خرید قلاب ماهیگیری

0

یکی از مهم ترین نکات ماهیگیری انتخاب یک قلاب مناسب است. خیلی ها فکر میکنن قلاب فقط یک آهن منحنی شکل یا نوک تیز میباشد که ماهی را به دام میندازد ولی این همه ی ماجرا نیست!!
قلاب از چند اجزا تشکیل شده است از جمله: چشم که نخم به آن گره زده میشود.
نوک که وارد دهن ماهی شده و انواع مختلفی از جمله نوک سوزنی ، نوک چاقویی و نوک معقر دارد.
پیکان که مانع جدا شدن ماهی از قلاب میشود.
کمان که نوک را به چشم متصل میکند.
ساق یا پایه ، دهانه که فاصله قلاب تا نوک آن است. و در آخر گلو.

مشاهده قیمت و خرید

انواع قلاب ماهیگیری

انواع قلاب ماهیگیری

قلاب ها انواع مختلفی دارند مثلا برخی قلاب ها از ۲ یا ۳ شاخه درست شده اند (یعنی روی یک پایه دو یا سه قلاب قرار دارد) .

نکته: قلاب های چند شاخه به نسبت قلاب های تک شاخه تنوع سایز بالاتری دارند.

قلاب ساده که همه ی ما با آن اشناییم و ارزان ترین نوع قلاب است.

قلاب های خودکش: دارای نوکی منقار مانند و پایه کوتاه می باشد.این قلاب برای ماهی های لب نرم و گوشتی مانند کپور مناسب است.

قلاب های دایره ای: برای میگو و تکه مرکب ماهی مناسب است. این قلاب معمولا برای ماهیگیری به روش بگیر و رها کن تهیه شده اند. این قلاب های طوری طراحی شده اند که به کناره دهان ماهی گیر کرده و وارد معده ماهی نمیشود و در نتیجه میتوان بسادگی آن را از دهان ماهی جدا کرد.

قلاب اوشاوگ نسی: این برای آب شور و دارای یک کمان گرد محکم است و بهترین ویژگی آن به هنگام استفاده از طعمه های زنده است.
است و معمولا برای نگه داشتن کرم هایL قلاب با پایه آفست: دهانه قلاب خمیده و به شکل پلاستیکی روی قلاب مورد استفاده است.

مشاهده قیمت و خرید

قلاب اختاپوس: کوتاه و دارای پایه خمیده هستند. برای ماهیگیری با طعمه و میخواهید از قلاب سبک و کوچک استفاده کنید موثر است. این نیز انواعی دارد که معروف ترین آن پشه است.
قلاب تخم مرغی: پایه کوتاه و دهان بزرگی دارد. این نوع از قلاب برای قرار گرفتن طعمه های از جمله تخم های سالمون ، ذرت و بقیه طعمه ها درست شده است.

جنس قلاب ماهیگیری

جنس قلاب ماهیگیری

معمولا قلاب ها از جنس فرمی از فولاده ( آهن خالص تا فولاد ضد زنگ) درست شده اند. قلاب های ضد زنگ بسیار مناسب هستند زیرا در مواجه با آب زنگ نمیزنند. معمولا قلاب های آب های شور از جنس ضد زنگ می باشد ولی برای آب های شیرینی حتما لازم نیست ضد زنگ باشد زیرا فلزات در آب های شور زودتر از آب های شیرین زنگ میزنند.
بهتر است که رنگ قلاب های شما شبیه به طعمه باشد.
اگر فقط واسه تفریح و به روش بگیر و رها کن ماهی میگیرید بهتر است که از قلاب هایی با جنس فولاد ضد زنگ استفاده نکنید.

خرید قلاب ماهیگیری

در خرید قلاب ها به اندازه و سایز قسمت های مختلف قلاب ماهی توجه داشته باشید که با نوع ماهی نیز ارتباط مستقیم دارد.
در کل خرید یک قلاب مناسب با توجه به شرایط ماهیگیری لازم می باشد و بهتر است که قبل از شروع ماهیگیری اقدام به تحقیق و خریداری یک قلاب کنید.

مشاهده قیمت و خرید

خرید قلاب ماهیگیری برای رفتن به این تفریح یکی از اصلی ترین ملزومات به حساب می آید که می تواند شما را به سمت ماهیگیری حرفه ای بکشاند. از این رو آشنایی با انواع قلاب ها اهمیت بالایی دارد و این قابلیت را دارد تا یک به شما یک خرید موفق را بدهد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع قلاب ها و همچنین اجزای تشکیل دهنده آن آشنا کنیم.

آشنایی با انواع قلاب ماهیگیری

انواع قلاب ماهیگیری بر اساس روش های ماهیگیری و همچنین تجربه افراد تعیین می شوند. همچنین این قلاب ها استفاده های مخصوصی را به خود اختصاص داده اند و به طور کلی می توان آن ها را به ۵ قسمت مختلف تقسیم بندی کرد.

  1. قلاب های ساده

از معمولی ترین قلاب ها می توان به قلاب های ساده اشاره کرد که طراحی پایه های آن به صورت صاف است. همچنین ارزان ترین نوع قلابی که می توان تهیه کرد، مربوط به همین نوع می باشد. دهانه یکی از اجزای اصلی این نوع از تجهیزات ماهیگیری به حساب می آید که بر خلاف معمول در آن خمیدگی وجود ندارد.

  1. قلاب های دایره ای

یکی از بهترین انواع قلاب های ماهیگیری را می توان به نوع دایره ای شکل نسبت داد که برای به دام انداختن آبزیانی همچون میگوها به کار گرفته می شود. ساختار این قلاب ها به گونه ای است که در کناره های دهان ماهی گیر می کند. در صورتی که بسیاری از قلاب ها داخل معده ماهی فرو می روند و روند خارج کردن آن را با چالش مواجه می کند.

  1. قلاب اوشاوگ نسی

برای خرید قلاب ماهیگیری می توان اوشاوگ نسی را نیز در اولویت قرار داد. این قلاب با کمان گرد و محکمی که دارد خود را برای اتصال طعمه های زنده آماده کرده است. از این قلاب می تواند برای آب هایی که از ویژگی شور بودن بودن برخوردار هستند، استفاده کرد.

  1. قلاب های خودکش

نوع دیگری از قلاب ها هستند که تحت عنوان خودکش شناخته شده اند و می توان از آن برای ماهی کپور که به صورت لب نرم و گوشتی است، بهره برد. دو نمونه از قطعات آن شامل پایه و نوک هستند. پایه آن کوتاه و نوک آن حالت منقاری به خود گرفته است.

  1. قلاب با پایه آفست

اگر می خواهید کرم های پلاستیکی را بر روی قلاب به خوبی نصب کنید، قلاب با پایه آفست بهترین گزینه ای بوده که در اختیار شما قرار گرفته شده است. اگر تا به حال از این قلاب استفاده کرده باشید، متوجه خواهید شد که دهانه آن حالت خمیده و به شکل L دارد.

اجزای قلاب ماهیگیری

همانطور که اشاره شد، قلاب ماهیگیری انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها در اجزای زیر با یک دیگر مشترک هستند:

  • چشم
  • کمان
  • نوک
  • گلو
  • پیکان
  • دهانه
  • ساق (پایه)

خرید انواع قلاب ماهیگیری

در این مقاله به بررسی خرید انواع قلاب ماهیگیری به همراه اجزای تشکیل دهنده آن پرداخته شد. استفاده از هر کدام آن ها بستگی به نوع طعمه و همچنین کاربری آن دارد. اگر می خواهید آخر هفته خوبی را داشته باشید، خرید قلاب با کیفیت را فراموش نکنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.