راهنمای خرید رنگ نقاشی

1

راهنمای خرید رنگ نقاشی

خب امروز توی این بخش قراره راجع به خرید رنگ نقاشی با هم صحبت کنیم که واقعا موضوع جذابی به نظر می‌آید. اول از همه میخواهم یک توضیح کوتاه که برای شما جالب باشد در مورد رنگ نقاشی بدهم، سپس به سراغ نکات مهم و راهنمایی در مورد خرید رنگ نقاشی می‌رویم. طبق سنت همیشگی سایت هم در نهایت برای شما تعدادی از قیمت‌ها را قرار است که مقایسه می‌کنیم؛ تا نه تنها کاملا با خرید یک رنگ نقاشی و نکات آن آشنا باشید، بلکه قیمت آن را نیز در بازار بدانید و با چشمی کاملا باز اقدام به خرید نمایید. پس با ما همراه باشید تا شما را با صفر تا صد خرید یک رنگ نقاشی آشنا کنیم.

مشاهده قیمت رنگ روغن

چرا به رنگ نقاشی نیاز داریم ؟

فکر میکنم مجله چاپخونه اولین سایتی است که در رابطه با این موضوع توضیحات مفصلی می‌دهد. وقتی یک تازه کار (نقاش) در گوگل در رابطه با خرید رنگ نقاشی سرچ کند؛ ابتدا با تعدادی فروشگاه اینترنتی که رنگ نقاشی می‌فروشند رو به رو می‌شود و بقیه سایت‌ها هم که اصلا ربطی به موضوع ندارند و مربوط به رنگ ساختمان هستند! در اصل سایتی وجود ندارد که اطلاعات لازم و کافی را تماما به یک خریدار توضیح دهد و خریداران را با تمامی موارد در مورد خرید رنگ نقاشی آشنا کنند.

نقاشان و هنرمندان دنیای زیبایی دارند و خود برای دیگر انسان‌ها نقاشی‌های می‌کشند که دنیای زیباتری خلق کنند. نقاشی علاوه بر تلاش نیاز به استعداد دارد؛ اما مطمئن باشید اگر تلاش کنید در هر رشته‌ای به هر چیزی که می‌خواهید، خواهید رسید.

اگر یک تازه کار هستید یا حتی یک نقاش حرفه‌ای، ما سعی میکنیم در این سایت مطالبی بنویسیم که برای هر دوی شما جذابیت داشته باشد. پس با ما همراه شوید.

چگونه بهترین قیمت خرید رنگ نقاشی را انتخاب کنید ؟

چگونه بهترین قیمت خرید رنگ نقاشی را انتخاب کنید ؟

انواع رنگ نقاشی

رنگ‌های نقاشی انواع مختلفی دارند که عبارتند از :

۱) رنگ روغن

خب اول کمی با این نوع رنگ آشنا شویم. رنگ روغن، رنگی است که روی هر رنگدانه آن لایه‌ای از روغن وجود دارد. این روغن، روغنی خشک شده است و می‌تواند از از روغن دانه کتان و یا خشخاش ساخته شده باشد. نکته مهم کار این جا است که نور می‌تواند از میان برخی از این رنگدانه‌ها عبور کند و یا منعکس شود و اینجاست که نقاشی روشن و بسیار زیبا دیده می‌شود.

در قسمت های قبلی در مورد آبرنگ صحبت کرده‌ایم؛ یکی از مزیت‌های رنگ روغن نسبت به آبرنگ این است که دیر‌تر خشک می‌شود و همچنین شما می‌توانید با استفاده از رنگ روغن تصویری درخشنده، کدر و یا شفاف ایجاد کنید که واقعا بی‌نظیر است. تازه‌کار‌ها اصولا از این رنگ استقبال می‌کنند؛ چرا که این رنگ زیاد طول می‌کشد تا خشک شود و به نقاش این فرصت را می‌دهد تا اشتباهات خود را درست کند و یا چیزی به نقاشی خود اضافه کند. رنگ روغن نسبت به رنگ‌های دیگر، دیر‌تر خشک می‌شود و همین باعث می‌شود که کیفیت و زیبایی رنگ در هنگام نقاشی، و پس از خشک شدن کامل آن هیچ تفاوتی نکند!

خب حالا که این همه از مزیت‌های رنگ روغن گفتیم؛ به سراغ معایب آن هم برویم. بعضی اوقات نیاز است که نقاش سریع روی یک تصویر خشک شروع به نقاشی کند و خب این امکان در رنگ روغن اصلا امکان‌پذیر نیست. اگر نقاش قصد داشته باشد که بخشی از نقاشی را اصلاح کند؛ باید سریع این کار را انجام دهد و نباید آن را به تعویق بیاندازد چرا که اگر این کار را دیر انجام دهد، در انتهای کار بعضی از این سطوح موج دار و یا غیر‌شفاف می‌شوند و در حقیقت کلا زحمات نقاش به باد رفته است.

چند اشتباه رایج در رنگ روغن وجود دارد؛ که یکی از آن‌ها این است که رنگ‌هایی که زودتر خشک می‌شوند را روی رنگ هایی به کار ببریم که دیرتر خشک می‌شوند. دیگری استفاده از روغن خلا پیش از خشک شدن کامل نقاشی است. دیگری نیز این است که رنگ را بیش از حد رقیق کنید؛ که این کار خود باعث می‌شود که لایه‌های محافظ رنگدانه نیز نابود شوند. توصیه من به شما این است که هیچ یک از کارهای فوق را انجام ندهید تا نقاشی شما، یک نقاشی خوب باشد.

رنگ روغن خوب به طور معمول پس از یک سال خشک می‌شود.

۲) رنگ آکریلیک

رنگ آکریلیک بر خلاف رنگ روغن، به سرعت خشک می‌شود و از مزیت های آن این است که نقاش می‌تواند به راحتی چند لایه را روی آن کار کند. همچنین در بعضی موارد برای آن که این رنگ دیرتر خشک شود، به آن آب اسپری می‌کنند. رنگ آکریلیک بسیار پرطرفدار است و هنگامی که خشک می‌شود بسیار با کیفیت است و کاملا بادوام!

همچنین از خوبی های آن این است؛ هنگامی که لایه های جدید را که روی لایه‌های قبلی اضافه می‌کنید، تاثیری روی لایه های زیرین ندارد و کیفیت آن را اصلا از بین نمیبرد. این رنگ، از رنگ روغن و آبرنگ جدید تر است و طرفدارهای خاص خود را نیز دارد. رنگ آکریلیک در مدل های مختلفی در بازار وجود دارد که عبارتند از: بطری‌های پلاستیکی- قوطی- تیوبی- بطری‌های کوچک جوهر

از دیگر مزیت‌های رنگ آکریلیک این است که حتی به غلظت‌های مختلف راهی بازار می‌شود؛ برای مثال رنگ‌های داخل تیوب غلظتی مثل رنگ روغن دارند.

شما می‌توانید رنگ آکریلیک را با آب رقیق کنید و مثل آبرنگ از آن استفاده کنید. فقط از یک حدی بیشتر اگر به آن آب اضافه کنید؛ کلا بافت آن بهم میریزد و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید و همچنین اگر به رنگ آکریلیک بسیار رقیق نیاز دارید؛ پیشنهاد من به شما رنگ آکریلیک جوهری است. همچنین رنگ اکریلیک را میتوان با روش‌های بسیاری مثل رنگ روغنی استفاده کرد.

قیمت رنگ نقاشی در بازار

خب رسیدیم به مرحله آخر و آشنایی با قیمت انواع رنگ نقاشی.

تا الان قطعا با توضیحات بالا تونستید تصمیم بگیرید که چه نوع رنگ نقاشی را خریداری کنید و حالا وقتشه که قیمت تعدادی از آن‌ها را برای شما بگویم که بتوانید به راحتی با بهترین قیمت به خرید خود برسید.

قیمت ها از یک مرجع کاملا رسمی نوشته شده‌اند :

ارزان‌ترین رنگ روغن از چه برندی است ؟

ارزان‌ترین رنگ روغن از برند پارس آرتیست هست که تنها یک رنگ هست و حجم آن سی و هفت میلی لیتر است که قیمتی پانزده هزار تومانی دارد. البته قابل ذکر هست که رنگ روغنی این برند در رنگ‌های مختلف، قیمت‌هایی متفاوت دارد و شروع این قیمت از پانزده هزار تومان است.

پرفروش‌ترین رنگ روغن از چه برندی است ؟

پرفروش‌ترین رنگ روغنی، از برند وستا است که شامل دوازده عدد رنگ روغنی بیست و یک میلی لیتری است و قیمت آن یکصد و پنجاه و هفت هزار تومان است. پس از این مدل، رنگ روغن یک عددی از برند وستا با حجم سی و هفت میلی لیتر با قیمت نوزده هزار تومانی بسیار پرفروش است.

گران ترین رنگ های روغنی بازار کدام است ؟

بریم سراغ گران ترین رنگ های روغنی بازار.

گران ترین رنگ روغنی بازار حال حاضر، رنگ روغنی شین هان با بسته بیست و چهار عددی است که قیمت آن هشتصد هزار تومان است و پس از این مدل، رنگ روغنی پ ب او با بسته بیست و چهار عددی است که هر یک دوازده میلی لیتر حجم دارند، با قیمتی دویست و سی و پنج هزار تومانی در بازاروجود دارند.

خرید رنگ روغن

1 نظر
  1. you movies می گوید

    سایت شما عالی هستش
    امیدوارم موفق باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.