خرید پاور کامپیوتر

0

داشتن یک منبع تغذیه برای هر چیزی لازم می باشد مثلا برای انسان منبع تغذیه می تواند غذا آب و… باشد. کامپیوتر شما هم برای کار کردن و روشن شدن نیاز به یک منبع تغذیه بنام پاور دارد. بطور کلی پاور وظیفه ی تامین کردن برق و انرژی مصرفی قطعات دیگر کامپیوتر را برعهده دارد و اگر پاور نباشد کامپیوتر شما کار نمیکند. بطور کلی به سی پی یو مغز کامپیوتر و به پاور قلب کامپیوتر میگویند و یک پاور با کیفیت و با قدرت کافی میتواند بطور کافی به قطعات کامپیوتر شما برق رسانی کند و عملکرد و قابلیت اطمینان دستگاه شما را افزایش دهد و برعکس یک منبع تغذیه نا مناسب میتواند منجر به هنگ یا ریست های تصادفی و حتی به قطعات دیگر آسیب برساند.
اگر میخواهید یک پاور تهیه کنید فقط به توان خروجی آن دقت نکنید و برخلاف توان خروجی ملاک های دیگه هم هست که برای خرید یک پاور مهم هستند.
چه چیز هایی باعث خرابی پاور می شوند؟ در حالت کلی خرابی خازن ها – آسیب دیدگی قسمت های پاور- لحیم کاری بی دقت در ساخت و تعمیر- جریان های نجومی – نوسان ولتاژ بالا یا نادرست – ورود حشرات موذی و…همچنین ممکن است در حمل و نقل پاور مشکلاتی از جمله آسیب یا زد و خوردگی بوجود آید.

مشاهده قیمت و خرید

برای انتخاب پاور به چه چیزی هایی باید دقت کنیم؟

برای انتخاب پاور به چه چیزی هایی باید دقت کنیم؟

حداکثر توان خروجی

پاور ها معمولا دارای ولتاژ خروجی متفاوتی هستند که به عنوان حداکثیر توان خروجی شناخته میشود. حداکثیر توان تعیین میکند چند دستگاه توسط پاور قادر به تغذیه است.

قدرت پیوسته و پیک در پاور

قدرت پیوسته و قدرت پیک متفاوت هستند. بطور کلی حداکثر قدرت یک پاور به قدرت ثابت یا پیوسته پی اس یو که بطور پیوسته ارایه می شود اشاره دارد در حالی که قدرت پیک به حداکثر قدرت که پی اس یو میتواند تحویل دهد اشاره دارد و مدت کوتاهی است مثلا ۱۵ ثانیه.

مشاهده قیمت و خرید

کانتور های پاور

کانتور ها نوع دستگاه هایی که به پاور میتواند متصل شوند را تغیین میکند و تقریبا مهم هستند.
و ویژگی های دیگر از جمله کانتور پاور اصلی و کانتور پاو پردازنده و سایر کانتور یا ، تصحیح ضریب توان در پاور و تاثیر راندمان پاور در برق مصرفی مثلا پاوری که راندمان بالاتری را ارایه میدهد هم مقرون به صفه است و بلکه گرمای هدر رفته هم بسیار کمتر خواهد بود که در نتیحه دوام بیشتری خواهد داشت همچنین باعث کمتر شدن نویز میشود زیرا فن خنک کننده با سرعت کمتری کار میکند.
هم اکنون هیچ پاوری قادر به راندمان ۱۰۰ درصدی نیست و همیشه در طول کار تولید گرما میکند و بطور کلی خروجی بالاتر پی اس یو منج به تولید گرمای بیشتر خواهد شد و اکثر پاور ها از یک یا چند فن خنک کننده استفاده میکند.
در کل خرید یک پاور خوب میتواند به عملکرد کامپیوتر شما کمک کند و از چند نظر مقرون به صرفه باشد. توجه داشته باشید که پاور در پشت کیس قرار میگیرد و در نگهداری آن دقت فرمایید.

مشاهده قیمت و خرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.