۱۶ ترفند علمی برای اینکه عکس پروفایل جذاب تری داشته باشیم

0

اینکه عکس پروفایل خود را بروز می کنید، یا فقط می خواهید مطمئن شوید که عکس پروفایل اینستاگرام یا شبکه های دیگر شما به اندازه کافی جذاب است، احتمالا می خواهید در هر نوع شبکه های اجتماعی بهترین ظاهر خود را داشته باشید. توصیه های زیادی در مورد چگونگی ظاهر برای عکس بهتر وجود دارد. اما تحقیقاتی صورت گرفته که حاصل آن ۱۶ ترفند بر اساس علم است و کارکرد آن ها کاملاً تضمین شده است.

راهبردها، نکات و بایدها و نبایدهایی که به راحتی برای هر دو جنس کاربردی می باشد و به راحتی پیاده سازی می شوند.

۱. شخص دیگری عکس پروفایل شما را انتخاب کند

شخص دیگری عکس پروفایل شما را انتخاب کند

اکثر مردم می توانند تشخیص دهند که در عکس خوب به نظر می رسند یا نه. اما زمانی که نوبت به انتخاب عکس پروفایل می رسد، این کار سختی است.

بر اساس تحقیقات انجام شده، افراد غریبه در تشخیص عکس هایی که در آن ها هر سه ویژگی جذابیت، قابل اعتماد بودن و شایستگی را نشان می دهد، بسیار بهتر از شما هستند.

شما چهره خود را مانند دیگران نمی بینید. از آنجا که شما با چهره خود بسیار آشنا هستید، همه چیزهای کوچکی را که غریبه ها به آن توجه می کنند، از دست می دهید. به همین دلیل است که هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام عکس برای پروفایل بهتر است، هرگز نباید به قضاوت خود اعتماد کنید.

شخصی که با چهره شما آشنایی ندارد، در یک ثانیه پس از دیدن تصویر شما، همه چیز را، از حالت بدن و لباس شما گرفته تا جزئیات صورت، تصور می کند.

اولین برداشت ها تقریباً آنی است

این فرایند قضاوت های فوری بر اساس ظاهر، برش نازک نامیده می شود. هر بار که کسی به شما نگاه می کند ، آنلاین یا خاموش. دریافت بازخورد عکس از دیگران، به شما امکان می دهد با انتخاب عکس هایی که دیگران در کل جذاب ترین آن ها را می دانند، از قدرت اولین برداشت استفاده کنید.

یک مطالعه متفاوت تأیید کرد که این قطع ارتباط برای سلفی ها نیز صدق می کند. شرکت کنندگان در مطالعه معتقد بودند که در عکس های سلفی جذاب ترین هستند ، در حالی که دیگران فکر می کردند این شرکت کنندگان در عکس های گرفته شده توسط شخص دیگری دوست داشتنی تر و جذاب تر هستند.

یک راه حل ساده

اطلاعات یکی از آن سایت های رتبه بندی عکس مانند PhotoFeeler را جمع آوری کنید تا عکس های خود را به بهترین عکس ها محدود کنید. و عکس های سلفی را برای رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام ذخیره کنید.

۲. از موارد خنثی خسته کننده بگذرید

از موارد خنثی خسته کننده بگذرید

اگر می خواهید عکس پروفایل شما جذاب شود، عکسی را انتخاب کنید که در آن قرمز پوشیده اید. بر اساس تحقیقات متعدد، مردان و زنان، جنس مخالف را که لباس قرمز پوشیده اند، جذاب تر می دانند. نه تنها فوراً جذاب تر به نظر خواهید رسید، بلکه از بسیاری از افرادی که ترجیح می دهند از رنگ های خنثی استفاده کنند نیز، متمایز خواهید شد.

۳. فضای زیادی را در کادر اشغال کنید

فضای زیادی را در کادر اشغال کنید

چه دختر باشید یا پسر، اشغال فضای فیزیکی زیاد در کادر، باعث جذابیت بیشتر شما برای دیگران می شود. محققان کشف کردند که این “حالت های گسترده” هم تسلط و هم تمایل به اشتراک گذاری منابع را با دیگران نشان می دهد.

محققان دانشگاهی دریافتند در حالی که اندام های کشیده، جذابیت را برای هر دو جنس افزایش می دهد

محققان دانشگاهی دریافتند در حالی که اندام های کشیده، جذابیت را برای هر دو جنس افزایش می دهد، به نظر می رسد مردان بیش از زنان از این مزیت سود می برند. بنابراین به خصوص در عکس های خود کمی فضا را بیشتر بگیرید.

۴. چشم دوختن برای موفقیت

چشم دوختن برای موفقیت

چشم دوختن را عکاس پرتره پیتر هورلی ابداع کرده است. هنگامی که پلک های پایینی خود را کمی بالا می آورید. اغلب مردم هنگام عکاسی از چشم کاملا باز استفاده می کنند.

چشم دوختن را عکاس پرتره پیتر هورلی ابداع کرده است.

اما هدف از جرقه زدن-۸۰٪ آهو در جلو چراغ ها ، ۲۰٪ چشم دوختن-باعث می شود خونسردتر و مطمئن تر به نظر برسید. سعی کنید زیاد چشمک نزنید. مطالعات نشان داده است که هرچه بیشتر چشم دوخته باشید (خیره شوید)، جذابیت کمتری در آینده خواهید داشت.

۵. خط فک خود را برجسته کنید

ترفند دیگری وجود دارد که اغلب عکاسان حرفه ای از آن استفاده می کنند. وقتی قصد گرفتن عکس از سر دارید، تاکید بر خط فک می تواند عکس شما را برجسته کند. پیتر هرلی یک راهنمایی آسان در مورد چگونگی انجام این کار دارد. با حرکت دادن کمی پیشانی خود به جلو و پایین، سر خود را به دوربین نزدیک کنید.

خط فک خود را برجسته کنید

از طرفی ممکن است به نظر برسد حالت بدی دارید، اما از جلو (یا با زاویه ای جزئی) می تواند به شما کمک کند چیزی را که برای برجسته شدن نیاز دارید، بدست آورید.

از طرفی ممکن است به نظر برسد حالت بدی دارید

۶. بهترین چهره خود را در عکس پروفایل خود قرار دهید

بهترین چهره خود را در عکس پروفایل خود قرار دهید

محققان دریافته اند افراد ترجیح می دهند عکس هایی که سمت چپ صورت را نشان می دهد به جای سمت راست بگیرند. در این مطالعه، آن ها نظریه دادند که از آنجا که نیمه راست مغز شما بیشتر در تنظیم احساسات شما نقش دارد و ماهیچه های سمت چپ شما را کنترل می کند، گونه چپ شما گویاتر است. این “جانبداری سمت چپ” صدها سال است که وجود دارد. وقتی به پرتره هایی که در طول تاریخ نقاشی شده اند نگاه می کنید، بیشتر اوقات سوژه به گونه ای نقاشی می شود که سمت چپ صورت برجسته تر باشد.

۷. دیگر قوز نکنید

محققان دریافته اند وضعیت بدن بسیار مهم است. حالت خوب با اعتماد به نفس همراه است  و اعتماد به نفس همیشه جذاب است. افراد با وضعیت بدنی خوب و مناسب، جذاب تر به نظر می رسند. بنابراین توصیه های حکیمانه مادر خود را دنبال کنید و صاف بنشینید. گاهی اوقات افراد قد بلند در عکس ها خیلی قوز می کنند تا بر دوستان خود غلبه نکنند. اما برای جلوگیری از شلختگی و عدم اعتماد به نفس، پیتر هرلی توصیه می کند به جای خم کردن شانه ها پاها را باز کنید. هرچه بیشتر پاهای خود را در حالت ایستاده باز کنید، بهتر با دوستان خود صف آرایی خواهید کرد. این ترفند واقعاً می تواند برای عکس های دسته جمعی که از کمر به بالا گرفته می شوند مفید باشد.

۸. از اثر دوست زشت استفاده کنید

به گفته محققان رویال هالووی، دانشگاه لندن، وقتی با افرادی با جذابیت کمتر از خود عکس می گیرید، خود به خود بهتر به نظر می رسید. این “اثر دوست زشت” نامیده می شود و فوراً باعث می شود که آنلاین بهتر به نظر برسید. دان آریلی، اقتصاددان رفتاری و استاد دانشگاه دوک ، یک آزمایش آنلاین انجام داد که این ترفند را یک قانون دانست.

او دریافت که با نشان دادن گزینه مشابه اما کمی مطلوب به کسی، میزان جذابیت شما افزایش می یابد. این امر به ویژه در عکس های دوستیابی بسیار مهم است. در مطالعه دان، او دو تصویر CGI به زنان ارائه داد، یکی به نام تام و دیگری جری. هنگامی که تنها دو گزینه ارائه می شد، عکس ها به همان اندازه جذاب تلقی می شدند.

از اثر دوست زشت استفاده کنید

اما وقتی نسخه “زشت” جری به ترکیب اضافه شد …

“عادی جری” به عنوان جذاب ترین از این سه رتبه بندی شد. به همین ترتیب ، وقتی “جری زشت” از ترکیب حذف شد و “تام زشت” جای او را گرفت ، “تام معمولی” از بین این سه مورد جذاب ترین شد.

بنابراین پیام اصلی آزمایش آریلی این است: برای جذابیت هرچه بیشتر در یک عکس، در کنار فردی باشید که ویژگی های مشابهی دارد، اما به اندازه شما جذاب نیست.

سومین مطالعه از محققان در دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که شرکت کنندگان، افراد را در یک گروه در مقایسه با عکس های انفرادی، جذاب تر می دانند. این پدیده “اثر Cheerleader” نامیده می شود. چیزی که دانشمندان به آن دست یافتند، این بود که وقتی در حال تماشای یک عکس با چندین نفر هستید، مغز شما تا حدی میانگین تمام ویژگی ها را با هم اندازه می گیرد. بنابراین این بدان معناست که آن ایرادات کوچکی که ممکن است نگران آن باشید، بیشتر از آنکه در یک عکس به تنهایی ظاهر شوند، برطرف می شوند.

۹. ارسال سیگنال های مناسب

صرف نظر از نحوه استفاده آنلاین از عکس، مردم شما را در مورد همه چیز که در قاب، قابل مشاهده است، قضاوت می کنند. هر چیز مورد انتظار مانند لباس، حالت بدن شما مورد توجه قرار می گیرد. اما این در اینجا متوقف نمی شود. همه چیز در پس زمینه نیز مورد بررسی دقیق قرار می گیرد.

ارسال سیگنال های مناسب

شما باید مطمئن شوید هر چیز قابل مشاهده در عکس شما تاثیر مثبتی دارد و برای انجام این کار، باید نحوه عملکرد “Signaling” را درک کنید. سیگنالینگ چیزی است که عکس شما بین پیکسل ها ارتباط برقرار می کند.

 نحوه عملکرد سیگنالینگ این است که تصویر شما چه چیزی را در مورد شما منتقل می کند.

۱۰. چه کسی می تواند در برابر لبخند مقاومت کند؟

یک مطالعه اخیر در فتوفیلر نشان داد که وقتی به دوربین نگاه می کنید و لبخند می زنید جذاب ترین فرد محسوب می شود. اگر به لنز نگاه نمی کنید، به نظر نمی رسد که لبخند زدن یا نزدن تفاوتی ایجاد کند. بنابراین تماس چشمی و لبخند را حتما مد نظر داشته باشید.

 اما چه نوع لبخندی بهتر به نظر می رسد؟ فتوفیلر در مورد آن نیز تحقیق کرد. افرادی که لبخند می زنند و برخی از دندان ها را نشان می دهند نسبت به افرادی که لبخند محکم بر لب دارند شایسته، دوست داشتنی و تأثیرگذارتر تلقی می شوند.

چه کسی می تواند در برابر لبخند مقاومت کند؟

اما افرادی که از لبخندهای کاملاً باز و خنده دار استفاده می کردند، بیشتر از افرادی که لبخند کوچکتر داشتند، دوست داشتنی تر به نظر می رسیدند. با این حال، در عین حال، آن ها کمتر شایسته و تأثیرگذار تلقی می شدند.

یک واقعیت دیگر نیز وجود دارد که لبخند را بر لب شما می نشاند: محققان در سوئیس دریافتند که “یک حالت چهره شاد حتی می تواند جذابیت نسبی را جبران کند.” بنابراین اگر نگران ظاهر خود هستید، لبخند بزنید!

اگر دندان های شما به رنگ سفید مروارید نیست، بهتر است از ویرایشگر عکس پروفایل استفاده کنید تا لبخند شما را کمی روشن کند. بر اساس یک مطالعه بریتانیایی، داشتن دندان های سفید مروارید می تواند شما را برای جنس مخالف جذاب تر کند. چرا؟ چون افراد ممکن است هنگام انتخاب همسر، دندان های خوب را نشانه سلامت خود بدانند.

۱۱. چهره خود را نشان دهید

در این مطالعه، شرکت کنندگان افرادی را که از عینک آفتابی استفاده می کردند، کمتر دوست داشتنی دانستند. همچنین افرادی را که موهایشان مانع دیده شدن چشم ها شده بود، هم دارای شایستگی کمتری بودند و هم تأثیرگذاری کمتری داشتند.

چهره خود را نشان دهید

دکتر جسیکا کاربینو، جامعه شناس توضیح داد که دیدن چشم های دیگران نشان دهنده قابلیت اعتماد است. به عبارت دیگر، اگر چشمان خود را پنهان می کنید، ممکن است چیز دیگری را نیز پنهان کنید. آن عینک آفتابی هیچ لطفی به شما نمی کند.

۱۲. قابل اعتماد بودن خود را افزایش دهید

 اگر می خواهید قابل اعتماد به نظر برسید، تصویری را انتخاب کنید که مردمک چشم شما بزرگتر باشد. محققان دریافته اند که افرادی که مردمک چشم بزرگتری دارند نسبت به افرادی که مردمک چشمشان کوچکتر است، قابل اعتمادتر می باشند.

هنگام گرفتن عکس حرفه ای نیز باید به آن توجه کنید. چراغ های روشن استودیو ممکن است شما را کمی سایه دار نشان دهند…

قابل اعتماد بودن خود را افزایش دهید

محققان دریافته اند که فقط فکر کردن در مورد شکل تیره یا تصور اینکه در یک اتاق تاریک هستید می تواند برای گشاد شدن مردمک چشم شما کافی باشد. اما احتمالاً ساده تر است که کمی مردمک خود را در Photoshop یا یکی از بسیاری از سایت های ویرایش تصویر آنلاین مانند Pixlr بزرگتر کنید. و همچنین می توانید آن خط سیاه کوچک را در اطراف عنبیه خود کمی ضخیم کنید.

این حلقه لیمبال شما نامیده می شود، و مطالعه ای در مجله روانشناسی تکاملی نشان داد، وقتی افراد خطوط اطراف عنبیه کمی ضخیم تر داشته باشند، جذاب تر به نظر می رسند.

این حلقه لیمبال شما نامیده می شود، و مطالعه ای در مجله روانشناسی تکاملی نشان داد، وقتی افراد خطوط اطراف عنبیه کمی ضخیم تر داشته باشند، جذاب تر به نظر می رسند.

اما از نمای نزدیک عکس، دور شوید. دوربین در مقایسه با عکسی که از فاصله دورتر گرفته شده است، تصویر شما را از نظر هندسی تغییر می دهد. تحقیقات نشان داده است که این تحریف ظریف باعث می شود کمتر قابل اعتماد به نظر برسید.

عکس سمت چپ از حدود 2 فوت دورتر و عکس سمت راست از فاصله 7 فوت گرفته شده است

عکس سمت چپ از حدود ۲ فوت دورتر و عکس سمت راست از فاصله ۷ فوت گرفته شده است. به تفاوت جزئی در ظاهر بینی و چشم های سوژه توجه کنید. در حالی که اندک است، ناخودآگاه شما بلافاصله آن را تشخیص می دهد. عکس سمت چپ فقط در بخش قابل اعتماد مورد توجه قرار نگرفت، همچنین جذابیت و شایستگی کمتری نسبت به آنچه در عکس سمت راست تصور می شد، به نظر می رسید.

بیشتر بخوانید : ۵۰ عکس پروفایل شاد 

۱۳. فوراً خود را پیر نکنید

بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها، فلاش مستقیم دوربین فوراً ۷ سال به سن شما در عکس ها می افزاید. این نور مصنوعی، کور سایه های تند ایجاد می کند و عیوب را برجسته می کند، دو موردی که می خواهید از آن ها اجتناب کنید.

فوراً خود را پیر نکنید

در عوض، از نور ملایم تری استفاده کنید که می تواند چین و چروک و لکه ها را پنهان کند. نور طبیعی به طور جهانی جذاب است. بنابراین معمولاً در عکس هایی که در خارج از منزل گرفته می شود، بهتر به نظر می رسید.

۱۴. از “زمان طلایی” استفاده کنید

عکاسان حرفه ای می دانند که بهترین زمان برای عکاسی در بیرون، درست بعد از طلوع آفتاب یا درست قبل از غروب است. آن نور طلایی ملایم رنگ ها را افزایش می دهد و همه چیز، از جمله شما  را بهتر جلوه می دهد. با توجه به تجزیه و تحلیل داده های گسترده توسط OkCupid، عکس های گرفته شده در ساعت طلایی جذاب تر به نظر می رسند:

از

بنابراین اگر به عکس های پروفایل جدید برای واتساپ، اینستاگرام ، تلگرام و غیره نیاز دارید، بر این اساس برنامه ریزی کنید. دوربین را بردارید و به سمت غروب بروید.

۱۵. لباس برای موفقیت

فتوفیلر به تازگی ۸۰۰ عکس پروفایل را تجزیه و تحلیل کرده است تا مشخص شود چه عناصری بهترین عکس را برای حرفه ای ها ایجاد می کند. مانند همیشه در فتوفیلر، عکس های آزمایشی در سه زمینه رتبه بندی شدند: شایستگی درک شده، دوست داشتنی بودن و تأثیر گذاری.

لباس برای موفقیت

بر اساس داده ها، پوشیدن کت و شلوار تیره، بر روی پیراهن رنگ روشن (به علاوه کراوات در صورت مرد بودن)، شایستگی و نمرات شما را بیش از هر نوع لباس دیگری افزایش می دهد.

در ادامه مطلب بقیه نتایج مطالعه، به طور خلاصه، آمده است:

برای گرفتن عکس جذاب تر، این کارها را انجام دهید

  • چشم دوختن
  • خط فک خود را برجسته کنید
  • لبخند به اندازه کافی برای نشان دادن دندان ها
  • کت و شلوار بپوشید (بعلاوه کراوات برای مردان)
  • از یک ابزار اصلاح رنگ استفاده کنید. رنگ های بیش از حد اشباع شده یا عکس های بسیار تیره می توانند تاثیر بدی بر جای بگذارند

اما در هنگام گرفتن عکس این کارها را انجام ندهید

  • چشمان خود را نپوشانید
  • یک کلوزآپ “فقط برای صورت” یا یک عکس کامل از بدن را انتخاب کنید.
  • وقتی صحبت از عکس های سر حرفه ای می شود، عکس کمر به بالا یا شانه به بالا بهتر به نظر می رسد.
  • یک لبخند بزرگ “خنده دار” را به نمایش بگذارید. این مورد خیلی خوب است.

 بایدها و نبایدها را در ذهن داشته باشید. زیرا در حال جستجوی عکس پروفایل مناسب هستید!

۱۶. نوشیدنی را کنار بگذارید

نوشیدنی را کنار بگذارید

داشتن مشروبات الکلی در عکس پروفایل شما باعث می شود کمتر باهوش به نظر برسید. مجله روانشناسی، مصرف کننده آن را اثر “احمق کوچک” نامگذاری کرد. زیرا افراد دارای الکل در عکس کمتر باهوش تلقی می شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.