راهنمای خرید قلم مو نقاشی

0

راهنمای خرید قلم مو نقاشی

در بخش‌های قبلی مجله چاپخونه راجع به خرید رنگ نقاشی صحبت کردیم. حالا که کامل با خرید آن آشنا شده‌اید؛ قرار است شما را با صفر تا صد خرید یک ابزار دیگر نقاشی یعنی خرید قلم‌مو نقاشی آشنا کنم. در ابتدای کار مقدمه‌ای در رابطه با قلم‌مو نقاشی در اختیار شماست و پس از آن به سراغ تمام نکات مهم در رابطه با خرید قلم‌مو نقاشی می‌رویم و در نهایت تعدادی از قیمت‌های این کالا را با هم بررسی می‌کنیم. با ما همراه شوید تا بتوانید با کیفیت‌ترین قلم‌موی نقاشی را با بهترین قیمت در بازار تنها با رعایت تعدادی از نکات خریداری کنید.

مشاهده قیمت قلم مو نقاشی

چگونه بهترین قلم مو نقاشی را پیدا کنیم؟

قلم‌مو نقاشی بسیار تنوع دارد از کیفیت آن گرفته تا نوع و سایزبندی آن.

قلم‌مو ابزاری است که با آن قادر هستید بدون این که دست شما رنگی شود، خطوط نازک یا ضخیم یا هر چیزی که  دلتان بخواهد نقاشی
کنید؛ اما خب هر قلم‌مو کاربرد خود را دارد و ما شما را با انواع قلم‌مو آشنا خواهیم کرد تا بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید که چه نوع قلم‌مویی به کار شما می‌آید. قبل از این که انواع مدل‌های قلم‌مو را خدمتتان معرفی کنیم باید بگویم که قلم‌مو‌ها خود از طریق مو به ۲ طریق تقسیم میشوند که عبارتند از:

قلم موی نقاشی زبر

 این نوع از قلم‌مو‌ها از موهای زبر و بسیار محکم ساخته می‌شوند. این قلم‌موها قابلیت نگهداری مقدار زیادی رنگ دارند. استفاده اصلی این نوع از قلم‌مو در بخش‌های بزرگ نقاشی است. در استفاده از قلم‌موی زبر جای حرکت قلم‌مو کاملا پیداست.

قلم موی نقاشی نرم

همان‌طور که اسم آن پیداست، موهای این قلم‌مو بسیار نرم هستند. به طور معمول نمی‌تواند مقداری زیادی رنگ را جذب کند و یا در خود نگه دارد. ممکن است از موی طبیعی حیوانات و یا موی مصنوعی ساخته شوند. این نوع از قلم‌مو‌ها خطوطی نرم و صاف به جا می‌گذارند و جای حرکت قلم‌مو تقریبا ناپیداست.

بهترین قیمت خرید قلم‌مو نقاشی از کجا بفهمیم؟ 

بهترین قیمت خرید قلم‌مو نقاشی از کجا بفهمیم؟ 

اشکالی که از قلم‌مو‌ها به جا می‌ماند (چه قلم‌موی نرم و چه قلم‌موی زبر) به سه شکل هستند که یا تخت یا گرد و یا سرحلالی هستند. قلم‌موهای تخت اصولا خطوطی مربعی بر جای می‌گذارند و همچنین خطوطی کاملا صاف با این نوع از قلم‌مو می‌توان رسم کرد.

در مورد قلم‌موی گرد، باید گفت که این نوع از قلم‌موها مانند قطره‌های تیز اشک یا سوزن های بزرگ هستند. نقاشان حرفه‌ای در طراحی از قلم‌موی کوچک گرد و برای نقاشی و رنگ‌آمیزی از قلم‌موی بزرگ گرد استفاده می‌کنند. قلم‌موی آخر نیز که سر هلالی نام دارد، ترکیبی از دو قلم‌موی قبلی است که شکل مستطیلی آن مثل قلم‌موی تخت می‌باشد و همچنین با قلم‌موهای گرد نیز نقاط مشابهی دارند؛ کاربرد این قلم‌مو بیشتر برای نقاشی‌های حرفه‌ای است مثل لبه‌های محو در نقاشی‌ها.

مشاهده قیمت قلم‌موی نقاشی

انواع قلم‌مو نقاشی از لحاظ کاربرد

حال وقت آن رسیده است که شما را با انواع قلم‌مو از زاویه‌ای دیگر آشنا کنیم:

قلم موی فیلبرت

فیلبرت نوعی قلم‌موی باریک و مسطح است. از مزیت‌های این قلم‌مو این است که شما میتوانید از کنار از آن استفاده کنید و خطوطی نازک بکشید و همچنین میتوانید از سطح آن استفاده کنید و خطوطی پهن طراحی کنید. این قلم‌مو اصولا از موی اسب و یا موی بلند ساخته می‌شود و خب منطقا به همین علت پس از مدتی فرسوده می‌شوند و شما باید اقدام به خرید یک قلم‌موی فیلبرت نو نمایید.

این نوع از قلم‌مو طرفداران خاص خود را دارد. معروف‌ترین و پرکاربرد ترین نوع آن فیلبرت ۱۰ است. فیلبرت‌های کهنه خود را درو نیاندازید؛ چرا که می‌توانید برای قلم‌زنی‌های خشک از آن استفاده نمایید.

قلم موی گرد

در مورد قلم‌موی گرد بالا کامل توضیح دادیم اما برای توضیحات تکمیلی باید خدمتتان بگویم که سنتی‌ترین شکل قلم‌مو، قلم‌موی گرد است. یک قلم‌موی گرد مناسب، یک نقطه تیز در سر موهای خود دارد. گاهی اوقات موارد با کیفیت این قلم‌مو، از موی سمور ساخته می‌شوند که نقاشی و استفاده از آن بسیار لذت‌بخش است.

قلم موی مسطح

این قلم‌مو همان قلم‌موی تخت است که در بالا با هم کمی راجع به آن خواندیم و حال برویم به سراغ توضیحات تکمیلی آن.

این قلم‌مو با این که پهن است اما ضخامت زیادی ندارد. این قلم‌مو می‌تواند موهایی بلند و یا موهایی کوتاه داشته باشد؛ که به مدلی از قلم‌موی مسطح که موهای خیلی کوتاهی دارد، قلم‌موی مربعی می‌گویند.

قلم موی ماپ

قلم‌موی ماپ یا قلم‌موی محو کن میزان زیادی رنگ را جذب می‌کند و در خود نگه می‌دارد. از این قلم‌مو برای طرح‌های آبرنگی بزرگ استفاده می‌شود؛ چرا که قلم‌مویی نرم وشل است. از معایب این قلم‌مو این است که بعد از اتمام نقاشی، باید وقت زیادی بگذارید تا کاملا آن را تمیز کنید، زیرا اگر به خوبی تمیز نشود دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

قلم موی ریگر یا لاینر

قلم‌مویی باریک است که موهایی بسیار بسیار بلند دارد. اصولا این‌موها نوکی تیز تشکیل می‌دهند و برای کشیدن لبه‌ها در نقاشی بسیار مناسب هستند. کاربرد مهم این قلم‌مو این است که  پس از اتمام نقاشی، نقاشان برای امضا نقاشی خود ار آن استفاده میکنند. از این قلم‌مو برای کشیدن اجسام باریک مثل لبه‌ها و یا شاخه‌های درختان و … استفاده می‌شود.

قلم موی بادبزنی

همان طور که از اسم آن نیز پیداست، این قلم‌مو شبیه به بادبزن است.کاربردهای این قلمو عبارتند از: ایجاد نقاط بسایر کوچک و ریز و همچنین خطوط کوتاه- طراحی انواع درخت و چمن- صاف کردن و همچنین ترکیب نقش‌های طراحی- این نوع از‌قلم‌مو می‌تواند تصویری را ایجاد کند که تار‌های مو را کاملا و به خوبی به تصویر بکشد.

واتربراش

واتربراش وسیله‌ای است بین قلم‌مو و خودنویس است. این وسیله یک سر قلم‌مویی دارد و همچنین دارای یک مخزن پلاسیکی است که درون آن نیز یک مخزن وجود دارد که درون این مخزن نیز اصولا آب نگهداری می‌شود. روش کار این وسیله به این صورت است که، زمانی که از قلم‌مو استفاده می‌کنید از مخزن آن، آب به صورت پی در پی پایین می‌آید و در صورتی که بخواهید آب بیشتری خارج شود، باید مخزن را فشار دهید. واتربراش وسیله‌ای نیست که هر لوازم‌التحریری آن را موجود داشته باشد، اما با یک سرچ ساده در اینترنت می‌توانید فروشگاه‌های آنلاینی را پیدا کنید که واتربراش را موجود داشته باشند  و آن را به راحتی خریداری کنید.

قلم‌موهای اسورد

این قلم‌مو شبیه به قلم‌موی لاینر است. این قلم‌مو دارای یک زاویه شیب‌دار خاص است اما مثل قلم‌موی لاینر تیز نیست. این قلم‌مو برای کشیدن خطوط بسیار باریک کاربرد دارد و نام دیگر آن قلم‌موی استرایپر است که معنی آن، یعنی قلم‌مویی که خطوط بسیار باریک را می‌توان با آن ایجاد کرد.

کالر شیپرها

این وسیله برای تکنیک‌های طراحی کاربرد دارد. کالرشیپر‌ها نوکی سفت اما کاملا انعطاف‌پذیر دارند. نوک آن‌ها اصولا از سیلیکون ساخته می‌شود. کالرشیپرها در شکل‌ها و سایز‌های مختلف در بازار وجود دارند و همچنین درجه سختی آن‌ها نیز متفاوت است. این وسیله قطعا مثل قلم‌مو، رنگ را به خود جذب نمی‌کند. این وسیله برای ترکیب پاستل‌ها نیز بسیار کاربردی و پرمصرف است.

قلم موی جلا دهنده یا وارنیش

قطعا اگر یک تازه‌کار هستید از این قسمت به سادگی گذر می‌کنید و فکر می‌کنید که این وسیله کاربرد چندانی ندارد و به نوعی بیهوده است و خرید آن مثل آتش زدن پول می‌ماند اما خیر! اصلا اینطور که فکر می‌کنید نیست.

جلا دادن یکی از آخرین کارهایی است که انجام می‌شود. خوبی قلم‌موی جلادهنده این است که به زودی کهنه نمی‌شود و نیاز نیست تند تند آن را عوض کنید و هر چند وقت که خودتان فکر کردید قلم‌موی شما دیگر کاربرد ندارد و قدیمی شده، می‌توانید یک قلم‌موی جلادهنده نو را خریداری کنید. برای خرید این قلم‌مو باید بدانید که قلم‌موی جلادهنده باید حداقل پنج سانتی متر پهنا داشته باشد و همچنین موهای آن بلند باشد و در ضمن ضخامت آن باید حدود سه سانتی متر باشد. حواستان باشد که این موها باید کاملا نرم باشند و داشتن خاصیت ارتجاعی نیز بسیار مهم است.

قلم موی استنسیل (شابلون)

این قلم‌مو دارای موهایی کوتاه و سفت است. اصلا نمی‌توان از این قلم‌مو برای طراحی‌های ظریف استفاده کرد. کاربرد قلم‌موی استنسیل بیشتر در مورد جای ته ریش بر روی صورت، طراحی شاخه‌ها و برگ‌های درختان، طراحی چمن، قسمت های انبوه درختان و .. است.

قیمت انواع قلم‌مو نقاشی

خب حالا که زیر و بم خرید یک قلم‌موی نقاشی را می‌دانید ما تعدادی از کالاها را همراه قیمت از یک مرجع رسمی به شما معرفی می‌کنیم تا به طور حدودی با قیمت قلم‌موی مورد نیاز خود آشنا شوید.

ارزانترین قلم‌موی نقاشی کدام است ؟

ارزانترین بازار حال حاضر عبارتند از: یک قلم‌موی ساده با قیمت سه هزار تومانی و پس از آن ارزان‌ترین قلم‌مو، یک قلم‌موی گرد از برند ره آورد با قیمت پنج هزار تومان است. قلم‌موی گرد از برند خرم نیز قیمتی شش هزار تومانی دارد. ازران‌ترین قلم‌موی تخت نیز از برند ره آورد هست که قیمت آن شش هزار و ششصد تومان است.

پرفروش‌ترین قلم‌موی نقاشی کدام است ؟

پرفروش‌ترین قلم‌موی بازار، مجموعه‌ی هشت عددی قلم‌موی ره آورد با قیمت یکصد و ده هزار تومان است. همچنین بسته ده عددی قلم‌مو ره آورد با یک کیفیت دیگر قیمتی یکصد هزار تومانی دارد. قلم‌مو گرد خرم با قیمت شش هزار تومان نیز خیلی پرفروش است.

گرانترین قلم‌موی نقاشی کدام است ؟

گران ترین‌های بازار قلم‌موی نقاشی نیز شامل، قلم مو تک عددی گرد وینزور اند نیوتون با قیمت پانصد و پنجاه هزار تومان است. پس از این قلم‌مو، قلم مو تخت پارس آرت که شامل یک بسته هجده عددی قلم‌مو است قیمتی برابر با پانصد و سی و پنج هزار تومان دارد. پس از این ۲ نیز، قلم‌موی ره آورد ۶ عددی قیمتی چهارصد و پنجاه هزار تومانی دارد.

خرید قلم‌موی نقاشی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.