۲۰۰ ایده جذاب دکوراسیون کابینت آشپزخانه ۲۰۲۰

1

یکی از مهمترین دغدغه‌های هر خانه جدید و قدیمی که اغلب توسط خانم‌های خانه‌دار هم مطرح می‌شود، دغدغه عوض کردن کابینت آشپزخانه است. طراحی دکوراسیون آشپزخانه هم هزینه زیادی دارد و هم برای هر خانواده‌ای نسبت به سلیقه‌ای که دارد، دغدغه های خود را به همراه دارد.

قبل از اینکه بخواهید طراحی آشپزخانه و دکور آشپزخانه خود را عوض کنید، ابتدا سری به عکس‌های جدیدی ترین و بهترین ایده‌های جذاب سال ۲۰۲۰ در زمینه طراحی دکوراسیون آشپزخانه بزنید و پس از دیدن آنها و ایده گرفتن تصمیم بگیرید که از چه رنگ و جنس و ساختار و چیدمانی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه و از همه مهمتر برای طراحی کابینت آشپزخانه استفاده کنید. ما در ادامه ۲۰۰ ایده جذاب طراحی کابینت آشپزخانه ۲۰۲۰ را برای شما آماده کرده‌ایم.

چرا طراحی دکوراسیون کابینت آشپزخانه بسیار مهم است ؟

این کابینت ها هستند که دکوراسیون آشپزخانه شما را تشکیل می‌دهند و سبک طراحی بر عهده کابینت‌ها است برای همین است که میگوییم در آشپزخانه کابینت مهم ترین رکن است. وقتی شما وارد یک آشپزخانه می‌شوید اولین چیزی که توجه شما را جلب میکند شکل و رنگ کابینت‌ها است.

مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون کابینت آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است پس باید به دکوراسیون قلب خانه اهمیت داد.

انتخاب مدل کابینت در طراحی دکوراسیون کابینت آشپزخانه چه اهمیتی دارد ؟

بهتر است قبل از هر چیزی به مدل کابینت ها اهمیت دهید. کابینت نیز انواعی دارد مثل کابینت ها مدرن و مینیال که هیچوقت از مد نمی افتند. با وجود کابینت های مینیمال، کابینت های کلاسیک طرفداران زیادی ندارند و امروزه دکوراسیون مدرن تر از گذشته است.

انتخاب رنگ کابینت در طراحی دکوراسیون کابینت آشپزخانه چه اهمیتی دارد ؟

رنگ کابینت در آشپز خانه به سلیقه شما بستگی دارد اما در کل کابینت هایی به رنگ روشن مناسب تر هستند مثلا برای منزل عروس کابینت هایی با رنگ روشن مانند سفید و کرمی و یاسی و… بسیار زیبا هسند.
کابینت با رنگ روشن آشپزخانه خانه شما را بازتر میکند و اگر آشپزخانه شما کوچک است می توانید با رنگ روشن کابینت آن را بزرگ نشان دهید.
کابینت های در شیشه ای اگرچه نمای زیبا و جالبی به دکوراسیون آشپزخانه میدهد اما امروزه زیاد مد نیستند.

چرا نباید برای کابینت خود یک رنگ انتخاب نکنید؟

حتما نباید که کابینت ها را یک رنگ انتخاب کنید ، شما میتوانید با ترکیب دو رنگ دکوراسیون کابینت را زیبا کنید مثلا رنگ های سفید و مشکی یا کرم قهوه ای و…
یکی از جالب ترین و شیک ترین طراحی دکوراسیون کابینت فریم های فلزی و براق برای حاشیه دور کابینت است که باعث زیبایی دکوراسیون میشود همچنین میتوانید برای شیر آب ، ظرف شویی  و دستگیره ها و… از فریم های فلزی نیز استفاده کنید.

بازتاب رنگ کابینت ها چقدر اهمیت دارد ؟

شما میتوانید از کابینت هایی با رنگ براق استفاده کنید تا زیبا بنظر برسد و اگر از کابینت هایی با رنگ تیره یا کدر استفاده میکنید سعی کنید با نورپردازی مناسب بیشتر آن را به چشم بیاورید.
محلی برای یخچال و ماشین ظرف شویی و…: دقت داشته باشید در طراحی کابینت مکانی را مختص به وسایل بزرگ آشپزخانه از جمله یخچال و ماشین ظرف شویی و… اختصاص دهید.

طبقه بندی کابینت آشپزخانه چقدر اهمیت دارد ؟

طبقه ای را به ادویه جات و محصولات غذایی اختصاص دهید.
شما میتوانید یک یا دو طبقه از کابینت را مخصوص ادویه جات یا محصولات غذایی از جمله روغن و ماکارانی و… اختصاص دهید ، این کار کمک میکند در موقع آشپزی بتوانید راحت تر به آنها دسترسی داشته باشید ، مثلا ادویه جات در طبقه پایین و نمک و روغن ها در طبقه بالا هود قرار دهید تا بتوانید راحت تر و به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید.
کابینت فقط مخصوص ظرف یا قاشق و چنگال نیست: شما حتما لازم نیست که کابینت مخصوص گذاشتن ظرف طراحی کنید ، میتوانید از دسته بندی یا قفسه بندی برای کوچک برای گذاشتن گل یا وسایل دکوری یا نورپردازی نیز استفاده کنید.
زیاده روی نکنید: در تعداد کشوها یا دسته بندی کردن زیاده روی نکنید.

برای طراحی دکوراسیون کابینت آشپزخانه از کجا شروع کنید ؟

با توجه به سلیقه تان مدل کابینت را انتخاب کنید، امروزه جنس های مختلفی از کابینت را میتوانیم پیدا کنیم که هر جنس ویژگی منحصر به فردی دارد ولی در کل به ۲ نوع طبقه‌‌بندی میشود: چوبی و فلزی.
انتخاب یک کابینت با طراحی و دکوراسیون زیبا می تواند به زیبایی آشپزخانه خانه شما که قلب خانه است کمک بسزایی کند.

چگونه آشپزخانه خود را طراحی كنيم؟

طراحی داخلی آشپزخانه با سبک های جدید و روز آرزوی هر بانوی خانه است ضمن آنکه هیچگاه نمی توان طراحی داخلی آشپزخانه را کم اهمیت جلوه داد زیرا در کنار بانوی خانه به سایر اعضای خانواده نیز ساعاتی از روز را در آشپز خانه سپری می کنند و نیز در اکثر منازل. آشپز خانه پنجره ای رو به اتاق پذیرایی است و زیبایی آن نقشی اساسی در طراحی داخلی منزل دارد. به این ترتیب طراحان بایستی در طراحی آشپزخانه . حس و حال همه فضای خانه را در نظر بگیرند.

یک آشپز خانه با پلان باز ، قلب یک خانه است. در این مکان افراد به دنبال آرامش و آسایش هستند و در آنجا خانواده و دوستان گرد هم می آیند تا در غذا و هم صحبتی شریک شوند. از طرفی دیگر، طراحی آشپزخانه مجزا که در یک گوشه قرار گرفته، به منظور آماده سازی غذا و جلوگیری از دیده شدن ریخت و پاش ها انجام می گیرد.

یک آشپزخانه با پلان باز جایی است که خانواده و دوستان دور هم می نشینند.

در باره نوع فضایی که می خواهید در آشپز خانه تان خلق کنید خوب فکر کنید. رنگ های مدرن یک بیان قوی ایجاد می کنند و می توانند شخصیت درخشان شما را انعکاس دهند، در حالیکه رنگ ها و رنگ مایه های خاکی و خاکستری یک فضای صمیمانه، خودمانی و گرم را ایجاد می کنند. سطوح استیل ضد زنگ و قفسه های باز ترکیب شده با واحدهای ساده، حس آشپز خانه ای تجاری را خلق می کنند. اگر شما به فروش اثاثیه منزلتان در آینده نزدیک فکر می کنید، رنگ ها و پرداخت های مطمئن” همانند رنگ های خنثی، طیف وسیع تری از خریداران را به خود جذب می کنند.

یک آشپزخانه استیل ضد زنگ الهام بخش فضای تجاری فعالیت های دیگری را که شما و خانواده تان در آشپز خانه انجام می دهید در نظر بگیرید. اگر شما کارها و امور مربوط به خانه و خانواده را در آشپزخانه سر و سامان می دهید. یا اگر کودکانتان تکالیف مدرسه شان را در آشپز خانه و در حالیکه شما در حال آشپزی هستید انجام مي دهند، پس نیاز است تا بخش هایی را برای انجام این امور در نظر بگیرید. مثلا طراحی یک میز صبحانه با ارتفاع پایین برای وعده های غذا و انجام تکالیف بچه ها روی آن بسیار ایده آل است.

  • پیشخوان هایی با ارتفاع کمتر برای وعده های غذایی و انجام تکالیف کودکان بسیار عالی است.
  • نصب میز صبحانه با پایه، حس وسعت و فراخی ایجاد کرده و فضای کار بیشتری را فراهم می سازد .

همواره ترکیب مواد و رنگ های مختلف درها و سطوح میز در آشپز خانه، می تواند نتیجه جالبی داشته باشد. به عنوان مثال، درهای شیشه ای و درهای استیل ضد زنگ می توانند با صرفه اقتصادی برای برجسته کردن بیشتر یک آشپز خانه سفید ساده به کار گرفته شوند. بهتر است درهای رنگی را با درهای خاکستری ترکیب کنید تا یک طراحی منحصر به فرد را خلق کرده باشد.

درهای شیشه ای مات، در کنار سایر صفحات چوبی جذابیت این آشپزخانه را افزایش داده است.

طرز صحیح چیدمان وسایل آشپزخانه و کابینت ها طرح بندی مناسب و کار آمد آشپز خانه بر مثلت کار؟ تکیه دارد، که بر پایه سه عنصر اصلی استوار است: سینک، اجاق گاز و یخچال. برای ساخت یک آشپزخانه با کارایی موثر، این سه عنصر باید در یک فاصله مناسب نسبت به هم (كل فاصله نباید بیش از ۸ متر باشد) قرار گیرند، در حالیکه همچنان اجازه می دهند فضای کار کافی در میان آنها وجود داشته باشد. اگر سه عنصر اصلی بیش از حد به هم نزدیک باشند، شما برای یک فضای کار راحت و کافی در ستیز و مبارزه خواهید بود. اگر آنها بیش از حد از هم دور باشند، شما بیشتر وقتتان را در حال راه رفتن در آشپزخانه صرف خواهید کرد. طرح بندی های زیر معمول ترین نوع طرح بندی در آشپز خانه هستند:

آشپز خانه های یک طرفه ایده آل فضاهای کوچک و باریک است و زمانی که فضای آشپز خانه بسیار طويل نباشد، به طور موثری می تواند به کار گرفته شود. همواره تلاش کنید که فضای بین اجاق گاز و سینک به حداکثر برسد زیرا که این فضا در طی آماده سازی غذا بیشترین استفاده را دارد. اگر آشپز خانه زیاد طویل باشد، فضای بین مثلث کار بیش از حد طولانی خواهد شد و کارامدی اش کم می شود. با قرار دادن میز کار می توان تا حدی مشکل این آشپز خانه ها را کم کرد.

آشپز خانه های یک طرفهکار کردن در آشپز خانه های L- شكل؛ راحت است و مثلث کار به خوبی در آن قرار می گیرد. آماده سازی غذا در آن راحت تر صورت می گیرد حتی اگر دو نفر به طور هم زمان در این آشپزخانه مشغول به کار باشند. فضای کار و فضای ذخیره سازی بسیار زیادی در این آشپز خانه ها وجود دارد و به خوبی می توان در آشپز خانه های کوچک و بزرگ از این نوع کار کرد. آشپز خانه های L- شكل بزرگ می توانند میز کار و یا ناهار خوری را نیز در خود جای دهند.

آشپز خانه U-شكله، یک طرح بندی ایده آل با مثلت کار موثر و کارآمد را فراهم می سازد. فاصله های بین سه عنصر به طور عادلانه ای توزیع شده اند و استفاده از فضای پخت و پز و ذخیره سازی را به حداکثر می رساند. فضای کار زیاد به دو نفر اجازه می دهد که با هم کار کنند بدون اینکه مخل کار یکدیگر شوند. یک آشپز خانه U-شکل به بهترین نحو در یک فضای بزرگ کارایی دارد، یا حداقل می توان اطمینان حاصل کرد که ردیف های متقابل کابینت ها اثاثیه ها بدون اصابت با یکدیگر می توانند باز شوند (تذكر: فضاهای گوشه و کنج گهگاه بیهوده هدر داده می شوند و به سختی در دسترس قرار می گیرند، میز ناهارخوری با پایه کابینت را در یک گوشه نصب کنید تا استفاده از فضاهای کنج را  به حداکثر برسانید).

در بسیاری از آشپز خانه های تجاری یافت می شود، یک آشپز خانه کشتی شبیه به آشپز خانه U-شکل است اما بدون وجود یک رابطه بین دو ردیف متقابل. آشپز خانه کشتی نیاز به فضای کمتری در مقایسه با آشپز خانه U-شکل دارد، بنابراین برای فضاهای باریک عالی است. شبیه به آشپزخانه U-شكل، یک آشپز خانه کشتی نیازمند فضای کافی بین ردیف های متقابل است تا کارایی بهینه ای داشته باشد. اگر امکان پذیر باشد، یک آشپز خانه کشتی نباید در یک راهرو اصلی در درون خانه مورد استفاده قرار گیرد زیرا در طی آماده سازی غذا می تواند نسبتا شلوغ و به هم ریخته شود

یک جزیره در آشپز خانه ، فضای کار اضافی را فراهم می سازد که به اندازه کافی برای سرو غذا کارآمد است. اطمینان حاصل کنید که فضا برای چنین جزیره هایی به اندازه کافی بزرگ باشند بنابراین افراد می توانند در اطراف آن به راحتی حرکت کنند و در کابینت ها به آسانی باز شوند. شما می توانید از جزیره برای قرار دادن اجاق گاز یا سینگ بر روی آن هم استفاده کنید تا فضای موثر بیشتری برای مثلث کار فراهم شود. اگر فضا محدود است، یک جزيره ساده یا متحرک، گزینه دیگری است. شما می توانید جزیره را زمانی که نیاز است حرکت دهید. همچنین یک جزیره کاملا در معرض دید، آشپز خانه را به لحاظ بصری فراخ تر می سازد.

بر خلاف آشپز خانه های با کابینت های ثابت، واحدهای آشپزخانه ساده، نمایی از مبلمان روزمره را دارند و به راحتی می توانند دوباره چیده شوند. شما می توانید واحدهای ساده را با آشپز خانه ثابت نیز ترکیب کنید تا یک نمای خودمانی و غیر رسمی را در یک آشپز خانه ثابت و نصب شده ایجاد کنید. به عنوان مثال، شما می توانید به راحتی با یک واحد شپزخانه ساده، یک جزيره آشپزخانه ایجاد کنید.


۲۰۰ ایده جذاب دکوراسیون کابینت آشپزخانه ۲۰۲۰


 
 

1 نظر
  1. شهلا می گوید

    بسیار ممنون از ایده های کاربردی و جذابتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.