راهنمای خرید مودم روتر ADSL

0

اگر شما میخواهید مودم Adsl بخرید و تا الان سایت‌های زیادی را زیرورو کردید که راهنمای خریدی مفید را پیدا کنید، واثری از آن پیدا نکردید، نگران نباشید ما امروز قراره راهنمای خرید این کالای دیجیتال را به شما تقدیم کنیم. امیدواریم به شما کمک کنیم که در خرید مودم روتر Adsl موفق باشید.

مشاهده قیمت مودم روتر


مودم روتر چیست ؟

مودم روتر چیست ؟

خب اول از همه احتمال می‌دهم که به طور دقیق با مودم روتر آشنایی نداشته باشید، پس آن را برای شما معرفی می‌کنم. مودم دستگاهی برای اتصال به اینترنت است که داده‌های آنالوگ را به دیجیتال تبدیل می‌کند.
روتر دستگاهی است که قابلیت دریافت اینترنت از مودم و اشتراک آن با دیگر دستگاه‌ها را دارد. مودم روتر، دستگاهی است که از ادغام مودم و روتر به وجود آمده است؛ این دستگاه برای متصل شدن به اینترنت و کانفیگ دردسر کمتری دارد و فضای کمتری نیز اشغال می‌کند و بسیار پرطرفدار است.


خرید مودم روتر Adsl

خرید درست یک مودم روتر مناسب، از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که امروزه بسیاری از کارهای ما با اینترنت انجام می‌شود و اگر انتخاب درستی نداشته باشیم در واقع برای انجام درست کارهای خود مشکل خواهیم داشت!

خب حالا که با مفهوم مودم روتر آشنا شدید با ما همراه شوید تا در بخش بعد، تک تک نکات مهم خرید یک مودم روتر مناسب را بررسی کنیم و پس از آن با قیمت انواع مودم روتر در بازار آشنا شویم.

مشخصات انواع مودم


نکات مهم خرید مودم روتر

نکات مهم خرید مودم روتر

همان‌طور که در بخش مقدمه نیز گفتیم، خرید یک مودم روتر مناسب کار آسانی نیست و حتما باید تعدادی نکته را در مورد خرید آن رعایت کرد که اگر این نکات رعایت نشوند، مودم روتر مناسبی خریداری نمی‌شود و در اصل هم پول شما هدر رفته است و هم کارهای شما به درستی انجام نخواهد شد.

نکات مهم در مورد خرید یک مودم روتر مناسب شامل:

  • بسیاری از مردم فکر می‌کنند که حداکثر سرعت انتقال داده از مودم روتر خود را می‌توانند استفاده کنند! باید بگویم که این باور کاملا اشتباه است. زیرا این مورد کاملا به سرعت اینترنتی که خریداری می‌کنید و همچنین محلی که زندگی می‌کنید وابسته است و اصولا هیچ وقت نمی‌توانید از حداکثر توانایی مودم خود و اعداد نوشته شده روی جعبه آن استفاده کنید!
  • نیاز خود را شناسایی کنید. برای خرید مودم روتر باید ابتدا دقیقا هدف و نیاز خود را تعیین کنید. ممکن است یک فرد یک مودم روتر برای منزل خود برای کارهای روزانه و وب گردی خریداری کند و یک نفر دیگر یک مودم روتر برای بازی‌های آنلاین و یا تماشای آنلاین فیلم‌های فول اچ دی خریداری کند؛ این دو نفر نباید یک مودم را خریداری کنند و باید مودم‌های متناسب با کار خود را خریداری نمایند تا بتوانند به راحتی و آسوده‌خاطر از آن استفاده کنند.
  • استانداردهای مودم‌ روترها متفاوت است و هر یک تا یک محدوده را پشتیبانی ‌می‌کنند و پوشش می‌دهند. یکی از استانداردها تا ۲۰ متر را پوشش می‌دهد و استاندارد دیگری تا ۶۰ متر را پوشش می‌دهد و باز هم این مورد بستگی به نیاز و کاربرد شما دارد که برای مثال شما در یک شرکت بزرگ هستید و یا در خانه هستید.
  • درگاه‌های ورودی نیز بسیار مهم هستند. بهتر است که مودم روتر شما از درگاه یو اس بی ۳.۰ پشتیبانی کند.
  •  سعی کنید مودم روتری را خریداری نمایید  که پردازشگر آن چند هسته‌ای باشد. این باعث می‌شود که مودم روتر شما یک شبکه سریع داشته باشد و به چندین کاربر به طور همزمان به خوبی سرویس دهد.
  •  سعی کنید مودم روتری را خریداری نمایید که دوباند یا بیشتر باشد. این به این معنا است که مودم روتر توانایی پخش سیگنال وای فای را در باند فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتزی و ۵ گیگاهرتزی داشته باشد. اگر مودم روتر شما تک باند باشد، قطعا از باند فرکانسی ۲.۴ برخوردار می‌باشد.

این نکات مهم‌ترین نکات خرید یک مودم روتر مناسب و خوب هستند و نکات دیگری نیز وجود دارد که چون برای خیلی از افراد کاربرد ندارند در این جا به آن‌ها نپرداختیم. در بخش بعد چند برند معروف را به شما معرفی می‌کنیم و به سراغ بحث شیرین قیمت‌ها می‌رویم.

خرید مودم روتر ADSL


معروف‌ترین برندهای خرید مودم روتر

معروف‌ترین برندهای خرید مودم روتر

برندهای محبوب و معروف در حوزه مودم روتر شامل:

  • دی لینک
  • تی پی لینک
  • ایسوس
  • زایکسل
  • تندا

قیمت انواع مودم روتر در بازار

قیمت انواع مودم روتر در بازار

خب خب حالا که با هم تمامی نکات مهم خرید یک مودم روتر خوب را بررسی کردیم، وقت آن رسیده که با هم به سراغ قیمت انواع مودم روتر در بازار برویم و آن‌ها را بررسی کنیم. در این بررسی ما قیمت مودم و روتر را از ارزان ترین تا گران‌ترین و حتی پرفروش و محبوب‌ترین نیز بررسی خواهیم کرد.

قیمت‌ها و اطلاعات به دست آمده در این قسمت از یک سایت کاملا معتبر و رسمی است؛ اما خب به دلیل نوسانات قیمت ارز در ایران، ممکن است زمانی که شما اقدام به خرید می‌نمایید قیمت‌ها کمی اختلاف داشته باشند.

ارزان‌ترین مودم روتر بازار کدام است ؟

ارزان‌ترین مودم روتر بازار، مودم روتر از برند فی نت است که ابعاد آن کوچک است و سرعت دانلود ۸ مگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود حداکثر یک مگابایت بر ثانیه را دارد. همچنین این مودم روتر، با ویندوزهای جدید سازگار نیست. قیمت آن نیز یکصد و ده هزار تومان است. فکر نمی‌کنم امروزه کسی به سراغ خرید این مودم روتر برود!

پس از مودم روتر فی نت، ارزان‌ترین مودم روتر بازار از برند دی پی نت است که قیمت آن یکصد و هشتاد و پنج هزار تومان است.

پرفروش‌ترین مودم روتر بازار کدام است ؟

پرفروش‌ترین مودم روتر بازار، مودم روتر از برند تی پی لینک است که در سه رنگ مختلف موجود است. سرعت انتقال اطلاعات در آن تا ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد. ۴ عدد پروت شبکه برای اتصال باسیم دارد و همچنین دارای ۲ آنتن است. این کالا ترکیبی از یک مودم پر‌سرعت و یک روتر بی‌سیم است. قیمت این محصول هفتصد و هفتاد هزار تومان است. این مودم هم مناسب برای مصارف خانگی است هم در دفترکارهای کوچک کاربرد دارد. همچنین برای انجام بازی‌های آنلاین و مکالمه‌های اینترنتی نیز بسیار مناسب است.

مودم روتر پرفروش بعدی از برند دی لینک می‌باشد که نسبت به مدل قبلی کمی قیمت بالاتری دارد اما با این حال جز پرفروش‌ترین‌ها محسوب می‌شود. دارای دو آنتن است. همچنین قدرت انتقال داده آن ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه است. در رنگ سفید موجود است و قیمتی یک میلیون و دویست و شصت هزار تومانی دارد.

محبوب‌ترین مودم روتر بازار کدام است ؟

خب به سراغ محبوب‌ترین‌های مودم روترها برویم. محبوب‌ترین مودم روتر بازار از برند تی پی لینک است که جز پرفروش‌ترین‌ها نیز قرار دارد و در بخش قبل آن را مفصل بررسی کردیم. پس از این مدل، مودم روتر از برند دی لینک نیز بسیار محبوب است. این کالا در دو رنگ مشکی و سفید وجود دارد. ابعاد کوچکی نیز دارد. بیشتر برای مصارف خانگی استفاده می‌شود. خودش به حالت ایستاده قرار می‌گیرد و بدون آنتن است و قیمت رنگ سفید آن سیصد و هجده هزار تومان است و قیمت رنگ مشکی آن چهارصد و سی و پنج هزار تومان است یعنی برای یک اختلاف رنگ ساده بیش از یکصد هزار تومان باید بپردازید.

گران‌ترین مودم روتر بازار کدام است ؟

نوبتی هم که باشه نوبت به گران‌ترین مودم روتر‌های بازار رسیده است. گران‌ترین مودم روتر بازار از برند تی پی لینک است که نسبت به بقیه مودم روترها واقعا قیمتی بالا دارد! دارای ۳ آنتن است. مودم روتر بسیار بسیار قدرتمندی است که با قمیت بالایی که دارد، باز هم طرفداران خاص خود را دارد. قیمت این کالا سه میلیون و پانصد و نود و پنج هزار تومان است.

گران‌ترین مودم روتر بعدی باز هم  از برند تی پی لینک است. رنگ آن مشکی است و دارای ۳ آنتن است. از تمامی سیستم عامل‌ها پشتیبانی می‌کند. سرعت انتقال داده آن ۸۶۷ مگابایت بر ثانیه است. این مودم روتر نیز بسیار قدرتمند است. قیمت آن دو میلیون و سیصد هزار تومان است.

می‌توان گفت گران‌ترین مودم روترهای بازار از برند تی پی لینک هستند.

حالا که قیمت‌ها را با هم بررسی کردیم و نکات مهم خرید را نیز می‌دانیم، میتوانید به راحتی اقدام به خرید نمایید.

مشاهده قیمت و خرید مودم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.