهتری از دیگر روش‌های رنگ‌آمیزی دارد. در خرید مداد رنگی نمی‌توان به تعداد رنگ و کد طیف رنگ‌های مدادها اکتفا کرد؛ همان‌طور که می‌دانیم، انواع سبک‌ها و مقاصد نقاشی و طراحی وجود دارد که هرکدام نیازمند طیف متفاوتی از رنگ، سفتی اثرگذاری بر کاغذ، کنتراست، ترکیب‌پذیری و روشنایی هستند.

خرید مداد رنگی بر اساس سبک و مهارت

خرید مداد رنگی بر اساس سبک و مهارت

اگر سبک و سیاق خاصی از یک طراحی یا نقاشی را در ذهن خود متصور شده‌اید، ابتدا باید نوع مداد رنگی تامین‌کننده آن سبک را بیابید. در ادامه با معرفی انواع و ویژگی‌های مختلف مدادها، به نحوه خرید مداد رنگی مناسب انواع طراحی‌ها خواهیم پرداخت.

در خرید مداد رنگی حتی نمی‌توان به نام برند هم بسنده کرد، چرا که هر برند طیف گسترده‌ای از انواع مداد رنگی را برای انواع مقاصد تولید می‌کند. با وجود همه تفاوت‌ها اما به طور کلی مداد رنگی از گرافیت با رنگ‌دانه خاص تولید می‌شود که به شکل استوانه‌ای به طور رایج در پوشش چوبی یا پوشش‌های دیگر قرار می‌گیرند.

مشاهده قیمت و خرید

نکات و ویژگی‌های مهم در انتخاب و خرید مداد رنگی

میزان و نحوه تاثیرگذاری بر کاغذ

بسیار مهم است که نوع طراحی و نقاشی خود را پیش از خرید مداد رنگی متصور شوید. قصد استفاده از مداد رنگی بر طرحی با چه مقیاس و اندازه هستید؟ میزان ظرافت و سرعت اثرگذاری بر کاغذ باید چه میزان باشد؟ آیا به جانماندن و پخش نشدن رنگ‌دانه‌ها در نواحی دیگر برای شما مهم است؟ نحوه اثرپذیری مداد رنگی بر کاغذ را بررسی کنید. توجه کنید که علاوه بر نوع مداد رنگی، نوع کاغذ هم شرایط متفاوت دارد، پس بهتر است درخواست آزمایش مداد رنگی را داشته باشید. میزان اشباع رنگ و ترکیب آن با دیگر رنگ‌ها هم باید بررسی شود.

تعداد رنگ‌های جعبه مداد رنگی

این موضوع به تعداد اجزای طرح و نحوه استفاده در نورپردازی بستگی دارد. اگر قصد طراحی یک منظره واقع‌گرایانه دارید، به طور قطع به موارد پرتعداد با طیف گسترده و متنوع نیاز خواهید داشت. اما اگر طرح شما به صرف ارائه یک ایده باشد، شاید مجموعه‌های کم تعداد کفایت کند. در بازار انواع مداد رنگی با تعداد رنگ هشت تا چند ده عدد وجود دارد و بسته به تعداد، باید قیمت بالاتری برای موارد پرتعداد بپردازید.

میزان مهارت نقاش و طراح در استفاده از مداد رنگی

بسیار آشکار است که افراد مبتدی نمی‌توانند به سادگی دست به نقاشی با رنگ‌بندی بالا بزنند. آن‌‎ها باید با ترکیب رنگ‌ ساده‌تر شروع کنند. میزان مهارت و دانش نحوه ترکیب و در کنار هم قرار دادن رنگ‌ها بر انتخاب تنوع رنگ‌های مداد رنگی تاثیرگذار است. نکته دیگر میزان سفتی است، شخص مبتدی به سادگی نمی‌تواند مدادهای نرم را کنترل کند.

انواع مداد رنگی و کاربرد هرکدام

انواع مداد رنگی و کاربرد هرکدام

همان طور که گفتیم، مداد رنگی از رنگ‌دانه‌های ریز ساخته شده است. هرچه مداد رنگی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، رنگ‌دانه‌های بیش‌تری به صورت متراکم‌تر در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند. ویژگی‌های مداد رنگی بر اساس نوع الیاف‌ به‌کاررفته، میزان تراکم، نسبت پوشش به مغذ، میزان سفتی و اصطکاک عنوان می‌شوند، که با توجه به این ویژگی‌ها، انواع مداد رنگی مختلف برای خریداری در بازار موجود است.

مداد رنگی واکسی

از نوعی واکس برای متراکم کردن رنگ‌دانه‌ها استفاده می‌شود. این مورد، رایج‌ترین نوع مداد رنگی است که به طور گسترده توسط انواع نقاشان تازه‌کار و حرفه‌ای استفاده می‌شود. این نوع مداد رنگی به سادگی بیش‌تری قابل پاک‌شدن است و میزان نرمی یا سفتی آن به خوبی قابل کنترل است. تنها یک نکته منفی در مورد مداد رنگ واکسی وجود دارد و این است که گاهی واکس بر رنگ‌دانه‌های قرارگرفته بر کاغذ پوشانده می‌شود که جلوه رنگ را کمی مات می‌کند.

مداد رنگی روغنی

در این نوع از روغن برای گستراندن رنگ‌دانه‌ها بر کاغذ استفاده می‌شود که که بر خلاف تنوع نوع واکس‌دار، بیش‌تر نرم هستند. نیاز زیادی به تراش کردن مکرر و زودهنگام مداد رنگی روغنی وجود ندارد و بعضی از نقاشان حرفه‌ای، این نوع مداد را برای نقاشی می‌پسندند. مداد رنگی روغنی دارای محدودیت‌هایی هستند، پاک کردن رنگ نقش‌بسته بر کاغذ با سختی بیش‌تری نسبت به نوع واکس‌دار صورت می‌گیرد و به دلیل نوع بافت و ساختار مداد، تنوع رنگ کم‌تری در آن‌ها دیده می‎شود.

مداد رنگی آبی

مداد آب‌رنگ در نحوه استفاده متفاوت از دو نوع دیگر است. با این که می‌توان مداد رنگی آبی را به صورت خشک و بدون رطوبت استفاده کرد، اما کاربرد اصلی این محصول در استفاده از مایع برای جدا کردن رنگ‌دانه‌ها به نحو بهتر و نقش‌بستن بر کاغذ است. امکان استفاده از مداد آب‌رنگ به صورت مستقل یا در کنار نمونه‌های خشک وجود دارد. در هر صورت، شخص طراح مجرب، از این نوع برای ایجاد طیف متفاوت از رنگ‌ها و تغییر تاثیرپذیری بر کاغذ استفاده می‌کند.

خرید و قیمت مداد رنگی در بازار ایران

مداد رنگی بر اساس نوع، برند و تنوع رنگ دارای قیمت‌های متفاوتی است. عدم آشنایی با نیاز و در دسترس نبودن انتخاب‌های متنوع موجب می‌شود تا علاوه بر متحمل‌شدن هزینه اضافی، اثر نقاشی مطلوبی بدست نیاوریم. توجه کنید که در خرید مداد رنگی به مثالی از نحوه تاثیرپذیری بر کاغذ یا گواهی از تایید دیگران در کیفیت مطلوب آن نیاز دارید. مداد رنگی با برندهای خاص قیمت قابل توجه دارند، پس باید از مرجع با دسترسی مستقیم به تولید کننده خریداری شوند تا علاوه بر اطمینان از صحت کیفیت، پربازده‌ترین قیمت در دسترس خریدار باشد.

خرید مداد رنگی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.