خرید شناور ماهیگیری

0

ماهیگیری همواره نیاز به وسایل زیاد و مناسبی دارد که هر کدام وظیفه خود را انجام میدهند. یکی از این وسایل شناور ماهیگیری است.

مشاهده قیمت و خرید

شناور ماهیگیری چیست؟

شناور ماهیگیری چیست؟

در حالت کلی شناور باعث کنترل عمق مناسب برای نمایش دادن طعمه است ، نقطه دقیق محلی که طعمه در آن قرار دارد را نشان خواهد داد و در نتیجه راحت متوجه میشوید که ماهی دارد به طعمه نوک میزند.

مشاهده قیمت و خرید

انواع شناور های ماهیگیری

شناور های انواع مختلفی دارد از جمله بالساها ، لوآفر ها ، آوون ها ، میله ای ، اونیو ، آبی خاکستری و دارت ها ، طاووس ها ، توپی ، پاپینگ ، متحرک و…
شناور های توپی قدیمی ترین نوع شناور ها هستند که به دکمه ای نیز معروف اند ، طرح کلاسیک و به رنگ سفید و قرمز هستند. مناسب طعمه های سنگین هستند و به آسانی قابل شناسایی اند.
شناور پاپینگ یا صدادار نیز حدودا ۷ تا ۱۳ سانتی متر طول دارند و از چوب پنبه ، یونولیت و پلاستیک درست شده اند. برای آب های کم عمق و ماهیان سطح آب مناسبه. این شناور نیز دو نوع بدون وزنه و با وزنه دارد. این شناور برای آب شور و شیرین مناسب است.
شناور متحرک: یک شناور همه فن حریف می باشد که میتواند عمق طعمه را تنظیم کرده و برای آب های عمیق مناسب است.
شناور های وگلر گزینه مناسبی برای آب های آرام هستند که خود نیز ۳ نوع دارد.
شناور بادکنک نیز قابل تنظیم ، حرکت طبیعی و بسیار موثر می باشد. این شناور میتواند طعمه شما را در قسمت های غیر قابل دسترس نیز برساند. هرچه بیشتر باد شوند حرکت سریع تری خواهند داشت. این شناور ها براحتی قابل دسترس و ارزان هستند. این نوع شناور ها به نسبت شناور های معمولی استحکام کمتری دارند.
شناور حبابک  که شناوری توخالی و شفاف هستند و معمولا از جنس پلاستیک ساخته شده اند. گزینه مناسبی برای صید ماهی از ساحل . ظاهری طبیعی دارد که از ترس ماهی جلوگیری میکند. هر چقدر شناور از شما دور باشد دیدن آن سخت تر خواهد بود ، هر چقدر بیشتر آب درون حباب بریزی پرتاب های بلندی تری میتوانید داشته باشید.

مشاهده قیمت و خرید

نکاتی درمورد شناور ها:
شناور ها اندازه ها و رنگ های مختلف می باشند. در کل دو نوع شناور وجود دارد که یکی در شب و دیگری در روز استفاده میشود که شناور های زرد رنگ در شب و شناور های قرمز رنگ در روز بکار میرود.
شناور های سنگین برای روز های بادی مناسب هستند.
نباید وزن طعمه از وزن شناور سنگین تر باشد و…
در آخر شناور ها یکی از وسایلی می باشد که میتواند به ماهیگیری شما کمک بسزایی کند و شما میتوانید با توجه به شرایط ، طعمه ، قیمت و … شناور مخصوص خود را خریداری کنید.
قیمت حدودا بین ۴ تا ۶۵ ت

مشاهده قیمت و خرید

شناور های ماهیگیری به وسیله ای گفته میشود که در ماهیگیری به منظور معلق نگه داشتن طعمه در عمق از پیش تعیین شده و دیگری ابزاری برای تشخیص نوک زدن ماهی به قلاب شما میباشد.
شناور انواعی دارد که با توجه به شرایط مختلف استفاده میشود.
کنترل و هدایت شناور توسط ماهیگیر بسیار مهم است بطوری که در آب های آرام کار با آن اسان است ولی در آب های تند اینطور نیست.
شناور انواعی دارد از جمله شیشه ای و بی رنگ که در آب های زلال به علت دید کمتر توسط ماهی انجام میشود.

شناور های میله ای یا مدادی در طول های مختلف در آب های راکتی برای نگه داشتن طمه در عمق دلخواه .
استفاده از نوع حبابی یا گرد که در اب های جاری برای رساندن طعمه به نقطه ی دلخواه به کمک جریان اب استفاده میشود.
نوع چوبی یا رنگی که در آب های کدر مناسب تر است و استفاده آن در آب های لال مناسب نیست بدلیل دیده شدن توسط ماهی.
استفاده از نوع چراغ دار آن نیز در انواع مختلف از نظر شکل ظاهری در شرایط نوری خاص همانند شب نیز مورد استفاده است.
قطر شناور های بیشتر باشد در نتیحه سطح تماس بیشتری با اب و خاک خواهند داشت که با توجه به سرهت جریان آب و باد نیز باید این نکترو رعایت کرد.
سایز نخ و ریسه مورد استفاده در ماهیگیری برای انتخاب شناوری با سایز مناسب نیز مهم است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.