چاپ روی قاب موبایل چگونه انجام می شود؟

0

چاپ روی قاب گوشی موبایل از جمله زیر مجموعه چاپ دیجیتال و چاپ یووی به شمار می آید. همانطور که ممکن است بدانید چاپ بر روی اجسام مختلف قدمتی دیرینه دارد. از دیرباز بشر علاقه به طراحی و به‌ جای گذاشتن نقشی بر روی لوازم اطراف خود داشته تا آن را به شکلی رنگ ‌بندی و نقش ‌بندی کند که خود می‌ پسندد.

 لذا تا به امروز ابزار ها، لوازم و دستگاه‌ های ابتدایی تا پیشرفته به این منظور اختراع ‌شده که در عصر امروزی به‌ خصوص چند سال اخیر پیشرفت قابل ‌توجهی در حوزه تولید ابزار و دستگاه‌ های چاپ دیجیتال شکل‌ گرفته است که بیش ‌از هر زمان دیگر از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

 اما اگر بخواهیم جدیدترین روش چاپ دیجیتال را برگزینیم بدون شک به چاپ یووی می ‌رسیم. در ادامه این مطلب هر آنچه که لازم است در مورد چاپ UV و چاپ روی قاب گوشی موبایل، کارکرد و نحوه عملکرد آن بدانید را گردهم آورده ‌ایم.

چاپ روی قاب گوشی موبایل به چه صورت انجام می پذیرد؟

چاپ روی قاب گوشی موبایل به چه صورت انجام می پذیرد؟

در طی سالیان اخیر شاهد پیشرفت ‌های چشمگیری در حوزه صنعت چاپ بوده ایم. از جدیدترین فناوری‌ هایی که در این حوزه ورود پیدا کرده چاپ یووی است که برای پخت جوهر به نور فرابنفش متکی است. برای این‌ که بدانید نحوه اجرای چاپ یووی چگونه است ابتدا لازم است کمی بیشتر در مورد این چاپ و تکنولوژی به‌ کار رفته در آن متمرکز شویم.

استفاده از اشعه ماوراء بنفش در فرآیند چاپ سرعت چاپ را به طرز شگفت ‌انگیزی بهبود می ‌بخشد و این پروسه را ساده می کند.  انواع طراحی های گرافیکی پیچیده و منحصر به فرد با این چاپ به سادگی انجام می گیرد.

 برای طیف وسیعی از هر ماده و محصول با اجناس مختلف از قاب گوشی گرفته تا تابلوهای تبلیغاتی و بطری و حتی ابزار های کوچکی مانند خودکار و مداد میتوان این چاپ را به کار برد.

 چاپ به وسیله چاپگر های یووی طیف رنگی گسترده در رنگ های استاندارد CMYK برای ایجاد بافتی زنده و فوق العاده براق و یا حتی مات را در اختیار می گذارد و بر روی مجموعه وسیعی از بستر ها قابل اجرا است.

بیشتر بخوانید : لیست قیمت ساک دستی آماده

مزایای چاپ یووی برای چاپ روی قاب گوشی موبایل چیست؟

مزایای چاپ یووی برای چاپ روی قاب گوشی موبایل چیست؟

ویژگی هایی که این نوع از چاپ به همراه دارد بر کاربران آن پوشیده نیست. از جمله مزایای این چاپ عبارتند از:

گستره وسیع کاربرد

چاپگر های یووی با لامپ ‌های ال ‌ای ‌دی به ‌سبب یک ویژگی مهم در این لامپ نسبت ‌به روش ‌های دیگر چاپ، کاربردی ‌تر هستند و آن را می ‌توان بر روی طیف وسیعی از مواد به کار برد.

 لامپ ال ‌ای ‌دی گرمایی تولید نمی ‌کند و در هنگام لمس خنک هستند. به ‌همین سبب می ‌توان آن را روی بستر های حساس به گرما نظیر ورق‌ های نازک پلاستیکی و اسلاید های PVC  بکار برد.

سرعت چاپ

در عرض چند ثانیه مرکب در معرض لامپ یووی به‌ صورت آنی خشک می‌ شود و مانند سایر روش‌ های چاپ لازم نیست که منتظر ماند تا یک‌ روند طولانی را طی کند.

رنگ‌ های زنده و پر نشاط

به دلیل عدم نفوذ در ماده رنگ ‌ها در این چاپ بسیار پر جنب ‌و جوش هستند.

مقاومت در برابر رطوبت

مقاومت در برابر رطوبت و آب در برخی مواد بسیار حائز اهمیت است. مثلاً در چاپ بک لایت مورد استفاده در انواع لایت باکس که در محیط بیرونی قرار می‌گیرد و در معرض بارش باران و برف قرار دارد.

استحکام و ماندگاری

چاپ پوستر و هر محصول دیگری چنانچه در معرض نور خورشید به مدت طولانی قرار بگیرد رنگ اصلی خود را از دست داده و پس ‌از مدتی محو می ‌شود آن ‌هم به دلیل نور فرا بنفش که در نور طبیعی وجود دارد. جوهر یووی به دلیل این‌ که خود توسط این طیف از منبع نور خشک ‌شده در معرض نور طبیعی به مدت طولانی ‌تری ماندگار است و آسیب نمی ‌بیند و همچنین فاقد سموم مضر و دوستدار محیط ‌زیست است.

قابلیت چاپ فراوان

امکان سفارشی ‌سازی آسان و چاپ طراحی ‌های سفارشی در محصولات .

در این مقاله تلاش شد به نحوه اجرای چاپ یووی پرداخته شود. صنعت چاپ همیشه طی سالیان اخیر سهم بزرگی از گردش مالی کشور ها را به خود اختصاص داده ‌است. از بنرهای کنار جاده گرفته تا کتاب، بروشور، بسته ‌بندی محصولات، چاپ روی پلاستیک، کاغذ، پوستر، چرم، ابزارهای تبلیغاتی هر بستری که فکرش را بکنید می ‌توانید با چاپ یووی تزیین کرد.

بیشتر بخوانید : چاپ روبان { لیست قیمت چاپ روبان فوری } 

بهترین چاپ برای چاپ روی قاب گوشی موبایل کدام است ؟

بهترین چاپ برای چاپ روی قاب گوشی موبایل کدام است ؟

 بله این ادعایی بسیار درست است. چاپ UV تمامی نقص ها و محدودیت هایی که در سایر انواع چاپ وجود دارد را برطرف کرده است.

بیشترین افرادی که  از این روش چاپ بهره می ‌برند تابلو سازان، طراحان گرافیکی که روی انواع متریال خدمات چاپ انجام می‌دهند و شرکت‌ های تبلیغاتی هستند.  این نوع از چاپ را میتوان روی انواع اشکال با هر سطح دلخواه انجام داد.

 چاپ یووی چاپی مقرون به صرفه، ساده و پرسرعت است. چاپگر یووی دستگاهی جاگیر و بزرگ نیست و به راحتی در داخل مراکز چاپ و مغازه های کپی جا می گیرد.

بیشتر بخوانید :  بهترین روش چاپ بر روی پارچه در جهان کدام‌ است؟

کاربرد چاپ یووی برای چاپ روی قاب گوشی موبایل کدام است؟

کاربرد چاپ یووی برای چاپ روی قاب گوشی موبایل کدام است؟

کاربرد های متنوعی برای این چاپ تعریف شده است. این چاپ در انواع طرح ها و تصاویر، متن، لوگو، ایجاد بافت های متنوع و سه بعدی روی مجموعه وسیعی از مواد به کار گرفته می شود.

 قابلیت چاپ روی انواع آلات موسیقی، لپ‌تاپ، موبایل، لوازم جانبی گوشی، اکسسوری هایی همچون کیف از جنس چرم، جعبه های هدایای تبلیغاتی، ساک دستی آماده، محصولاتی از جنس فلز، پلاستیک، مقوا، شیشه، اکریلیک، بوم، لوازم خانه، ساعت، بسته بندی، دفتر، لوازم ادارات مانند سررسید با نام و لوگو شرکت، منوی رستوران ها، کارت های ویزیت، وسایل و تجهیزات ورزشی، بروشور و … .

 و به صورت کلی هر وسیله دلخواهی که می خواهیم به صورت سفارشی طراحی و دیزاین کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.