بهترین کاغذ چاپ عکس ۲۰۲۰ کدام است ؟

0

از سیر تا پیاز خرید کاغذ چاپ عکس

 اگر سن و سالی ازتان گذشته باشد حتماً خیلی خوب می دانید که برای چاپ عکس در گذشته مجبور بودید خودتان را در یک اتاق تاریک حبس کنید و با مواد خاص دست به کار شوید. حتی اگر سنتان به آن روزها قد نمی‌دهد باز هم از اطرافیان تان شنیده اید که قدیم ترها چاپ عکس و ظاهر کردنش مصیبتی بزرگ بود.

اما این روزها با پیشرفت فناوری خیلی چیزها عوض شده است. دیگر مثل گذشته مجبور نیستید در یک اتاق تاریک بنشینید و منتظر باشید ماده مخصوص عمل کند و عکسی که با هزار زحمت گرفته اید ظاهر گردد. با وجود کاغذهای مختلفی که این روزها در بازار به فروش می رسد حتی در خانه نیز می توانید به راحتی عکس تان را ظاهر کنید. در این مقاله می خواهیم نکاتی را بیان کنیم که بررسی آن‌ها کمک تان می کند به هنگام خرید کاغذ مخصوصِ چاپ، راحت تر تصمیم بگیرید.

 اگر ندانید برای چاپ عکس بر روی کاغذ چه کارهایی قرار است انجام دهید قطعاً با مشکلات متعددی روبرو خواهید شد. زمانی که عزم تان را جزم می کنید و دست به کار می شوید باید فاکتورهای متعددی همچون پروفایل رنگ ها، اندازه، فرمت و رزولوشون تصویر و سایر موارد را مدنظر داشته باشید. اگر تصمیم گرفته اید عکس ها را در خانه ظاهر کنید استفاده از کاغذ درست و تنظیم کردن پرینتر می تواند بسیار مهم باشد.

مشاهده انواع کاغذ چاپ عکس

پرینتر:

انتخاب پرینتر می تواند مهم ترین جنبه ظاهر کردن عکس در خانه باشد. پرینترهای زیادی هستند که در این حوزه مورد استفاده قرار می گیرند اما تنها دو موردشان برای چاپ حرفه ای به درد می خورند. این دو پرینتر شامل پرینتر جوهری و پرینتر تصعید جوهر خواهد بود.

تنظیمات و پروفایل پرینتر:

بین پروفایل رنگی که نرم افزارهای ویرایش تصویر انتخاب می کنند و چیزی که شما برای چاپ از آن بهره می برید تفاوت زیادی وجود دارد. از آنجایی که بیشتر رنگ های مورد استفاده در وب از نوع RGB هستند بیشتر اوقات پروفایل رنگی CMYK که برای چاپ استفاده می شود به صورت خودکار انتخاب نمی گردد. زمانی که می خواهید عکس تان را برای چاپ در خانه آماده کنید پروفایل رنگی اش را بر روی CMYK بگذارید. اینکار بهتان کمک می کند بعد از چاپ، عکس با کیفیت تری داشته باشید.

 کاغذ چاپ عکس: کدام یک می تواند انتخاب بهتری برایم باشد؟

 کاغذ چاپ عکس: کدام یک می تواند انتخاب بهتری برایم باشد؟

 خوب حالا به بخش جذاب ماجرا می رسیم. اگر کاغذ مناسبی برای چاپ عکس هایتان انتخاب نکنید در نهایت چیزی که روی دست تان می ماند یک سری عکس رنگ و رو رفته است که به هیچ دردی هم نمی خورد. اگر سری به بازار بزنید متوجه خواهید شد که کاغذهای مختلفی برای چاپ عکس هست که هر کدامشان برای مقاصد متفاوتی به کار می روند.

 کاغذ براق و نیمه براق:

بیشتر عکاسان مبتدی زمانی که می خواهند عکس هایشان را چاپ کنند به سراغ خرید کاغذهای براق می روند. اینکار بهشان کمک می کند رنگ ها را غنی تر و شاداب تر از آن چیزی که هست نشان دهند و برای نشان دادن عکس های خانوادگی عالی باشد. البته موضوعی که باید به خاطر داشته باشید این است که چنین کاغذهایی یک نوع انعکاس و درخشندگی بر روی عکس ایجاد می کنند و می توانند مانع از دیده شدن درست تصویر شوند. اگر می خواهید با عکس هایی که گرفته اید نمایشگاهی برگزار کنید به سراغ کاغذ چاپ براق نروید.

کاغذ چاپ مات:

یکی از مزایای استفاده از کاغذهای مات این است که بازتاب آزاردهنده ای بر روی عکس ایجاد نمی کند اما نسبت به کاغذهای براق، عکس را تیره تر نشان می دهد. این موضوع بدین معنی است که کنتراست بهتری خواهید داشت و جزییات بیشتری را به دست خواهید آورید. همه این دلایل دست به دست هم می دهند تا کاغذهای مات برای تصاویری که جزییات و بافت زیادی دارند بهترین گزینه باشند.

 کاغذ کنواس:

کاغذهای کنواس برای تصاویری که قرار است بر روی فریم های بزرگ جا داده شوند عالی هستند.

 کاغذهای هنری:

شاید از شنیدن نام کاغذ هنری تعجب کرده باشید اما این ها هم نوع دیگری از کاغذهای مخصوص چاپ عکس هستند.

کاغذهای هنری پوشش ماتی به تصویر شما می دهند و درجه مختلفی از کنتراست و رنگ را در اختیارتان می‌گذارند. به عنوان مثال تصاویری که از مناظر طبیعی گرفته می شوند بر روی این کاغذها بسیار جذاب خواهند بود.

مشاهده قیمت کاغذ چاپ عکس

 چگونه یک کاغذ مناسب برای چاپ عکس پیدا کنیم؟

همانطور که بیان کردیم انواع مختلفی از کاغذهای مخصوص چاپ عکس در بازار هست که هر کدامشان برای منظور خاصی درست شده اند. قبل از اینکه به سراغ خرید کاغذ بروید فاکتورهای زیر را مدنظر داشته باشید:

 دوام و طول عمر:

 اگر می خواهید عکس تان را جلوی نور خورشید به نمایش بگذارید باید به این موضوع هم فکر کنید که بعد از یک مدت رنگ های موجود در آن ممکن است محو شود. رنگ عکس چاپ شده با پرینترهای جوهری نسبت به پرینترهای تصعید جوهر، کندتر محو می شود. اگر از پرینترهای جوهری خوبی استفاده کنید حتی صد سال هم می توانید از عکس هایتان محافظت نمایید. وقتی می خواهید کاغذ مناسبی برای چاپ عکس انتخاب کنید به راهنمای پرینترتان هم مراجعه نمایید. در این راهنما به شما گفته می شود از چه نوع کاغذی باید استفاده کنید.

 سفیدی:

همه کاغذها سفید رنگ هستند اما برخی هایشان نسبت به سایرین، سفیدترند. برای سفیدتر شدن کاغذ معمولاً ماده سفیدکننده بیشتری به آن می زنند. کاغذهای بسیار سفید می توانند گزینه خوبی برای چاپ عکس باشند اما عامل سفیدکننده ای که در این کاغذها به کار می روند می توانند رنگ عکس را سریع تر تغییر دهند. اگر می‌خواهید عکس تان در طول زمان ظاهرش را حفظ کند به دنبال خرید کاغذهایی بروید که روشن کننده مصنوعی ندارند.

خرید کاغذ چاپ عکس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.