خرید جاجیم و گلیم

0

در گذشته ایران یکی از کشور هایی بوده جاجیم و گلیم داشته و امروزه هم بیشتر برای تزئین و دکوراسیون در خانه ها استفاده می شود. البته علاوه بر تزئین از فرش و زیر پایی هم در بعضی اوقات استفاده می شود. با توجه به اینکه جنس و طراحی جاجیم و گلیم با هم تفاوت دارد؛ لازم است ابتدا با انواع آن آشنایی پیدا کرد. ادامه به بررسی نکاتی برای خرید جاجیم و گلیم می پردازیم.

فرق جاجیم با گلیم :  جاجیم نوعی قالی است که دستباف است و با پشم پنبه آن را می بافند. از جاجیم می توان به عنوان روانداز و در گذشته به عنوان رو کرسی هم استفاده می کردند. پرز ندارد و رنگی و رنگی است. جاجیم معمولا به صورت قطعه ای بافته می شود و حالت نواری دارد. گلیم مانند جاجیم دستباف است و طرح های مخصوص به خودش را دارد. معمولا از پشم درست می شود. در گذشته به عنوان زین اسب هم استفاده می شد و به صورت زیرانداز عشایر از آن استفاده می کنند.

مشاهده قیمت و خرید

نکاتی برای خرید جاجیم و گلیم

نکاتی برای خرید جاجیم و گلیم

الیاف به کار رفته : همانطور که در بالا هم اشاره شد معمولا در ساخت جاجیم و گلیم از پشم و در صورتی از پنبه استفاده می شود. برخی از گلیم ها از ابریشم ساخته می شود که کیفیت بالایی دارند و از دوام خوبی هم برخوردار است.

اندازه : قبل از خرید بهتر است فضای مناسب برای قرار دادن گلیم را مشخص کنید. اگر شما برای زیرانداز می خواهید گلیم تهیه کنید. اندازه ی آن را از اندازه ی فرش کمی بزرگتر بگیرید.

رنگ : برای برخی از گلیم ها از رنگ های مصنوعی استفاده می شود که این ممکن است برای شما زیاد خوشایند نباشد. برای فهمیدن این موضوع یک دستمال را خیس کنید و روی محصول بکشید؛ اگر دستمال رنگی شد در ساخت محصول از رنگ های مصنوعی استفاده شده است.

مشاهده قیمت و خرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.