راهنمای خرید کرم ضد آفتاب

0

در روزهای آفتابی تابستان که هوا بسیار گرم است؛ استفاده از عینک آفتابی، چتر و کلاه باعث کم شدن اشعه های مضر خورشید خواهد شد. یکی از عوامل مهمی که برای کاهش خطرات اشعه های خورشید کرم ضد آفتاب است. کرم ضد آفتاب که یکی از لوازم آرایشی بسیار پر مصرف به شمار می‌رود، علاوه بر اینکه لایه ی مقاومی در برابر نور خورشید ایجاد می کند، باعث کاهش اشعه های UVA و UVB خواهد شد. این پرتو با نفوذ لایه های زیرین پوست باعث چروک شدن، افتادگی پوست، پیری و در مواقعی باعث ایجاد سرطان پوست خواهد شد. بنابراین استفاده از یک کرم خوب ضروری است.

مشاهده قیمت کرم ضد آفتاب

هنگام خرید کرم ضد آفتاب چه مواردی را در نظر بگیریم؟

  • خرید کرم ضد آفتاب خوب باید بتواند شما را در برابر اشعه های UVA و UVB ایمن کند و اثرات این دو اشعه را تا حد ممکن کاهش دهد.
  • با توجه به نوع پوست کرم مورد نظر خود را انتخاب کنید.اگر پوست شما خشک است، از ضدآفتاب های آبرسان پوست استفاده شود تا آسیب به پوست به حداقل برسد، همچنین اگر پوست بدن شما چرب است توصیه میشود از کرم غیر کومدون زا استفاده کرد تا منافذ پوست بسته نشود.
  • توجه به (Sun Protection Factor) یا SPF معمولا داروسازان توصیه می کنند از کرمی استفاده شود که SPF مناسب داشته باشد. تصور بعضی از مردم این است که هر چه SPF کرمی بیشتر باشد بهتر است و اثرات اشعه های فرابنفش را بیشتر از بین خواهد برد در صورتی که این باور صحیح نیست.توجه داشته باشید برای SPF بالا باید چربی بیشتری هم برایش مصرف شود؛ بنابراین معمولا پزشکان برای عموم مردم SPF30 را پیشنهاد می‌کنند.

کرم ضد آفتاب

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب

کرم باید مرتب در قسمت های مختلف پوست که در معرض نور خورشید هستند،استفاده شود و حتی زمان استفاده آن هم باید رعایت شود تا آسیب به پوست به حداقل برسد.به طورمثال پزشکان توصیه می کنند که پس از شنا از کرم ضد آفتاب استفاده شود.

این را به یاد داشته باشید که کرم ضد آفتاب نمیتواند شما را به طور کامل از اشعه های خورشید ایمن کند، بنابراین استفاده از کلاه و عینک آفتابی هم توصیه می‌شود.

خرید کرم ضد آفتاب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.