راهنمای خرید مودم همراه ۳G-4G 

0

خرید مودم همراه ۳G-4G برای جمع کردن یک کامپیوتر کامل و وصل شدن به اینترنت خصوصا زمانی که مکان ثابتی نداریم، ضروری است. مودم های همراه یکی از بهترین کالاهای دیجیتال برای خرید هستند که در کنار لب تاب یا تبلت میتوانند بسیار ضروری به حساب آیند. در ادامه به بررسی مودم های همراه ۳G و ۴G می پردازیم.

در ابتدا خوشحال هستم که قرار است در مجله چاپخونه برای شما در مورد این مطلب تولید محتوا کنم؛ چرا که وقتی در مورد این مطلب در گوگل سرچ کنید مطالب برای سال ۹۵ و ۹۶ هستند (به روز نیستند) و خوشحالی من این جا است که قرار است مطالبی به روز و عالی برای شما در مجله چاپخونه قرار دهیم. پس با ما همراه شوید.

مشاهده قیمت و خرید

کاربرد مودم همراه ۳G-4G چیست ؟ 

در دنیای امروز همگی ما به اینترنت نیاز شدیدی داریم؛ مخصوصا الان که به خاطر کرونا ویروس در خانه قرنطینه شده‌ایم و اکثر کارها حتی کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها به صورت دورکاری و با اینترنت انجام می‌شوند. پس باید اقدامات لازم برای داشتن یک اینترنت خوب و پرسرعت را فراهم کنیم.

یکی از این اقدامات خرید یک مودم خوب است. ما قصد داریم در این بخش به شما برای خرید یک مودم خوب ۳ جی یا ۴ جی اطلاعات لازم را از سیر تا پیاز توضیح دهیم تا بتوانید مودم مورد نیاز خود را با خیال راحت و دانش کامل خریداری کنید.

مشاهده قیمت و خرید

مودم همراه ۳G-4G چیست ؟ 

به مودم ۳جی و ۴جی مودم همراه نیز می‌گویند؛ این بدان معناست که این مدل‌ها به سیم کارت نیاز دارند و مثل مودم‌های دیگر به خط تلفن شما وصل نمی‌شوند. در اصل این مدل از مودم‌ها با استفاده از یک سیم کارت در هر جای ممکن که آن سیم کارت آنتن اینترنت داشته باشد، به شما اینترنت ارائه می‌دهند.

امروزه اینترنت ۵جی هم وارد بازار شده است که بعدا در یک مقاله به طور مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد ولی در این مقاله قرار نیست حرفی از آن بزنیم.

مشاهده قیمت و خرید

چرا باید مودم همراه ۳G-4G بخریم ؟ 

خیلی از افراد می‌گویند: “خب چه کاری است که هزینه کنیم و یک مودم همراه خریداری کنیم؟

  • هر جا که نیاز بود از اینترنت سیم کارت خود استفاده می‌کنیم و یا آن را برای دیگر دستگاه‌های خود به اشتراک می‌گذاریم (هات اسپات می‌کنیم) ”  جواب من به این دوستان این است که، اگر شما خیلی زیاد اینترنت خود را برای دیگر دستگاه‌های خود به اشتراک بگذارید، و به نوعی از گوشی موبایل خود به عنوان یک مودم همراه استفاده کنید، به زودی مجبور خواهید شد که یک باطری جدید برای گوشی موبایل خود خریداری نمایید.
  • علت این امر این است که گوشی موبایل، مودم نیست و در صورتی که شما از آن به عنوان مودم زیاد استفاده کنید، به باطری آن فشار می‌آید و مجبور می‌شوید یک باطری نو خریداری نمایید که این خود از خرید مودم برای شما گران‌تر تمام خواهد شد. این مورد تنها یکی از معایب استفاده از موبایل به جای مودم است که خود به نظر بنده بسیار مهم است.
  • مورد بعدی این است که وقتی اینترنت موبایل خود را بین چند دستگاه به اشتراک می‌گذارید، سرعت آن به شدت کاهش پیدا می‌کند، این در حالی است که در مودم‌های همراه تلاش شده است که این کاهش سرعت فاحش نباشد و به چشم نیاید!
  • یکی دیگر از موارد این است که اگر بخواهید بیرون از منزل از گوشی خود به جای مودم استفاده کنید، باید دائما یک پاور بانک همراه خود داشته باشید که گوشی موبایل شما خاموش نشود؛ اما مودم‌های همراه باطری‌های قوی‌تری از گوشی‌ها دارند و باعث می‌شود دیرتر شارژ آن‌ها تمام شود.

خب فکر می‌کنم همین چند دلیل برای قانع کردن شما برای خرید یک مودم همراه کافی باشد. پس به سراغ بررسی نکات مهم در مورد خرید یک مودم همراه می‌رویم.

نکات مهم در مورد خرید مودم همراه ۳G-4G

نکات مهم در مورد خرید مودم همراه

برای خرید یک مودم همراه مناسب، باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید مودم خوب و مناسب خود را خریداری نمایید. این نکات شامل:

  •  اولین نکته این است که مودم‌های همراه، خود به چند دسته تقسیم می‌شوند. یک دسته آن مودم‌های دانگل هستند که شبکه وای فای ندارند و نمیتوانید چند دستگاه را به طور همزمان به آن متصل کنید و تنها قابلیت اتصال به کامپیوتر و لب تاب را دارند! اما بیشتر مودم‌های همراه قابلیت شبکه وای فای را دارند و می‌توانید به راحتی چند دستگاه را به آن متصل کنید و از اینترنت آن استفاده کنید. مودم‌های دانگل جز اولین سری مودم‌های همراهی بود که در بازار عرضه شد و به نسبت قدیمی هستند.

همچنین از یک جهت دیگر نیز مودم‌ها دسته بندی می‌شوند. مودم‌های بدون باطری و مدل‌های باطری دار. مودم‌های بدون باطری را مودم رومیزی نیز می‌نامند و این مودم‌ها بیشتر مناسب منزل و محل کار هستند (قابلیت جا به جایی دارند اما به علت نداشتن باطری باید به برق وصل شوند). مودم‌های باطری دار نیز بیشتر مناسب افرادی است که در حال سفر هستند و یا می‌خواهند در هر مکانی به اینرنت اتصال داشته باشند.

پس حواستان به نوع کاربری خودتان باشد که مودم همراه خود را به اشتباهی خریداری نکنید!

  • خب حالا سراغ نوع تکنولوژی به کار رفته در مودم‌ها می‌رویم. مودم‌های ۳ جی و ۴ جی مورد نظر ما در این مقاله هستند.

مودم‌های ۳جی سرعت اینترنت پایین‌تری از مدل ۴ جی دارند و به نسبت قدیمی‌تر نیز هستند؛ اما مودم‌های ۴جی از اینترنت ۳جی نیز پشتیبانی می‌کنند و از سرعت اینترنت خوبی نیز برخوردار هستند. پیشنهاد من به شما این است که به سراغ خرید مودم‌های ۳جی به هیچ وجه نروید و سعی کنید مودم همراه خود را ۴جی خریداری نمایید که از سرعت خوبی بهره ببرید.

  • مودم‌های رومیزی به علت اینکه  در یک مکان، ثابت قرار می‌گیرند؛ سیگنال قوی‌تری دریافت می‌کنند و اینترنت بهتری در اختیار کاربر قرار می‌دهند.
  • حواستان باشد که تمام مودم‌ها بدون سیم کارت عرضه می‌شوند و خود شما باید اقدام به خرید سیم کارت نمایید.
  • اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و رایتل اقدام به فروش مودم ۴ جی و سیم کارت با هم کرده‌اند و شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها، به وب سایت هر اپراتور مراجعه کنید.
  • حواستان به رابط‌ها و پورت‌های مودمی که خریداری می‌کنید باشد که پورت‌های مورد نظر شما را دارا باشد.
  • سعی کنید از سیم کارتی استفاده کنید که در اکثر مکان‌ها در کشور یا حداقل در محل‌های مورد نیاز شما، بهترین آنتن دهی ممکن را داشته باشد.
  • مدل هایی از مودم همراه در بازار هستند که آن قدر ظرفیت باطری آن‌ها خوب و بالا است که به عنوان پاور بانک نیز استفاده می‌شود که نام آن‌ها مودم-پاوربانک همراه است. اگر اکثر اوقات در سفر هستید، این مدل از مودم‌ها می‌توانند گزینه خوبی برای شما باشند.

نکات خرید یک مودم همراه به همین ۸ نکته ختم نمی‌شود، اما برای اینکه متن ما طولانی نشود و جذابیت خود را نیز حفظ کند، به همین ۸ نکته، که خود مهم ترین نکات بودند قانع می‌شویم و کم کم به سراغ مقایسه قیمت انواع مودم‌های همراه می‌رویم.

مشاهده قیمت و خرید

بهترین و محبوب‌ترین برندهای مودم همراه ۳G-4G کدام است ؟ 

بهترین و محبوب‌ترین برندهای مودم همراه شامل:

  • هوآوی
  • تی پی لینک
  • دی لینک
  • ایرانسل
  • مبین نت
  • نت گیر

قیمت انواع مودم همراه ۳G-4G در بازار چقدر است ؟ 

قیمت انواع مودم همراه در بازار

خب خب خب! حالا که با نکات مهم در مورد خرید یک مودم همراه خوب و مناسب آشنا شدید؛ وقت آن رسیده به سراغ قیمت‌ها برویم و آن‌ها را برای شما بررسی کنیم.

قیمت‌ها و اطلاعات به دست آمده در این قسمت از یک سایت کاملا معتبر و رسمی است؛ اما خب به دلیل نوسانات قیمت ارز در ایران، ممکن است زمانی که شما اقدام به خرید می‌نمایید قیمت‌ها کمی اختلاف داشته باشند.

ارزان‌ترین مودم همراه ۳G-4G در بازار کدام است ؟ 

ارزان‌ترین مودم همراه در بازار، مودم قابل حمل از برند فیلیپس است که فقط ۳جی را پشتیبانی می‌کند. نوع اتصال آن با سیم است و رنگ آن سفید است. قیمت آن نیز سیصد هزار تومان است.

مودم همراه ارزان بعدی از برند زد تی ای است که رنگ مشکی دارد و فقط ۳ جی را پشتیبانی می‌کند و نوع اتصال آن فقط با سیم است. قیمت این مودم سیصد و بیست و پنج هزار تومان است.

محبوب‌ترین مودم همراه ۳G-4G در بازار کدام است ؟ 

محبوب‌ترین مودم بازار در حال حاضر، مودم ۴ جی از برند جی یو است. نوع اتصال آن بی سیم است و رنگ مشکی دارد. قیمت این مودم یک میلیون و صد هزار تومان است.

مودم محبوب بعدی باز هم از برند جی یو است که ۴ جی است. رنگ آن مشکی است و نوع اتصال آن بی سیم است. قیمت آن یک میلیون و چهارصد و پنجاه هزار تومان است.

پرفروش ترین مودم همراه ۳G-4G در بازار کدام است ؟ 

پرفروش ترین مودم همراه بازار که جز محبوب‌ها هم بود، مودم جی یو یک میلیون و صد هزار تومانی است. بعد از این مدل، مودم ۳ جی از برند توربو چیپ بسیار پرفروش است که  نوع اتصال آن هم باسیم و هم بی سیم است که رنگ سفید دارد و قیمت آن سیصد و شصت هزار تومان است.

مودم همراه پرفروش بعدی از برند تندا است که ۴جی است و نوع اتصال آن بی سیم است. در هر دو رنگ سفید و مشکی موجود است. قیمت آن یک میلیون و چهارصد و چهل هزار تومان است.

گران‌ترین مودم همراه ۳G-4G در بازار کدام است ؟ 

نوبتی هم که باشه، نوبت گران‌ترین مودم‌های همراه بازار رسیده است!

گران‌ترین مودم همراه بازار از برند هوآوی است. این مودم ۴ جی را ساپورت می‌کند. نوع اتصال آن هم باسیم و هم بی سیم است. رنگ مشکی دارد و قیمت آن چهار میلیون و صد هزار تومان است.

مودم همراه گران بعدی در بازار، از برند ایرانسل است که ۴ جی را ساپورت می‌کند. همراه یک سیم کارت است و ۴۸۰ گیگابایت اینترنت ۱۲ ماهه در اختیار شما قرار می‌دهد. رنگ آن سفید است. قیمت آن نیز سه میلیون و صد و پنجاه هزار تومان است.

مشاهده قیمت و خرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.