راهنمای خرید درایور دی وی دی اکسترنال و اینترنال

0

امروزه با پیشرفت فناوری و تکنولوژی استفاده از مموری و هارد های اکسترنال و با بوجود آمدن فضای مجازی و اینترنت کم تر کسی از دی وی دی استفاده میکند. اما اینکه بگوییم لازم نیست درایو دی وی دی داشته باشیم تقریبا غیر منطقی می باشد زیرا در بسیاری از زمینه ها بکار می آید. دی وی دی رایتر ها معمولا جزو سخت افزار کیس محسوب میشود ولی لازم نیستند. مثلا شما اگر درایور دی وی دی نداشته باشید از نظر فنی برای کامپیوتر شما مشکلی پیش نمی آید فقط نمیتوانید سی دی یا دی وی دی را به کامپیوتر وصل کنید و از محتویات داخل آن استفاده کنید.
البته توجه داشته باشید که درایو دی وی دی همان درایو نوری است که میتواند داده ها را روی سی دی یا دی وی دی و… شناسایی کند و بخواند.

انواع دی وی دی درایو

انواع دی وی دی درایو در کل ما دو نوع درایور دی وی داریم:
درایور دی وی دی اکسترنال و اینترنال.
درایو دی وی دی اینترنال همان طور که از اسمش پیداست داخل دستگاه جایگذاری میشود و همان درایور هایی هست که همه ما میبینیم و استفاده میکنیم. این نوع درایو ها نیز قابلیت رایت کردن دی وی دی را نیز دارند.
درایو دی وی دی اکسترنال: این نوع درایو همانند هارد های اکسترنال قابل حمل می باشن و میتوانید با یک کابل آن را به کامپیوتر ، لبتاپ و تلویزیون و… متصل نمایید. نکته ی قابل توجه این می باشد که این محصول برخلاف درایو دی وی دی اینترنال قابلیت حمل دارد و میتواند به هر دستگاهی بدون هیچ دردسری و فقط با یک کابل متصل شود.
نکاتی که برای خرید درایو دی وی دی اکسترنال باید به آن ها دقت کنید:
سرعت خواندن و نوشتن: سرعت عملکرد یک درایو دی وی دی اکسترنال بر پایه مضربی از ۱۵۰ کیلوبایت خواهد بود برای مثال سرعت یک محصول ۸ ایکس برابر با ۱۲۰۰ کیلوبایت بر ثانیه است.
فرمت های قابل پشتیبانی: برای همینه منظور بهتر است لیست فرمت فایل هایی را که نیاز دارید را تهیه کنید و باز چشمی بار به خرید این محصول بروید تا این محصول فرمت های لازم برای شما را پشتیبانی کند.
اندازه و وزن محصول: توجه داشته باشید که اگر محصول خیلی بزرگ و سنگین باشد حمل آن سخت و در نتیجه شما را منصرف میکند پس باید یک درایو دی وی دی اکسترنالی را تهیه کنید که از نظر اندازه و وزن مناسب باید.
و در آخر قیمت این محصول نیز مهم می باشد: درایو دی وی دی اکسترنال مسلما قیمت بالاتری نسبت به اینترنال دارد زیرا قابل حمل می باشد و می تواند کارمان را آسان تر کند به همین منظور توجه داشته باشید که نیاز شما خیلی مهم است و با توجه به نیازتان محصول را تهیه کنید تا پشیمان نشوید.
درایو دی وی دی اکسترنال و اینترنال تقریبا کارکرد مشابهی دارند و هر دو دی وی دی میخوانند و رایت میکنند و فقط اکسترنال برخی تکنولوژی های خاص را به همراه دارد  که با این ویژگی میتوانید براحتی درایو را به تلویزیون وصلLINK2TVمثلا تکنولوژی
کنید و مانند دی وی دی پلیر عمل میکند و میتوانید بدون نیاز به کامپیوتر و… فیلم ، عکس و موزیک مورد علاقه تان را گوش دهید.
در کل خرید درایو دی وی دی اینترنال برای کاربران عادی که نمیخواهند حمل کنند و فقط کار های کوچک با آن دارند بکار میایید و درایو دی وی دی اکسترنال معمولا برای تعمیرکاران کاربرد داره و قیمت درایو دی وی دی اکسترنال از اینترنال کمی گران تر می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.