خرید تور ماهیگیری

0

راهنمای خرید تور ماهیگیری برای انواع ماهی‌ها و آب‌ها

تور ماهیگیری یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای صید آبزیان است، که همچنان به عنوان رایج‌ترین ابزار صید انواع ماهی در آب‌های مختلف به کار می‌رود. ساختار تور ماهی به سادگی قبل نمانده و اکنون دسته‌بندی‌های مختلفی از انواع تورهای مختلف با روش‌های صید متفاوت فراهم است، که این تنوع بالا می‌تواند خریداران شخصی و تجاری را گمراه کند. در ادامه، به بررسی انواع تور و نحوه خرید تور ماهیگیری مناسب برای انواع کاربری‌ها و آموزش کارکرد هرکدام خواهیم پرداخت.

ویژگی‌ها و خصوصیات مهم هنگام خرید تور ماهیگیری

استفاده از تور ماهیگیری، قدمتی ۱۰ هزار ساله دارد. با وجود ماهیت به دام انداختن ماهی‌ها اما در طول تاریخ، چینش بافت، شکل و نحوه به دام انداختن تغییر کرده است. چند شاخص اساسی در انتخاب و خرید تور ماهیگیری وجود دارد، که در تجربه ماهیگیری تاثیر قابل توجهی دارند. با وجود انواع تور، شاخص‌های زیر را در نظر بگیرید.

نکات خرید تور ماهیگیری مناسب

  • بافت تور: در گذشته از انواع بافت شبکه‌ای الیاف گیاهی و حیوانی استفاده می‌شد، اما اکنون نایلون و بافت‌های صنعتی جای خود را به بافت‌های سنتی داده‌اند. تراکم شبکه، ضخامت و انعطاف‌پذیری بافت از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • وزن تور: نیاز به حمل، قرارگیری صحیح و تقسیم یکپارچه وزن در تور ماهیگیری از اهمیت بالایی برخوردار است. بدنه تور باید به خوبی سنگین‌تر از تور باشد تا ماهی‌ها را به دام بیاندازد.
  • شکل صید: با توجه به جریان آب، عمق، حجم دسته ماهی و نحوه برداشت، باید بهترین تور ماهیگیری انتخاب شود.
  • استحکام و انعطاف: به هر دو ویژگی مستحکم‌بودن و انعطاف‌پذیری با توجه به شرایط سخت دریا نیاز است.
  • محل صید: شرایط رودخانه با دریاچه و دریای عمیق متفاوت است.
  • اندازه تور
  • قیمت تور
  • ابزارهای جانبی

مزایا خرید تور ماهیگیری

استفاده و خرید تور ماهیگیری به عنوان یکی از پربازده‌ترین روش‌های صید آبزیان به حساب می‌آید. هزینه صید در استفاده از تور ماهیگیری کم‌تر بوده و سازگاری بالایی با شرایط محیط آب دارد.

کاستی‌های تور ماهیگیری

تور ماهیگیری دقیق‌ترین روش صید نیست. ضایعات و ماهی‌های نامربوط همواره همراه صید خواهند بود و برای صیدهای مختلف باید از انواع تور ماهیگیری رودخانه و دریا استفاده کرد.

انواع تور ماهیگیری

انواع تور ماهیگیری برای رودخانه و دریا وجود دارد، که به شکل‌های مختلف تور ماهیگیری دسته‌دار، موشکی و پرتابی با اندازه‌های متفاوت ۴ متری، ۶ متری و دیگر ابعاد در بازار موجود است، اما به طور کل، انواع تور صید ماهی در ساختارهای زیر قرار می‌گیرند:

  • تور ماهیگیری پرتابی : مدل‌های کوچک تور که امکان پرتاب توسط صیاد را دارند. اندازه این تورها از ۱.۵ تا ۴ متر است. وزن تور به طور کل کم است، اما حاشیه اطراف آن را بافت سنگین‌تر از طور احاطه کرده تا از تمامی حاشیه‌ها، ماهی‌ها را در دام بیاندازد.
  • تور ماهیگیری عمودی : برای مسیرهای باریک از توری استفاده می‌شود، که مسیر کف آب را مسدود کرده و تا بالای سطح آب را پوشش ‌دهد.
  • تور ماهیگیری افقی : گستره تور به صورت موازی با آب، فرو می‌رود و منتظر ورود ماهی می‌مانند. با ورود آبزیان، تور با کمک دست یا ابزار رفع مکانیکی به بالا کشیده می‌شود.
  • تور ماهیگیری «پرس سین» : ترفند این نوع تور، محاصره ماهی با نواری از تور است، که در حول جمعیت ماهی کشیده و سپس بسته و کشیده می‌شود.
  • تور ماهیگیری لایه‌ای : دو لایه تور با شبکه‌های بزرگ در اطراف لایه سومی با شبکه ریزتر قرار دارد.
  • تور ماهیگیری دسته‌دار : تور ماهیگیری کوچک که به یک دسته متصل است. از این تور برای آب‌های کم عمق و ماهی‌های کوچک استفاده می‌شود.

لوازم جانبی تور ماهیگیری

آهنربای تور ماهیگیری، ابزار کاربردی برای اتصال تور در مکان‌هایی است، که صیاد قصد ایجاد تنگنا دارد. گیره تور ماهی نباید فراموش شود، چرا که نحوه شکل‌دهی و اتصال تور بسیار اهمیت دارد. جعبه بسته‌بندی تور ماهی برای در هم‌پیچیده‌ نشدن آن، کاربردی است.

قیمت تور ماهیگیری مناسب

قیمت خرید تور ماهیگیری مناسب، بر اساس اندازه، لوازم جانبی و بافت شبکه متغیر است. با توجه به تعدد ویژگی‌ها و کاربری‌های تور، خرید تور ماهیگیری باید از مرجع معتبر و در ارتباط با تولید‌کننده صورت گیرد، چرا که استاندارد بودن عملکرد و کارایی تور بسیار اهمیت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.