خرید ماوس پد

0

داشتن یک ماوس مناسب یکی از سخت افزار هایی است که برای کامپیوتر و لبتاپ لازم است و بدون ماوس نمیتونیم با کامپیوتر کار کنیم. اما به منظور راحتی کار با ماوس نیاز به یک ماوس پد یا ماوس مت مناسب داریم. ماوس پد قابلیت استفاده از ماوس را در مقایسه با سطح معمولی افزایش میدهد و در نتیجه کارایی و دقت ماوس بالاتر می رود.
در کل ماوس پد برای افزایش دقت ، کارایی آسان تر و افزایش دقت بکار میرود.
اولین ماوس پدر در سال ۱۹۶۹ اختراع شد. بعد از اختراع ماوس های غلتکی فولادی که سطح لاستیکی سیلیکونی در ساخت آن بکار برده شده است ماوس پد با سطوح فابریکی معروف شد و این ماوس پد ها قابلیت تمیز نگه داشتن غلتک لاستیکی ماوس ، امکان ردیابی ، سرعت بالاتر و دقت بیشتری دارد در مقایسه با زمانی که ماوس روی سطح میز یا جای دیگر باشد. اما امروزه با ساخت ماوس های لیزری و اپتیکال دیگر مشکلات نگه داری ماوس کم تر شد مثلا در ماوس های غلتکی چند وقت یکبار باید بخش زیرین را باز کرده و آن را تمیز میکردید ولی ماوس های لیزری یا اپتیکال این مشکل را نداشتند.

ماوس های اپیکال یا لیزری
استفاده از ماوس های اپیکال یا لیزری تقریبا راحت می باشد چون دارای ویژگی هایی از جمله صاف شدن ته ماوس ، تمیز تر ماندن محیط و برطرف شدن جذب روغن پوست توسط ماوس و… دارند. این ماوس ها روی اکثر سطوح کار میکندد البته به شرطی که نور ساطع شده از آنها با جسمی شفافی مانند شیشه و آینه برخورد نکند. در نتیچه وقتی این ماوس ها میتوانند روی هر جسمی کار کنند ماوس پد ها کم کم کم کاربرد شدند. اما توجه داشته باشید که در صورت استفاده طولانی مدت از ماوس ها به دلیل داشتن اصطکاک بین سطح میز و سطح زیرین ماوس ، میز شما آسیب پذیر شده و روی آن خط و خش میفته. مهم نیست جنس روی میز شما از چیست (پلاستیک ، چرم ، چوب و…) در هر صورت با حرکت های مکرر ماوس روی میز شما ، خط و خش روی میز پدید می آید و جنس روی آن خراب میشود. همچنین ماوس پد به شما کمک میکند تا عرق و چربی پوست شما به میز منتقل نشود تا عمر ماوس و میز شما بیشتر شود. بدون شک خرید یک ماوس پد ارزان قیمت و زیبا بهتر از خرید یک میز گران قیمت می باشد!
ماوس پد نیز از جمع شدن ذرات باقی مانده در زیر ماوس جلوگیری کرده و در نتیجه از خراب شدن ماوس جلوگیری میکند.
خرید یک ماوس پد برای گیم: کسانی که گیمر هستند و بازی میکنند توجه داشته باشند که خرید یک ماوس پد مناسب مخصوص گیمینگ برای بازی از جمله بازی های سریع طراحی شده است. و پلاستیک تعبیه شده روی این ماوس پد ها از لیز خوردن جلوگیری میکنند. برخی از ماوس پد های تخصصی با کیفیت بالا جهت بازی های کامپیوتر از جنس پلاستیک ، شیشه ، آلومینیوم و فیبر هایی با فناوری بالا ساخته شده اند.
از ماوس پد های جالب نیز میتوان به ماو پد ورزشی اشاره کرد که برای زندگی مدرن طراحی شده است. این ماوس پد ها از جنس خاصی طراحی شده اند و کشش پذیری بالای آن این امکان را برای کاربر فراهم میکند که بعد از کار با ماوس آن را بردارد و متناسب باز اندازه بدن آن را باز و بسته کنند و بدین ترتیب اعضای بدن مثل سینه ، مچ یا سرشانه درگیر این حرکت خواهند شد.
یک نمونه دیگر از ماوس پد ها ماوس پد های طبی هستند که دارای یک برجستگی نرم و معمولا ژله ای هستند که که در صورت استفاده مچ روی آن قرار میگیرد و از آسیب به مچ جلوگیری میکند.
ماوس های نوری نمی تواند بر روی سطح صاف و سیقلی مانند شیشه یا چوب های براق کار کند به همین دلیل با تهیه یک ماوس پد مناسب شما میتوانید اثرات تاخیر زمانی نقطه مورد نظر ماوس های نوری یا با کیفیت پایین را به حداقل برسانید.
طراحی دلخواه: یکی از ویژگی هایی که ماوس پد ها دارد میتوانید آن ها را در طراحی های زیبا جالب و یا حتی طرح دلخواه خریداری کنید.
و در آخر خرید یک ماوس پد مناسب نیز میتواند برای شما بسیار مفید باشد زیرا از آسیب رسیدن به میز و ماوس جلوگیری میکند ، با هزینه خیلی کم میز شما را زیبا میکند ، در استفاده های مخصوص مانند بازی کردن مناسب می باشد و به کنترل ماوس کمک شایانی میکند ، در صورت استفاده طولانی مدت از آسیب رسیدن به مچ شما جلوگیری میکند. شما میتوانید ماوس پد ها را در جنس ها ، ابعاد و کاکرد ها ، طرح های متفاوت و قیمت های مختلف تهیه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.